MotoTroll Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Witam Wszystkich!Mam mały kłopot z BMW R1150 R rok 2004.Kłopot polega na tym, że zaginęła iskra i w żaden sposób nie mogę trafić na jej ślad ;-) Pompa i rozrusznik działają normalnie. Sygnał z czujników halla jest, cewka dostaje {+} czyli powinno działać ale jednak coś jest nie tak. Obrotomierz też w żaden sposób nie reaguje przy przekręcaniu kluczyka czy też podczas kręcenia rozrusznikiem.Wszystko wskazuje że sygnał nie wychodzi z komputera.????????{padł komputer}?????/ Może macie jakiś pomysł ? Co jeszcze można sprawdzić?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 (edytowane) Najprościej wymigać błędy z kompa, w R1150 chyba jest tak samo jak u mnie w R1100. Jeszcze nie wprowadzili tu CANa i błędy można odczytać ze sterownika w sposób zworkowo miernikowy :). Oczywiście pod warunkiem, że sterownik nie umarł w butach - w każdym razie warto to sprawdzić.Pozdro Edytowane 3 Września 2008 przez Kaszpir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoTroll Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 (edytowane) Mam Gs-911 i on nic nie pokazuje poza oczywiście brakiem sygnału z Halla ale jak sie zakręci rozrusznikiem błąd znika, czyli wnioskuje ze sygnał jest. Dość ciekawy problem;=) i przyszła mi do głowy kolejna myśl a mianowicie czy w momencie uszkodzenia komputera da sie z nim połączyć?? czy ECM jest w stanie zdiagnozować uszkodzenie jakiegoś obwodu???? Edytowane 3 Września 2008 przez MotoTroll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 A wtryskole zapylaja podczas krecenia starterem ? No i tak jak kolega radzi trzeba zobaczyc czy pacjent cos mowi ... bledy 1133 i 1122 przy nie zapalonym silniku to normalka oczywiscie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 (edytowane) czy w momencie uszkodzenia komputera da sie z nim połączyć?? czy ECM jest w stanie zdiagnozować uszkodzenie jakiegoś obwodu????Tak, jeżeli np. poszedł stopień końcowy to komunikacja będzie. Mogę Ci wysłać na maila procedurę czytania błędów i kody do interpretacji (jęz. ang, coś ok 400 kB). Edytowane 3 Września 2008 przez Kaszpir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoTroll Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 (edytowane) Zapyla zapyla :icon_mrgreen: wszystko poza iskrą ..... :wink: Noc przy translatorze;-) Możesz podesłać na pewno sie przyda!! Edytowane 3 Września 2008 przez MotoTroll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 OJ to obawiam sie najgorszego ... Sprawdz jeszcze polaczenia pomiedzy sterownikiem i cewka. Jezeli to bedzie OK to hmmm ... moze byc wiekszy wydatek. cewka tez bankowo jest OK ? PS. Do Kaszpir`a - prosilbym rowniez, bo zdaje sie ze w angielskim jeszcze nie widzialem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoTroll Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Obrotomierz także leży mało prawdopodobne żeby uszkodziły sie 2 połączenia na raz! Też obstawiam za kompem ........... ale zawsze warto popytać!Ohhh te BMW ......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 (edytowane) Tak patrzę na schemat el. i wygląda, że jeżli działa pompa to w grę wchodzi tylko brak sygnału ze sterownika (usmażona końcówka, szczególnie, że ten sam sygnał idzie na obrotomierz) lub masa cewki (czarny przewód 2.5 mm^2) lub sama cewka bo zasilanie jest z tego samego obwodu co pompa, a właściwie jej przekaźnik.A tu link to manuala: http://www.ibmwr.org/r-tech/oilheads/R11Ma...nce_2-25-02.pdfOpis odczytu błędów i interpretacja strony 71 i 72 Edytowane 3 Września 2008 przez Kaszpir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoTroll Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Dziś nadal szukałem zaginionej iskry.Wiem juz że komputer działa czyli chyba pozostało lecieć po kabelkach,Może wiecie po co jest ta masa przy lewym króćcu, gdzie ona idzie, przewód jest nadtopiony :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 jezeli sterownik jest ok to mozna powiedziec ze jest juz z gorki pod wzgledem ewentalnych kosztow.Masa rzeczywiscie jest przy lewej gardzieli ale do czego ? nie dociekalem nigdy - jakis odgromnik czy cus :) Latwo natomiast sprawdzic czy spelnia swoja funkcje. Tak patrze na schemat od gs11 i TPS oraz motronic maja jakas mase na obudowach - moze to to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoTroll Opublikowano 5 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 :) Poszukiwania zakończone na tym od czego konkretnie trzeba było zacząć. Wstyd sie przyznać CEWKA, 0 oporu na obwodzie wtórnym i pierwotnym ................. Dzięki za pomoc!!Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 wlasnie cewka glownie przychodzila mi na mysl ... sterownik w tych sprzetach to raczej dosc odporna bestia - nawet o zimnych lutach nie slyszalem. W kazdym badz razie sukces odniosles i moto chodzi :flesje: PS. To zero oporu - tzn totalna przerwa czy totalna zwara ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 0 oporu to cewka idealna , ale takiej nie ma :flesje: co innego nieskonczony opor Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoTroll Opublikowano 5 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Sukces sukcesem tylko ze od d...y strony :rolleyes: "0" -> totalna przerwa, jest to aż dziwne ale prawdziwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.