Skocz do zawartości

łańcuch sprzęgłowy


DZIABA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

skoro jest zima :D to jest i czas na naprawy :) jak kiedyś z randym uszczelnialiśmy mój silnik i nietylko (poskutkowało w 100% ) zauważyliśmy że łańcuch jest rozciągnięty ale że nie miałem jakoś kaski to nie zmieniłem odrazu . niedawno dostałem zastrzyk finansowy i poczyniłem zakupy min łańcuch sprzęgłowy. a teraz główne moje pytanie !!! czy mam sie spodziewać jakichś problemów?? czy mam na coś zwrócić szczególną uwage przy tej wymianie ?? chciałbym przy okazji zmienić zębatke zdawczą (chyba tak sie ona nazywa) chodzi mi o tą co napędza łańcuch idący do koła czy będzie jakiś problem ?? zanim sie za to zabiore to czekam na odpowiedzi a odnośnie manometru jak kiedyś pisałem to już mam go zamontowanego :) założyłem manometr wyskalowany do 2,3 BAR czyt. 2,5 atmosfery :) naszczęście dorobiłem ładną śróbke na podobieństwo orginalnej tyle że z krućcem na wężyk oraz skożystałem z miedzianych przewodów chamulcowych żeby to jakoś ładnie wyglądało :) dzisiaj wreszcie osadziłem nowy wałek kopniaka i będe sie brał za zmieniacz biegów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeeee

jak sprzeglowy to zaloz IVISA i bedziesz mial problem z glowy na lata :) a po tych polskich to nie spodziewaj sie zbyt wiele :? bo sa one naprawde nienajlepszej jakosci :buttrock: jak juz to czeski od jawy 634 no tylko ze to muszis kupic dwa i skuc ze soba , a co do tych IVISOW to z dwoch orginalnych wychodzi 3 do janka :D

no i jeszcze sprawa z zebatka- wiec najlepsza jest 21 zebow no i tu wyboru chyba nie ma za wielkiego musisz kupic dorobiana chyba ze w Mikoronku dorobia Ci na zamowienie

pozdro herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o częściach z tych firm:

http://www.wilmat.torun.com.pl/

 

http://www.skuterdebica.hg.pl/

 

Prawdę powiedziawszy nie korzystałem jeszcze z ich oferty a jest naprawdę bogata. Rozmawiałem z Randym na temat krzywek rozrządu i twierdził że sa one w porządku. Co z innymi częściami typu łańcuchy sprzęgłowe , czy koła zębate, czy łańcuchowe ? Sa porządne czy to plastelina ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeeee

moge tylko sie wypowiedziec w sprawie zebatki napedu pradnicy bo bylem zmuszony do takiego zakupu, no i juz w sklepie chcialem zrezygnowac bo w sumie to po pobierznym oglodnieciu widac niedokladnosc wykonania :buttrock: ale najlepsze dopioero mialo nastapic, po przymierzeniu jej do reszty kol zebatych widac bylo ze ma inny zarys zebow :( no i storzek montazowy mial troszeczka inna zbierznosc niz walek pradnicy :) slowem do dupy z takimi podrobkami

 

ps . ja jej nie zalozylem a moj kumpel tak i okazalo sie ze trwalosc tez jest niewielka

no nie wiem moze ja trafilem akurat na taki kiepski egzemplaz (czesc zakupiona byla w sklepie w rzeszowie - producen niewiedomy) ale ogolnie staram sie robic wszystko na orginalnych czesciach bo jakos nie mam zaufania

 

slyszalem pozytywne opinie na temat tlokow i cylindrow z Almotu- tylko jest dwa problemy sworznie i pierscienie sa do dupy :D

natomiast reszty nie dane mi bylo jeszcze testowac :mrgreen:

 

pozdro herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałem dodać coś ze swojego doświadczenia odnośnie zębatek zdawczych... :)

Tak więc do zdobycia bez większych problemów za około 30 zł są zębatki 16,17,18,19,21,22 zęby.

Mając choppera na 15" tylnym kole proponuje założyć 21 zębów, ew. 22 jeżeli jeździmy sami. Jeżdżąc solo oryginałem byłbym za pozostawieniem 20, ale wiem że każdy tutaj zaraz dopowie swoje że woli inną (to tylko moje zdanie...). Do jazdy z wózkiem bocznym jeżeli wozimy przyciężkawych pasażerów proponuję 17 zębów, ogólnie wystarcza 18 ale jak mamy zamiar jeździć ostro z dwoma dorosłymi pasażerami to mogą wystąpić problemy z temperaturą silnika, a 19 zębów pozwala jeździć solo i z wózkiem pod warunkiem że nie przesadzamy z wagą pasażerów i manetką gazu :buttrock:. Spotkałem się też z 23 zębami, używałem nawet jeden sezon takiej przy 15" calowym kole ale szczerze nie polecam tego rozwiązania bo spalanie było spore, a przyspieszenie marne, pozatym przy tej zębatce konieczne jest podfrezowanie komory zębatki zdawczej bo nie wejdzie nam łańcuch... Ogólnie bez demontażu wałka głównego (czyli właściwie całej skrzyni) możliwe jest założenie max 23, mooooże 24, tylko po co?? :?

Widziałem tez 27 !!! ale to było przegięcie, nie dało się tym jeździć i gość szybko powrócił do 20 :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. jestem nowy na tym forum, nie wiem czy mam sie przerdstawic, czy nie, nie znam tutejszych zwyczajow. ale chyba lepiej przedstawic sie niz nie. Pochodze z lubelszczyzny, dokladniej z okolic krasnegostawu, obecnie mieszkam w lublinie, junakiem ganiem od dwoch lat.

 

chcialem nawiazac do wypowiedzi Randy'iego nt. zebatek zdawczych. sam mialem problemy z dobraniem odpowiedniej zdawczej. ostatni sezon przejezdzilem na 22z i tloku almota fi75 i musze powiedziec ze bylo troszke za slabo, tzn we dwie osoby i z pelnym ekwipunkiem na zlot (czyli namiot, spiwory, garki i inne graty) byly problemy z wejsciem na obroty i osiagnieciem jakiejs przyzwoitej predkosci na IV biegu, z kolei kolega na takim samym zestawie, a na zmienionej tylnej zebatce na mniejsza o 7 zebuff smigal odrobine lepiej niz ja (obaj kola 15" na tyle). trzeci z nas na tloku poloneza i zestawie jak moj (zdawcza 22z, tyl 48z, 15" tylny kapec, przerywacz od malucha,full ekwipunek) przy o wiele wiekszych wymiarach motocykla (tzn. dluzszy i obwieszony jak choinka roznymi dodatkami) zostawial nas daleko w tyle, vmax dochodzil do 125km/h :!: (typ na japonii mierzyl).

po tym wszystkim pojawia sie pytanie: skad mial tyle pary ten trzeci junak???

czy tlok poldka tyle wnosi?? jezdzilem pierwszy sezon na poldku ale mialem kiepska glowice, a osiagi porownywalne do tych na almocie i dobrej glowicy byly...

teraz przesiadam sie na poldka i zdawcza 21z, wiec zobaczymy.

 

pozdrawiam

 

mazi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Odnośnie tłoków było pisane na tym forum bardzo dużo i temat ciągnął się w nieskończoność, bo każdy miał swoje do powiedzenia i uważał że ma racje (do tej grupy zaliczam się i ja :D ), a działo się to w temacie „Junak i inny tłok”. Patrząc z perspektywy czasu moje przekonania uległy pewnym zmianom, a to za sprawą zapisania się na listę „Dziki Junak” gdzie przestudiowałem całe archiwum i drogę do udoskonalenia GPX 500...

Jestem przekonany że jest to jedyna sensowna przeróbka Junaka dająca wymierne efekty!

Nie będę tutaj pisał dokładniej o nim bo jak już gdzieś wcześniej wspominałem uważam to za własność wspomnianej wyżej listy e-mail’owej na którą każdy może się zapisać klikając tutaj:

http://www.junak.riders.pl/lista/infolist.htm

Teraz wracając do zapytania kolegi odnośnie źródła mocy tego Junaka z tłokiem FSO to śmiem twierdzić że to właśnie za sprawą tego tłoka miał taki power. Sam nakręciłem już kilkadziesiąt tyś km na różnych zestawach, przełożeniach, na chopperach i oryginałach i najlepsze efekty uzyskałem na tłoku Fiata 1500. Półkolisty tłok 77,2 (akurat taki trafiłem), odpowiednio przerobiony i odchudzony tak że kompletny (pierścienie, sworzeń i zabezp.) waży 45 dag. Przełożenia 22/48 i koło 15” (opona 140/80), gaźnik z Jawy 350 pozwoliły osiągać temu cięższemu od oryginału chopper’owi lepsze przyspieszenia i zbliżoną prędkość max około 125 km/h. Czuje że gdyby zdawcza była 21 zamiast 22 to byłby jeszcze szybszy. Elastyczność na tłoku FSO jest większa, łatwo byś to zauważył gdybyś zmienił tego almota na Fiata 1500 czy Poloneza 1500 ale Poldka odradzam bo jest cięższy i daje nieco niższy stopień sprężania. Natomiast tłok Fiata 1500 ma pewną własność, którą można wykorzystać do podniesienia stopnia sprężania, otóż krawędź jego denka jest niższa o 1mm od krawędzi tłoka oryginalnego i Poldkowego. Podtaczając cylinder od dołu o max 1,5 mm ( bo więcej nie puści górny pierścień) i roztaczając głowicę w miejscu gdzie wchodzi w nią tłok na fi 78 mm i o 0,8 mm głębiej w stosunku do oryginału uzyskujemy niejako podniesienie denka tłoka o 1,5 mm. Można się też pokusić przy tym wszystkim o z planowanie głowicy ale tego już nie sprawdzałem ile by się ewentualnie dało. Nie mierzyłem tez stopnia sprężania w takim układzie ale sądzę że byłby większy niż przy Almocie, poza tym myślę że kształt denka tłoka FSO wpływa korzystniej na przepływ gazów ale to takie moje osobiste wywody i nie mam zamiaru tego nikomu udowadniać...

 

Jeżeli ktoś chce dokładne dane na temat tej przeróbki to służę pomocą, chciałem porobić zdjęcia mojemu wzorcowemu tłokowi ale mam za słabej jakości aparat żeby było widać o co chodzi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o częściach z tych firm:

http://www.wilmat.torun.com.pl/

 

http://www.skuterdebica.hg.pl/...

 

Pytanie jest niefortunne:)

Nie ważne kto sprzedaje części a to kto je robi:)

To co ma jawnego producenta można kupować bez ryzyka - jak np. czeskie łańcuchy bo wiadomo co są warte ale wszystko inne to loteria jeżeli chcesz kupować na wysyłkę... Krzywka czy tryb kupiony wczoraj może nie mieć nic wspólnego ze sprzedawanym dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...