Skocz do zawartości

Customowe wydechy


Tatoine
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm, może kolega podzieli się tajnikami technologii wiercenia :buttrock:

Ze względów oczywistych (budzetowych) ja również skłaniam się ku tej opcji, aczkolwiek obawiam się okrutnego spi*dolenia wydechów. Byłoby niezbyt miło podzwaniać i pobrzękiwać bebechami na mieście.

Nasze wydechy nie różnią się drastycznie (zakładam, że masz oryginały) więc będę wdzięczny za każdą radę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wydechów to też mnie to męczyło. Zrezygnowałem z jednego powodu (nie finansowy) - cholernie podoba mi się wydech oryginalny w moim sprzęcie (patrz zdjęcie w albumie :) ). Ograniczyłem się tylko do "rozdziewiczenia" tego cygara - sposób prosty, tani i przyniósł zamierzony efekt - niesamowity bulgot z wydechu :buttrock:

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może dorobić wydech z kwasówki????????
Myślałem o tym ale mam pewne wątpliwości co do kolorystyki. Kwasówka z tego co widziałem jest odrobinę matowa więc nie bardzo będzie pasowała do chromów.

 

A tak w ogóle to jaki jest rząd kosztów za proste drag-pipes do dragstara? Może być na priv.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, może kolega podzieli się tajnikami technologii wiercenia :buttrock:

Technologia jest jedna: POWOLIi i Z UMIAREM.

Najpierw zrób jedną dziurkę - posłuchaj. Gdy to nie wystarczy zrób następną. Znów posłuchaj.

Nie spiesz sie, bo gdy przesadzisz nie będzie już odwrotu. Lepiej jest więc zakończyć wiercenie z pewnym niedosytem. Gdy pojeździsz troszkę na rozwierconych wydechach i osłuchasz się z nimi wróć do wiercenia.

Grubość wiertła zalezy od ilości miejsca na wywiercenie otworów.

Na koniec wywiercone otwory warto by było zabezpieczyć przed korozją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może dorobić wydech z kwasówki????????
Myślałem o tym ale mam pewne wątpliwości co do kolorystyki. Kwasówka z tego co widziałem jest odrobinę matowa więc nie bardzo będzie pasowała do chromów.

 

A tak w ogóle to jaki jest rząd kosztów za proste drag-pipes do dragstara? Może być na priv.

 

Pozdrawiam

 

jest tak tylko do pierwszego polerowania... kwasówkę mozna wypolerować na lustro ale wymaga to dużej ilości pracy i czasu.

ostatnio widziałem dorabiane elementy z kwasówki polerowane właśnie na lustro... rewelka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam o stosowane przez Was sposoby rozdziewiczania

Zamieszczam szczegółówą instrukcję - szeptać czułe słówka, delikatnie pieścić, rozebrać do naga, położyć na łóżku, a potem :oops: :oops: :oops: . Oj chyba nie o te "rozdziewiczanie" chodziło :buttrock: :) :D . A tak na poważnie to każdy wydech ma trochę inną konstrukcję. Samo rozwiercenie ostatniej blachy tłumiącej spaliny na ogół niewiele daje. Większość tłumików ma przegrody umiejscowiane w odstępach wewnątrz głównej rurki. Z tym też można sobie poradzić nawet bez zdejmowania tłumików. Potrzeba kilku zaostrzonych, stalowych prętów różnego kalibru - od najcieńszego do najgrubszego, WD-40 i porządny młotek. Brzmi drastycznie ale nie jest takie straszne. :D Przegrody, o których mówiłem wykonane są z niegrubej blachy i można je po prostu przebić (powiększyć). oczywiście trzeba być przy tym ostrożny. Na sam koniec bierzemy wiertarkę i zajmujemy się ostatnimi blachami - zaczynamy od wiertła 6 a skończyć można nawet na 16 lub więcej jak kto lubi. Pierwsza operacja powiększa nam kanał wylotowy w głównej rurce (na ogół centralnie umieszczona wewnątrz każdego tłumika), a druga odblokowuje nam spaliny, które w normalnych warunkach blokowane są przez właśnie tą blachę i wylatują też przez centralną rurkę.

Ważne jest, aby po każdym jednym kroku tej operacji odpalać motocykl i oceniać głośność wydechu, ponieważ jeśli zrobimy to tylko po wykonaniu wszystkich czynności może się okazać, że dźwięk wydobywający się z rur jest w stanie obudzić umarłego :( .

Oczywiście nie biore odpowiedzialności za to jak ktoś coś spieprzy używając mojego patentu :D . Pewne zdolności manuane przy tej operacji są wymagane, tak jak zresztą przy normalnym rozdziewiczaniu. :D

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietajcie o tym ze rozwiercanie wydechów zamiast pomóc moze zaszkodzic silnikowi. Wydech ma nie tylko spowodowac ograniczenie halasu ale takze produkuje tak zwane cisnienie zwrotne lub jak kto woli pulsacje gazów wydechowych a to poprawia napelnienie cylindrów. Nie jest wcale prosto skonstruowac dobre tlumiki ktore nie tylko beda glosne ale na dodatek przyniosa korzysci w postaci wzrostu mocy. Zastosowanie zupelnie pustych rur da na pewno dobry efekt akustyczny ale niekoniecznie(a juz na pewno nie w motocyklach z silnikami o ukladzie cylindrow V) efekt przyrostu mocy. Proponuje naprawde dobrze przemyslec sprawe zanim zaczniecie rozwiercac wydechy bo niestety jest to dzialanie destrukcyjne czyli takie od którego nie ma juz odwrotu. Specjalne tlumiki stosuje sie w tej chwili nawet w silnikach czterocylindrowych a dzieki specjalnej konstrukcji powoduja one realny przyrost mocy.

Na pewno zdecydowanie lepszy bedzie zakup gotowych tlumikow uznanych firm choc niwatpliwym mankamentem tego rozwiazania sa koszta wynoszace ,przy obecnym kursie zlotego od ponad 2000 pln w góre gdzie góra .... to moze byc nawet 5 czy 7 tys pln.

I to tyle,zanim chwycicie za wiertarki pomyslcie dobrze.

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem przyrost mocy w silniku V da ci tłumik typu 2w1. Cała reszta (z małymi cholernie drogimi wyjątkami) tworzy głównie ładną oprawe głosową ale niewiele więcej. Fakt cały komplet (filtry, dynojet i np. power commander) na pewno jest w stanie zwiększyć moc ale same tłumiki - nie sądzę aby ktokolwiek był w stanie odczuć zmianę. Teoretycznie wydaje się, że sprzęt lepiej przyspiesza ale to dlatego, że go po prostu lepiej słychać. Czy puste tłumiki mogą zaszkodzić silnikowi - w pojedyńczych przypadkach tak ale bardzo dużo zależy od odpowiedniej regulacji gaźników. Bo po każdym "rozdziewiczeniu" należy KONIECZNIE :!: :!: :!: zrobić regulację gaźników i to nie żadnym domowym sposobem typu tu odkęce, tam przykręce 8O tylko u dobrego speca na wakuometrach.

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała reszta (z małymi cholernie drogimi wyjątkami) tworzy głównie ładną oprawe głosową ale niewiele więcej. Fakt cały komplet (filtry, dynojet i np. power commander) na pewno jest w stanie zwiększyć moc ale same tłumiki - nie sądzę aby ktokolwiek był w stanie odczuć zmianę. Teoretycznie wydaje się, że sprzęt lepiej przyspiesza ale to dlatego, że go po prostu lepiej słychać.

 

Włącz EUROSPORT i obejrzyj jakąkolwiek relację z MŚ i przekonaj się czy ktokolwiek jeździ na fabrycznych wydechach. Sądzisz że po to wszyscy używają wyczynowych tłumików aby ładnie ich było słychać :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeeeeee

kiedys gdzies w jakiejs madrej ksiazce wyczytalem ze najlepszym ujsciem dla spalin pod wzgledem osiagow jest PUSTA i w miare mozliwosci pozbawiona malych krzywizn rura o odpowiedniej srednicy i dlugosci (co juz dobiera sie do konkretnego silnika) zatem wszystkie tlumiki to swego rodzaju kompromis pomiedzy halasem a osiagami :buttrock: no oczywiscie stosuje sie rowniez tzw megafony ale to juz jest bardzo trudne do dostrojenia no i moto pali troche wiecej

a karzdy atestowany sportowy tlumik musi spelniac normy halasu wiec nigdy nie bedzie on w 100% nieszkodliwy dla silnika, jedynie moza tak go skonstuowac zeby te straty minimalizowac :)

 

pozdro herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz EUROSPORT i obejrzyj jakąkolwiek relację z MŚ i przekonaj się czy ktokolwiek jeździ na fabrycznych wydechach. Sądzisz że po to wszyscy używają wyczynowych tłumików aby ładnie ich było słychać    

Posłuchaj my tu mówimy o wydechach do cruiserów a nie do szlifierek. Jakoś nie widziałem na Eurosporcie ścigających się Wild Starów, Shadow i Vulcanów itp. na tuningowych wydechach :buttrock: :) W sportach używa się tego typu tłumików z dwóch powodów - przyrost mocy i co ważniejsze odchudzenie całej konstrukcji bo tam każdy zbędny gram odgrywa rolę. Nie sądzę ażeby waga była jakimkolwiek kryterium w przypadku cruiserów, chyba że przerabiasz całkowicie cały motocykl poczynając od innej ramy. Przeczytaj początek mojego postu. Zauważ jakie tłumiki są zakładane np. w tunningowanych, "usportowionych" HD - 2 w 1. W takim wypadku gotów jestem przyznać, że uzyskasz odczuwalny przyrost mocy. W przypadku zdecydowanej większosci wydechów 2 w 2 kryterium jest uzyskanie odpowiedniego klangu, zindywidualizowanie sprzęta i czasami wręcz jego upiększenie. Raczej nie powiesiłbym na motocyklu typu cruiser wydechów Yoshimura, BSM, BOS czy innych przeznaczonych do sportów po to aby mieć 2 km więcej a jednocześnie spieprzyłbym cały wygląd.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...