Skocz do zawartości

Gwint i MoToRynk@


moto.x.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak myslicie co sie stanie z czopem po rozgrzniu i ochłodzeniu.

zahartuje sie?:D mnie też uczą takich rzeczy, że to będzie miększe i w ogóle, ale na dokręcenie magneta w motorynce chyba wystarczy:Dskoro wbicie młotkiem wystarcza na 3 razy, dokręcenie powinno starczyć na dużo dłużej;) nawet mniejszym momentem niż dałoby się na zwykłym twardym wale:D pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zahartuje sie?:D mnie też uczą takich rzeczy, że to będzie miększe i w ogóle, ale na dokręcenie magneta w motorynce chyba wystarczy:Dskoro wbicie młotkiem wystarcza na 3 razy, dokręcenie powinno starczyć na dużo dłużej;) nawet mniejszym momentem niż dałoby się na zwykłym twardym wale:D pzdr

 

 

no tak- owszem macie racje - material w okolicy napawania straci pewna wytrzymalosc ale sam gwint bedzie robiony na nowo nalozonym materiale a nie na materiale ktory sie oslabil!! wiec to co mowicie ni jak sie ma do tematu posta:)

pozdrawiam

mauy86

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla przypomnienia nie da sie czegoś podwójnie zahartować a czopy sa hartowane. Powstanie wzrost napreżeń co w niedługim czasie skończy sie peknieciem czopu;] Zreszta do czego nadaje sie wał który dostał młotkiem po czopie... No bez jaj jak chesz sobie coś poklepać to sobie kup kose i poklep a wały i przedewszystkim komary zostaw w spokoju;] Też kiedyś człowiek był młody miał głupie pomysły ale niewpadłem nigdy na to zeby młotkiem sprać wał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak dla przypomnienia nie da sie czegoś podwójnie zahartować a czopy sa hartowane. Powstanie wzrost napreżeń co w niedługim czasie skończy sie peknieciem czopu;] (...)

 

dobrze to wytlumacz mi w takim razie dlaczego napawanie stalo sie powrzechna metoda naprawiania/ renowacji szyn kolejowych/ tramwajowych?? tam sa duzo wieksze obciazenia i naprezenia niz w takim malym czopie na wale, a jednak to wszystko wytrzymuje zdaje egzamin?? pokaz mi jakis pekniety czop, spaw ktory byl dokladnie wykonany??? zaloze sie ze jesli znajdziesz to czop badz spaw bedzie w calosci a element uszkodzony bedzie w poblizu czopu, spawu czyli tam gdzie zostal oslabiony material

co do tego ze wal ktory n razy dostal mlotkiem moze sie do niczego nie nadawac to sie z gadzam w 100% z Toba

Edytowane przez mauy86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakaś wiedze na temat metali i technologi czy bede sie z tobą kłucił a i tak nie zrozumiesz?

Porównałeś szyny kolejowe które sa z innego materiału niż czopy wału, nie dosc tego przenosza inne obciazenia.

 

nie porownalem tylko dalem dla porownania. a tak akurat sie sklada ze mam "jakas" wiedze na temat metali jak i rowniez technologii. na kierunku ktory studiuje duzo robi sie doswiadczen odnosnie spawania, napawaniea jak i rowniez my musimy wiedziec sporo na ten teamt - co prawda kierunk nie jest zwiazany z motoryzacja ale ze spawaniem i napwaniem jak najbardziej

 

ps: nie zamierzam sie klucic tylko wiem ze mam racje;) i juz koncze moje wypowiedzi w tym tamacie:)

pozdrawiam "wueska" bo dosc mocno odbieglismy od tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozemy odchodzić narazie moderator nie zagloda to podyskutujemy. Wały w 2T i ich czopy to niestety temat którego nie da sie przeskoczyć próbowałem napawać i powiem tak pekało osłabiało drgało wszystkie niepożadane skutki jakie tylko sobie można wyobrazic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze az mi sie wierzyc nie che ze peklo:) jakiekolwiek napawanie badz spawanie polega na rozgrzaniu materialu do momentu az material sie uplynni i polaczeniem go na stale z drugim materiałem. wielokrotnie robilismy doswiadczenia na rozrywanie, skrecanie takowych elementow i nigdy gdy spoina (nazywam spoina zeby nie pisac w kolko napawanie/spawanie) byla wykonana prawidlowo (nie mowie o jakis dokladnych badaniach, tylko o podstawowyej ocenie - ocenie wzrokiem) i nigdy sie nie zdazylo zeby to puscilo. kazdy jeden material ulegal uszkodzeniu w okolicy rozgrzania materialu gdzie stracil swoje wlasciwosci a nie w miejscu w ktorym sie polaczyl na stale z innym materialem. uszkodzenia w miejscu placzen nastepowaly metoda zgrzewania gdzie materialy sie laczy ze soba bez ingerencji "ciala obcego" czyli np elektrody. uszkodzenia w takich polaczeniach sa losowe i prawdopodobinstwo zerwania w miejscu laczenia jest praktycznie takie samo jak w innej czesci materialu. ale jesli chodzi o spawanie to w 98% dobrze wykonanego spoiwa to owe spoiwo ma duzo wieksza wytrzymalosc niz material na ktorym jest spawane (material z elementu spawanego laczy sie z twardym elementem laczacym co dodatkowo go wzmacnia)

 

 

uf ale sie napocilem:D

Edytowane przez mauy86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rozrost ziaren i zmiana struktury ? czop wału raczej nie nalezy do stali łatwo spawalnych. Przewanie sa to stale stopowe. Gdyby sie dało spawac to by sie spawało wiecej wałów. Te w duzym fiacie juz sa trudne do regneracji napawanie zdaje tam egzamin ale wał nie uzyskuje juz swoich dawnych parametrów. Bo jest prostowany, spiertrzaja sie napreżenia itp. Nigdy juz nie bedzie tak wytrzymały jak nowy dopiero wyprodukowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale wal w duzym fiacie przenosi duuuzo wieksze obciazenie niz taki wal w motorynce. swietnie Cie rozumiem jak mowisz ze wal nalezy do stali ciezko spawalnych ale u nas na Polibudzie ucza nas ze da sie wszystko zespawac tylko trzeba umiec, a jak zapytamy jakiegos spawacza i powie ze bedzie ciezko to lepiej od razu z niego zrezygnowac;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie zaprzeczam ze sie nie da pytanie, czy zabawa jest warta świeczki ten wał nie bedzie tak prosto napawać i raczej zwykły cieciowaty tokarz tego nie zrobi. Zreszta od kiedy to tokarz zajmóje sie spawalnictwem. Nalezało by wał zanieszć do spawacza, potem do slusarza i potem do tokarza. Pozatym istnieje prawdopodobieństwo ze naprezenia ukrzywia czop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...