Skocz do zawartości

hamulce w Sportsterze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

podpinam się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Mam problem z wymianą/dolaniem płynu hamulcowego. Mam sportstera 1200c z 2006 (kupilem go tydzień temu i nie wiem co było dokładniej do niego lane i kiedy). W manualu i na obudowach jest napisane, że lać tylko dot 5, a płyn, który jest w środku jest koloru praktycznie przeźroczystego, z tyłu leciutko żółtawy (ale praktycznie przeźroczysty). Z tego co mi wiadomo, to dot5 jest niebiesko-fioletowy, dlatego sie denerwuje.

 

Poczytałem trochę i się zastanawiam, co tam jest wlane, a jeśli nie jest to dot5 to czy i jak bym musiał przepłukać, żeby wlać dot5, który planuje kupić (tylko z tego co widziałem na allegro to dostępne są tylko org harleyowski i bel ray, więc jak na trasie mi ucieknie to będę w ciemnej *****). Aktualnie nie mam problemów z hamowaniem, ale tylni wskaźnik jest na minimum. Nie zauważyłem ubytku po trasie którą nim zrobiłem po kupnie (około 700km)

 

Proszę o porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do HD to raczej bym lał DOT5, chociaż nie jestem pewien jak tam z tymi nowymi czy gdzieś nie leją 5.1 Ale jak pisze, żeby lać DOT5 to lej 5, a nie inny. Najlepiej wymienić i mieć spokój. A co do koloru to tutaj na zagranicznym forum ktoś miał identyczny problem, warto poczytać:

http://www.v-twinforum.com/forums/twin-cam-88-engine-technical-discussion/80458-dot-5-vs-dot-5-1-brake-fluid-question.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podpinam się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Mam problem z wymianą/dolaniem płynu hamulcowego. Mam sportstera 1200c z 2006 (kupilem go tydzień temu i nie wiem co było dokładniej do niego lane i kiedy). W manualu i na obudowach jest napisane, że lać tylko dot 5, a płyn, który jest w środku jest koloru praktycznie przeźroczystego, z tyłu leciutko żółtawy (ale praktycznie przeźroczysty). Z tego co mi wiadomo, to dot5 jest niebiesko-fioletowy, dlatego sie denerwuje.

 

Poczytałem trochę i się zastanawiam, co tam jest wlane, a jeśli nie jest to dot5 to czy i jak bym musiał przepłukać, żeby wlać dot5, który planuje kupić (tylko z tego co widziałem na allegro to dostępne są tylko org harleyowski i bel ray, więc jak na trasie mi ucieknie to będę w ciemnej *****). Aktualnie nie mam problemów z hamowaniem, ale tylni wskaźnik jest na minimum. Nie zauważyłem ubytku po trasie którą nim zrobiłem po kupnie (około 700km)

 

Proszę o porady

 

Podczas wymiany u siebie DOT 5 miałem podobny kolor starego jak w Twoim opisie, masz na dekielkach DOT 5 i tylko taki możesz wlać bez zastanawiania się co by było gdyby (tam ktoś nasikał i dlatego taki kolor)

wymień ten płyn a nie dolewaj jak nie wiesz ile to ma sezonów, strzykawka i do przodu kolego, jedna butla styka na przód i tył

 

........jak masz stan płynu na minimum to zwróć uwagę ile okładziny zostało na klockach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w sportach,ale w turingach zmienili płyn hamulcowy w 2005 roku z DOT 5 na DOT 4.Sprawdź w serwisówkach,bo tych płynów nie wolno mieszać nawet po płukance.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podpinam się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Mam problem z wymianą/dolaniem płynu hamulcowego. Mam sportstera 1200c z 2006 (kupilem go tydzień temu i nie wiem co było dokładniej do niego lane i kiedy). W manualu i na obudowach jest napisane, że lać tylko dot 5, a płyn, który jest w środku jest koloru praktycznie przeźroczystego, z tyłu leciutko żółtawy (ale praktycznie przeźroczysty). Z tego co mi wiadomo, to dot5 jest niebiesko-fioletowy, dlatego sie denerwuje.

 

Poczytałem trochę i się zastanawiam, co tam jest wlane, a jeśli nie jest to dot5 to czy i jak bym musiał przepłukać, żeby wlać dot5, który planuje kupić (tylko z tego co widziałem na allegro to dostępne są tylko org harleyowski i bel ray, więc jak na trasie mi ucieknie to będę w ciemnej *****). Aktualnie nie mam problemów z hamowaniem, ale tylni wskaźnik jest na minimum. Nie zauważyłem ubytku po trasie którą nim zrobiłem po kupnie (około 700km)

 

Proszę o porady

ja tez mam sporta z 2006 i mam dot5 w nim i jak zerknalem do zbiorniczkow to bylo tak jak u Ciebie

nie przejmuj sie kolorem,nalej dot5

 

moj s na tym malym zdjeciu obok

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

witam mam pytanie czy ktoś skutecznie poprawił swoje hamulce poprzez wymiane przewodu, zacisku , pompy ? Pytam bo chce poprawić troszeczke swoje hamulce oczywiscie zaczne od wymiany przewodu na oplot .. tylko czy ten zabieg juz skutecznie poprawi droge hamowania czy lepiej kompleksowo wymienic także zacisk ?

 

ps. wiem wiem co mi krakers09 napisałes dziekuje i pamietam o tym ale chce posluchać jescze inyych opini

Edytowane przez mgr1one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łysy zrobi swój zestaw hamulców dopiero za dwa, trzy miesiące (zacisk 4 tłoczkowy,oplot,pompa ) tak więc chyba wtedy już będziecie mogli podyskutować o zaletach i wadach swoich usprawnień.

w moim przewidujemy jak na razie tylko oplot stalowy, czyli zobaczymy ile to daje.

rozumiem że pozostajesz przy jednej tarczy, łysy zostaje żeby pozostać choć trochę wierny oryginałowi.

najlepsze jest to że jest tu dość trochę właścicieli sportów ale jak widać o przeróbkach(silnik itd) to na FM każdy tylko słyszał.

no ale spokojnie czeka cię jeszcze zawieszenie,sprzęgło,wałki i parę innych detali.

Edytowane przez małaMi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba spokojnie podejśc do tematu, nie za szybko nie za rabtownie... Sa rzeczy ważne i bardzo ważne w życiu każdego z nas w moim przypadku dom i rodzina to priorytet wiec ulepszenia schodzą na drugi plan aczkolwiek bardzo milo nawet tylko popisać i podyskutować na powysze tematy (mi sprawia to duzo frajdy i radości).... wiec pisze pytam .... i dziekuje za pomoc

 

 

Ale zaczne od oplotu napewno zobaczymy jakie efekty... jeżeli nie satysfakcjonujące to zacisk (krakers08 podaj ciekawy pomysł musze sprawdzić czy założe do swojego ) a w ostateczności jezcze pompa

ps. ja też zostane przy jedenej tarczy

Edytowane przez mgr1one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam mam pytanie czy ktoś skutecznie poprawił swoje hamulce poprzez wymiane przewodu, zacisku , pompy ? Pytam bo chce poprawić troszeczke swoje hamulce oczywiscie zaczne od wymiany przewodu na oplot .. tylko czy ten zabieg juz skutecznie poprawi droge hamowania czy lepiej kompleksowo wymienic także zacisk ?

 

 

 

Zapewne Tobie już nie pomogę, ale forum to nie prywatna rozmowa i może ktoś jeszcze skorzysta :)

Ja zmieniłem w przednim hamulcu przewód na oplot stalowy i różnica jest kolosalna (Mam fabryczne 2 tarcze).

Taka inwestycja bez dwóch zdań opłaci się i poprawia znacznie siłę hamowania.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAJ co do poprawy hamulców to przewód w oplocie na dzień dobry a następny krok to wymiana zacisku np: od XR 1200 powinien pasować i masz cztery zamiast dwóch tłoczków ja pójdę tą drogom i taki zacisk kupie na ebay.de + - 200 euro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAJ co do poprawy hamulców to przewód w oplocie na dzień dobry a następny krok to wymiana zacisku np: od XR 1200 powinien pasować i masz cztery zamiast dwóch tłoczków ja pójdę tą drogom i taki zacisk kupie na ebay.de + - 200 euro

No tak ale co z pompą ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...