Skocz do zawartości

Kompresja w YZ 250


andymotors
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam do Was szybkie pytanko, a mianowicie:

"Jaka powinna być kompresja w YZ 250 z 1992 roku?"

Chodzi mi o to, że mam zamiar kupić właśnie to moto i przy kupnie chciałbym sprawdzić w jakiej kondycji jest tłok i czy może nadaje się już do wymiany. NIe chcał bym mieć nieprzyjemnej niespodzianki i być zmuszonym do większego remontu.

Miałbym jeszcze jedno pytanie: "jak sprawdzić czy cylinder jest na nicasilu, czy może została wsadzona jakaś beznadziejna tuleja? Jak wygląda cylinder na nicasilu, a jak z tuleją? Fotki byłyby mile widziane :flesje: "

Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na odpowiedzi...

P.S. Po moto mam zamiar jechać w sobotę tj. 20.09.br.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam do Was szybkie pytanko, a mianowicie:

"Jaka powinna być kompresja w YZ 250 z 1992 roku?"

Chodzi mi o to, że mam zamiar kupić właśnie to moto i przy kupnie chciałbym sprawdzić w jakiej kondycji jest tłok i czy może nadaje się już do wymiany. NIe chcał bym mieć nieprzyjemnej niespodzianki i być zmuszonym do większego remontu.

Miałbym jeszcze jedno pytanie: "jak sprawdzić czy cylinder jest na nicasilu, czy może została wsadzona jakaś beznadziejna tuleja? Jak wygląda cylinder na nicasilu, a jak z tuleją? Fotki byłyby mile widziane :flesje: "

Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na odpowiedzi...

P.S. Po moto mam zamiar jechać w sobotę tj. 20.09.br.

9-12 atm

 

 

po 1 nie wiem czemu uważasz ze tuleja jest beznadziejna-uzasadnij to bo nie zgadzam się z tym ani troche...

po 2 sciąg dyfuzor to bedziesz widział i tłok i cylinder, 2 srubki i 2 sprężynki to chyba nie problem(choć to zależy od własciciela moto) :)

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja im większa tym lepiej, tak od 8 bar w górę, czy tuleja czy nicasil nie sprawdzisz bez zdjęcia głowicy, jak ja zdejmiesz to sprawdź magnesem. Bzdurą jest badziewność tulei, zwłaszcza w sprzęcie z 92 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja im większa tym lepiej, tak od 8 bar w górę, czy tuleja czy nicasil nie sprawdzisz bez zdjęcia głowicy, jak ja zdejmiesz to sprawdź magnesem. Bzdurą jest badziewność tulei, zwłaszcza w sprzęcie z 92 roku.

dokładnie zgadzam się, dobra tuleja w niczym nie ustepuje nicasilowi,więc nie wiem skąd taka głupia opinia panuje ze tuleja jest bleee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na jakimś forum wyczytałem, że cylek na tulei się szybciej grzeje i że tuleja lubi puchnąć przez co cały zestaw cylindrowy jest do wymiany... (poprawcie mnie jeśli się mylę)

Ale mniejsaza o to...

Napiszcie mi jaka powinna być kompresja wskazana przez manometr to będę bardzo wdzięczny... :flesje:

No i czym różni się na oko tuleja od nicasilu??

Proszę Was pomóżcie bo nie chcę utopić w błoto tak ciężko zarobionych pieniędzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na jakimś forum wyczytałem, że cylek na tulei się szybciej grzeje i że tuleja lubi puchnąć przez co cały zestaw cylindrowy jest do wymiany... (poprawcie mnie jeśli się mylę)

Ale mniejsaza o to...

Napiszcie mi jaka powinna być kompresja wskazana przez manometr to będę bardzo wdzięczny... :flesje:

No i czym różni się na oko tuleja od nicasilu??

Proszę Was pomóżcie bo nie chcę utopić w błoto tak ciężko zarobionych pieniędzy...

kompresja juz pisalimy 8-9 do 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu sie nie zgodze... jesli jest starszy niz 10 lat to przezyl tyle remontow i tyle wymian ze mozna powiedziec o nim ze slinik jest nowy... napewno byly wymieniane tarcze sprzeglowe moze razem z koszem a o tlokach korbowodach i innych to juz nie wspomne... moze wygladem nie jest idealny ale silnikiem nie odbiega od nowszych modeli bo ma duzo nowych czesci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yoyo zastanowiłeś się dokładnie nad tym co napisałeś, czy miałeś taką silną potrzebę wykazania się kompletnym absurdem ? 16 letni motocykl crossowy nie nadaje się nawet na przetop, a ilość patentów jest w nim odwrotnie proporcjonalna do ilości zamontowanych nowych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yoyo zastanowiłeś się dokładnie nad tym co napisałeś, czy miałeś taką silną potrzebę wykazania się kompletnym absurdem ? 16 letni motocykl crossowy nie nadaje się nawet na przetop, a ilość patentów jest w nim odwrotnie proporcjonalna do ilości zamontowanych nowych części.

Dokladnie popieram kolege. Nigdy w zyciu nie kupie motoru starszego niz 10 lat. To dla mnie taka granica. To prawda ze zalezy od stanu itd. no ale nikt takich motorow nie uzywa rekreacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajki że tuleja się grzeje, puchnie itd. można czytać dzieciom na dobranoc. Prawda jest taka że żeby pokryć cylek nicasilem wydajesz 2 razy większe pieniądze a szanse że trafiłeś na dobry zakład są 2 razy mniejsze. Więcej się naczytałem o oszustwach z nicasilem niż o złych tulejach.

 

Wadą tulei jest to że trzeba ostrożniej docierać moto (aczkolwiek ja używałem techniki dosyć ostrej) i to że przy wymianie tłoka robisz szlif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...