chlorek Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Kupilem sobie niedawno kx 500, to jest moj pierwszy cross, wczesniej jezdziłem na motocyklach cztrosówowych, Mam pytanko jak nalezy dbac o motocykl croosowy 2T? jakie remonty trzeba mu zrobic? Słyszalem ze co jakiś czas trzeba wymieniac tlok. po czy rozpoznac że trzeba go juz wymienic:) Z gory dzieki za wszystkie rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoyo Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 tlok z reguly wymienia sie co 2 sezony, ale to zalezy od jazdy, jak startujesz w zawodach to raczej dlugo nie potrzyma tlok, sprawdz olej w skrzyni biegow i zapełnij chłodnice, pojezdzij przez tydzien i zobacz czy nie ubywa płynu, sprawdz plyny w hamulcach. klocki hamulcowe wymienia sie z reguly co sezon ew. 2 razy na sezon, zebatki tez po sezonie padają, oczywiscie mowie jesli starujesz w zawodach. jak jezdzisz spokojnie i rekreacyjnie to nie wiem po co ci 500 :) wiecej nie powiem bo sie nie znam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Gdzie wymienia się tłok co dwa sezony ?? W 500 2T może tak, ale nigdzie więcej, a dwa sezony i tak będziesz miał ciężko na niej przelatać z innych przyczyn :bigrazz: W 125 jak zap***dalasz nawet jako amator to co 15 mth tlok do wymiany, w 250 jak lajtowo to można przy prawidłowym serwisie do sezonu pociągnąć, ale lepiej sobie w połowie wymienić - mniejsza koszty. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Słyszalem ze co jakiś czas trzeba wymieniac tlok. po czy rozpoznac że trzeba go juz wymienic:) najprościej to miernikiem kompresji na allegro koło 50 zł kosztuje wkręcasz zamiast świecy kopiesz i wiesz czy sprzęt w stanie czy już nie wstanie :icon_question: jak jezdzisz spokojnie i rekreacyjnie to nie wiem po co ci 500 D.gif jest tańsza w eksploatacji niż 250 czy 125...zaraz dostane zjebke że gadam bzdury ale to jest tak.teoretycznie w 500 remont robisz rzadziej niż w 250 ale częsci są droższe praktyka pokazuje że amator często w 2-3 lata jazdy nie jest w stanie zajeździć 500 żeby nadawała sie do remontu (o ile napęd czy opony kończą sie podobnie jak w 250 tak silnik nie )Znałem typków co mieli yz 490 i kx 500 ale bardzo starego (tarcza z przodu ale chłodzony powietrzem ) i ten z yz w 2.5 roku nie był w stanie zajeżdzić tego silnika jak ją sprzedawał kompresja 8.5 a latał ją praktycznie codziennie (zimą po śniegu była zabawa :icon_question: ) zasada jest prosta żeby zajechać silnik musisz wyjeździć określoną liczbe motogodzin=czyli określoną liczbe godzin z maks mocą silnika=weź teraz jako amator wykorzystaj 60-70 KM :icon_eek: pozatym zwróc uwage że cr500 czy kx500 jest często sporo tańszy od 250 czy 125 może dlatego że jest tak trudny do ogarnięcia........ tak z ciekawości tego kx 500 z allegro co za 3 kafle był zwinąłeś ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 A ja dolocze sie do pytania. W takim KTM EXC 125 trzeba tez tlok czesto wymieniac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 A ja dolocze sie do pytania. W takim KTM EXC 125 trzeba tez tlok czesto wymieniac??Na 2 sezony starczy :D Zależy jak jeździsz. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Jak ostro latasz to ciezko bedzie ci ciagnac jeden tlok przez caly sezon jesli latasz rekreacyjnie to co sezon tlok sie zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 a w takiej Husqvarnie wr 125 tez trzeba wymieniac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoyo Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 w kazdym motorze trzeba wymieniac, 2T sa najbardziej narazone na uszkodzenia tloka, tak jak powyzej ci pisali, jak rekreacyjnie jezdzisz to pojezdzisz sezon jak jestes zawodnikiem to najlepiej wymieniac co 2 wyscigi lub w zblizonym okresie czasu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 czy rekreacyjnie mozna nazwac ze bym robil jakies 2-3 tys. km miesiecznie? W tym duzo szalenstw? Bo ja nie umiem powoli jezdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chlorek Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Myske ze na razie to jezdze rekreacyjnie a może nawet bardzo rekreacyjnie, bo to mój pierwszy cross :wink: . A co do kompresji to mysle ze jest jeszcze nie najgorsza ( ostatnio zlalmale kopke i jak chce go zapalic na pych za samochodem na piatym biegu w dwie osoby to nie jest prosta sprawa :) wiec chyba nie jest jeszcze najgorzej i można na nim troche pojeździć, chyba ze się myle...... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 (edytowane) kup lepiej ten miernik..........to jest potęzne moto nie odczujesz kiedy on jest słaby tymbardziej że to twój pierwszy moto........natomiast tłok kosztuje chyba coś koło 500 zł (534 chyba kosztuje do cr 500 ) nie mówiąc nawet o robieniu tuleji/nicasilu i reszty .......... chyba nie warto ryzykować remontu za wartośc 1/2 motocykla :biggrin: ??planowany remont kosztuje tyle samo co nieplanowy tylko w ogarze 200 w japońskich motocyklach zawsze nieplanowany jest droższy nie warto oszczędzać ....... Edytowane 29 Sierpnia 2008 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_dh Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2008 najprościej to miernikiem kompresji na allegro koło 50 zł kosztuje wkręcasz zamiast świecy kopiesz i wiesz czy sprzęt w stanie czy już nie wstanie :crossy: Moglbys mi pokazac link gdzie taki znalazles ? Bo ja nie moge znalezc a przydalby mi sie :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 http://www.allegro.pl/item392809315_mierni...kiem_tanio.html ja mam dokładnie to.....strasznie wku....rzający rzecz jasna jest sposób przykreęcania tego o ile np jak jest mały tłok 80 czy 50 to styknie łapami to dokręcić tak np przy mz jak nie dokręcisz kluczem to będzie przepuszczał bokiem.......a kluczem sie nie da bo końcówka jest taka więc trzeba kombinerkami a żeby kombinerkami z reguły trzeba bak odkręcić ;) pozatym ok...... była tańsza wersja tego miernika bez wężyka i przelotki na inne świece chyba 30 zł kosztowała....... tu masz obecne aukcje drogi http://www.allegro.pl/item426696252_mierni...ji_benzyna.html tańszy http://www.allegro.pl/item427794629_mierni...risco_fava.html dokładnie taki sam jak mój kupuj szybko bo niedługo może znowu zdrożeje :biggrin: więcej nie chce mi sie szukać ;p Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chlorek Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 a zalózmy ze moto nie ma super kompresji... a w zwiazku z tym mam pytanko... Czy trzeba wymieniac tlok czy moze wystarczy wymiana samych piersieni ;) a jaki jest wogole przyblizony koszt takiego remontu :biggrin: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.