Skocz do zawartości

SHL i OSA w Indiach...


qurim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ot, taka ciekawostka.

Jak w tytule. Koresponduję z gościem z Indii, który posiada SHL M11 które jak wiadomo były produkowane w Indiach przez długi czas na polskiej licencji. Nie wiem jak gość mnie znalazł, pewnie przez YT lub moją stronkę o SHL ale miło widzieć nasze sprzęty gdzieś na końcu świata.

 

Kolejną ciekawostką jest skuter OSA, wersja exportowa wyprodukowana w PL i wysłana do Indii. Nosi polskie logo, znaczek OSA z ...osą :flesje: i sygnaturę WFM na liczniku. Osy tak jak i SHL były produkowane tam na polskiej licencji ale ta Osa akurat nosi wszelkie oznaki polskiej produkcji.

 

W sumie to części silnikowe są u nich nadal produkowane i łatwo dostępne. Można nawet kupić nowy cylinder czego u nas w PL już się nie spotka. Podobno części są super jakości i rozważam zakup wału korbowego i cylindra z Indii aby sprawdzić jakie one naprawdę są. :crossy:

Większy problem jest z częściami podwozia/nadwozia i właśnie w tym celu ów kolega do mnie pisze bo potrzebuje tłumik, szkło reflektora i jakieś jeszcze drobiazgi.

 

Szczerze mówiąc to już druga osoba poza granicami PL z którą koresponduję nt. SHL. Inny kolega pisze do mnie z Holandii bo posiada SHL M06U (nawet w PL rzadki model) w dobrym, oryginalnym stanie lecz potrzebuje platynki zapłonu. Co ciekawe, jego SHL M06 jest na polskiej rejestracji, dwuliterowej - LL **** czyli prawdopodobnie z Lublina. Jak ona zawędrowała do Holandii? :biggrin:

 

Tak czy inaczej. Wrzucam link do albumu z fotkami SHL i Osy z Indii. Zdjęcia 1-5 to indyjska wariacja nt. SHL czyli motocykl o nazwie Rajdoot jaki był tam produkowany na bazie SHL w późniejszych czasach. Pozostałe fotki to SHL, ta czerwona należy do gościa z którym piszę. Mówi że to rocznik 1969 czyli już nie-polska bo SHL zakończyła produkcję modelu M11 w 1968r. SHL nadal były produkowane w Indiach w bardzo podobnej formie zanim przekształciły się w Rajdoot.

 

;)

 

 

http://picasaweb.google.com/JoseJallapeno/SHLTushar#

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych sprzętów jeździ tam Miliony, produkowane w latach 60-ych na Licencji polskiej :icon_twisted:

 

 

W latach 60-tych to My je robiliśmy. :icon_razz: Jak już wyżej wspomniałem - model M11 zakończono w 1968 roku i cały sprzęt poleciał do Indii. Od tego czasu oni je robili. :buttrock: pzdr.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lata 60-te to jeszcze 1968 wiesz!?!? :biggrin: Nie wnikam w daty, wiem że lata tego tam miliony, a wiem bo pół życia tam spędziłem :biggrin:

 

Git. Powiedz lepiej jak Ci się widzi "ciapaty" akcent z Indii. Bo tu w UK to zwała straszna z tego jest. Buahah. Zresztą na YT komicy też z tego wyją. Opracowałem ciapaty akcent dość dobrze, kupa śmiechu jest jak się przypali zioła i tak nawija z ich akcentem. :buttrock:

 

PS. 1968 to też lata 60-te.Racja. Ale w Indiach zaczęli produkować od 1969 a to już końcówka lat 60-tych. :biggrin: Więc nie warto wymieniać całej dekady. :biggrin: pozdro.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akcent jak akcent Jaja są, obejrzyj sobie taki stary serial "Mind you Language" tam to polewka jest z Języka angielskiego mówionego przez Hindusów, Włochów, Francuzów itd.

 

No dobrze od 1969 ale ja bym to sprawdził dokładnie bo wydaje mi sie że wcześniej :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Poprawka. Po konsultacji ze specami wynika że w Indiach SHL były robione od 1963 roku do.....2005r. Alle jaja co?

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem o hinduskich SHLkach :wink: A dokładniej to tutaj pierwszy raz o tym czytałem:

 

http://motocykle.svasti.org/index.html?str...org/rajdoot.htm

 

Normalnie mnie to ładnie zdziwiło :wink:

 

Teraz hindusi robą odwet i wprowadzili na nasz rynek TATA :crossy: hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zapodam trochę newsów z Indii.

Np. komentarze użytkowników SHL znanej dalej jako Rajdoot. Są to wypowiedzi rożnych użytkowników tych motocykli które jakby nie patrzeć są polskimi projektami ...

Pytanie:

Czemu kochasz swojego Rajdoota?

- kocham go z powodu komfortu jakie daje przednie zawieszenie i dlatego że jest to najtrwalszy motocykl w Indiach

- uwielbiam Rajdoota za jego unikalny styl - stary, dobry i stylowy. Brzmi jak większy sprzęt a prowadzi się jak partnerka w tańcu

- lubię go bo jest łatwy w prowadzeniu i nie psuje się

- lubię Rajdoota za jego komfort, prędkość i trwałość

 

Jak widać motocykle cieszą się uznaniem w Indiach. :biggrin: :buttrock:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...