przemowf Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam serdecznie!!! Kupiłem moto w maju, zarejestrowane w Polsce ale wcześniej sprowadzone z Włoch, palił jak trzeba, gadał jak trzeba, szedł jak trzeba... wszystko chyba jak trzeba bo nie mam porównania, przejeździłem sezon i około 3 tys km, więc trza by regulować zawory po moim przebiegu, jak i z tego powodu, że nie wiem kiedy wcześniej ktoś do nich zaglądał... tak więc jak serwisówka pisze na zimno, trzy zawory w GMP w suwie sprężania i jeden ten z dekompresorem po obrocie wału o jeszcze 360 stopni czyli przed ssaniem po wydechu... trzy "normalne" czyli dwa ssące i jeden wydechowy, luzy bliskie normom lub w normie, więc lekka korekta, czwarty zawór, wydechowy z dekompresorem, luzu brak!!! mało tego wykręcenie o 3 obroty dopiero dało luz... taki jak trzeba.... Pytanie: możliwe to, że luzu nie było i moto chodziło prawidłowo, przy nie domkniętym zaworze??? czy jakie jeszcze inne wersje wchodzą w grę włącznie z tą, że ja coś popieprzyłem przy regulacji choć przyznaję, że angielską serwisówkę przemaglowałem 100 razy i w garażu też zastanawiałem sie 100 czy dobrze robię, gdy szczelinomierza nie mogłem wcisnąć.... hmmm... moto chodziło dobrze przecież...itp??? po regulacji moto nie odpalałem jeszcze bo bateria mi padła i niestety nie moge powiedzieć jakie objawy wyluzowania tego zaworu.... dzięki za pomoc w zdiagnozowaniu sprawy pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 hej, prawdopodobnie ustawiłeś wał w złym miejscu, już po zadziałaniu dekompresatora. Po odpaleniu będzie strasznie stukać (masz teraz luz. ok. 0,3-0,4 mm) Gdy pierwszy raz regulowałem zawory w swoim FXie (ten sam silnik) miałem podobny problem. Musisz obrócić jeszcze raz wałem i ustawiać zawory (bodajże w suwie sprężania) przed zadziałaniem dekompresatora, który robi takie charakterystyczne 'tyk', po którym luz na wspomnianym zaworze jest kasowany - dobrze czuć to trzymając palec na dźwigience. W tym silniku po dokładnej regulacji zaworów czuć, że lepiej pracuje. pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemowf Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 no właśnie i tu w sprawie ustawienia wału w złym miejscu mam największe wątpliwości.... mam orginalna książkę od Dominatora, i tam w trzech językach, z których niemiecki najbardziej mi znany jest napisane tylko, że wszystkie zawory regulować w górnym martwym punkcie w suwie sprężania, nie ma mowy o żadnym dekompresorze, tyle z niemieckiego włoskiego i jakiegoś jeszcze zajarzyłem, ja natomiast ustawić chciałem zawory wg Manuala ze strony: http://www.eikholt.net/hpalt/dommi/index01.htm gdzie to w bodajrze 2. PDFie jest rodział Valve clearance. i napisane jest mniej wiecej tak: po upewnieniu sie, że wał w suwie sprężania i znak T pokrywa się ze znacznikami wyreguluj zawory: lewy wydechowy i oba ssące, prawy wydechowy wymaga specjalnych zabiegów bo jest dekompressor i trzeba obrócić wał jeszcze raz o 360' p/wskazówek zegara, wtedy one-way dekompressor nie działa, i tak właśnie zrobiłem tyle, że przed regulacją gdy miałem zdjęte pokrywki zaworów obracajac wał widziałem jak dekompresor działał w suwie sprężania otwierając zawór, o którym mowa, po regulacji już widoczna jego praca w tym momencie nie była, a z ciekawości ten dekompresor działa cały czas, nawet gdy obroty są wysokie czy tylko jak się odpala, bo nie kumam tego urządzenia... to krzywka jest o prostu na wałku tak zrobiona czy jakiś inny trick??? której wersji regulacji się trzymać, wszystkie zawory w tym samym momencie czy różnicować ten jeden??? dzięki za pomoc i wyjaśnienia pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 hej, tak jak pisałem wcześniej : ustaw wał tuż przed zadziałaniem dekompresatora - znajdź ten moment, potem zrób niecałe 2 obroty wałem aby dekompresator jeszcze nie 'zaskoczył' (nie możesz po prostu 'cofnąć' gdyż dekompresator się nie zwolni, z tego co pamiętam) i w tym momencie wyreguluj wszystkie zawory. Potem obróć jeszcze wał o 720st i sprawdź luzy. Powodzenia :) pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 krzywka chowa sie za pomoca sily odsrodkowej, jest jeszcze jeden sposob ustawiania tego zaworu a mianowicie ustawienie silnika w sowie ssania i ustawienie prawego wydechu Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 (edytowane) ten sam problem przerabiałem trylion razy w swoim XR (zawory co 1500km) i mają taki wszyscy użytkownicy tej serii silników Hondy (prócz tych osób które nie są świadomi jak działa deko). to znak że u Ciebie auto dekompresator na wałku działa poprawnie. Ja nie kombinuje, tyle razy próbuje kręcić wałem aż w końcu to cholerstwo nie zadziała. Robię coś takiego jak pisze fxrider, to chyba najlepszy sposób. Luzy nie zmieniają się o tak duże wartości co regulację żebyś się nie zorientował że coś jest nie tak więc działaj. nie wiem jak w Dommie ale w XR mam luzy 0,1 na ssaniu i 0,12 na wydechu. kto takie luzy wymyślił :/ Edytowane 26 Listopada 2008 przez pack84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 ten sam problem przerabiałem trylion razy w swoim XR (zawory co 1500km) i mają taki wszyscy użytkownicy tej serii silników Hondy (prócz tych osób które nie są świadomi jak działa deko). to znak że u Ciebie auto dekompresator na wałku działa poprawnie. Ja nie kombinuje, tyle razy próbuje kręcić wałem aż w końcu to cholerstwo nie zadziała. Robię coś takiego jak pisze fxrider, to chyba najlepszy sposób. Luzy nie zmieniają się o tak duże wartości co regulację żebyś się nie zorientował że coś jest nie tak więc działaj. nie wiem jak w Dommie ale w XR mam luzy 0,1 na ssaniu i 0,12 na wydechu. kto takie luzy wymyślił :/ hehe honda.... u mnie sa takie same w dominatorze i tak szczerze to nie jestem pewien czy mam ten zawor dobrze ustawiony.... bo stuka na zimnym ale jak sie rozgrzeje to jest ok wiec watpie zeby luz o ktorym pisze fxrider czyli 0,4 sie kasowal... prawda jest taka ze w wielu servisach nie potrafia tego poprawnie ustawic :/ Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 no wywala ale uwazam ze to mija sie z celem, jesli juz to mozna to wymienic, koszt czesci to jakies 400-500zl, tak jak mowie, mi silnik cichnie po rozgzaniu, stuka juz 2 sezony wiec mam to gleboko i sie nie przejmuje... Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 te dekompresatory mają w sobie coś takiego, że każdy chce je wyrzucać - ja też to planowałem ;) YAGO - te silniki generalnie mają głośne głowice(dużo dźwigienek), jakbyś ustawić luz w złym miejscu to gwarantuję, że nie miałbyś wątpliwości po odpaleniu i nie ucichłoby to. Prawda też, że (niektórzy) mechanicy nie mają o tym pojęcia - mnie to kosztowało prawie 200(niepotrzebne ściąganie pokrywy głowicy po złej regulacji), gdy jeden z nich uczył się na moim moto - teraz bodajże jest szefem serwisu w Free&Fun... pzdr, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 (edytowane) hehe glosna to jesdno, a tluczenie to druga sprawa :) zobacze, moze w ciagu zimy cos z tym zdzialam, i tak mam jeszcze gaznik do wyczyszczenia bo te plywajace obroty mnie troche wkurzaja... coprawda zastanawiam sie jeszcze ze moze to wypadajace zaplony, choc fajka, przewod WN i swieca sa wymienione i odpowiednie Edytowane 27 Listopada 2008 przez YAGO Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BadMan Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 co się stało z głowicą jeśli mozna spytac ? bo chyba mam podobny problem :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Prawda też, że (niektórzy) mechanicy nie mają o tym pojęcia - mnie to kosztowało prawie 200(niepotrzebne ściąganie pokrywy głowicy po złej regulacji), gdy jeden z nich uczył się na moim moto - teraz bodajże jest szefem serwisu w Free&Fun... no skasowali go pewnie bo podejrzewali że coś w głowicy jest uszkodzone... (sama uszczelka pod dekiel jest metalowa koszt 65zł). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 ja u siebie porawilem zaduzy luz i juz na zimno nie mam orkiestery z glowicy. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 30 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2008 no ja tez sie pofatygowalem zeby to sprawidz, w miedzyczasie wymieniajac uszczelnaicze zaworowe, dekompresator faktycznie lata dosc luzno ale dziala, reszta byla w pozadku wiec mam wylane na te stuki, cieply silnik prcuje z malym szmergotem wiec nie widze w tym problemu, uszczelka pokrywiki faktycznie jest droga jednak na chama nie trzeba jej wymieniac*ja wymienilem, generalnie zdejmowanie pokrywki to jednak sporo roboty Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.