Michał Stopierzyński Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Witam,podpinam się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Mam problem z wymianą/dolaniem płynu hamulcowego. Mam sportstera 1200c z 2006 (kupilem go tydzień temu i nie wiem co było dokładniej do niego lane i kiedy). W manualu i na obudowach jest napisane, że lać tylko dot 5, a płyn, który jest w środku jest koloru praktycznie przeźroczystego, z tyłu leciutko żółtawy (ale praktycznie przeźroczysty). Z tego co mi wiadomo, to dot5 jest niebiesko-fioletowy, dlatego sie denerwuje. Poczytałem trochę i się zastanawiam, co tam jest wlane, a jeśli nie jest to dot5 to czy i jak bym musiał przepłukać, żeby wlać dot5, który planuje kupić (tylko z tego co widziałem na allegro to dostępne są tylko org harleyowski i bel ray, więc jak na trasie mi ucieknie to będę w ciemnej *****). Aktualnie nie mam problemów z hamowaniem, ale tylni wskaźnik jest na minimum. Nie zauważyłem ubytku po trasie którą nim zrobiłem po kupnie (około 700km) Proszę o porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotra Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Do HD to raczej bym lał DOT5, chociaż nie jestem pewien jak tam z tymi nowymi czy gdzieś nie leją 5.1 Ale jak pisze, żeby lać DOT5 to lej 5, a nie inny. Najlepiej wymienić i mieć spokój. A co do koloru to tutaj na zagranicznym forum ktoś miał identyczny problem, warto poczytać:http://www.v-twinforum.com/forums/twin-cam-88-engine-technical-discussion/80458-dot-5-vs-dot-5-1-brake-fluid-question.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Witam,podpinam się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Mam problem z wymianą/dolaniem płynu hamulcowego. Mam sportstera 1200c z 2006 (kupilem go tydzień temu i nie wiem co było dokładniej do niego lane i kiedy). W manualu i na obudowach jest napisane, że lać tylko dot 5, a płyn, który jest w środku jest koloru praktycznie przeźroczystego, z tyłu leciutko żółtawy (ale praktycznie przeźroczysty). Z tego co mi wiadomo, to dot5 jest niebiesko-fioletowy, dlatego sie denerwuje. Poczytałem trochę i się zastanawiam, co tam jest wlane, a jeśli nie jest to dot5 to czy i jak bym musiał przepłukać, żeby wlać dot5, który planuje kupić (tylko z tego co widziałem na allegro to dostępne są tylko org harleyowski i bel ray, więc jak na trasie mi ucieknie to będę w ciemnej *****). Aktualnie nie mam problemów z hamowaniem, ale tylni wskaźnik jest na minimum. Nie zauważyłem ubytku po trasie którą nim zrobiłem po kupnie (około 700km) Proszę o porady Podczas wymiany u siebie DOT 5 miałem podobny kolor starego jak w Twoim opisie, masz na dekielkach DOT 5 i tylko taki możesz wlać bez zastanawiania się co by było gdyby (tam ktoś nasikał i dlatego taki kolor)wymień ten płyn a nie dolewaj jak nie wiesz ile to ma sezonów, strzykawka i do przodu kolego, jedna butla styka na przód i tył ........jak masz stan płynu na minimum to zwróć uwagę ile okładziny zostało na klockach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Nie wiem jak w sportach,ale w turingach zmienili płyn hamulcowy w 2005 roku z DOT 5 na DOT 4.Sprawdź w serwisówkach,bo tych płynów nie wolno mieszać nawet po płukance. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACKY4 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Witam,podpinam się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Mam problem z wymianą/dolaniem płynu hamulcowego. Mam sportstera 1200c z 2006 (kupilem go tydzień temu i nie wiem co było dokładniej do niego lane i kiedy). W manualu i na obudowach jest napisane, że lać tylko dot 5, a płyn, który jest w środku jest koloru praktycznie przeźroczystego, z tyłu leciutko żółtawy (ale praktycznie przeźroczysty). Z tego co mi wiadomo, to dot5 jest niebiesko-fioletowy, dlatego sie denerwuje. Poczytałem trochę i się zastanawiam, co tam jest wlane, a jeśli nie jest to dot5 to czy i jak bym musiał przepłukać, żeby wlać dot5, który planuje kupić (tylko z tego co widziałem na allegro to dostępne są tylko org harleyowski i bel ray, więc jak na trasie mi ucieknie to będę w ciemnej *****). Aktualnie nie mam problemów z hamowaniem, ale tylni wskaźnik jest na minimum. Nie zauważyłem ubytku po trasie którą nim zrobiłem po kupnie (około 700km) Proszę o poradyja tez mam sporta z 2006 i mam dot5 w nim i jak zerknalem do zbiorniczkow to bylo tak jak u Ciebienie przejmuj sie kolorem,nalej dot5 moj s na tym malym zdjeciu obok Cytuj TYPE O NEGATIVE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sportster 1200 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 jak by co to dot 5 nie miesz sie z innymi. DOT.nie kombinuj bo zniszczysz pompe cham. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Stopierzyński Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Ok, dzięki za rade, już zamówiłem dot5, a skoro się nie miesza, to dla pewności odciągnę trochę starego i sprawdzę co się stanie zanim zaleję nowy. Pozdrawiam i dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mgr1one Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 (edytowane) witam mam pytanie czy ktoś skutecznie poprawił swoje hamulce poprzez wymiane przewodu, zacisku , pompy ? Pytam bo chce poprawić troszeczke swoje hamulce oczywiscie zaczne od wymiany przewodu na oplot .. tylko czy ten zabieg juz skutecznie poprawi droge hamowania czy lepiej kompleksowo wymienic także zacisk ? ps. wiem wiem co mi krakers09 napisałes dziekuje i pamietam o tym ale chce posluchać jescze inyych opini Edytowane 24 Marca 2013 przez mgr1one Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość małaMi Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 (edytowane) łysy zrobi swój zestaw hamulców dopiero za dwa, trzy miesiące (zacisk 4 tłoczkowy,oplot,pompa ) tak więc chyba wtedy już będziecie mogli podyskutować o zaletach i wadach swoich usprawnień.w moim przewidujemy jak na razie tylko oplot stalowy, czyli zobaczymy ile to daje.rozumiem że pozostajesz przy jednej tarczy, łysy zostaje żeby pozostać choć trochę wierny oryginałowi.najlepsze jest to że jest tu dość trochę właścicieli sportów ale jak widać o przeróbkach(silnik itd) to na FM każdy tylko słyszał.no ale spokojnie czeka cię jeszcze zawieszenie,sprzęgło,wałki i parę innych detali. Edytowane 24 Marca 2013 przez małaMi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mgr1one Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 (edytowane) trzeba spokojnie podejśc do tematu, nie za szybko nie za rabtownie... Sa rzeczy ważne i bardzo ważne w życiu każdego z nas w moim przypadku dom i rodzina to priorytet wiec ulepszenia schodzą na drugi plan aczkolwiek bardzo milo nawet tylko popisać i podyskutować na powysze tematy (mi sprawia to duzo frajdy i radości).... wiec pisze pytam .... i dziekuje za pomoc Ale zaczne od oplotu napewno zobaczymy jakie efekty... jeżeli nie satysfakcjonujące to zacisk (krakers08 podaj ciekawy pomysł musze sprawdzić czy założe do swojego ) a w ostateczności jezcze pompa ps. ja też zostane przy jedenej tarczy Edytowane 24 Marca 2013 przez mgr1one Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklista na motocyklu Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 witam mam pytanie czy ktoś skutecznie poprawił swoje hamulce poprzez wymiane przewodu, zacisku , pompy ? Pytam bo chce poprawić troszeczke swoje hamulce oczywiscie zaczne od wymiany przewodu na oplot .. tylko czy ten zabieg juz skutecznie poprawi droge hamowania czy lepiej kompleksowo wymienic także zacisk ? Zapewne Tobie już nie pomogę, ale forum to nie prywatna rozmowa i może ktoś jeszcze skorzysta :)Ja zmieniłem w przednim hamulcu przewód na oplot stalowy i różnica jest kolosalna (Mam fabryczne 2 tarcze).Taka inwestycja bez dwóch zdań opłaci się i poprawia znacznie siłę hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavo v2 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 WITAJ co do poprawy hamulców to przewód w oplocie na dzień dobry a następny krok to wymiana zacisku np: od XR 1200 powinien pasować i masz cztery zamiast dwóch tłoczków ja pójdę tą drogom i taki zacisk kupie na ebay.de + - 200 euro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lysy79 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 WITAJ co do poprawy hamulców to przewód w oplocie na dzień dobry a następny krok to wymiana zacisku np: od XR 1200 powinien pasować i masz cztery zamiast dwóch tłoczków ja pójdę tą drogom i taki zacisk kupie na ebay.de + - 200 euroNo tak ale co z pompą ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavo v2 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Pompa przy jednej tarczy i zacisku od xr 1200 zostaje nie trzeba wymieniać temat był na naszym forum i na xlforum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lysy79 Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Pompa przy jednej tarczy i zacisku od xr 1200 zostaje nie trzeba wymieniać temat był na naszym forum i na xlforumTarcza ma ten sam wymiar w XR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.