Skocz do zawartości

mitas E07


YAGO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam tak idziwny problem a raczej jestem niezle wq.... na wiosne zalozylem nowiusienkiego mitasa e07 na przednie kolo w dominatorze, wczesniej jezdzilem na heidenau k60 zarowno w sprzedanej mz jak i w hondzie... sprawa wyglada tak ze majac 3 lata ten motocykl z oponkami heidenau nie mialem zadnej gleby, natomiast na mitasach w ciagu 2 miesiecy lezalem 3x.... zawsze w ten sam sposob, przyblokowanie przedniego kola bez zadnego ostrzezenia... samo przyblokowanie jeszcze ok-jestem przwyczajony... ale problem polega na tym ze jak tylko zablokuje sie kolo natychmiast wykreca kierownice... wczesniej na oponach heidenau nie mialem tego problemu, przod owszem potrafil sie posliznac na mokrej trawie czy asfalcie ale nigdy nie wykrecalo kierownicy dajac mi czas na opanowanie sytuacji, dodam ze wszytkie te incydenty mialy miejsce z przy malych predkosciach, ostatnio zablokowalo sie przy ok 30km/h co wg mnie jest kopletna porazka nawet na mokrym asfalcie.... mozecie mi powiedziec czy tez macie takie problemy z tymi oponami?

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprędzej kupiłeś za dobre gumy i za dobrze trzymają sie asfaltu :icon_mrgreen:

 

a może poprostu zapomniałeś że trzeba zablokować łokcie przy hamowaniu.... --->ja

już raz miałem taki przypadek przez piasek na ulicy przy 30km/h slizg bo zablokowało sie koło i kierownicę odrazu wykręciło ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo opoona kierunkowa nie powinna sie tak zachowywac, czy ktos przeniosl temat? wydawalo mi sie ze napisalem w dziel "turystyczne enduro"

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziki pawel za korekte :) jasne ze bede zmienial obie, zalozylem temat zeby sie dowiedziec czy inni uzytkownicy tez maja podobne objawy bo jesli nie to przyczyny trzeba by szukac gdzie indziej

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tak idziwny problem a raczej jestem niezle wq.... na wiosne zalozylem nowiusienkiego mitasa e07 na przednie kolo w dominatorze, wczesniej jezdzilem na heidenau k60 zarowno w sprzedanej mz jak i w hondzie... sprawa wyglada tak ze majac 3 lata ten motocykl z oponkami heidenau nie mialem zadnej gleby, natomiast na mitasach w ciagu 2 miesiecy lezalem 3x.... zawsze w ten sam sposob, przyblokowanie przedniego kola bez zadnego ostrzezenia... samo przyblokowanie jeszcze ok-jestem przwyczajony... ale problem polega na tym ze jak tylko zablokuje sie kolo natychmiast wykreca kierownice... wczesniej na oponach heidenau nie mialem tego problemu, przod owszem potrafil sie posliznac na mokrej trawie czy asfalcie ale nigdy nie wykrecalo kierownicy dajac mi czas na opanowanie sytuacji, dodam ze wszytkie te incydenty mialy miejsce z przy malych predkosciach, ostatnio zablokowalo sie przy ok 30km/h co wg mnie jest kopletna porazka nawet na mokrym asfalcie.... mozecie mi powiedziec czy tez macie takie problemy z tymi oponami?

Jezdzilem 4 lata na mitasach E08 i bylem z nich zadowolony. Zuzylem cztery komplety tych opon. Raz tylko mialem cieplo przy hamowani na betonowej nawierzchni-swiezo oddanej do uzytku. Inni koledzy endurowcy-turysci tez je brali do swoich sprzetow. Tylko moze to byc troche inna mieszanka gumu niz Twje Eo7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem 4 lata na mitasach E08 i bylem z nich zadowolony. Zuzylem cztery komplety tych opon. Raz tylko mialem cieplo przy hamowani na betonowej nawierzchni-swiezo oddanej do uzytku. Inni koledzy endurowcy-turysci tez je brali do swoich sprzetow. Tylko moze to byc troche inna mieszanka gumu niz Twje Eo7

 

podezewam ze to generalnie zupelnie inna opona

 

Nie wiem jak stoisz z kasą, ale jeśli nie jeździsz dużo w terenie to kup Michelin Anakee a jeśli jeździsz to Continental TKC 80 Twinduro...

 

no wlasnie z kasa jest roznie, jesli bede mial to jak najbardziej kupie tkc a jesli nie to heidenau k60, hubert wiesz moze jak jest z kierunkowoscia continentali? jak zachowuja sie podczas uslizgu, na mokrym asfalcie? z tego co czytalem to podobno najleprzy typ opony do dominatora no i zdaje sie bmw montuje je seryjnie na swoich enduro

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie z kasa jest roznie, jesli bede mial to jak najbardziej kupie tkc a jesli nie to heidenau k60, hubert wiesz moze jak jest z kierunkowoscia continentali? jak zachowuja sie podczas uslizgu, na mokrym asfalcie? z tego co czytalem to podobno najleprzy typ opony do dominatora no i zdaje sie bmw montuje je seryjnie na swoich enduro

 

Z kierunkowością nie wiem jak jest, nigdy się nad tym nie zastanawiałem.

 

Według mnie TKC to najlepsza "uniwersalna" opona, czyli taka która radzi sobie całkiem dobrze w terenie i na asfalcie. Oczywiście przez swą uniwersalność nigdy nie będzie tak dobra jak dobra opona szosowa ani tak dobra jak dobra opona w teren. Jeśli chodzi o hamowanie na mokrym asfalcie to oczywiście trzeba być ostrożnym bo nagłe naciśnięcie klamki hamulca z dużą siłą może skończyć się glebą bo w końcu to nie jest szosowa opona. Oczywiście miałem na TKC sytuacje gdy przód mi się uślizgnął ale gleby nie było. Według mnie TKC ma tą fajną właściwość że da się wyczuć moment w którym opona traci powoli przyczepność .

 

Na suchym asfalcie można na niej jeździć tak jak na typowo szosowej oponie.

 

Jeśli chodzi o trwałość to przy ostrej jeździe wystarcza na około 10 000 km (niestety miękka guma, dzięki której ma dobrą przyczepność szybko się ściera), ale dominator jest lżejszy od Afryki i ma trochę mniej mocy więc powinna starczyć na dłużej. W żadnym komplecie nie zdarzyło mi się żeby kostka się urwała tak jak się to zdarzało chłopakom np w Michelinach T63 czy w Majtasach. Wadą tej opony jest to że jest głośna, ale chyba nie ma opony typu kostka, która by nie była głośna :bigrazz:

 

Pozdrawiam,

 

Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 000? to naprawde duzo, ja komplet heidenau zajezdzalem w mniej wiecej 6-7tys... opona rowniez z miekiej mieszanki, czyli nie bylo problemu z wykrecaniem kierownicy na tkc tak jak to sie dzieje w moim przypadku na mitasach? powiem ci ze patrzac na tego continentala mam pewne obawy o brak kierunkowosci bierznika... na stronie producenta znalazlem taki opis:

- opona typu Off-Road

- rewelacja dla indywidualistów

- wypróbowane w długich podróżach i na zawodach

- dobre samoczyszczenie

- wysoka kontrola poślizgu na miękkim podłożu

- bardzo przydatne na szosy pomimo głębokiego profilu

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja komplet heidenau zajezdzalem w mniej wiecej 6-7tys...

 

He he może ty w Szwecji mieszkasz albo po szutrach jeździsz bardzo dużo ?

 

opona rowniez z miekiej mieszanki, czyli nie bylo problemu z wykrecaniem kierownicy na tkc tak jak to sie dzieje w moim przypadku na mitasach?

 

Nie nie było.

 

powiem ci ze patrzac na tego continentala mam pewne obawy o brak kierunkowosci bierznika...

 

Czemu masz obawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no szutrami smigam sporo i dosc czesto z wysokimi predkosciami :) jesli chodzi o kierunkowosc to wlasciwie jedzilem tylko na kierunkowych oponach pomijajac WSK :) chodzi o to ze taka opona ma leprze wlasciwosci trakcyjne od niekierunkowej, rwoniez podczas hamowania na sliskich i sypkich nawieszchniach, neima tendencji do uciekania w bok i prostuje kiere utrzymujac moto w pione do pewnego momentu mimo usluzgu obydwu kol, robilem takie testy wlasnie na heidenau na trawie i asfalcie z piaseczkiem itp. generalnie na wielu nawieszchniach, na trawie z predkosci 30-40km/h naciskalem z calej sily klamke i opona wpadala w posliz ale motocykl slizgal sie ze 3m(wnioskuje po sladach, oczywiscie nie blokowala sie natychmiast) pozostajac w pionie, to samo na asfalcie z piaseczkiem aczkolwiek juz troche gozej bo tu tendencja do uciekania w bok byla wiekrza i pod koniec trzeba bylo sie asekurowac z odpowiedniej strony, na suchym asfalcie bylo mnie jwiecej jak na trawie opona tarla na odcinku ok 3m ale z predkosci ok 60km/h jednak rowniez wymagalo to asekuracji w koncowej fazie :) ten sam test opona zaliczyla przypadkiem w deszczu na mokrej strzalce namalowanej na asfalcie, przelecialem w tedy dobych pare metrow, od ostatniej strzalki, prz linje zatrzymania i stanolem dopiero jakby kolem w jezdni prostopadlej ale upadku nie bylo i sytuacja byla stosunkowo do opanowania

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zapytalem u zrodla

YAGO:

Witam! mam pare pytan dotyczacych opony tkc 80:

Czy jest to opona kierunkowa?

Jak zachowuje sie przednia opona, 90/90-21, w momencie zablokowania kola? czy ma tendencje to uslizgu bocznego

http://www.conti-bike.pl/:

Nie jeżdżę motocyklem, więc trudno mi odpowiedzieć na te pytania. W/g testów ADAC , jest to najlepsza opona produkowana na świecie w tej klasie. Opinie klientów są bardzo

pozytywne. Ludzie zjechali nimi kawał świata i po zużyciu kupują następne komplety. U nas w sprzedaży jest to opona nr 1.

 

:banghead: bardzo milo i szybka odp. :biggrin:

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...