andymotors Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Witam, i znów mam problem z moją etą, a mianowicie nie mam drugiego biegu...Doszło do tego w dziwny sposób, nie było żadnych zgrzytów ani nic tego typu... Po prostu jeździłem se przez dłuższy czas na wysokich obrotach na dwójce, kiedyś w końcu zredukowałem do jedynki i nawróciłem. Rozpędziłem się na jedynce i chcę wrzucić dwójkę, a tu psikus no i nie da rady! Próbowałem wiele razy i czasem się tylko udawało na bardzo niskich obrotach lecz i tak zaraz wyskakiwała... Po kilkunastu próbach zamiast dwójki zrobił mi sie LUZ :notworthy: Z jedynki wskakiwał mi luz, a potem od razu trójka...Rozebrałem silnik i nic tam nie widać! Wszystko jest jak powinno (bynajmniej na moje oko). Wszystkie zębatki są całe. Wodziki też. Skrzynia normalnie chodzi bez większych oporów. NIc w silniku nie było zmielone, ani nie było jakiś opiłków metalu... Pogrzebałem w tym trochę, rozłożyłem wodziki i ośki z zębatkami na części pierwsze, potem znów wszystko złożyłem tak jak było no i nadal nic! Biegu jak nie było tak nie ma :bigrazz: Może ktoś z Was miał już taką niemiłą przygodę ze skrzynią... Proszę Was o pomoc i z góry dzięki :icon_eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Ja mialem cos podobnego kiedys w etz. Wymienilem najpierw walki, potem wodziki az wreszcie zebatki sporzegla klowego. Dopiero to pomoglo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Masz zużyte sprzęgiełka kłowe.Na pierwszy rzut oka tego nie widać ale jak się dokładnie przyjrzysz , to ich brzegi są zaokrąglone- stąd wyskakiwanie biegu.Musisz wymienić sprzęgiełka lub oddać je do warsztatu , który je zregeneruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Chyba sie źle zrozumieliśmy... Bieg mi już nie wyskakuje! Było tak tylko przez chwilę, gdy miałem trudności z wbiciem dwójki. Teraz z pierwszego biegu bez problemu wskakuje nóżka zmiany biegów na wyższy poziom ale tam właśnie zamiast dwójki zrobił sie po prostu LUZ ;) . No jakby ktoś wyjął zębatkę ze skrzyni... W poniedziałek rozbiorę jeszcze raz silnik i dokładnie się przyjżę tym sprzęgłom kłowym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 5 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 LUDZIE no pomóżcie jakoś :flesje: Posprawdzałem jeszcze raz wszystko i jest wszyściutko OK. Wszystkie zębatki całe, wodziki też, mechanizm zmiany biegów działa bez zarzutów i sprzęgiełka kłowe tez są dobre. Zrobiłem już tak, że jak moto jest zgaszone i to bez problemu potrafię wbić KAŻDY bieg, ale za to nie mam teraz luzu tego, który powinien być między 1. i 2. biegiem... ALE, ale, ale! W czasie jazdy nadal nie mam dwójki!!!!!!!!!!!!!! Jest nadal po prostu luz! Z jedynki wskakuje mi luz a potem mam kłopoty z wbiciem trójki i dopiero mi zaskakuje przy barzo niskich obrotach silnika. Jeżeli moto wezmę na pych na dwójce to normalnie mogę na niej jeździć, ale jeśli zredukuję albo wrzucę większy bieg to potem znów mam luz zamiast tego biegu! No pomóżcie mi coś zrobic z tym złomem bo już mnie krew jasna zalewa :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endurasmatix Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 hej miale to samo i mysle ze wim co to moze byc! dokrec sruby [3] przy zebatce zdawczej. mi to pomoglo! :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Kup uzywaną skrzynie biegów na allegro, załóz wszystko inne i bedzie smigać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Witam po dłuuugiej nieobecności :D Sprawa naprawy zaginionego w akcji biegu w mojej ETZ była nieruszana przez grubo ponad rok, gdyż zakupiłem Yamahe YZ 250 :buttrock: Coś mnie ostatnio jednak tknęło i zabrałem sie za uruchomienie ETOzłoma :] Rozebrałem znów w drobny mak cały silnik i DOKŁADNIE przyjrzałem sie poszczególnym podzespołom. Znalazłem dwie możliwe przyczyny utraty biegu; 1)dwie podkładki po lewej stronie wałka zdawczego, pomiędzy którymi jest kółka były już zniekształcone (odgięte od prawidłowej pozycji na zewnątrz), wymieniłem je na nowe. 2)drugim podejrzanym okazał sie pierścień osadczy zewnętrzny na wałku zdawczym pomiędzy drugim i bodajże trzecim trybem, który się już wyrobił i rozszerzał się sam z siebie, gdy działały na niego jakiejś siły, jak przy przesuwaniu trybu przez wodzik po wałku. Wymieniłem go również na nowy. Poskładałem wszystko do kupy no i działa :clap: Jeszcze tylko muszę trochę popracować przy innych pierdołach i poskładać całe moto, które prawdopodobnie pójdzie na sprzedaż. Piszę ten post w celu zakończenia sprawy, aby inni nieszczęśnicy, którym również uciekł bieg, mieli już sposób rozwiązania problemu podany na tacy. Pozdrawiam, Andy :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponczo Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 gratuluje naprawy :D ważne że ci coś wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.