Skocz do zawartości

Gix 3/4 vs. Daytona 675


Rekomendowane odpowiedzi

może daje do myślenia bo o tym co piszesz to pierwsze słysze... pozatym daytona ma super design...

 

No właśnie. Bo w Polsce zaczeło sie od sprowadzania starych nastoletnich szlifierek napedzanych ryzem, i teraz każdy szanuje Suzuki, Hondy, Yamahy i Kawy, ale wejścia Triumpha w 2006 na rynek sportów praktycznie nikt nie zauważył.

 

Druga rzecz że na świecie ludzie kupują sporty do jazdy na torze. Goście w sezonie żyją od weekendu do weekendu i uczęszczają na TrackDays'y. No a u nas tor jest praktycznie jeden i ściga sie tam garstka zapaleńców, a reszta kupuje sobie ścigi do lansu i wożenia lasek więc najczęstsze komentarze do Daytony to: - o kurcze jak ona jest nisko zawieszona z przodu, i jak niewygodnie sie siedzi. No kurde bo to jest moto zbudowane z mysla o ściganiu się!

 

Efekt jest taki że europejski producent wprowadza sportowy motocykl który przez 3 lata pod rzad rozpie**ala i upakarza całą konkurencję, a u nas w Polsce NIKT o tym nie wie i ludzie sie dziwią że oceniajacy promuje niesprawiedliwie triumpha ;)

 

Nieco wiecej można wygooglać np tu jest lista pism motocyklowych których testerzy oceniają motocykle:

http://londonbikers.com/news/5116/triumphs...ke-awards-again

 

Już w ogóle pominałem temat pozostalych nagród typy International Bike of The Year - Daytona 26 głosów, kolejny YZF-R6 (11) and the Kawasaki ZX-14 (9 głosów)

http://www.gizmag.com/go/6523/

 

I do tego z 40 porównań w lokalnych magazynach motocyklowych w Europie i poza gdzie to moto zdobyło 1 miejsca.

 

 

pozdrówka

Edytowane przez Power997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) W kategorii sportowych 600tek Daytona 675 miała następujace wyniki:

Masterbike 2006 , 2007 - 1 miejsce. 2008 - 2 miejsce

Supertest 2006, 2007 i 2008 - 1 miejsce.

 

Zobaczymy jak bedzie w tym roku, ale te wyniki dają coś do myślenia nie?

Tutaj jeszcze Daytona mieści się w sportowych 600tkach ...

 

ps1. dodatkowo są dostępne 3 testy motocykli które nie mieszczą się w kategoriach (czyli Gixer750, Dukat848 i Daytona 675). I mimo że D675 ma z nich najmniej mocy, to w 2 testach zajeła pierwsze miejsce i w jednym drugie. Naprawde daje do myślenia co?(...)

... a tutaj jest już wśród trzech motocykli, które "nie mieszczą się w kategoriach".

 

Daje do myślenia, co? :biggrin:

 

Jeśli mamy szukać jakichś porównań (niestety, nie mam wiedzy aby dyskutować na temat uznawanych na świecie testów) ja bym polecał testy robione przez mag. FAST BIKES z lipca 07 (Sportbike of the year):

1. GSX-R1000

2. GSX-R750

3. R1

4. ZX-6R

5. CBR600RR

6. GSX-R600

7. YZF-R6

8. Daytona675

9. Ducat1098 (tutaj zastrzeżenie, że bike jest oceniony tak nisko, bo ... trzeba mieć ogromną dawkę umiejętności aby jeździć tą maszyną. A nie każdy nazywa się Bayliss :notworthy: )

10. ZX-10R

 

Testy robili angole. Daje do myślenia, co? :bigrazz:

Edytowane przez Kirek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jeszcze Daytona mieści się w sportowych 600tkach ...

... a tutaj jest już wśród trzech motocykli, które "nie mieszczą się w kategoriach".

Jeśli mamy szukać jakichś porównań (niestety, nie mam wiedzy aby dyskutować na temat uznawanych na świecie testów) ja bym polecał testy robione przez mag. FAST BIKES z lipca 07 (Sportbike of the year):

 

Kirek chłopaku ale co ty chciałeś napisać? :icon_eek: Pytam bo nie rozumiem. Przytaczam wyniki uznanych miedzynarodowych testów takich jak Masterbike, Supertest czy IBOTY (International Bike of The Year ) prowadzonych od kilkunastu lat, w których bierze udział kilkadziesiat wydawnictw o motocyklach z różnych krajów. Jest tam opracowana metodyka oceny, kategorie motocykli (gdzie Daytona występuje w sportowych 600setach), sposób wyboru itp.

 

A ty podajesz test z 2007 roku gdzie nowa lokalna gazeta Fastbikes wrzuciła do worka wszystkie motocykle w każdej pojemnosci i wybrała sobie litrowego Gixa na najlepszy motor wg ich magazynu... hmm no nie o tym samym piszemy ;). Co jest, źle się z tym czujesz że Daytona 675 jest dobrze oceniana czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Power, chłopaku, odpowiem Ci tak jak KSowi:

Mnie chodziło o manipulację w gazecie - nie o opisywanie sympatii. Nic to. I tak wyszło jak zwykle ... OT

Tematem topic'u miało być porównanie przedstawione w "Motocyklu" oraz opinie tegoż porównania dotyczące (najchętniej osób, które miały okazję pojeździć obydwoma motocyklami). Rozumiem, że w Twoim zamyśle inne testy (gdzie Daytona wygrywa porównania w swojej klasie) potwierdzają Twoją pozytywną opinię na temat artykułu w "Motocyklu"? A jak Ci się jeździło 3/4? Miałeś okazję jeździć, czy też przy okazji następnego Modlina chcesz spróbować? :icon_razz: :icon_biggrin:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Power, chłopaku, odpowiem Ci tak jak KSowi:

 

Tematem topic'u miało być porównanie przedstawione w "Motocyklu" oraz opinie tegoż porównania dotyczące (najchętniej osób, które miały okazję pojeździć obydwoma motocyklami). Rozumiem, że w Twoim zamyśle inne testy (gdzie Daytona wygrywa porównania w swojej klasie) potwierdzają Twoją pozytywną opinię na temat artykułu w "Motocyklu"? A jak Ci się jeździło 3/4? Miałeś okazję jeździć, czy też przy okazji następnego Modlina chcesz spróbować? :icon_razz: :icon_biggrin:

 

kumam. Handryczę sie bo mało kto zna D675 i zawsze sie wszyscy dziwia skad to mogo ma dobre oceny w prasie. No wiec rzucilem przykładami ocen z testów uznawamych za "niezależne".

Jeździłem tydzień na 750. Praktycznie z niego nie schodziłem. Fajny ale wybralem D675.. A na modlinie to się zawsze mozemy zamienic, zobaczysz różnice ;) See ya.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem tydzień na 750. Praktycznie z niego nie schodziłem. Fajny ale wybralem D675.. A na modlinie to się zawsze mozemy zamienic, zobaczysz różnice ;) See ya.

:biggrin: A ja wziąłem 3/4 - chociaż wybór był dość trudny. CY too.

 

Ja się chętnie ustawię na Modlinie i obadamy Daytonę.

A potem to wszystko ładnie opiszę.

Patrzcie, patrzcie, to ja tu się męczę aby ktoś mi dał powinklować na Triumphie i od razu są chętni aby się podpiąć :bigrazz:

 

Przyjedziesz na włoszczyźnie? I gdzie chcesz to wszystko obsmarować (tzn. opisać)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do Daytony, dorzucę swoje młode 3 grosze.

 

Śmigałem na R6, gsx-r 600, zx6r i Daytonie, wszystkie z 2008 roku. I nie zgodzę się z tym, że motocykl źle prowadzi się po za torem. Faktycznie, pozycja jest stosunkowo dziwna. Siodło zostało umieszczone dość wysoko (przy moim średnim wzroście 176 nie było zbyt łatwo), a kierownica jest nachylona do przodu odrobinę bardziej niż w japońcach (robi to wrażenie bardzo krótkiego przodu). Mimo tego po mieście śmigało mi się najlepiej właśnie na Triumphie. Przyczynia się do tego świetne zawieszenie (nie zgodzę się, że niskie) i niesamowicie elastyczny silnik. Być może na torze ujawnia swoje dodatkowe atuty (nie wiem, nie jeździłem) ale po za nim spisuje się naprawdę świetnie. Jeżeli chodzi o Gixa, tak jak wspomniałem, jeździłem tylko na 600. Pozycja kierowcy na Suzuki jest znacznie bardziej ergonomiczna, ale nie przekłada się na komfort jazdy. Dlatego osoba, która przysiądzie się na oba moto jedynie w salonie może mieć złudne wrażenie, że GSXR będzie spisywał się lepiej.

 

Z drugiej strony osoba przyzwyczajona do japońców ze względu na niestandardowa pozycję i trochę inny "feedback" uzna Daytone za dziwoląga :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do Daytony (...) nie zgodzę się z tym, że motocykl źle prowadzi się po za torem.

:biggrin: nikt tego tutaj (i w artykule) nie napisał ...

 

(...) po mieście śmigało mi się najlepiej właśnie na Triumphie. Przyczynia się do tego świetne zawieszenie (nie zgodzę się, że niskie) i niesamowicie elastyczny silnik.

eee... ale o niskim zawieszeniu też tutaj nie pisaliśmy. Swoją drogą to musiałeś nieźle zap.... po mieście aby sprawdzić zawiasy 675 :bigrazz:

(...)Pozycja kierowcy na Suzuki jest znacznie bardziej ergonomiczna, ale nie przekłada się na komfort jazdy.

eee... no to jest bardziej ergnomiczna czy też nie?

Z drugiej strony osoba przyzwyczajona do japońców ze względu na niestandardowa pozycję i trochę inny "feedback" uzna Daytone za dziwoląga :icon_mrgreen:

Daytona to świetny motocykl - ale w porównaniu do 3/4 dupa siedzi wyżej a ręce są niżej. Pozycja jest bardziej "torowa" - IMO do miasta, poza potrzebami "lansowymi", mniej przydatna :biggrin:

Edytowane przez Kirek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biggrin.gif nikt tego tutaj (i w artykule) nie napisał ...

 

Ależ napisał (podając stereotypy):

 

Druga rzecz że na świecie ludzie kupują sporty do jazdy na torze. Goście w sezonie żyją od weekendu do weekendu i uczęszczają na TrackDays'y. No a u nas tor jest praktycznie jeden i ściga sie tam garstka zapaleńców, a reszta kupuje sobie ścigi do lansu i wożenia lasek więc najczęstsze komentarze do Daytony to: - o kurcze jak ona jest nisko zawieszona z przodu, i jak niewygodnie sie siedzi. No kurde bo to jest moto zbudowane z mysla o ściganiu się!

 

eee... ale o niskim zawieszeniu też tutaj nie pisaliśmy. Swoją drogą to musiałeś nieźle zap.... po mieście aby sprawdzić zawiasy 675 bigrazz.gif

 

Jak wyżej. Co do zap...- niekoniecznie. Chodzi mi o to, jak zawieszenie reagowało na moją jazdę, nierówności etc. Ogólny feeling. Jak usiądzieś w przęciągu kilkunastu minut na dwóch motocyklach to chyba odczuwasz, że ich zawieszenie reaguje inaczej (inne zestrojenie, amorki, gumy itp itd).

 

eee... no to jest bardziej ekonomiczna czy też nie?

 

Ergonomiczna. jest, ale nie przekłada się to na wygodę. Usiądź sobie prosto przez 30 minut przed kompem, a zrozumiesz, o co mi chodzi.

 

Daytona to świetny motocykl - ale w porównaniu do 3/4 dupa siedzi wyżej a ręce są niżej.

 

To właśnie napisałem :)

 

Pozycja jest bardziej "torowa" - IMO do miasta, poza potrzebami "lansowymi", mniej przydatna biggrin.gif

 

Nie zgodze się z tym, że pozycja jest bardziej torowa, jest po prostu inna niż w japońcach. To, że kierownica jest umieszczona niżej niż sidło wcale nie każe kierowcy leżeć na baku. Motocykl jest dość krótki (chyba najkrótsza 600, nie wiem jak wypada w porównaniu z cbr rr).

 

Co by nie pisać, Daytona 675 to świetne moto. Pis.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biggrin: wolę być szczęśliwy niż mieć rację.

 

Ale tutaj się nie mogę powstrzymać. Ergonomia, to: "nauka o pracy czyli dyscyplina naukowa zajmująca się dostosowaniem pracy do możliwości psychofizycznych człowieka. Ma na celu humanizowanie pracy poprzez taką organizację układu: człowiek - maszyna - warunki otoczenia, aby wykonywana ona była przy możliwie niskim koszcie biologicznym i najbardziej efektywnie" (Wikipedia). IMO coś bardziej ergonomiczne = coś bardziej wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tutaj się nie mogę powstrzymać. Ergonomia, to: "nauka o pracy czyli dyscyplina naukowa zajmująca się dostosowaniem pracy do możliwości psychofizycznych człowieka. Ma na celu humanizowanie pracy poprzez taką organizację układu: człowiek - maszyna - warunki otoczenia, aby wykonywana ona była przy możliwie niskim koszcie biologicznym i najbardziej efektywnie" (Wikipedia). IMO coś bardziej ergonomiczne = coś bardziej wygodne.

 

Kirek, masz rację :) Ale biorąc pod uwagę zalecenie speców od ergonomii podczas siedzenie przed wspomnianym kompem należy zachować ultra wyprostowaną pozycję ble ble ble.

 

Co do suzuki- kiera jest wyżej (chyba najwyżej w 600), siedzenie umieszczono stosunkowo nisko (olaboga, sięgałem bez "palcowania" obydwiema nogami :icon_mrgreen: ) ale nie przekłada się to na wygodę podczas jazdy, przynajmniej w moim przypadku. Po prostu lepiej czułem się na Daytonie niż wspomnianym Gixserze, tyle :)

 

Ale Kawa i tak ownz all :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Tak w ramach nowosci:

 

Daytona po raz 4 rozwaliła w teście SUPERTEST 2009 konkurencję w klasie supersport.

Wyniki testu to:

 

Supersport category

1º 675 :)))))))

2º zx 6r

3º R6

4º gsx r 600

5º cbr 600

 

superbike category

 

1º zx 10r

2º cbr 1000

3º R1

4º gsx 1000

5º RC8r

 

Troche więcej tutaj. Linków do testu na www nie ma jeszcze. Pojawił się w gazetach najpierw.

http://www.triumph.co.uk/uk/News_13817.aspx

 

Aha - przy okazji. MCN (jakby ktos nie kojarzył to największe wydawnictwo motocyklowe) przeprowadził swój własny test w maju. Tak jakby co to poniżej są wyniki.

 

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/new.../?&R=EPI-115479

 

 

No i jak już podsumowali cały rok to wyszło że Daytona dostała tytuł motocykla roku 2009. Ale tutaj nei ma podziału na klasy więc nie ma znaczenia to że Daytona 675 ma pierwsze miejsce. Przed R1 ;)

 

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/new.../?&R=EPI-115308

Edytowane przez Power997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...