Adam M. Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Czy ty czasem nie mowisz o regulacji alternatora obcowzbudnego typowego dla samochodow ? W motocyklach wiekszosc to altki samowzbudne ( rotor na magnesach stalych ),a regulacja tego sklada sie z 4 diod prostowniczych dla mostka i transystorow + diody zenera do ograniczenia pradu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 kurna Adam masz racje to z przyszwyczjenia :) sory ale regulacja jest tak jak napisałeś na tranzystorach i masa jest na obudowie a jeśli nie to musi być ciągnięty gruby kabel zresztą zasada jest jedna i w wszystkich sprzętach taka sama regulator ma być przykręcony do masy Pozdrawiam i myśle że już po temacie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Czy ty czasem nie mowisz o regulacji alternatora obcowzbudnego typowego dla samochodow ? W motocyklach wiekszosc to altki samowzbudne ( rotor na magnesach stalych ),a regulacja tego sklada sie z 4 diod prostowniczych dla mostka i transystorow + diody zenera do ograniczenia pradu. Adam M. Nijak nie zrobisz mostka prostowniczego na czterech diodach dla prądu trójfazowego. Zrobisz tylko dla jednofazowego, który rzadko spotykany (nu w mojej CJ250T na przykład :D ). Gdzieś widziałem schemat typowego regulatora i był on zbudowany w oparciu o tyrystory. Regulacja za pomocą wypełnienia przebiegu, zwieranie dodatniej połówki do masy i temu podobne cuda ;) Diody zenera służą jako wzorzec (gówniany szczerze mówiąc, ale nie potrzeba lepszego) napięcia dla układów porównujących. Układ taki porównuje (nie koniecznie dosłownie) napięcie wyjściowe z napięciem wzorca i na tej podstawie steruje prostownikiem. Ogólnie to dość proste w działaniu jest :D http://i35.photobucket.com/albums/d168/ion...hnical/Gen4.jpg Podobnie to wyglądało do tego, tylko nie mogę namierzyć obrazka o który mi chodzi. Podany wyżej schemat jest błędny - diody D5,6,7 powinny być odwrotnie ustawione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Racja, napisalem o jednofazowym :) Tez z przyzwyczajenia. Ma je wiecej roznych motocykli niz sie na pierwszy rzut oka wydaje, m.in wiekszosc anglikow z lat 60 - 70, i cala stara japonia tak do polowy lat 70 tych. A ze mnie to glownie interesuje to z rozpedu ten przyklad podalem. Trojfazowka rozni sie wieksza iloscia diod w mostku, ale regulator jest taki sam ( zn uwalacz na mase ) - tyrystorki i dioda zenera. Dzieki za poprawienie :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Witam Jeśli kogoś pytasz to zadaj pytanie do końca!! narazie to wiem że pali sie bezpiecznik 30A poza tym nic! sq9jkt dajesz duzo odpowiedzi calkiem sensownie ale 90% w oparciu o praktyke w mechanice samochodowej, bezpiecznik 30A w motocyklu jest bezpiecznikiem glownym... pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.