Skocz do zawartości

pali sie bezpiecznik


adam yamaha
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ty czasem nie mowisz o regulacji alternatora obcowzbudnego typowego dla samochodow ?

W motocyklach wiekszosc to altki samowzbudne ( rotor na magnesach stalych ),a regulacja tego sklada sie z 4 diod prostowniczych dla mostka i transystorow + diody zenera do ograniczenia pradu.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurna Adam masz racje to z przyszwyczjenia :) sory

ale regulacja jest tak jak napisałeś na tranzystorach i masa jest na obudowie a jeśli nie to musi być ciągnięty gruby kabel

zresztą zasada jest jedna i w wszystkich sprzętach taka sama regulator ma być przykręcony do masy

Pozdrawiam i myśle że już po temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ty czasem nie mowisz o regulacji alternatora obcowzbudnego typowego dla samochodow ?

W motocyklach wiekszosc to altki samowzbudne ( rotor na magnesach stalych ),a regulacja tego sklada sie z 4 diod prostowniczych dla mostka i transystorow + diody zenera do ograniczenia pradu.

 

Adam M.

Nijak nie zrobisz mostka prostowniczego na czterech diodach dla prądu trójfazowego. Zrobisz tylko dla jednofazowego, który rzadko spotykany (nu w mojej CJ250T na przykład :D ).

Gdzieś widziałem schemat typowego regulatora i był on zbudowany w oparciu o tyrystory. Regulacja za pomocą wypełnienia przebiegu, zwieranie dodatniej połówki do masy i temu podobne cuda ;)

Diody zenera służą jako wzorzec (gówniany szczerze mówiąc, ale nie potrzeba lepszego) napięcia dla układów porównujących. Układ taki porównuje (nie koniecznie dosłownie) napięcie wyjściowe z napięciem wzorca i na tej podstawie steruje prostownikiem. Ogólnie to dość proste w działaniu jest :D

 

http://i35.photobucket.com/albums/d168/ion...hnical/Gen4.jpg

Podobnie to wyglądało do tego, tylko nie mogę namierzyć obrazka o który mi chodzi. Podany wyżej schemat jest błędny - diody D5,6,7 powinny być odwrotnie ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, napisalem o jednofazowym :)

Tez z przyzwyczajenia.

Ma je wiecej roznych motocykli niz sie na pierwszy rzut oka wydaje, m.in wiekszosc anglikow z lat 60 - 70, i cala stara japonia tak do polowy lat 70 tych. A ze mnie to glownie interesuje to z rozpedu ten przyklad podalem.

Trojfazowka rozni sie wieksza iloscia diod w mostku, ale regulator jest taki sam ( zn uwalacz na mase ) - tyrystorki i dioda zenera.

Dzieki za poprawienie :)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli kogoś pytasz to zadaj pytanie do końca!! narazie to wiem że pali sie bezpiecznik 30A poza tym nic!

sq9jkt dajesz duzo odpowiedzi calkiem sensownie ale 90% w oparciu o praktyke w mechanice samochodowej, bezpiecznik 30A w motocyklu jest bezpiecznikiem glownym...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...