Skocz do zawartości

Brak iskry w YAMAHA RD80 LC2


norbi1991
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

świece wymieniałem i to nie raz. Moto zaczęło sie psuć jakiś czas temu. Nie jeżdziłem bo szkoda było paliwa na taką jazdę!! Przerywał i miał mało siły! Po jakimś czasie odpaliłem maszyne (odpaliła tylko na pych) pochodziła chwile i zgasła. Stwierdziłem że nie ma sie co męczyć i ją odstawiłem do garażu, niedawno zerknąłem do niej i okazało się że nie ma iskry! Z iskrownika prąd wychodzi, wchodzi w modół ale już z niego nie wychodzi, wymieniłem modół i i nadal nie ma iskry więc ten nowy modół oddałem i założyłem stary. Prosze pomóżcie mi już nie wiem ci robić? Może zapłon sie przestawił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz taki http://photos03.allegro.pl/photos/oryginal...59/37/492593714 moduł to współpracuje on z oddzielną cewka zapłonową. Jest to element z którego wychodzi przewód WN prowadzący do świecy zapłonowej. Koszt cewki jest nie duży, więc warto ją wymienić.

 

Być może masz też moduł zintegrowany cewką, tzn moduł i cewka sa jednym elemnetem, są w jednej obudowie. Wtedy jeśli wymieniłeś cewko-moduł na sprawny ta ewentualność odpada.

 

Wymień przewód WN, nasadkę - fajkę świecy zapłonowej, masowanie (połączenie z masą, czyli ramą motocykla) cewki/ cewkomodułu.

 

Kolejnym elementem przy diagnozie uszkodzenia jest sprawdzenie czy stacyjka lub awaryjny wyłącznik zapłonu nie odcina zapłonu - gdy st6acyjka jest w pozycji 0 lub masz włączony wyłącznik zapłonu to nastepuje zmasowanie przewodu zasilającego moduł (oryginalnie). Postaraj się znaleźć ten przewód i jeśli jest to możliwe odłącz go.

 

Dalej sprawdź czy nie następuje zwarcie na przewodach prowadzących do modułu i z modułu do cewki i czy przewodzą prąd.

 

Jesli nie pomoże to pozostaje wymian stojanu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdż miernikiem czy impulsy z impulsatora idą do modułu ....wiesz jak to zrobić ???

 

ustawiasz miernik uniwersalny na test diody i dotykasz między wyprowadzenie czujnika a mase i kopiesz..........powininen piszczeć z przerwami (przerwy sugerują impulsy zapłonowe )

 

cewki opornośc sprawdzałeś ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce sobie pomóc bo dość dużo umiem ale w bardziej prostych motorach z standardowym zaplonem (platyny)

No niby tam się mało może popsuć, ale i tak jestem ciekaw jak ty bateryjne czy iskrownikowe układy zapłonowe bez miernika reperujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...