Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem


Szejk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

3 dni temu motor zaczął być nieposłuszny. Mianowicie zaczął gasnąć podczas jazdy, wcale nie chciał odpalić, lub gdy go odpaliłem i jechałem zaczął przerywać tak jakby nie dostawał paliwa. Myślałem, że to wina świecy i wymieniłem na nową, oryginalną od tego modelu oraz filterek paliwa, ponieważ miałem trochę zabrudzony bak i zebrała się w nim rdza, po oczyszczeniu problem jest taki sam. Co może być przyczyną i czy będę potrzebował fachowca aby to naprawić?

 

Pozdrawiam serdecznie!

 

 

P.S. Dane to: Aprilia AF1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, gaźnik był czyszczony jakieś 3 tygodnie temu i myślę, że przez ten czas nic nie mogło mu zaszkodzić. Odpowietrzenie tez ok.

 

filtr powietrza - czy bez problemu sam dam rade go wyczyścić?

A co sądzisz o ustawieniu zapłonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaznik, gaznik i jeszcze raz gaznik...

Moze nagle odlecialy jakies kawalki rdzy lub czegos podobnego w baku i tragedia gotowa...

Dysze sprawdz czy nie sa zapchane...

albo zaplon ?

Edytowane przez Dav!doV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam ten sam problem, najpierw moto jakby na chwile gaslo podczas jazdy, szczególnie na nierównościach, potem zaczał gasnąć kiedy chciał - podczas jazdy, na postoju, odpalił na chwilę i gasł jakbym zapłon wyłączał (czerwony guzik), jak już odpali pracuje równo do czsu jak znowu coś go rozłącza. Jutro rozbiore owiewki zajrze pod bak, na co wzwrócić szczególną uwagę? proszę o ewentualne namiary co i jak, ewenntualnie może jest jakiś spec z Warszawy, najlepiej okolice NAtolina aby pomóc koledze :icon_razz: oczywiście odpłatnie :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam ten sam problem, najpierw moto jakby na chwile gaslo podczas jazdy, szczególnie na nierównościach, potem zaczał gasnąć kiedy chciał - podczas jazdy, na postoju, odpalił na chwilę i gasł jakbym zapłon wyłączał (czerwony guzik), jak już odpali pracuje równo do czsu jak znowu coś go rozłącza. Jutro rozbiore owiewki zajrze pod bak, na co wzwrócić szczególną uwagę? proszę o ewentualne namiary co i jak, ewenntualnie może jest jakiś spec z Warszawy, najlepiej okolice NAtolina aby pomóc koledze :buttrock: oczywiście odpłatnie :crossy:

 

Problem prawdopodobnie tkwi w module zapłonowym lub masz gdzieś przerwę w instalacji elektrycznej(stąd to gaśnięcie na nierównościach)

 

Szejk w takich sprzętach zapłonu się nie ustawia, to nie komarek :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mysle ze jakies zwarcie. Mi np. urwaly sie kabelki od czyjnika stopu i stykaly sie z rama, pierw nie chcial zapalic a jak zapalil to nie mial swiatel, byla noc jechalem powoli wjechalem w dziure i nagle sie zapalily swiatla. Moze ty masz podobnie jak ja mialem. Albo cos z masa moze, koledze od przerwanej masy squter ledwo co jechal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja bym postawił na cewki zapłonowe lub przewód wysokiego napięcia.

Jeśli moto się nagrzewa cewki również przez co zwiększają objętość (prawa fizyki)

i stykają się z magnetem robi się zwarcie moto gaśnie, po ochłodzeniu cewki zmniejszają objętość i tak w kółko. Jeśli przerywa na nierównościach to tylko przewód.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mialem tak ze motor mi zaczol przerywac i zgasl ;/ 10 km od domu i troche pchania;/ z początku niemaiałem iskry lub byla bardzo slaba wymienilem modól to samo ;/ poszperalem przy elektryce i zobaczylem ze kabelek od stacyjki sie odczepil wlasnie ja jadac po dziurach to mi sie stalo piodlączylem kabelek i smigam do dzisiaj:) zobaczo czy wymieniajac fajke od cewki i przewód wysokiego napiecia i czy bedzie lepiej mozesz poczyścic styki przy cewce kabelki które sie podlancza pod cewke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja bym postawił na cewki zapłonowe lub przewód wysokiego napięcia.

Jeśli moto się nagrzewa cewki również przez co zwiększają objętość (prawa fizyki)

i stykają się z magnetem robi się zwarcie moto gaśnie, po ochłodzeniu cewki zmniejszają objętość i tak w kółko. Jeśli przerywa na nierównościach to tylko przewód.

Pozdrawiam :cool:

Sory stary a;e im mniejsza szcelina między magnetem a cewkami tym większa sprawnośc coś ci sie pomięszało :) no chyba że już przyciera ale to czuć po pracy i mocy !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z moja Anprilia Habana Kustom 50ccm, chciałem ja odpalić po pracy i nic z tego prąd był, elektryczny rozrusznik kręcił bezproblemowo jak zawsze ale nie odpalał. potem zaczolem kopać i się kopka zaciela wraz z rozrusznikiem. i nic nie chodziło tylko pozostało mi pchanie do domu. ... Po kilometrze prowadzenia zaczol próbować i po ja wiem 3 ruchach przyciskiem rozrusznik zaskoczył i odpalił bez problemów i nic nie wskazywało na na to ze była jakaś usterka. co o tym myślicie. czy to sie moze powturzyc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...