akiraone Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Witam Panowie, mam nastepujacy problem, wlasnie jestem po malym remoncie silnika w swojej wr450 06' (pierwszy remoncik od nowisci) -wymieniony lancuszek -wymieniony tlok + pierscienie (nominal) -wymienione uszczelniacza zaworowe -regulacja luzow zaworowych -nowa uszczelka pod cylinder i glowice (oryginal) -nowa swieca -wymieniony olej + nowy plyt w glodnicy motul'a zlozylem wszystko razem, zagadal od trzeciego kopniecia, silnik pracuje ladnie i rowno. zgasilem motorek przestygl ja w tym czasie wskoczylem w ciuszki i mala przejazdzka (stacja benzynowa i z powrotem jakies 4km). Sprzecik pieknie dojechal na stacje, male tankowanie i z powrotem, bez palowania. Dojechalem do domu zgasilem wszystko pieknie, przemylem moto , wprowadzilem do garazu odpalilem jeszcze ostatni raz i tu "zonk" po 2-3min. zaczelo lekko wywalac plyt z miejsca gdzie wchodzi ta rurka laczeniowa weze od chlodnicy do pompy wody. Wiem ze tam jest oring , ale dziwne zjawisko wedlug mnie, od razu zgasilem moto, ogolnie silnik jak i chlodnice byly dosc gorace a nawet bardzo jak na 2-3 min. rozruch silnika na zimno. Panowie co to moze byc ? uszczelka pod glowica ? kurcze blagam nieee :banghead: . Wszystko dokrecalem z taka sila jak jest w manual 30Nm potem wykrecic sruby jeszcze raz dokrecic 20Nm i potem w dwoch ruchac dociagnac do 180 stopni. Powinienem wymienic ten oring na laczeniu tej rurki i sprobowac jeszcze raz ? czy dac sobie spokoj ? I do razu rozkrecac silnik. Pompa wody dziala na 100%, nie wiem moze uklad zapowietrzony spowodowac cos takiego ? ale nie wywalilo by mi plynu podczas tej jazdy na stacje i z powrotem ? prosze o jakies wsazkowki :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glaca Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 A może wentylator się nie załączył,dobrze podłączyłe do czujnika,masz wskaźnik temperatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akiraone Opublikowano 23 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 A może wentylator się nie załączył,dobrze podłączyłe do czujnika,masz wskaźnik temperatury? moze podam dokladnie co za szpeja mam yamaha wr450 2006' to jest hard enduro, wentylatorka niema, ani termostatu, jest ciagly obieg wody... ale dzieki za dobre checi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Nie znam motocykla, ale pierwsza uwaga - sprawdzales dokladnie jak wyglada powierzchnia glowicy na styku z cylindrem, czy sprawdzales jakos jej plaszczyzne ? To samo od strony cylindra ? Jak zrobiona jest uszczelka pod glowica ? Czy oring z ktorego pocieklo jest oryginal, czy wymieniony ? Taki silnik musi dostac w pipe od samego poczatku - obroty od niskich do wysokich i z powrotem na niskich biegach zaraz po zlozeniu, pilnujac jednoczesnie temperatury. Mimo ze tego nie zrobiles to wyzsza temp silnika mogla byc spowodowana docieraniem sie pierscieni. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akiraone Opublikowano 23 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Nie znam motocykla, ale pierwsza uwaga - sprawdzales dokladnie jak wyglada powierzchnia glowicy na styku z cylindrem, czy sprawdzales jakos jej plaszczyzne ? To samo od strony cylindra ? Jak zrobiona jest uszczelka pod glowica ? Czy oring z ktorego pocieklo jest oryginal, czy wymieniony ? Taki silnik musi dostac w pipe od samego poczatku - obroty od niskich do wysokich i z powrotem na niskich biegach zaraz po zlozeniu, pilnujac jednoczesnie temperatury. Mimo ze tego nie zrobiles to wyzsza temp silnika mogla byc spowodowana docieraniem sie pierscieni. Adam M. Witam, tak sprawdzilem dokladnie powierzchnie, czyscilem wszystko contact cleanerem i czyscikami scotchbrite, aby usunac stare uszczelki i nagar, nastepnie polozylem glowice na szklanej powierzchni z przyklejonym papierkiem sciernym wodnym, i zrobilem z dwa trzy ruchy okrerzne, mozna bylo zauwazyc ze papier dotyka wszystkich plaszczyzn. Uszczelka oryginalna yamah'y pod cylinder wyglada na taka papierowa a glowica sklada sie jak by z trzech blaszek gdzie zewnetrzne strony sa pokryte jakims tworzywem laczacym ktore pod wplywem ciepla widze ze lekko sie rozpuscilo. Tak ten oring to oryginal wymienialem go jakis rok temu jak wymienialem pompe wody na Boysen'a. Moze to tylko on jest wadliwy ? Moze te znaczne babelki w chlodnicy to wlasnie przyczyna tej pompy, bo wiem ze ona chyba znacznie mocniej pompuje plyn niz oryginal. Adamie po czy moge rozpoznac ,ze poszla mi uszczelka pod glowica. Plynu mi nie przybylo ani nie ubylo ze zborniczka wyrownawczego wszystkie wezyki sa drozne jak i caly uklad. Motor wydal mi sie strasznie goracy jak na 2-3minutowa prace na jalowym biegu nie przypominam sobie aby bylo tak wczesniej. Ale moze to przez to ,ze to moja pierwsza taka robota :-) i jestem lekko przeczulony :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Taaa, mnie sie tez tak wydaje. Sprawdz jak wyglada olej, np na dlugim srubokrecie przez wlew, jak jest normalny to sadze ze glownym winowajca moze byc oring ktrego nie wymieniles teraz w trakcie remontu. Jezeli nie masz zadnego wycieku spod glowicy na zewnatrz, to tylko moze cieknac do wewnatrz co olej powinien pokazac. Z drugiej strony jesli nic nie dymi i nic nie cieknie to za bardzo bym sie nie przejmowal :) Uszczelka pod glowice twego typu jest dosc pancerna. Adam M. PS czy masz tam jakis wskaznik temperatury cieczy lub oleju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 zazwyczaj jak wydmucha uszczelkę pod głowicą, to płyn wali właśnie do zbiorniczka wyrównawczego. Na razie bym nie panikował. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akiraone Opublikowano 23 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 PS czy masz tam jakis wskaznik temperatury cieczy lub oleju ? niestety bez wskaznikow, to prawie jak cross, wiec zero zbednych gadgetow... co do oleju to na razie nie widze ,zadnej roznicy sprawdzalem na razie tylko na bagnecie ale wyglada na czysciutki, sprawdze tak jak mowisz moze nawet zleje tam prawie nic nie wchodzi jedne litr, wiec co mi tam... ale plynu tez nie ubywa...wiec nie wem czy jest sens. moze na razie sproboje go wziac na troche wieksza przejazdzke niz te 3-4km.... zazwyczaj jak wydmucha uszczelkę pod głowicą, to płyn wali właśnie do zbiorniczka wyrównawczego. Na razie bym nie panikował. a tego nie wiedzialem, dzieki ale jak na razie nie widze aby cos przybywalo ani ubywalo....musze go jednak troche przegonic aby miec pewnosc na 100% ale z drugiej strony sie boje ,ze jak cos jest nie tak z ukladem chlodzenia to naprawa bedzie mnie kosztowac troche wiecej niz tylko wymiana uszczelki :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glaca Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Objawy walnientej uszczelki to tak jak ciśnienie z nad tłoka przedostaje się do układu chłodzenia i automatycznie powoduje wyżucanie płynu i zapowietrzenie się układu hłodniczego co wpływa na szybkie grzanie się silnika,albo płyn przedostaje się do oleju i robi się mleko w silniku,następna to płyn dostaje się do komory spalania i wydostaje się wydechem co powoduje jego ubytek.Ale jeżeli wszystko zrobiłeś z doktorską precyzją to przypuszczm że wina leży w oringu a nie w pompie skoro jeździłeś wcześniej i było dobrze,usuń wyciek i testuj.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 (edytowane) Sluchaj masz motocykl po remoncie, na dotarciu, wiec ma wyzsza temp. orginalnie i tak yzf, wrf szybko sie grzeje i wywali plyn a co dopiero na dotarciu? Ja bym sie nie przejmowal tylko jezdzil i ogladal bym co wyjazd olej i plyn w chlodnicy. Edytowane 23 Grudnia 2008 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.