Tatoine Opublikowano 16 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2004 Którego z producentów customowych wydechów do motocykli chopper&cruiser uważacie za najlepszego? Proszę o podpowiedź. p.s.Z wiadomych względów starałem się ograniczyć się do marek dostępnych w PL. Jeśli jakiejś nie wymieniłem - dajcie znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Castelli Opublikowano 16 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2004 W tym sezonie wiercę swoje wydechy z przyczyn finansowych ,ale na dzień dzisiejszy mam już upatrzone Shotgun Cobry wygląd i dzwięk to jest to co mi leży :) :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pete Linde Opublikowano 16 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2004 Hmm, może kolega podzieli się tajnikami technologii wiercenia :buttrock: Ze względów oczywistych (budzetowych) ja również skłaniam się ku tej opcji, aczkolwiek obawiam się okrutnego spi*dolenia wydechów. Byłoby niezbyt miło podzwaniać i pobrzękiwać bebechami na mieście.Nasze wydechy nie różnią się drastycznie (zakładam, że masz oryginały) więc będę wdzięczny za każdą radę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vpower Opublikowano 17 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2004 Co do wydechów to też mnie to męczyło. Zrezygnowałem z jednego powodu (nie finansowy) - cholernie podoba mi się wydech oryginalny w moim sprzęcie (patrz zdjęcie w albumie :) ). Ograniczyłem się tylko do "rozdziewiczenia" tego cygara - sposób prosty, tani i przyniósł zamierzony efekt - niesamowity bulgot z wydechu :buttrock: Pozdrawiam. Cytuj AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pete Linde Opublikowano 17 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2004 Ograniczyłem się tylko do "rozdziewiczenia" tego cygaraWłasnie pytam o stosowane przez Was sposoby rozdziewiczania. Jedyny jaki znam :buttrock: mógłby się skończyć bólem (moim) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pete Linde Opublikowano 17 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2004 A może dorobić wydech z kwasówki???????? Myślałem o tym ale mam pewne wątpliwości co do kolorystyki. Kwasówka z tego co widziałem jest odrobinę matowa więc nie bardzo będzie pasowała do chromów. A tak w ogóle to jaki jest rząd kosztów za proste drag-pipes do dragstara? Może być na priv. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tatoine Opublikowano 17 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2004 Hmm, może kolega podzieli się tajnikami technologii wiercenia :buttrock: Technologia jest jedna: POWOLIi i Z UMIAREM. Najpierw zrób jedną dziurkę - posłuchaj. Gdy to nie wystarczy zrób następną. Znów posłuchaj. Nie spiesz sie, bo gdy przesadzisz nie będzie już odwrotu. Lepiej jest więc zakończyć wiercenie z pewnym niedosytem. Gdy pojeździsz troszkę na rozwierconych wydechach i osłuchasz się z nimi wróć do wiercenia. Grubość wiertła zalezy od ilości miejsca na wywiercenie otworów.Na koniec wywiercone otwory warto by było zabezpieczyć przed korozją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 17 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2004 A może dorobić wydech z kwasówki???????? Myślałem o tym ale mam pewne wątpliwości co do kolorystyki. Kwasówka z tego co widziałem jest odrobinę matowa więc nie bardzo będzie pasowała do chromów. A tak w ogóle to jaki jest rząd kosztów za proste drag-pipes do dragstara? Może być na priv. Pozdrawiam jest tak tylko do pierwszego polerowania... kwasówkę mozna wypolerować na lustro ale wymaga to dużej ilości pracy i czasu.ostatnio widziałem dorabiane elementy z kwasówki polerowane właśnie na lustro... rewelka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vpower Opublikowano 17 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2004 pytam o stosowane przez Was sposoby rozdziewiczaniaZamieszczam szczegółówą instrukcję - szeptać czułe słówka, delikatnie pieścić, rozebrać do naga, położyć na łóżku, a potem :oops: :oops: :oops: . Oj chyba nie o te "rozdziewiczanie" chodziło :buttrock: :) :D . A tak na poważnie to każdy wydech ma trochę inną konstrukcję. Samo rozwiercenie ostatniej blachy tłumiącej spaliny na ogół niewiele daje. Większość tłumików ma przegrody umiejscowiane w odstępach wewnątrz głównej rurki. Z tym też można sobie poradzić nawet bez zdejmowania tłumików. Potrzeba kilku zaostrzonych, stalowych prętów różnego kalibru - od najcieńszego do najgrubszego, WD-40 i porządny młotek. Brzmi drastycznie ale nie jest takie straszne. :D Przegrody, o których mówiłem wykonane są z niegrubej blachy i można je po prostu przebić (powiększyć). oczywiście trzeba być przy tym ostrożny. Na sam koniec bierzemy wiertarkę i zajmujemy się ostatnimi blachami - zaczynamy od wiertła 6 a skończyć można nawet na 16 lub więcej jak kto lubi. Pierwsza operacja powiększa nam kanał wylotowy w głównej rurce (na ogół centralnie umieszczona wewnątrz każdego tłumika), a druga odblokowuje nam spaliny, które w normalnych warunkach blokowane są przez właśnie tą blachę i wylatują też przez centralną rurkę. Ważne jest, aby po każdym jednym kroku tej operacji odpalać motocykl i oceniać głośność wydechu, ponieważ jeśli zrobimy to tylko po wykonaniu wszystkich czynności może się okazać, że dźwięk wydobywający się z rur jest w stanie obudzić umarłego :( .Oczywiście nie biore odpowiedzialności za to jak ktoś coś spieprzy używając mojego patentu :D . Pewne zdolności manuane przy tej operacji są wymagane, tak jak zresztą przy normalnym rozdziewiczaniu. :D Pozdrawiam. Cytuj AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pete Linde Opublikowano 17 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2004 Chyba w sobotę popróbuję rozdziewiczania :twisted: na eBay.de są oferty "kitów" do modyfikacji tłumików Dragów. Ale mi wygląda to tylko na maskowanie odwiertów, chociaż opis to: "Top Auspuff modifkiation" :buttrock: Dla zainteresowanych zapodaję zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrmm Opublikowano 17 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2004 Pamietajcie o tym ze rozwiercanie wydechów zamiast pomóc moze zaszkodzic silnikowi. Wydech ma nie tylko spowodowac ograniczenie halasu ale takze produkuje tak zwane cisnienie zwrotne lub jak kto woli pulsacje gazów wydechowych a to poprawia napelnienie cylindrów. Nie jest wcale prosto skonstruowac dobre tlumiki ktore nie tylko beda glosne ale na dodatek przyniosa korzysci w postaci wzrostu mocy. Zastosowanie zupelnie pustych rur da na pewno dobry efekt akustyczny ale niekoniecznie(a juz na pewno nie w motocyklach z silnikami o ukladzie cylindrow V) efekt przyrostu mocy. Proponuje naprawde dobrze przemyslec sprawe zanim zaczniecie rozwiercac wydechy bo niestety jest to dzialanie destrukcyjne czyli takie od którego nie ma juz odwrotu. Specjalne tlumiki stosuje sie w tej chwili nawet w silnikach czterocylindrowych a dzieki specjalnej konstrukcji powoduja one realny przyrost mocy. Na pewno zdecydowanie lepszy bedzie zakup gotowych tlumikow uznanych firm choc niwatpliwym mankamentem tego rozwiazania sa koszta wynoszace ,przy obecnym kursie zlotego od ponad 2000 pln w góre gdzie góra .... to moze byc nawet 5 czy 7 tys pln.I to tyle,zanim chwycicie za wiertarki pomyslcie dobrze.Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vpower Opublikowano 19 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2004 Moim skromnym zdaniem przyrost mocy w silniku V da ci tłumik typu 2w1. Cała reszta (z małymi cholernie drogimi wyjątkami) tworzy głównie ładną oprawe głosową ale niewiele więcej. Fakt cały komplet (filtry, dynojet i np. power commander) na pewno jest w stanie zwiększyć moc ale same tłumiki - nie sądzę aby ktokolwiek był w stanie odczuć zmianę. Teoretycznie wydaje się, że sprzęt lepiej przyspiesza ale to dlatego, że go po prostu lepiej słychać. Czy puste tłumiki mogą zaszkodzić silnikowi - w pojedyńczych przypadkach tak ale bardzo dużo zależy od odpowiedniej regulacji gaźników. Bo po każdym "rozdziewiczeniu" należy KONIECZNIE :!: :!: :!: zrobić regulację gaźników i to nie żadnym domowym sposobem typu tu odkęce, tam przykręce 8O tylko u dobrego speca na wakuometrach. Pozdrawiam. Cytuj AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tatoine Opublikowano 19 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2004 Cała reszta (z małymi cholernie drogimi wyjątkami) tworzy głównie ładną oprawe głosową ale niewiele więcej. Fakt cały komplet (filtry, dynojet i np. power commander) na pewno jest w stanie zwiększyć moc ale same tłumiki - nie sądzę aby ktokolwiek był w stanie odczuć zmianę. Teoretycznie wydaje się, że sprzęt lepiej przyspiesza ale to dlatego, że go po prostu lepiej słychać. Włącz EUROSPORT i obejrzyj jakąkolwiek relację z MŚ i przekonaj się czy ktokolwiek jeździ na fabrycznych wydechach. Sądzisz że po to wszyscy używają wyczynowych tłumików aby ładnie ich było słychać :?: :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 19 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2004 czeeeeeekiedys gdzies w jakiejs madrej ksiazce wyczytalem ze najlepszym ujsciem dla spalin pod wzgledem osiagow jest PUSTA i w miare mozliwosci pozbawiona malych krzywizn rura o odpowiedniej srednicy i dlugosci (co juz dobiera sie do konkretnego silnika) zatem wszystkie tlumiki to swego rodzaju kompromis pomiedzy halasem a osiagami :buttrock: no oczywiscie stosuje sie rowniez tzw megafony ale to juz jest bardzo trudne do dostrojenia no i moto pali troche wieceja karzdy atestowany sportowy tlumik musi spelniac normy halasu wiec nigdy nie bedzie on w 100% nieszkodliwy dla silnika, jedynie moza tak go skonstuowac zeby te straty minimalizowac :) pozdro herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vpower Opublikowano 19 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2004 Włącz EUROSPORT i obejrzyj jakąkolwiek relację z MŚ i przekonaj się czy ktokolwiek jeździ na fabrycznych wydechach. Sądzisz że po to wszyscy używają wyczynowych tłumików aby ładnie ich było słychać Posłuchaj my tu mówimy o wydechach do cruiserów a nie do szlifierek. Jakoś nie widziałem na Eurosporcie ścigających się Wild Starów, Shadow i Vulcanów itp. na tuningowych wydechach :buttrock: :) W sportach używa się tego typu tłumików z dwóch powodów - przyrost mocy i co ważniejsze odchudzenie całej konstrukcji bo tam każdy zbędny gram odgrywa rolę. Nie sądzę ażeby waga była jakimkolwiek kryterium w przypadku cruiserów, chyba że przerabiasz całkowicie cały motocykl poczynając od innej ramy. Przeczytaj początek mojego postu. Zauważ jakie tłumiki są zakładane np. w tunningowanych, "usportowionych" HD - 2 w 1. W takim wypadku gotów jestem przyznać, że uzyskasz odczuwalny przyrost mocy. W przypadku zdecydowanej większosci wydechów 2 w 2 kryterium jest uzyskanie odpowiedniego klangu, zindywidualizowanie sprzęta i czasami wręcz jego upiększenie. Raczej nie powiesiłbym na motocyklu typu cruiser wydechów Yoshimura, BSM, BOS czy innych przeznaczonych do sportów po to aby mieć 2 km więcej a jednocześnie spieprzyłbym cały wygląd. Cytuj AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.