Skocz do zawartości

BMR R 1100 RS


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam Xj 900 z 90r i chcę wymienić na BMW R1100 RS . W xj męczy mnie pozycja jazdy, pochylam sie zbyt mocno do przodu. Nie wiem jak pozycja jest w BMW więc prosze kto ma lub mial takiego sprzęta niech napisze jak sie jeździ takim moto i jakie są wady przesiadki z 4 cylindrowej rzędówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam Xj 900 z 90r i chcę wymienić na BMW R1100 RS . W xj męczy mnie pozycja jazdy, pochylam sie zbyt mocno do przodu. Nie wiem jak pozycja jest w BMW więc prosze kto ma lub mial takiego sprzęta niech napisze jak sie jeździ takim moto i jakie są wady przesiadki z 4 cylindrowej rzędówki.

 

zacznę od najważniejszego: nie ma wad :wink:

teraz będzie autoreklama: opis jak i dlaczego - na motogenie

a teraz po kolei: nie wiem, jaka jest pozycja na xj900 - po przesiadce z xj600 oceniam pozycję jako zauważalnie bardziej wyprostowaną; na xj-cie krawędź okularów wchodziła mi w pole widzenia, na bmw nie. ale bez przesady, pochylenie jest i nie jedzie się jak na chopperze, kręgosłup jest dobrze odciążony. ból pleców nie występuje nawet na długich trasach, a mam z tym problemy w innych sytuacjach (samochód, długie siedzenie przy biurku, itp). poza tym regulację posiada kierownica, siodło i szyba - można dopasować pod siebie

natomiast jest jedna wada zauważalna po przesiadce z r4: zakres obrotów. znów: nie wiem, jak xj900, ale odniesienie do np. xjr1300 czy gsf1250 niestety wypada na niekorzyść r-ki - kiedy r4 jeszcze można długo odwijać, w bmw już trzeba wrzucać kolejny bieg. tyle, że dla mnie osobiście to żadna wada: moment obrotowy na dole rekompensuje tę wadę z naddatkiem. no i przy tym rs nie pali tyle, co tamte ;)

jakbyś jeszcze coś chciał wiedzieć, to wołaj

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznę od najważniejszego: nie ma wad :wink:

teraz będzie autoreklama: opis jak i dlaczego - na motogenie

a teraz po kolei: nie wiem, jaka jest pozycja na xj900 - po przesiadce z xj600 oceniam pozycję jako zauważalnie bardziej wyprostowaną; na xj-cie krawędź okularów wchodziła mi w pole widzenia, na bmw nie. ale bez przesady, pochylenie jest i nie jedzie się jak na chopperze, kręgosłup jest dobrze odciążony. ból pleców nie występuje nawet na długich trasach, a mam z tym problemy w innych sytuacjach (samochód, długie siedzenie przy biurku, itp). poza tym regulację posiada kierownica, siodło i szyba - można dopasować pod siebie

natomiast jest jedna wada zauważalna po przesiadce z r4: zakres obrotów. znów: nie wiem, jak xj900, ale odniesienie do np. xjr1300 czy gsf1250 niestety wypada na niekorzyść r-ki - kiedy r4 jeszcze można długo odwijać, w bmw już trzeba wrzucać kolejny bieg. tyle, że dla mnie osobiście to żadna wada: moment obrotowy na dole rekompensuje tę wadę z naddatkiem. no i przy tym rs nie pali tyle, co tamte ;)

jakbyś jeszcze coś chciał wiedzieć, to wołaj

jsz

Dzieki przyjacielu , takiego komentarza potrzebowałem i utwirdza mnie to w przekonaniu ze to bedzie dobry zakup.

 

Dzieki przyjacielu , takiego komentarza potrzebowałem i utwirdza mnie to w przekonaniu ze to bedzie dobry zakup.

Kolego jak możesz napisz jeszcze coś o przełożeniach, jakie długie są biegi 1,2,3

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okolo 7 lat jezdzilem takim sprzetem a i dzis jeszcze zdaza mi sie polatac r1100rs.W moim odczuciu bardzo dobry sprzet ,zarowno na krotsze jak i dalsze wyjazdy.Jak napisal Jeszua pozycje mozna dopasowac.Robilem ponad tysiackilometrowe trasy i na drugi dzien moglem patrzec bez obrzydzenia na moto :banghead:

.Nie mam porownania z xj ale w konfrontacji z k100 r-ka przegrywa zdecydowanie na przyspieszeniu,za to gdy zaczynaja sie winkielki nadrabia sie to z nawiazka i mozna pokazac tlumik duzo mocniejszym sprzetom .

I jeszcze jedno co przychodzi mi do glowy to ze r rs jest cichym motocyklem,dla mniejest to istotna zaleta.

Pozostaje zyczyc CI powodzenia w zakupie.Pozdrawiam. :icon_twisted:

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przepraszam, że się podepnę pod temat, ale szkoda klonować pokrewne tematy.

 

Trzy sezony przejeździłem na Virago 750 i w przyszłym roku planuję się przesiąść na zdecydowanie wygodniejszy motocykl. Zacząłem się podkochiwać w R1150rt i w związku z tym mam pytanie dotyczące różnic w jeździe pomiędzy 1150 rt a 1150 rs. Czy poza różnicami w "oplastikowaniu" istnieją jeszcze jakieś inne różnice między tymi modelami? Chodzi mi głównie o wrażenia z jazdy, osłonę przed wiatrem i deszczem itp.

Edytowane przez Marek73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że się podepnę pod temat, ale szkoda klonować pokrewne tematy.

 

Trzy sezony przejeździłem na Virago 750 i w przyszłym roku planuję się przesiąść na zdecydowanie wygodniejszy motocykl. Zacząłem się podkochiwać w R1150rt i w związku z tym mam pytanie dotyczące różnic w jeździe pomiędzy 1150 rt a 1150 rs. Czy poza różnicami w "oplastikowaniu" istnieją jeszcze jakieś inne różnice między tymi modelami? Chodzi mi głównie o wrażenia z jazdy, osłonę przed wiatrem i deszczem itp.

 

Jezeli masz ochote czasem polatac szybciej po zakretach to RS bedzie lepszym wyborem z uwagi na pozycje za kierownica.Natomiast do dlugich przejazdow "autostradowych"lepszy bedzie RT.

Zreszta,po przesiadce z chopera niewazne ktory kupisz i tak bedziesz zadowolony . Znam to z autopsji :flesje:

 

Pozdrawiam.

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli masz ochote czasem polatac szybciej po zakretach to RS bedzie lepszym wyborem z uwagi na pozycje za kierownica.Natomiast do dlugich przejazdow "autostradowych"lepszy bedzie RT.

Zreszta,po przesiadce z chopera niewazne ktory kupisz i tak bedziesz zadowolony . Znam to z autopsji :D

 

Pozdrawiam.

 

Piotr

 

 

To prawda ja dopiero po zrobieniu Transfogardzkiej choperem dojrzałem do zmiany motocykla :P . Dzisiaj nie zamienił bym mego wielbłąda za żadnego H-D ka .a ostatnio mając możliwośc poganiania deczko V -RODEM utwierdziłem się w słuszności wyboru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Sorry, że odgrzebuję, ale mam pytanko. Czy R 1100 RS nadaje się dla wysokiego człeka? Mam 190cm i przymierzam się do drugiego obok trampka sprzętu (lub jego zastępcy). Zastanawiam się nad BMW, nie wiem tylko, czy kolana nie bedą zbyt ugięte i jak szybka chroni przed wiatrem i robalami?

I jak sie ma do tego R 1150 RS - z tego co szukałem to chyba niżej kanapa?

Edytowane przez hasiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFAIK kanapa jest regulowana w tym samym zakresie, modele 1100 i 1150 różnią się pojemnością silnika i skrzynią, która ma 6 biegów w nowszym

szyba fabryczna jest krótka, ale nie wiem jak się z nią jeździ - kupiłem z wielką pawężą mra i dobrze mi za nią :D jakby dmuchało, to zawsze można zmienić

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...