Skocz do zawartości

Tłok WISECO czy WOSSNER z teflonem? Pierścionki dwa czy jeden?


88kamyczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przyszedł czas na drugą selekcje tłoka.... Z nowym cylindrem kupiłem tłok wiseco. Ogólnie rzecz biorąc ten tłoczek mnie nie zawiódł, aleeee zawsze miałem chęć na wossnera.

 

Wossner jest pokryty jakąś powłoką teflonową, jestem bardzo ciekaw jak to się ma w praktyce... Czyżby powodowałoby mniejsze zużywanie nicasilu na cylindrze?

 

Wiseco w przeciwieństwie do Wossnera nie jest gładki, jest żeberkowaty... Bardzo ładnie rozsmarowuje olej i nic po nim nie spływa...

 

Druga sprawa to ilość pierścieni? Wiseco do mojego modelu oferuje tylko tłoczki z dwoma pierścieniami. Wossner ma w ofercie tłoczki z dwoma jak i z jednym pierścionkiem.

Trochę tego nie rozumiem, bo wiem że profesjonaliści wybierają tłoczki z jednym pierścieniem. Dlaczego? Słabsze rozsmarowywanie oleju i zmniejszona kompresja? Z drugiej strony doświadczyłem podwijania się tego drugiego pierścionka :D :D aa nie jest to miłe...

 

A dodam, że mój cylinder to oryginalny nicasil, nie żadna tulejka.

 

Jeżeli macie jakieś spore doświadczenie w tym temacie to miło wysłucham kilku kwestii.

Wielkie dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem w rekach nie raz wossnera, i powiem ci ze nie ma sie do czego przyczepic. Powloka jest dobrym rozwiazaniem jak docierasz nie ma takiego tarcia, powloka po czasie sie wyciera i jest normalny tlok. Na jednym pierscieniu motocykl ma lepsze gorne obroty ale za to z dolem gorzej no i jest mocniejszy. Dwu pierscieniowy ma lepszy dol. Ja gdybym wybieral byl by to wossnera. Wiec jesli latasz po lesie to polecam dwa pierscienie, tor jeden pierscien. Tego wszystkiego sie dowiedzialem od Pana Piotra z motor-techu.

Edytowane przez pikus91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się nie spotkałem z markowym tłokiem aby był bez teflonu , czy to vertex czy wossner i tak po tych 20mth należałoby ściągnąć cylinder na pomiary kontrolne .

ważne żeby dobrać tłok dedykowany pod nikasil

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok z jednym pierścieniem pozwala na osiągnięcie większej mocy ale zużywa się szybciej niż taki sam z dwoma.

Przykład? Niektórzy walą do SXa(w standardziej ma jeden pierścień) tłok od EXC(dwa pierścienie) i wtedy niby tłoczek ma większą żywotność(5-10 mth).

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie narzekam, osobiście vertexy które montowałem nie narobiły szkód ale decyzja należy do klienta

,a i są pokryte teflonem, może jakieś podróbki wam wciskano ? btw, w ktmie fabryka vertexa montuje :flesje:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!Ja w spoim pierdzipędzie mam wossnera z jednym pierscionkiego i sprawuje sie dobrze nie raz trzymalem wossnera w reku i nie miałem sie do czego doczepic...Najlepiej kup z dwoma piersciakami ja mam jeden i sie dobrze jezdzi nie muli itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...