Avalon Opublikowano 6 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2004 Sprawa wygląda nastepująco. Po zakupie motocykla doszedłaem do wniosku że skoro zająłem sie gruntownie przeglądem to wymienię olej w lagach.Wybór padł na Aral bo to znana i chyba dobra firma,bo był w miarę nie drogi,bo ma bardzo dokładną podziałkę na butelce,bo ma bardzo wygodną rurkę do nalewania , i do sklepu gdzie się zaopatruję mam po drodze z pracy. :lol: Aral produkowany jest w dwóch klasach. "twardy" 10W30 oraz "miękki" 0W10. Do Kawasaki ZR7S manual zaleca olej 10W.Tak więc oba rodzaje oleju obejmują zalecane 10W. :idea: Nie wiedziałem który kupić więc za namową sprzedawcy kupiłem "twardy". Lagi rozebrałem,wymyłem itp.itd. Wlałem olej , lagi zmontowałem i......nie miałem okazji sprawdzić jak tłumi z powodu pogody :twisted: . Dopiero wczoraj wybrałem się na jazdę i po ok 20km wszystkie plomby mi powypadały :!: Zawieszenie jest twarde do przesady.Teraz moje pytanie. :arrow: Czy zmienić w całości na "miękki" 0W10 czy np.zmieszać w proporcji 50/50 z tym który wlałem wcześniej :?: Nie chodzi o oszczędność bo to zaledwie 22zł za 0,5L.( w jedną lagę wchodzi 470cm3) Nie ma tez kłopotu ze zmieszaniem, ale mam obawy czy na "miękkim" motocykl nie będzie się bujać jak łajba. ZR7S jest jednak dośc cięzki (236kg)Co radzicie :?: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2004 Ja najczęściej stosuję 15 W (zakłądając że wyjścowy jest 10). Lepsza amortyzacja, co daje fajne efekty na naszych drogach. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 7 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2004 Ja po nalaniu harda (Mobil 1) w GS'ie też straciłem wszystkie zęby i miałem obolałe ręce przez pierwsze paredziesiąt km. Potem przód się 'rozpracował' i jest idealnie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 9 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2004 Oleje arala do amortyzatorów można swobodnie mieszać. Na butelce ( jeżeli to ten sam dystrybutor ) jest nawet tabelka z proporcjami jak uzyskać żądaną lepkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 9 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2004 Zmieszałem jednak z olejem "miękkim" Zlałem z każdej lagi po 250cm3 oleju (do menzurki żeby było dokładnie) a następnie podolewałem oleju 0W10 "miękkiego". Złozyłem i.....znowu pada śnieg. :twisted: Mam jednak nadzieję że będzie ok. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motoradzio Opublikowano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 Właśnie mam zamiar wymienic olej na gęstszy w SV650 03r. Nie wiem jaki jest aktalnie wlany (fabryczny), bo w manualu pojawia sie tylko symbol "Fork Oli SS8". Nie wiem czy to jest 5W czy 10W ? Wiem, że gęstszy to 15W lub 20W, tylko pytanie jest jaki mam wybrać rodzaj : syntetyk, półsyntetyk czy mineralny ? Chciałem syntetyczny ale na stronce Larssona syntetyczne są tylko 5W lub 10W... w ogóle są syntetyki 15W i 20W ??Więc jak wybrnąć z tej patowej sytuacji ? :) Proszę o pomoc i Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kesey Opublikowano 10 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2006 (edytowane) A ja się wtrącę z takim pytankiem:czy można zalać zwykły (nie dedykowany do amortyzatorów) olej hydrauliczny? ...ups sorki za wykopanie starego tematu ale znalazłem go w szukaju i niezwróciłem uwagi na datę, btw - proszę o odpowiedź Edytowane 10 Czerwca 2006 przez Kesey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.