malkii88 Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Tydzień temu mialem mały wypadek, jadąc wieczorkiem do domu, pewien $#@& zajechał mi droge, ratując się niestety przywaliłem w krawężnik i poleciałem, gościa nawet nie dotknąłem. Oczywiscie zjechał na pobliską stacje i tankował jak gdyby nigdy nic, ale dorwałem go i wezwalem policje, stwierdzili gościa winę ale on odwołał się do sądu, sprawe wygram na 90% tylko pytanie odnośnie rzeczoznawcy... byłem w serwisie, szkody gosc wycenil na szybko na ok 11000 czyli szkoda całkowita, (wycena była na nowych elemantach) i tu sedno sprawy, czy przy wycenie szkody, jest coś takiego jak NAPRAWA ELEMENTÓW w moto czy nie? wg goscia kazdy naruszony zadrapany element powinien być wymieniony na nowy, czy to prawda?? najdroższe, porysowana rama w 1 miejscu i oderwane ucho do mocowania plastiku na bloku silnika.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 Nie ma reguł, niektóre elementy producent przewiduje do napraw a inne nie. Honda np. najczęściej przewiduje lakierowanie owiewek, ale np. klejenie już nie. Jednak jeżeli owiewki były już wcześniej klejone to na technologię producenta trudno się powoływać. Podobnie jest z ramami, najczęściej dopuszczone jest tylko lakierowanie zarysowań, prostowanie odpada. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malkii88 Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Nie ma reguł, niektóre elementy producent przewiduje do napraw a inne nie. Honda np. najczęściej przewiduje lakierowanie owiewek, ale np. klejenie już nie. Jednak jeżeli owiewki były już wcześniej klejone to na technologię producenta trudno się powoływać. Podobnie jest z ramami, najczęściej dopuszczone jest tylko lakierowanie zarysowań, prostowanie odpada. Z tego co mi powiedział gość w serwisie to na dzień dzisiejszy nie ma możliwości dobrania kolorów oryginalnych dla Hondy, i chyba żaden lakiernik nie podejmie się wymalowania "skrzydełek" na baku, który między innymi jest uszkodzony. (choć jeśli dostane elementy to będzie malowany airbrushem). Pytam się o elementy bo usłyszalem opowieśc w serwisie gdzie uszkodzoną R1 wycenili na 2500(części), podczas gdy właściciel chciał ugodowo ok 6000. Nie zgadniecie w jaki sposób taka wycena wyszła z PZU, poszukali części na allegro i napisali gościowi że, elementy takie jak bak itp. może kupić na allegro. Wiem, że ubezpieczalnie raczej tylko wyciągają pieniądze, a gdy przychodzi do wypłaty to czekasz dwa miesiące a i tak nie dostajesz tyle co powinieneś.... a że koniec sezonu, zima, to mam czas na zabawe z nimi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Generalnie jedynym kryterium jest technologia producenta. Jeżeli przewiduje jakąś operację naprawczą to ubezpieczyciel będzie się tego trzymał nawet jeżeli jakiś serwis się tego nie podejmie. Na temat rozliczania odszkodowań wg cen części z allegro można książki pisać. Generalnie ubezpieczyciel odpowiada za doprowadzenie pojazdu DO STANU POPRZEDNIEGO (wg k.c.) więc w starszych motocyklach bierze do rozliczenia używane części, i wbrew pozorom jest to zgodne z prawem. Licz się z tym że jeżeli motocykl jest kilkuletni to odszkodowanie będziesz miał w ten sposób wyliczone. Mówimy oczywiście o rozliczeniu kosztorysowym, nie fakturowym bo wtedy sytuacja jest zupełnie inna. Najprawdopodobniej ubezpieczyciel i tak rozliczy szkodę jako całkowitą, co ma plusy i minusy. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malkii88 Opublikowano 29 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 Raczej będzie szkoda całkowita, choć motocykl jezdzi i mógłby bez problemu śmigac, gdyby nie krzywa tarcza hamulcowa (moto leciało po krawężniku wiec i tarczy się dostało). CBR z 2001 roku, więc niby 7 letnia... jakie są minusy szkody całkowitej??? wypłacą mi wartość motocykla, a ja zrobie go sobie za troche mniej więc to chyba najlepsze rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 oj, naiwny... poczytaj sobie o wycenie pozostałości, najlepiej w archiwalnych postach - na hasło szkoda całkowita wyszukiwarka poda sporo postówjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.