Skocz do zawartości

Customowe wydechy


Tatoine
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak pisalem wczesniej ze wzgldów finansowych w tym roku rozwiercilem swoje wydechy :lol:

Efekt wyszedl jak dla mnie super i to co teraz wydobywa sie z tlumikow bardzo mi odpowiada :D .

Byc moze cos tam na mocy stracilem ale jest mi to zupelnie obojetne i Cobra musi poczekac na przyszly sezon :D :lapagora: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oPOdobaja mi się dragpipe Cobry, alepatrząć na średnicę rur moto straci na swym basowym pomruku...

Zyska jesynie na dzwięku zasysania powietrza w wydechy przy zdejmowaniu go z obrotów :buttrock: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość samotnik

Czesc witam

Naleze do grupy osob ktora poprostu lubi wiedziec i nie chca powielac

błedów innych- sprawa wydechow tez mnie interesowała dlatego zaczałem

drazyc temat .

Chcac osiagnac fajny efekt akustyczny a nie duza ilosc halasu

zaczalem zastanawiac sie jak polepszyc ten efekt w moim "dziewiczym"

intruderze.

Gdzie mozna uzyskac najbardziej wyczerpujace informacje niz w serwisach moto rozmawiałem ludzmi ktorzy naprawiaja i jedza ,ale nie jednym czy dwoch tylko kilkunastu a wiec telefon w reke i przedzwoniłem do lacznie 12 serwisow w naszym kochanym kraju (nie bede podawał nazw zeby niebyc posadzonym o kryptoreklame) ale chodzi mi o serwisy z W-wy Rybnika Gdanska Zielonej Gory łodzi Jasła Poznania Lublina i mozna okreslic te informacje ktore uzyskałem w nastepujacy sposob

1.Klient chce miec głosne wydechy na gwarancji - i je podziurawic

-klient traci gwarancje

1a.Klient chce po gwarancji miec glosno i placi my prujemy

na maxa bo tak jest szybko i efektownie i tak i tak tak do nas wroci po czesci lub do naprawy

2.Rozwiercasz wydech "wybeszasz go" całkowicie lub nawet w czesci

powodujesz ze predkosc wylotowa spalin jest wieksza i zawory wydechowe oraz gniazda szybciej sie wypalaja

3.Zludne jest wrazenie ze jadac grzmiaca maszyna masz wieksza moc

na hamowni wychodzi wszystko czarno na białym maszyna traci poprostu pare koni (warto sprawdzic ) niektore firmy moga wam takie dane udostepnic

4.Nalezy zapoznac sie ze zjawiskami falowymi w rurze wydechowej

ktore niekorzystnie "po rozwierceniu" wplywaja na krzywa mocy i momentu obrotowego

5.Tłumik akcesoryjny - nie jest całkowicie w srodku pusty jego wnetrze

jest kompromisem miedzy osiagami silnika,dzwiekiem, a zbyt wczesnym

zuzyciem silnika

6.Loius jak juz wyzej pisał jeden z kolegow produkuje koncowki ale bez atestu i maja sie one jak kamien wegielny do wegla kamiennego

7.Jezeli ktos sprzedajac moto ogłasza sie ze jego moto ma pełne wydechy to jest DUUUzy plus-- a to ze ma je puste napewno taki silnik przejezdzi mniej niz z wyprutymi wydechami (tylko ze u nas w kraju tak czesto zmieniaja one własciciela :D

8. Wieksze zuzycie oleju i owszem

9. W tym temacie niema kompromisow alebo sie robi wredne dziury w tłumikach i udaje ze jezdzi maszyna

o 1 litr wiekszej pojemnosci albo kupuje akcesoryjne wydechy

 

Reasumujac kazdy z nas chciałby zeby jego maszyna była niepowtarzalna

brzmiała i wygladała lepiej lub chociaz troche inaczej niz innych

ale jakim kosztem jezeli kosztem zywotnosci silnika mojego motocykla na ktory oszczedzałem tak dlugo to ja dziekuje

Moze kiedys kupie sobie akcesoryjne solidne wydechy ktore nie sa okaleczone wiertarkami lub szlifierkami a motocykl zabrzmi nie z bolu tylko z radosci

Chetnie przeczytam nastepne posty na ten temat moze jeszcze nie wszytko wiem na ten temat

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po części prawda, choć nie do końca. Owszem przy silnikach wysokoobrotowych zjawiska falowe w kanałach wydechowych mają duże znaczenia, w silnikach wolnoobrotowych jego znaczenie jest mniejsze. Co do wcześniejszego zużycia wydechowej części głowicy, jest to też prawda choć przespieszenie zużycia jest naprawde niewiele większe. Co do samego intruza 1400 sprawdziłem to motocykl naprawdę się trochę lepiej zbiera niż na oryginalnych wydechach. Nie jestem zagorzałym wielbicielem wykręcania kolejnych koników z silnika, wolę się cieszyć tymi co mam zato znacznie dłużej. W silnikach wolnoonrotowych wystarczy ustawić trochę bogatszą mieszankę paliwowo-powietrzną co powoduje niejako powrót stosunku paliwo - powietrze do stanu przed zmianą wydechów. Wypalanie się gniazd wydechowych spowodowane jest głównie przez zbyt ubogą mieszankę paliwowo powietrzną, spalanie takiej mieszanki powoduje znaczny wzrpst temperatury w komorze splania, a tym samym przegrzewanie zaworów i gniazd wydechowych (czyt. wypalniem). Silnik spalinowy jest tak skonstruowany, że jest taki moment (kilka stopni) podczas którego otwarte są zawory ssace i wydechowe. W ukłazie wydechowym wytłumionego silnika ciśnienie spalin powoduje zatrzymanie w komorze spalania nowej porcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Z tego powodu Cobra sugeruje, żeby z dragpipe montować również dynoyet. Można jeździć bez większej szkody dla silnika na pustych wydechach, ale trzeba pamiętać żeby do każdej zmiany wydechów zestroić z nimi gaźniki.

Wydech jeśli już jest pusty nie powinien też być za krótki (trochę mało precyzyjne to określenie :)).

 

Pozdroofka :D

 

P.S. Czekam na dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

wild stara wystarczy lekko otworzyć. moim zdaniem, XV 1600 ma chyba najładniejsze brzmienie silnika z jap'ów V2. polecałbym przeróbkę oryginalnego wydechu - super dźwięk, kasa w kieszeni i przyjemność z hand-made customu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szafir widzę, że cały czas walczysz

właściwie to już po zawodach...wszystko zrobione /oprócz aerografu/.

A w kwesti wydechów - to swoje po prostu wyprułem 'do cna' :banghead:

efekt lepszy niż się spodziewałem - polecam odwierty w seryjnych tłumikach

a kolega Samotnik

W tym temacie niema kompromisow alebo sie robi wredne dziury w tłumikach i udaje ze jezdzi maszyna  

o 1 litr wiekszej pojemnosci albo kupuje akcesoryjne wydechy

to chyba średnio czuje :P o co chodzi ludziom ingerującym w seryjne motocykle, albo jest dilerem którejś z wymienionych firm...

he, he ...wredne dziury - :smile2: - i udawanie...dobreee :lol:

Na custom show będzie pełno tych 'udawaczy', no i 'wrednych dziur' w tłumikach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzuce swoje trzy grosze do tematu. Niedawno wyczyscilem zypelnie wydechy w mojej magnie (i tak nie byly oryginalne). Brzmi wedlug mnie lepiej, chociaz niektorzy twierdza ze tak jakbym mial dziure w tlumiku :/ Byc moze jest w tym troche prawdy :banghead:

Co do szkodliwosci takiego zabiegu dla motocykla, przeciez wiekszosc i tak ma puszke do ktorej schodzi sie caly uklad wydechowy, czy w takim przypadku tez maja znaczenie efekty falowe itp? Czy raczej niebardzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed Dragiem miałem XV750 Virago. Na pierwszy ogien poszły wystające piszałki. Było mało. No to wywierciłem cztery otwory fi10 mm. Nadal było mało. Wywierciłem więc w koło fi10. Dalej nie było to. Więc rozwierciłem to na maxa wiertłem 12 że tylko cienkie ścianki trzymające tył zostały. I wydawało mi się że już jest w miarę OK. Nic bardziej mylnego. Posłuchałem Cobry w innym XV750 to wymiękłem. Następny ruch to poszukiwania i montaż oryginalnej Cobry. W tym momencie dopiero odczułem ulgę i zadowolenie. W tej chwili w Dragu mam tez Cobrę DragPipes i to jest dopiero solidny Gang.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...