Skocz do zawartości

stuki w xt 600


grucha87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

jeśli nie potrafisz sprawdzić i ocenić części i co stuka to zawieź silnik do mechanika który się zna,pisze to dla twojego i silnika dobra bo ciężko jest opisywać każdy element na forum i jak go sprawdzać

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest ze wszystko trzeba mierzyc, a zaloze nsie ze przyrzadow pomiarowych o wiekszej dokladnosci nie masz.

Warsztatowy sposob na zbadanie luzu na lozysku korbowodowym to zdjac tlok z korbowodu, zlapac korbowod pod glowka jedna reka podnoszac wal w gore i stuknac mlotkiem gumowym w glowke od gory druga reka.

Jezeli nie uslyszysz stukniecia to znaczy ze jest w miare OK.

Szczelinomierzem wlozonym miedzy tlok a cylinder mozesz z grubsza zmierzyc luz miedzy nimi wkladajac go w plaszczyznie rownoleglej i prostopadlej do sworznia, oprocz tego do sprawdzenia zaworow musisz je rozebrac, wyjac z glowicy, obejrzec w jakim stanie sa przylgnie na zaworach i gniazdach, jak "ostre" sa talerzyki zaworow na krawedziach, potem wkladajac kazdy zawor w prowadnice sprawdzic czy wpadnie tam jak kamien czy przesunie sie z lekkim oporem.

To z kolei powie ci o luzie miedzy trzonkiem zaworu i prowadnica.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...