Kuklex Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 (edytowane) witam. z gory mowie ze z motorami mam stycznosc od dwoch tygodni wiec prosze sie nie smiac jesli cos palne dziwnego jak juz wspomnialem od dwoch tygodni posiadam Suzuki GN 125 z 1998. poczatkowo wszystko wydawalo sie ze jest dobrze ale z czasem zauwzylem pewne nieprawidlowosci, mianowicie: 1. zauwazylem ze motor dobrze przspiesza do 3tys obr, pozniej strasznie muli az do 6tys. nastepnie dostaje niesamowitego kopa az do konca obrotow. czasami zdarza mu sie strzelic w rure przy zmianie biegow. slyszalem ze to moze byc przyczyna zle ustawionego zaplonu. 2. silnik dosc mocno drga na wysokich obrotach. nie sa to jakies male wibracje tylko mocne drgania przez ktore bak niemal skacze. poczatkowo uznalem ze moze sruby sa luzne, pozniej wyczytalem ze to moga byc lozyska na wale ale to chyba cos powazniejszego. gdy spuszczalem olej z silnika to wyleciala z niego jakas dziwna czesc --> link do zjecianie mam zieonego pojecia co to jest. slyszalem ze to moze byc "popychacz sprzegla" albo "wywazenie elementu obrotowego" - oczywiscie przekazuje wam co uslyszalem 3. silnik chodzi idealnie dopoki jest zimny. poczatkowo silnik pracuje na okolo 1000 obrotow lecz gdy sie zagrzeje to obroty skacza do 3 a nawet 4tys obr i nie chca spadac. smarowalem juz linke gazu wiec jej zawieszanie sie mozemy od razu wyeliminowac. probowalem rowniez recznie cofnac lapke od gazu ale po puszczeniu gazu ona wraca do konca na swoje miejsce. nie jest to tylko jakis kaprys silnika ze chodzi szybciej tylko ewindentne zostawanie na obrotach bo po wrzuceniu jedynki motor sam rusza i jedzie bez urzywania gazudzis rozbieralem gaznik i go "czyscilem" (choc za bardzo nie bylo czego) - przedmuchalem dysze i sprawdzilem plywak. po zlozeniu motor zapalil al nie mialem czasu na rozgrzanie go wiec nie wiem czy dalej sie zawiesza - jutro sprawdze i powiem co i jak bardzo prosze was o odpowiedzi na nastepujace pytania:1. gdzie jest ten zaplon i jak go ustawic2. co to moze byc za czesc i gdzie powinna byc3. jesli czyszczenie gaznika nie pomoze to co moze byc przyczyna pozostawania na obrotachpozdro Edytowane 15 Września 2008 przez Kuklex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeczek151 Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 ad. 1 to raczej nie ina zapłonu tylko ustawienia mieszanki paliwowo- powietrznej. ad.2 nie mam pojęcia. ad. 3 zacinające się ssanie? przynajmniej u mnie wygląda podobnie że jak silnik się rozgrzeje i włącze mu ssanie to też ma koło 3- 4k obrotów. Tomek G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 no wlasnie problem w tym ze w na gazniku jest tylko jedna sruba od regulacji linki gazu i ssanie - regulacji mieszanki nie widzedzis pojezdzilem, zagrzalem silnik i gaz znowu sie zawiesza na 3 - 4 tys. obr. chyba jest to malo prawdopodobne zeby ssanie sie zawieszalo bo obroty czsami da sie zbic poprzez przegazowke ale az do 7 tys (ale bez przesady, przeciez nie bede w miescie krecil go po to zeby obnizyc obroty). gdy gaznik znowu sie zawiesil sprawdzalem co stanie sie gdy nacisne ssanie i... silnik zgasl - wedlug mnie mieszanka zbytnio wzbogacila sie w powietrze. ale skoro tak jest to gdzie sie reguluje mieszanke? zalezy mi na naprawieniu motoru bo poprzedni wlasciciel zachwalal motor niskim spalaniem na poziomie 3 litrow (wedlug producenta jest 2,5) a nie chce sie zlapac za glowe po wyliczeniach gdy spalanie wyjdzie 4 litry po czyszczeniu gaznika jest jednak jakis plus. silnik szybciej zbiera sie na obroty ale wciaz czuje ze po 6 tys dostaje kopa - moze taki silnik ale slyszalem ze cztero-sowy maja malo mocy na wysokich obrotach wiec jedno przeczy drugiemu czy jest wsrod nas ktos kto zna sie na motorach Suzuki? bardzo przydala by sie pomoc ze strony takiej osobypozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 no wlasnie problem w tym ze w na gazniku jest tylko jedna sruba od regulacji linki gazu i ssanie - regulacji mieszanki nie widzedzis pojezdzilem, zagrzalem silnik i gaz znowu sie zawiesza na 3 - 4 tys. obr. chyba jest to malo prawdopodobne zeby ssanie sie zawieszalo bo obroty czsami da sie zbic poprzez przegazowke ale az do 7 tys (ale bez przesady, przeciez nie bede w miescie krecil go po to zeby obnizyc obroty). gdy gaznik znowu sie zawiesil sprawdzalem co stanie sie gdy nacisne ssanie i... silnik zgasl - wedlug mnie mieszanka zbytnio wzbogacila sie w powietrze. ale skoro tak jest to gdzie sie reguluje mieszanke? zalezy mi na naprawieniu motoru bo poprzedni wlasciciel zachwalal motor niskim spalaniem na poziomie 3 litrow (wedlug producenta jest 2,5) a nie chce sie zlapac za glowe po wyliczeniach gdy spalanie wyjdzie 4 litry po czyszczeniu gaznika jest jednak jakis plus. silnik szybciej zbiera sie na obroty ale wciaz czuje ze po 6 tys dostaje kopa - moze taki silnik ale slyszalem ze cztero-sowy maja malo mocy na wysokich obrotach wiec jedno przeczy drugiemu czy jest wsrod nas ktos kto zna sie na motorach Suzuki? bardzo przydala by sie pomoc ze strony takiej osobypozdrow Galway wieje silny wiatr i rzadko kiedy GN schodzi tu ponizej 4l bo na piatce prawie nie jedzie :bigrazz: odezwij sie na priv to Ci zajrze do tego Suzuki :icon_mrgreen: pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadan Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 witaj W gazniku masz srube do regulacji patrzac z gory od strony cylindra jest zakryta czarna zaslepka:Dgdyby to bylo ssanie motor by napewno gasł jesli czysciłes gaznik moze sprawdz jeszcze raz ta gumowa membrane odkrecana na 4 srubkico do kopa po 6 tys. te silniczki tak maja, co do zaplonu nic sie nie reguluje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 no to jutro zerkne znowu na ten gaznik i napisze co i jak. dzieki za wskazanie mi gdzie powinienem szukac a czy ktos z was wie co to moze byc za czesc ktore wyleciala z silnika ?(link z pierwszego postu)pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 18 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 kolejna ciekawa sprawasilnik ma dwa wlewy i dwa spusty oleju co swiadczy o tym ze silnik ma osobne oleje - poprzedni wlasciciel mowi to samo, a tu zonk. dzis dolalem oleju do skrzyni i zauwazylem ze poziom oleju w silniku sie podniosl. po odlaniu oleju ze skrzyni wskaznik silnika wskazuje pustoczy ktos wie jak to jest z tym silnikiem? on ma wkoncu na oleje czy wszystko sie miesza w srodku?pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadan Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Ten silnik ma jeden wlew po stronie oczka do sprawdzania stanu :D ta srube z lewej strony jest do ustawiania GMP (odkrecasz i na kole magnesowym bedzie znak) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlik666 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 A ta zaślepka co zrobiłeś jej zdjęcie to ona tam na sprężynce ma być dalej przy spuście oleju silnika :banghead:Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 dlugo tu nie pisalem ale nie mialem na nic czasu - nawet na motor :biggrin: dzis wzialem sie za rozbiorke gaznika i doznalem szoku. po odkreceniu gornej przykrywki zobaczylem ze membrama wyglada jakby przezyla jakis ostrzal. znalazlem okolo 9 dziurek wielkosci od naklucia szpilka az po diure po gwozdziu :/ membramy narazie nie mam wiec zlowylem gaznik z powrotem i odpalilem. ku memu zdziwieniu silnik chodzi idealnie. gdy na trojce pusci sie gaz to motor momentalnie zaczyna hamowac (a wczesniej szybciej mozna bylo zwalniac hamujac nogami), obroty spadaja do 1100 rpm. teraz jednak zauwazylem ze na biegu przy puszczonej przepustnicy pojawily sie strzaly w wydech ale czytalem ze jest to normalne pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 29 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 z gaznikiem sie uporalem ale pojawil sie kolejny problem. silnik dzwoni caly czas rowno z obrotami - im wieksze obroty tym szybciej dzwoni. jest to metaliczny dzwiekdodatkowo przy okolo 7k obr zaczyna mocno drgac - bardzo mocno wyczowalne na podnozkach prosze, powiedzcie mi czy silnik prosi sie o regulacje czy jest w jeszcze w miare normalnepozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 wiesz no wypadało by zaczac od przeprowadzenia wszystkich regulacji łacznie z zaworami zeby wykluczyć najprostsze przyczyny;] Wymienić świece, sprawdzić szczelnosc kolektorów dolotowych. Jak to mówisz ze coś klepie wraz ze wzrostem obrotów to nie jest fajnie! Mozliwe ze to łańcuszek rozrządu(jeśli taki tam oczywiscie jest bo nieznam konstrukcji silnika), mozliwe ze to zawory, dzwonić wraz ze wzrostem obrotów moga nawet pierścienie, stukanie to panewki... Oddaj ten motocykl do kogoś kto go osłucha bo nikt nie jest wróżka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sadan Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Witam Z tym dzwonieniem miałem problem tez u siebie mocowanie prawego podnózka wygina sie dotykajac wydechu i przenosi wszyskie wibracje na rame dokrec wszystkie sruby mocowan silnika:D odkreciło mi sie kiedys taka blaszka co mocuje silnik kolo rozrusznika:P:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 (edytowane) Mam DR 125 to ma ten sam silnik co GN 125. Ja bym proponował zacząć od sprawdzenia stanu rozrządu. Ściągnij pokrywe zaworów i zobacz w jakim stanie są dźwigienki na pokrywie i zobacz czy krzywki wałka nie mają widocznych śladów zużycia.Poskładaj ustaw luzy na 0.11-0.12mm na wydechowym, ok 0.1mm na ssącym. Te zbieranie sie nagle po 6k rpm to po prostu taka charakterystyka silnika, żeby wzmocnić "dół" musisz ocenić stan silnika i podjąć jakieś kroki (wymiana pierścieni, dotarcie zaworów), następnie wyregluować gaźnika (poziom pływaka w komorze pływakowej) Co do popękanej membrany to nie jest ciekawie to jest podciśnieniowy system sterowania przepustnicą. Tam jest iglica, która odpowiada za średnie obroty. Być może w tym jest problem? EDIT: Co do tego wyplutego elementu to jeszcze do niego powinieneś mieć sprężyne. Niewiem jakie zadanie on spełnia. Albo coś podtrzymuje w silniku, albo bardziej prawdopodobne, zapobiega odkręceniu sie śrubki od spustu oleju. Pozatym olej spuszcza sie drugim spustem, a nie tym skąd wyciągłeś ten element. Edytowane 2 Listopada 2008 przez TDragon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 no dzieki za podpowiedz. zabiore sie za to jak tylko zalatwie szczelinomierz. co prawda nigdy nie ustawialem zaworow ale zobaczylem filmik na youtube i chyba juz wszystko wiem - chyba :flesje:jest jedno ale, mianowicie glowica osadzona jest na uszczelce silikonowej. czy po zdjeciu glowicy bede musial klasc nowa uszczelke z silikonu czy raczej mam szukac oryginalnej (co w mojej syuacji bedzie graniczyc z cudem). caly ambaras w tym ze ostatni raz z uszczelka silikonowa robilem jakies 3 lata temu i to przy zmianie lancucha rozrzadu w maluchu i nie pamietam czy po zdjeciu glowicy uszczelke szlag trafipozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.