Skocz do zawartości

Elektryka ST1100


PrzemoR6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Nie moge sobie poradzic ze znalezieniem usterki w Pan European ST1100 z 1998r. Obiaw jest taki, ze znikly swiatla mijania(pozycyjne i drogowe sa). Po wlaczeniu ich przelacznikiem po prawej stronie kierownicy slychac pstrykniecie przekaznika ale nic sie nie dzieje. Wyciagnalem zarowke i prad sie pojawia(okolo 1V mniejszy niz na aku). Po wlozeniu zarowki prad na mierniku znika. Poza tym po wlaczeniu stacyjki i przylozeniu miernika do baterii napiecie zaczyna spadac jakby odliczalo sekundy. Znalazlem dwa podlaczenia masy i oba przeczyscilem, przekaznik swiatel mijania zmienilem i nic. Raz od tak stracilem swiatla drogowe a pozniej prad w calym moto-myslalem ze glowny bezpiecznik padl, ale nie. Wyciagnalem wtyczke przy tym bezp. i byla troche zasniedziala, po czyszczeniu i podlaczeniu, dlugie i prad wrocily. Czyzby gdzies jakies zwarcie? Jak to sprawdzic, jak zlokalizowac? Wszystkie bezpieczniki sa ok. Co jeszcze moze byc przyczyna? Dodam, ze motocykl ma dosc duzy przebieg i jest zaniedbany(ex-policyjny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Nie moge sobie poradzic ze znalezieniem usterki w Pan European ST1100 z 1998r. Obiaw jest taki, ze znikly swiatla mijania(pozycyjne i drogowe sa). Po wlaczeniu ich przelacznikiem po prawej stronie kierownicy slychac pstrykniecie przekaznika ale nic sie nie dzieje. Wyciagnalem zarowke i prad sie pojawia(okolo 1V mniejszy niz na aku). Po wlozeniu zarowki prad na mierniku znika. Poza tym po wlaczeniu stacyjki i przylozeniu miernika do baterii napiecie zaczyna spadac jakby odliczalo sekundy. Znalazlem dwa podlaczenia masy i oba przeczyscilem, przekaznik swiatel mijania zmienilem i nic. Raz od tak stracilem swiatla drogowe a pozniej prad w calym moto-myslalem ze glowny bezpiecznik padl, ale nie. Wyciagnalem wtyczke przy tym bezp. i byla troche zasniedziala, po czyszczeniu i podlaczeniu, dlugie i prad wrocily. Czyzby gdzies jakies zwarcie? Jak to sprawdzic, jak zlokalizowac? Wszystkie bezpieczniki sa ok. Co jeszcze moze byc przyczyna? Dodam, ze motocykl ma dosc duzy przebieg i jest zaniedbany(ex-policyjny).

Przyczyna zapewne tkwi w przekaźniku, który powoduje ten "pstryk". Znajdź go i spraw, czy nie obluzowały się końcówki przewodów. Wystarczy, że jeden nie będzie dostatecznie dobrze się stykał z przekaźnikiem i świateł nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki HD1940 za podpowiedz, ale jak juz napisalem wyzej zmienilem przekaznik i to nie pomoglo. Poza tym po odpieciu go laczone elementy wygladaja jak nowe, nie mam tam nawet kurzu.

 

Ponieważ sprzęt jest eks policyjny, to na bank ma zmodyfikowaną, nie standartowa instalację elektryczną. najpewniej gdzieś wpięte są przewody, które kiedyś służyły do zasilania dodatkowych urządzeń i zapewne tam coś nie kontaktuje. Jedyna rada to kontrola przewód po przewodzie, złącze po złączu. Ja mam np. eks wojskową BMW R80RT też z GB, i posiadała ona dodatkowy układ zasilania radiostacji i dodatkowych lamp, wpięte za pomocą samozaciskowych złączek w główne wiązki. Takie złączki z czasem mogą powodować zwarcia lub bocznikowanie przewodów a to daje w efekcie trudne do zlokalizowania awarie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...