Skocz do zawartości

Szlif cylindra. Tak czy nie?


kamilp7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Niedlugo bede wybieral sie do polski. Jaki ze moj motorek nie jest w najleprzym stanie, chcialem zrobic w nim szlif cylindra. Na orginalnym cylindrze jest zrobione spokojnie 15 000 km. Przy 11 000 wymienialem tloczek. Wiec cos mi sie wydaje ze joz czas to zrobic.

I tu tkwi moje pytanie czy zrobic szlif cylindra? Czy lepiej kupic nowy ale to wiaze sie z wiekrzymi kosztami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to zmierz sprężanie i na tej podstawie można ocenić czy taki remont jest potrzebny.

No a po drugie czy to nie jest Nicasil?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lozyska na wale byly wymieniane nie wiecej niz 3000 km temu. A jestem za szlifem bo motorek byl jezdzony odblokowany dlugi okres. I katowany, wiem bo mam 3mm warstwe spalonej gumy pod blotnikiem. I motorek pochodzi z gor. A ty w norwegi te gurki potrafia byc doze. A co do lozysk to na korbowodzie mam zamiar wymienic lozysko, tylko ze to gorne. Bo walu do regeneracji nie bede ciagnol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro masz mierniki kompresji po 40 zł........to kup i sprawdź......lepiej zainwestować 40 zł i wymieniać jak kończy sie silnik niż bezsensu wymieniać za wcześnie albo obudzić sie z ręka w nocniku...

 

nie ma stałego limitu km kiedy masz zrobić remont producent często jakąs tam przybliżona żywotnośc silnika podaje np 16 tys km ale z reguły niezgadza sie ona z rzeczywistą bo wszystko zależy od eksploatacji....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w Polsce kosztuje taki miernik 40zl a tu w norwegi 250zł. A czytalem ze silniki AM6 po 20 000 km sa bardzo zajechane.

Gdzieś czytałem, że w am6 po 12000 km zalecana jest wymiana tłoka. Mój am6 dożył 10 000km. :)

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tloczek wymienilem jak mnial okolo 11000. Ale wiem ze katowany byl wczesniej. wiec wole wlozyc to pare zlotych i miec moc.

 

Nie ma różnicy, czy był katowany czy nie. Poprostu po każdej zmianie tłoka powinno się robić szlif. Ja miałem gładź niemal że idealną, a kompresja była na poziomie 7 bar.

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem gładź niemal że idealną, a kompresja była na poziomie 7 bar.

 

bo cylinder w silniku dwusuwowym wyciera sie na tzw jajo czyli może mieć gładź idealną a zamiast być okrągły być jajowy no i jak wiadomo nowe tłoki są okrągłe (no pomijając niektóre chińskie do ogara 200 :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: ) więc nie dopasują sie idealnie do jajowatego cylindra i nadal będa przedmuchy niska kompresja i moc.......wymiana samego tłoka coś tam poprawy przyniesie ale nie to co oczekujemy

 

dlatego w żeliwnym zawsze przy remoncie szlif+tłok

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...