Skocz do zawartości

Potrzebna pomoc Zepsuty KMX


jacekpust
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czemu nie wolno pozbywać sie dozownika.

Mieszanke robie w proporcjach jakie zalecił mi mechanik!!!

Silnik Ci się zatarł a Ty jeszcze naiwnie pytasz?

Zrób jeszcze raz to samo.

Napisałem w poprzednim poscie i jak przysiądziesz na fałdach i porównasz silniki to może sam na to wpadniesz.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam MTXa i tez pozbyłem się dozownika, robię mieszankę taką jak powinno się robić do dwusuwów... Przecież to to samo tylko olej jest w benzynie a nie w dozowniku. Dobrze mówię czy się mylę ?

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ok bo już się przestraszyłem. W MTXe jest tak że ona wystaje z dekla od strony sprzęgła, wyjąłem go z tamtąd i zadkałem specjalnie dotoczonym korkiem z uszczelką. A miejsce gdzie olej był wpompowywany do silnika zatkałem specjalną zaślepką zrobioną z wężyka. Przepraszam za wtrącenie mojego tematu ale musiałem się o to zapytać.

A co do twojego KMXa to gdyby mi się coś takiego przydarzyło to zacząłbym rozkręcać silnik po kolei i szukał usterki bo jak widać to i tak coś tam strzeliło i trzeba będzie to naprawić.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Ci się zatarł a Ty jeszcze naiwnie pytasz?

Zrób jeszcze raz to samo.

Napisałem w poprzednim poscie i jak przysiądziesz na fałdach i porównasz silniki to może sam na to wpadniesz.

 

Taki z ciebie znawca, Byłem dzisiaj u mechanika i wcale sie silnik nie zatarł tylko wysiadło łożysko na wale.

 

A jak zrobie mieszanke to to samo jak bym miał podłączony dozownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm silnik to nie tylko cylinder+tłok , łożysko jest częścia silnika.

Dlaczego wysiadło? ponieważ łozyska w 2T są smarowane olejem tym do lejesz do baku.

brak smarowania =zatarcie łozysk i nie tylko !

 

ps.a z ciebie taki znaffca że sam nie umiesz nawet zdiagnozowac problemu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm silnik to nie tylko cylinder+tłok , łożysko jest częścia silnika.

Dlaczego wysiadło? ponieważ łozyska w 2T są smarowane olejem tym do lejesz do baku.

brak smarowania =zatarcie łozysk i nie tylko !

 

ps.a z ciebie taki znaffca że sam nie umiesz nawet zdiagnozowac problemu!

 

 

Po jakiemu łożyska na wale mogą być smarowane olejem z paliwa????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez to zauważyłem... Ale wiesz łożysko na wale mogło paść od zbyt małej ilości oleju w benzynie bo jest samarowane przez mieszankę a nie tak jak w np. MZ-kach z ze skrzyni. No ale mogło być równie dobrze już zużyte i dlatego. Ale jak nie używasz dozownika to dobrze go zabezpiecz, np. tak jak ja to zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jakiemu łożyska na wale mogą być smarowane olejem z paliwa????

 

a po normalnemu ;] a powiedz jak inaczej mają byc smarowane??

 

ile ty tego oleju lejesz do paliwa? na 1l powiedz :P ja juz sie przekonałem ze 1:50 nie jest stosunkiem idealnym dla wszystkich.

 

A Pan Piotr Dudek z całym szacunkiem jak zwykle nie mógł wytłumaczyc jak człowiek tylko pojechał po kaloszach.... no ale wiadomo po raz pincetstodziewieńcetny mówic to samo moze sie znudzić (nawet jak to jest pińcetstodziewieńcetna osoba....) tylko co to za gadka ze silnik jest inny ..... silnik jest taki sam tylko ma akcesorium w postaci małej pompki dozownika ;] echh nie wazne ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poscie #14 napisałem:"Porównaj silnik smarowany mieszanką paliwo-olej oraz Twój silnik a zauważysz kilka szczegółów konstrukcyjnych."

Podważasz moją wiedzę nie mając zielonego pojęcia jak smarowane jest łożysko które uszkodziłeś bo ono samo od siebie się nie popsuło.

Na Twoją upartość nie ma lekarstwa i nie będę Cię usilnie namawiał do powrotu w stronę oryginalnej konstrukcji bo mechanik naprawiający ten motocykl też musi z czegoś żyć.

Jeszcze raz powtarzam czytającym ten wątek że pominięcie dozownika w silniku jest celowym i umyślnym niszczeniem silnika.

Nawet mieszanka 20:1 nie spowoduje poprawnego smarowania łożysk wału korbowego.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poscie #14 napisałem:"Porównaj silnik smarowany mieszanką paliwo-olej oraz Twój silnik a zauważysz kilka szczegółów konstrukcyjnych."

Podważasz moją wiedzę nie mając zielonego pojęcia jak smarowane jest łożysko które uszkodziłeś bo ono samo od siebie się nie popsuło.

Na Twoją upartość nie ma lekarstwa i nie będę Cię usilnie namawiał do powrotu w stronę oryginalnej konstrukcji bo mechanik naprawiający ten motocykl też musi z czegoś żyć.

Jeszcze raz powtarzam czytającym ten wątek że pominięcie dozownika w silniku jest celowym i umyślnym niszczeniem silnika.

Nawet mieszanka 20:1 nie spowoduje poprawnego smarowania łożysk wału korbowego.

Panie Piotrze broń Boże nie podważam co Pan pisze ale czy mógłbym Pan wytłumaczyć łopatologicznie jaka jest różnica w smarowaniu łożysk gdy nie ma dozownika i robi się mieszankę samemu, Czy chodzi o to że niezdrowe jest gdy zamkniemy przepustnicę do końca gdy np hamujemy i silnik schodzi z obrotów i nie jest wtedy smarowany z mieszanki czy o coś innego>?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach a właściwie karterach tych silników są inaczej zaprojektowane kanały przepłukujące aby wyodrębnić olej z mieszanki i skierować go tylko w jedno miejsce oraz dodatkowo studzienki kierujące olej do łożysk.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w DT80 MX (na pewno) oraz w CRM (jak sie nie mylę ) sa studzienki doprowadzające olej do łożysk.... co do ukształtowania kanałów nie mam porównania przy czym oba silniki są standardowo produkowane z dozownikiem....

 

 

Hmmm

 

1:40 może być mało... w CRM doszedłem niestety eksperymentalnie do bezpiecznego 1:30 - 1:35 ... 1:40 miał tendencje do przytarcia po długotrwałym piłowaniu (bez wzrostu temperatury silnika)...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...