Skocz do zawartości

Aprilia RSV4


Rekomendowane odpowiedzi

 

Koniecznie i bezapelacyjnie muszę to zobaczyć z bliska, a że mieszkam we Wrocku, to chyba nie będzie problemu? ;)

 

Jasne, zapraszam. Puść do mnie priva, podam Ci namiary i tel. do siebie, to się ustawimy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawka już w garażu, delikatnie oblatana. Moc w dolnym zakresie jest bez porównania z cbr-ką.

Foty:

 

1.

 

2.

3.

4.

 

 

No ładnie :icon_eek: Zazdroszczę :) Napisz coś więcej jak to lata możej jakiś filmik wrzuć.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl jest dla mojej żony, choć ona była bardziej za R1... Ja się trochę napaliłem na ten silnik V4. Lubię popróbować różnych nietypowych rozwiązań. Nie było niestety możliwości osobistej przejażdżki, ale kumpel miał okazję objechać i podzielić się wrażeniami. Ja nie lubię zachowania silników V2, zwłaszcza tego hamowania po zamknięci gazu i to był jeden z podstawowych faktów, który mnie powstrzymywał. Jak się jednak okazało, V4 to zupełnie inna bajka.

Przyznam się szczerze, że miałem jak na razie czas zrobić na niej kilkanaście km. Poza tym nigdy nie dawałem w palnik na nowym silniku, więc się nie zmienię w tym względzie i tym razem. Trudno zatem coś więcej powiedzieć o osiągach i prowadzeniu.

Nadto nie ma ani pogody, ani czasu (mamy z Anią zapierdziel w pracy).

Do zabawki na razie założyłem wyższą szybkę, bo nie lubię jak targa głową przy wyższych prędkościach. Czekam na wydech Akrapa i kilka innych pierdółek. Przed zakupem sprawdziłem po VIN, czy nie podlega jakiejś akcji serwisowej, w szczególności wymianie silnika przez wadliwe korbowody. Jakby cokolwiek wyskoczyło, danego egzemplarza bym nie wziął. A z zakupem też nie było łatwo. Niby wszyscy oferują, a jak przychodzi do konkretów, to niektórzy nawet nie oddzwaniali z ofertą na RSV4. Był też oczywiście salon, ale dołożyć dla zasady kilkanaście tyś. jest bez sensu.

 

Czemu nie BMW. Hmmm... Nigdy mnie do BMW nie ciągnęło. A nadto wygląd sporta BMW jest, delikatnie mówiąc mierny. A różnica w mocy... Co z tego, tutaj i tak wystarczy mocy, jak na drogi, które są do ujażdżania. Jak kierowca dupa, nie pomoże koni kupa. Poza tym ten dźwięk silnika Aprilki pod obciążeniem! Choć i tu czekam na poprawę po zmianie komina.

Czemu nie KTM. Nie wiem, w sumie w ogóle nie brałem go pod uwagę, podobnie jak Ducati.

Jeśli w weekend trafi się przyjazna aura, będzie można coś więcej powiedzieć. Na 19-go maja planujemy ze znajomymi wylot na 7 dni do Włoch i Austrii (hochalpenstrasse), to napewno będzie już wiadomo, co w sprzęcie drzemie.

Edytowane przez Mor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co czlowiek to opinia mi sie bardzo nowe bmw podoba :)

masz wersie na ohlinsach tak ?? czyli factory r czy jak tam to sie teraz nazywa

 

 

 

Tak, wersja Factory, na ochlinsie, kutych felgach, amor skrętu ohlins z regulacją i kilka innych różnic. Silnik niby ten sam, ale w factory ma różnice w układzie przepustnic. No i malowanie wersji R jest bezpłciowe.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak inni, to i ja również wyrażę swoją opinię :) Jeśli idzie o względy czysto wizualno estetyczne to jak dla mnie jest brzydka jak krowi kał :biggrin: Tak szczerze. RSV wieje design'erskim mega polotem, ale ta 4... :rolleyes: Czekamy na relację z jazd.

 

Mor, to już nie mogłeś się połaszczyć na Duca 1198? :wink:

 

A na koniec gratuluję zakupu :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Mor, to już nie mogłeś się połaszczyć na Duca 1198? :wink:

A na koniec gratuluję zakupu :flesje:

 

 

 

Widzisz, miałem okazję pojezdzić na 1098. W ogóle mi ten sprzęt nie pasi, dlatego nie brałem Ducati pod uwagę. MV Augusta jest piękna, ale nie znałem osobiście nikogo, kto tym miał okazję pojezdzić. Natomiast z RSV4 miał do czynienia mój kumpel, który ma naprawdę spore doświadczenie na asfalcie i na torze crosowym. Jego zachwyt sprzętem mnie przekonał.

 

Dzisiaj jest plan polatać trochę, bo za oknem ładnie. Zobaczymy jak to jezdzi, choć na razie bez wielkiego fanu, bo silnik nowy, a ja nie jestem zwolennikiem hard break-in.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, dziś rsv'ka przeszła chrzest bojowy na krajowej 8-mce.

Porównując do sc59. Znacznie chętniej wchodzi w zakręty, wszystko nie wymaga żadnej walki ze sprzętem. Naprawdę dobrze utrzymuje tor jazdy na gów*** nawierzchni w złożeniu. Nie wiem czy to zasługa motocykla, czy ohlinsa (znaczy, że w wersji R już by nie było tak fajnie??).

Przy ruszaniu rsv4 trzeba konkretniej dać w manetkę , przynajmniej przy ustawieniu na T, ponadto otwarcie/zamknięcie przepustnicy na 1-wszym biegu jest mocno odczuwalne. W sc59 jest to praktycznie nieodczuwalne. Trzeba bardziej uważać, manewrując po mieście na Aprilce.

Osłona przed wiatrem na rsv jest gorsza, mimo że mam już wyszą szybkę. Jest ona (Aprilia) jednak mniejsza, a siedzenie ma zdecydowanie wyżej, więc nie ma co się dziwić. Dla osób niższych to rsv4 w ogóle będzie niewygodne poza torem, bo siedzisko wysoko... A dla wyższych to znów malutki sprzęcik... Ja stoję na palcach, ale fun z jazdy jest niesamowity.

Wkurzający jest apetyt na paliwo w połączniu ze zbiornikiem 17l. Rezerwa zapala mi się prakwtycznie przed przejechaniem 140km. Realnie tankowanie max co 170km (w baku tylko opary). Zresztą raczej chodzi na bogatej mieszance, bo na 2-jce nieraz nieźle daje w tłumik po zamknięciu gazu (jeszcze fabryczny komin).

sc59 jest bez porównania mniej paliwożerna.

 

Jutro dalsze jazdy... Dobrze, że właścicielka sprzęta niedysponowana, bo by się zgonić z siedzenia nie dała. Trzeba korzystać, póki mogę.

Edytowane przez Mor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ratuluje zakupu, i bezawaryjnej jazdy zycze.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOR powiem jedno, uszczelniacze w OHLINSIE i w ogóle zawieszenie OHLINS nie jest na polskie drogi :) twarde jak deska i jak jest gładko to jest bajka gorzej jak dziurawo i nierówno - mi właśnie padły uszczelniacze przy przebiegu 9400 km i cały olej mam na kole i owiewkach a nie w lagach :) no oczywiście trzeba doliczyć do tego kilka niefortunnych zejść z koła ale i tak uważam że szybko :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...