Skocz do zawartości

Owijanie wydechu karbonem


Rekomendowane odpowiedzi

carbon przepali się jeśli będzie połączony z blachą własnie, same wydechy carbonowe nagrzewają sie dużo mniej niż kwasówka :)

 

 

Ok, czyli blacha to kiepski pomysł.

 

Ale pewnie z tego samego względu wydechy z carbonu przepalają się w miejscu gdzie przymocuje się obejmę.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i przepalają się w połączeniu w dbkillerem :) Na poprzednim moto miałam fantastyczne (jeszcze włoskiej roboty) carbonowe wydeszki Arrow, które wychodziły bez dbkillera. Zgodnie z zaleceniami producenta zamontowanie dbkillera możliwe było tylko po zmianie końcówki wydechu z carbonowej na aluminiową.

 

Teraz na daytonie mam wydech również Arrowa (ale już robiony chyba u skośno-okich) z końcówka carbonową i po każdej jeździe carbon jest mocno zółty, zakładam ze żywotność wydechu będzie krótka, adekwatna do różnicy w cenie :)

 

No i oczywiście można spalić carbon jak nam wydmucha wate z wydechu :) Carbon żółknie, tytan pęka, jak życ :)

Edytowane przez 1qazse4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Wy oczywiście wiecie lepiej jak problemy z tłumikiem węglowym i/lub okleiną wyglądają w praktyce, ale pozwolę sobie skomentować z punktu widzenia producenta elementów kompozytowych: samego włókna węglowego nie da się przepalić - jest ono odporne na bardzo wysokie temperatury rzędu setek stopni Celsjusza. Więcej informacji można znaleźć np. w tym artykule: http://www.jpmarine.pl/wp-content/uploads/2013/12/article_TSiCh_glass_carbon_fiber.pdf

 

W kompozycie polimerowym wytrzymałość temperaturową limituje użyta żywica, w tym przypadku epoksydowa. W naszych fornirach węglowych i węglowo-aramidowych wykorzystujemy wyłącznie żywice wysokotemperaturowe o katalogowej, ciągłej odporności termicznej 180 stopni Celsjusza. Wydaje mi się, że jest do wystarczająco dużo, aby przetrwać na tłumiku. Żywice epoksydowe rzeczywiście maję tendencję do żółknięcia z czasem, szczególnie w wyniku oddziaływania promieniowania UV.

 

Pozdrawiam!

Marcin Krugły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witajcie,

 

Polecam nowe zdjęcia metalowego tłumika do BMW K1200R oklejonego naszym wysokotemperaturowym fornirem 100% carbon w wersji mat. Fotki są do obejrzenia tutaj: https://www.facebook.com/technologiekompozytowe/

 

Pozdrawiam,

Marcin Krugły, http://compotec.pl

tel. 572-353-353

Edytowane przez compotec.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Sami nie oklejamy, bo nasza specjalność to produkcja materiału z włókien węglowych. Jesteśmy jednak w stanie doradzić jak należy przeprowadzić oklejanie. Możemy też wyciąć na frezarce CNC dowolne gotowe element pod konkretne motocykle, np. półki na kierownicę, nakładki na bak, itp. Wszystko 100% carbon, nie foliowe naklejki.

 

Pozdrawiam,

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Panowie,

 

Chciałem dać znać, że pomału (na razie testowo) zaczynamy wchodzić w regenerację tłumików węglowych, jak również tuning tłumików metalowych wysokotemperaturową okleiną 100% carbon. Załączam zdjęcie. Więcej informacji na stronie compotec.pl lub na naszym profilu www.facebook.com/technologiekompozytowe.

 

Pozdrawiam,

Marcin Krugły, compotec.pl

tel. 572-353-353

post-87806-0-62062500-1517770874_thumb.png

Edytowane przez compotec.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...