Skocz do zawartości

Pare pytań o SHLm11


szymus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jeszcze o szprychach do SHL = szymus, wiem że już kupiłeś i masz nowe szprychy, ale Janusz, o którym ci pisałem wcześnie, zadeklarował, że może ci /lub komuś/ odstąpić ileś szprych w dobrym stanie. A więcej info to musiałbyś zajrzeć do tego zapisu Janusza http://republika.pl/fenix_prawojazdy/album_m11.html /tytuł: "Halo Janusz, halo Gliwice"/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos moze jasno okreslic(glownie do Ciebie to pytanie fenix ;D  

czym sie rozni M11 od M11 LUX ?? bo slyszalem juz wiele teorii ale wydaje mi sie ze zadna niebyla do konca prawdziwa.

 

Właśnie bo ile ludzi to tyle zdań na ten temat ja słyszałem że lux-y miały:

-chcromowane obręcze kół i szprych

-częściowo chromowany bak

-chromowane górne części amorków

-chromowana dzwignia chamulca nożnego

-podstawke boczną

-bezpiecznik topikowy przy akumulatorze (puzniej stosowano go w normalnych wersjach SHLm11)

-od roku 1966r do napedu lux-a poslurzył silnik S-32u zastosowano w nim cylinder odlewany ze stopu metali lekkich stopien sprerzania podniesiono do 6,9 uzyskano dzieki temu moc silnika 10km

 

i co ciekawe ja w swojej m11 też mam cylinder ze stopu metali lekkich

 

(na ile to co pisze jest prawda niewiem to sa informacje zdobyte z neta lub od ludzi)

 

Może by ktoś zapodał zdięcie oryginalnego lux-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i dobrze słyszałeś że lux miały taką klapkę. Ale SHL miała taki właśnie zwyczaj, że najpierw nowinki były w luxie, a potem pojawiały się w standarcie. Podobnie było z tą klapką=czyli na jedno wychodzi: przesuwka była także montowana w normalnych maszynach, lecz nieznacznie później niż w lux /nie pamiętam daty od kiedy/.Podobnie ma się rzecz z aluminiowym cylindrem.

A cechy SHL lux wymieniłeś wszystkie prawidłowo. Co do zdjęcia - ano własnie poluję na taką fotkę od dawna - małem dwie obiecane, ale skończyło sioę na obietnicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zdjęcia - ano własnie poluję na taką fotkę od dawna - małem dwie obiecane, ale skończyło sioę na obietnicach.

 

Ja nigdy luź-a niewidziałem ale mam nadzieje że chociasz zobacze go na zdięciu. Szukałem w internecie zdięcia i nic ;). Ludzie poratujcie fotą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szymus jak znajdziesz zdjecie luxa to moze druga M11 zrobisz na lux-a skoro i tak nie masz tabliczki znamionowej ??

 

I tak też pomyślałem czy by drugiej na luxa nie zrobić ;)

 

a tak wlasciwie to wrzuc fotke silnika na forum bo milo na niego popatrzec - dobra robota  

pozdro

 

Fotka niebawem... Jak wszystko zrobie juz pastą polerską na błysk tak aby na zdięciu w silniku odbił się mój aparat ;) to wtedy ja zamieszcze!! :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Fotka niebawem... Jak wszystko zrobie juz pastą polerską na błysk tak aby na zdięciu w silniku odbił się mój aparat ;) to wtedy ja zamieszcze!! ;)

 

 

oj szymus cos mi tu pachnie perfekcjonizmem ;)

ale skoro tak to wypoleruj tez kartery do konca a nie tylko tam gdzie widac :buttrock:

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj szymus cos mi tu pachnie perfekcjonizmem  

ale skoro tak to wypoleruj tez kartery do konca a nie tylko tam gdzie widac  

 

Na ta przygryzke odpowiem ;). A pozatym juz zaczołem polerować pastą tam gdzie nie widać.

 

Ludzie co sadzicie o silniku wiatr w SHL?? Czy ktos może posiada taką maszynę? Przydała by się fachowa opnia fenixa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wywołano mnie do tablicy! Silnik "WIATR" w dość lekkim motocyklu SHL M11 był na tamte lata bardzo dynamiczny. Ja pamiętam jak trochę jeździłem wczesniej SHL 175 ale silnik 3-biegowy i jak stryj pozwolił mi pojeździć jego nowiutką SHL M11W to widzialem ogrrromną różnicę. Ten Wiatr miał taki ciąg, że aż wierzyć się chciało. A ponieważ SHL mają też całkiem skuteczne hamulce no to jazda Wiatrem była bajką. To trochę tak, jakbyś przyzwyczaił się do jazdy np. WSK i ktoś dał ci pojeździć jakimś moto poj. powiedzmy 400-500 ccm. Emocje z zupełnie innej półki!!

A trwałość tamtego Wiatra? No coż - skłamałbym, gdybym nie widział jego wad technologicznych. Ale też jest b. niesprawiedliwe mówienie, że to był /czy jest - jak kto woli/ kiepski silnik. On po prostu uwielbia wkręcać się na obroty i ma kopa dopiero przy dość wysokich obrotach. A jak ktoś jeżdził wcześniej wsk czy wfm z silnikiem 125 i nauczył się jazdy na jednym biegu /góra na dwóch, tzn na trójce i dwójce/ i próbował tego samego stylu jazdy Wiatrem, to zażynał go raz-dwa. I nie wykorzystywał "wrodzonej" dynamiki silnika wysokoobrotowgo.

To dosłownie jak z moją MZ 150 = ona ma b. dobry ciąg dopiero przy obrotach pow.4000. Przy niższych przypomina dynamiką silniki typu S01 .

Ale chciałbym też zostawić coś do dyskusji dla innych kolegów... więc już milczę!

---------------------------------------------------

nowa strona o SHL M11: http://shl.republika.pl/album

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...