marcinos Opublikowano 6 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 Cześć, Otrząsnąłem się już jakoś po stracie (SkradzionyKTM) i jestem na etapie zakupu motoru. Oczywiście będzie to KTM i polemika na temat słuszności wyboru nie wchodzi w rachubę :biggrin:. Są dwie możliwości:1) KTM 450 EXC 2006 na excelach z kompletem osłon i odpowietrznikami gabli oraz przebiegiem 1700 km2) Nowy 450 EXC 2008 - z osłonami, akrapovicem i 0 km przebiegu. Motor kupuję do użytku hobbystycznego (w zróżnicowanym terenie) i z horyzontem użytkowania go przez jakieś najbliższe 4-5 lat (o ile wcześniej nie ukradną). Powstaje pytanie, czy pakować się w 2006 z przebiegiem 1700 km (oczywiście zależy w jakim terenie ale wygląda na to że lekkim + szosa) czy w nowy 2008 - czy przy takim założeniu te 1700 km to 'dużo' dla EXC?Czy ktoś ma doświadczenie o obsłudze silników w EXC z 2006 i 2008 (w 2008 jest nowy), albo słyszał co się szepcze na ich temat w serwisach :notworthy:? Jak z różnicami w prowadzeniu samego motoru itd? (jakieś plusy i minusy).Czy opłaca się brać nowy motor (różnica około 10K pln) z podejściem że się wie co się ma i spać spokojnie (przy założeniu że serwis będzie regularny oczywiście)? Czy ktoś z Was może kupił EXC z 2008 i ma jakieś opinie na jego temat? Pozdrawiam,Marcinos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_dh Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Moim zdaniem jak masz mozliwosc to bierz nowke z salonu i w 100% wiesz na czym stoisz. Niby 1700km to nieduzo jak na exc ale nawet na takim dystansie jakis lamus potrafi zajechac dobry sprzet jak zle go serwisowal.. Serwis wyglada tak samo jak i starsze exc czyli tak jak u mnie co 10 mth zmiana oleju i co dwie zmiany oleju filtry do tego. Jak zacznie zle pallic to sie zaworki wyreguluje. Tyle z tego co wiem to o od 2006 juz sie lapie regulowanie plytkami a nie śrubkami wiec to jest maly problem ale da sie go przeskoczyc :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baklazan22 Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 1700 km przez 2 lata dla exc 450, to niewiele - chyba że w rękach kogoś zdolnego, motocykl mógł to poczuć ;) Ja przez sierpień zrobiłem 1500 km głównie po 'torze', nie ukrywam że troszkę też był momentami przykatowany - i to w 250, a wszystko w nim wciąż wygląda i działa prawie jak nowe - czyli tak jak wyglądało to miesiąc temu :P ( oczywiście serwisowany regularnie :) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinos Opublikowano 8 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 No więc zadzwoniłem do właściciela i twierdzi że głownie przejechał te 1700 po lesie i ulicach (a co innego miał mi powiedzieć, no nie ? :biggrin:) - generalnie brzmiał całkiem sensownie i szczerze więc nie mam podstaw aby mu nie wierzyć. Motor na zdjęciach wygląda na bardzo zadbany i jeżeli serwis był regularny, facet nie jeździł bez wody lub bez oleju, to nie powinno być problemów - resztę ocenię na miejscu. Doszedłem do wniosku że chyba jednak wezmę ten używany z 2006 roku ze względu na ogromną różnicę w cenie w porównaniu z nowym - nawet jeżeli będę musiał remontować silnik za jakiś czas to i tak poważna kasa na koncie jeszcze powinna zostać. Odezwę się jak wszystko pójdzie dobrze i motorek stanie u mnie w garażu - czyli może za jakieś dwa tygodnie. Wszelkie opinie na temat 450 EXC 2006 mile widziane. Czy ktoś może potwierdzić czy w tym modelu regulacja zaworów odbywa się 'śrubkami' czy przy pomocy płytek i czy zawory są stalowe czy tytanowe? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 11 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 No więc zadzwoniłem do właściciela i twierdzi że głownie przejechał te 1700 po lesie i ulicach (a co innego miał mi powiedzieć, no nie ? :)) - generalnie brzmiał całkiem sensownie i szczerze więc nie mam podstaw aby mu nie wierzyć. Motor na zdjęciach wygląda na bardzo zadbany i jeżeli serwis był regularny, facet nie jeździł bez wody lub bez oleju, to nie powinno być problemów - resztę ocenię na miejscu. Doszedłem do wniosku że chyba jednak wezmę ten używany z 2006 roku ze względu na ogromną różnicę w cenie w porównaniu z nowym - nawet jeżeli będę musiał remontować silnik za jakiś czas to i tak poważna kasa na koncie jeszcze powinna zostać. Odezwę się jak wszystko pójdzie dobrze i motorek stanie u mnie w garażu - czyli może za jakieś dwa tygodnie. Wszelkie opinie na temat 450 EXC 2006 mile widziane. Czy ktoś może potwierdzić czy w tym modelu regulacja zaworów odbywa się 'śrubkami' czy przy pomocy płytek i czy zawory są stalowe czy tytanowe? Pozdro Zawory na śrubki, zawory tytanowe. Pamietaj, że różnica miedzy EXC a EXCR jest potworna !!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinos Opublikowano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Zawory na śrubki, zawory tytanowe. Pamietaj, że różnica miedzy EXC a EXCR jest potworna !!!!!!! Dzięki za info. Wiesz może jak to jest w 2008 EXC-R? Chyba stanie jednak na nowym, bo mi koleś sprzedał tamten motor sprzed nosa (chociaż się umawialiśmy na 100% echh co za ludzie). pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Dzięki za info. Wiesz może jak to jest w 2008 EXC-R? Chyba stanie jednak na nowym, bo mi koleś sprzedał tamten motor sprzed nosa (chociaż się umawialiśmy na 100% echh co za ludzie). pozdrawiam Ocyzwiście, że wiem bo już regulowaliśmy. W nowym KTM jest jeden wałek rozrzadu, 4zawory (ssace tytan) wydechowe stalowe. Regulacja oczywiście na płytki. KTM rownież odgapił od Hondy dwa obiegi oleju co wpływa na żywotności silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinos Opublikowano 18 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Ocyzwiście, że wiem bo już regulowaliśmy. W nowym KTM jest jeden wałek rozrzadu, 4zawory (ssace tytan) wydechowe stalowe. Regulacja oczywiście na płytki. KTM rownież odgapił od Hondy dwa obiegi oleju co wpływa na żywotności silnika Dzięki za odpowiedź. 'Przytuliłem' już EXC 450 R '08 - śliczna bestia. Na razie na dotarciu, dzisiaj robiłem pierwszy serwis olejowy (po 3 mth) - ten osobny obieg oleju dla silnika i dla skrzyni to świetny pomysł - olej z silnika był czysty jak zmieniałem ale ze skrzyni było trochę opiłków i pyłu ze sprzęgła - pomyśleć że z pojedynczym obiegiem cały ten syf hasa sobie po silniku... Fabrycznie motor jest straszliwie przytkany więc dzisiaj spędziłem też trochę czasu na jego odblokowaniu (gaźnik, zatyczki, napęd), jutro piersza próba w terenie w nowej hardcorowej konfiguracji. pozdrawiam i informuję adminów że można zamknąć wątek.marcinos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 18 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Dzięki za odpowiedź. 'Przytuliłem' już EXC 450 R '08 - śliczna bestia. Na razie na dotarciu, dzisiaj robiłem pierwszy serwis olejowy (po 3 mth) - ten osobny obieg oleju dla silnika i dla skrzyni to świetny pomysł - olej z silnika był czysty jak zmieniałem ale ze skrzyni było trochę opiłków i pyłu ze sprzęgła - pomyśleć że z pojedynczym obiegiem cały ten syf hasa sobie po silniku... Fabrycznie motor jest straszliwie przytkany więc dzisiaj spędziłem też trochę czasu na jego odblokowaniu (gaźnik, zatyczki, napęd), jutro piersza próba w terenie w nowej hardcorowej konfiguracji. pozdrawiam i informuję adminów że można zamknąć wątek.marcinos blokady sa jeszcze na roll-gazie, odmie i wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinos Opublikowano 24 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 blokady sa jeszcze na roll-gazie, odmie i wydechu Pisząc zatyczki miałem na myśli między innymi tę na wydechu, robiąc gaźnik oczywiście ściągnąłem blokadę przepustnicy (która objawia sie tym że rollgaz ma krótszy skok) - ale blokada na odmie ? masz na myśli tę wielką zatyczkę pod filtrem powietrza (to oczywiście ściągnąłem) czy coś innego ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
globtdm Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Pisząc zatyczki miałem na myśli między innymi tę na wydechu, robiąc gaźnik oczywiście ściągnąłem blokadę przepustnicy (która objawia sie tym że rollgaz ma krótszy skok) - ale blokada na odmie ? masz na myśli tę wielką zatyczkę pod filtrem powietrza (to oczywiście ściągnąłem) czy coś innego ? Pozdrawiam Witam Byłbym wdzięczny gdyby któryś z was opisał jak blokowany jest EXCR 450 jako nowy Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinos Opublikowano 29 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 (edytowane) Witam Byłbym wdzięczny gdyby któryś z was opisał jak blokowany jest EXCR 450 jako nowy Pozdrawiam Z tego co wiem (stwierdzone i zdjete juz w moim egzemplarzu samodzielnie) mamy nastepujace blokady: a) wyjmowana duza plastikowa zatyczka za filtrem powietrza,b) wykrecana zatyczna (siatka) na koncu tlumika,c) blokada przepustnicy w okolo 1/3 zakresu - to dzieki srubie w gazniku (tej ktora trzyma iglice w miejscu) ktora blokuje pelne otwarcie przepustnicy - w zestawie dostajesz odpowiednia srubke do podmiany,d) iglica o wiekszej srednicy (czyli ograniczajaca doplyw paliwa) - dostajesz zamienna iglice w zestawie,e) dysza zimnego startu 65 - dostajesz 85 na podmiane,f) naped o raczej malo off-roadowym przelozeniu (jesli sie nie myle to 14:48) - dostajesz (ja dostalem) 13:52 w zestawie + łańcuch oringowy, Punkty a, b, f to zadna filozofia. Do wymiany c i d musisz odkrecic gore gaznika (sama pokrywke), odkrecasz srube blokujaca, wymieniasz iglice (zapinasz na czwarty rowek od gory) i zakrecasz nowa krotsza srubke aby nie blokowala przepustnicy. Do e musisz odkrecic dol gaznika (komore plywaka) i wymienic dysze. Podpowiedz - c,d,e da sie zrobic BEZ WYCIAGANIA GAZNIKA - wystarczy sciagnac siedzenie, bak, odlaczyc gumy laczace gaznik z filtrem powietrza i glowica i przekrecic tak zeby z jednej strony dostepna byla gora a z drugiej dol gaznika. Podpowiedz 2 - ja u siebie sciagnalem wszystkie blokady dopiero po wstepnym dotarciu - 3 mth wg ksiazki - serwis olejowy, nastepne 10-12 godzin nalezy przejezdzic na nie wiecej niz 75% mozliwosci motocykla (jak dla mnie wystarczy ;)) - potem mozna wstawiac ile wlezie w miare wlasnych mozliwosci. To tyle. Jezeli cos pominalem to bede wdzieczny za informacje. Pozdrawiam,Marcin Edytowane 29 Października 2008 przez marcinos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
globtdm Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Z tego co wiem (stwierdzone i zdjete juz w moim egzemplarzu samodzielnie) mamy nastepujace blokady: a) wyjmowana duza plastikowa zatyczka za filtrem powietrza,b) wykrecana zatyczna (siatka) na koncu tlumika,c) blokada przepustnicy w okolo 1/3 zakresu - to dzieki srubie w gazniku (tej ktora trzyma iglice w miejscu) ktora blokuje pelne otwarcie przepustnicy - w zestawie dostajesz odpowiednia srubke do podmiany,d) iglica o wiekszej srednicy (czyli ograniczajaca doplyw paliwa) - dostajesz zamienna iglice w zestawie,e) dysza zimnego startu 65 - dostajesz 85 na podmiane,f) naped o raczej malo off-roadowym przelozeniu (jesli sie nie myle to 14:48) - dostajesz (ja dostalem) 13:52 w zestawie + łańcuch oringowy, Punkty a, b, f to zadna filozofia. Do wymiany c i d musisz odkrecic gore gaznika (sama pokrywke), odkrecasz srube blokujaca, wymieniasz iglice (zapinasz na czwarty rowek od gory) i zakrecasz nowa krotsza srubke aby nie blokowala przepustnicy. Do e musisz odkrecic dol gaznika (komore plywaka) i wymienic dysze. Podpowiedz - c,d,e da sie zrobic BEZ WYCIAGANIA GAZNIKA - wystarczy sciagnac siedzenie, bak, odlaczyc gumy laczace gaznik z filtrem powietrza i glowica i przekrecic tak zeby z jednej strony dostepna byla gora a z drugiej dol gaznika. Podpowiedz 2 - ja u siebie sciagnalem wszystkie blokady dopiero po wstepnym dotarciu - 3 mth wg ksiazki - serwis olejowy, nastepne 10-12 godzin nalezy przejezdzic na nie wiecej niz 75% mozliwosci motocykla (jak dla mnie wystarczy :D) - potem mozna wstawiac ile wlezie w miare wlasnych mozliwosci. To tyle. Jezeli cos pominalem to bede wdzieczny za informacje. Pozdrawiam,Marcin Wielkie wielkie dzięki za pomoc, informacje bardzo się przydały, mam jeszcze jedno pytanko czy twój KTM byl zakupiony od Polskiego dilera czy może za wielkiej wody Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinos Opublikowano 30 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Wielkie wielkie dzięki za pomoc, informacje bardzo się przydały, mam jeszcze jedno pytanko czy twój KTM byl zakupiony od Polskiego dilera czy może za wielkiej wody Pozdro Motocykl zakupilem w wersji europejskiej od importera ktory sprowadza nowe sprzety z niemiec. Mozesz poszukac go na oto-moto lub allegro: de_tomasso - konkretny i komunikatywny gosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warstar Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Motocykl zakupilem w wersji europejskiej od importera ktory sprowadza nowe sprzety z niemiec. Mozesz poszukac go na oto-moto lub allegro: de_tomasso - konkretny i komunikatywny gosc. No ja z kumplem tez dzis lyknalem ten sam sprzet, dojada w poniedzialek i bierzemy sie za to co opisywales. Fajnego ma SXFa na ohlinsie full zawiasie de tomasso ;) black & gold. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.