Skocz do zawartości

Zwiększenie prądu łądowania


Wojt@s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie akurat jakoś tak wziąłem książke Załęskiego i w usprawnieniach znalazłem taki artykuł:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e94ed8a147c19966.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e78d854acc70230b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b7190cc189868c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/637074092efb7bfe.html

 

Co myślicie o tym patencie, nigdy się z nim nie spotkałem, niby dzięki niemu mamy dodatni bilans elektryczny, nie ma problemów z niedoładowaniem aku, więc czemu nikt czegoś takiego nie ma?? przynajmniej nie spotkałem się z tym tutaj na forum.

 

Niby sprawa banalna, na wykresach wygląda rewelka, możemy zastosować nawet żarówke 12V 35W/35W. Ogólnie ja bardzo za. A reszta??

 

Pozdro :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czwarty rok śmigam swoja WSK z tak zmodyfikowaną instalcja. Mam dodatkowo przerobioną niebieską żarówke, niby xenon ;) Światła są na prawe - wspaniałe, długe sa prawdziwymi długimi, mijania porządnie oświetlaja drogę.

Zwiekszone ładowanie też mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się dobrze na elektryce, ale gdzieś tam chyba po modyfikcji robi się napiecie 12 V. Te cewki łączy się szeregowo czy równolegle. Zmieniasz tylko żarówkę na 12 V. Akumulator ten sam - 6V.

 

Nie szuakaj dziury w całym. Przerabiaj, jeździj i ciesz się wznakomitym światłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie szukam dziury, poprostu jak mam coś robić to wolę w 100% mieć dane sprawdzone pod każdym względem. Łącząc szeregowo wartości się sumują, a równolegle jest wzór z fizyki ;P.

Myślę, że idea łączenia cewek jest słuszna, jednak nie o zwiększenie napięcia w niej chodzi a o "wygładzenie" przepływu prądu. Iskrownik-prądnica zastosowanym we wspomnianym silniku jest źródłem prądu zmiennego o sinosuidalnym przebiegu krzywej napięcia w funkcji czasu. Ponieważ cewka daje napięcie tylko w sytuacji przejścia nad nią magnesu (bo wtedy jest zmiana strumienia magnetycznego i następuje indukcja prądu") to przy 2 cewkach ładowania otrzymujemy pulsacyjny przebieg napięcia, który na wykresie będzie przypominał "cycuszki". Jeśli zaś dodamy jeszcze jedną cewkę do układu to przebieg napięcia będzie wyglądał jak 3 niewielkie wzgórki. W konsekwencji napięcie będzie miało nadal przebieg pulsacyjny, ale o mniejszej amplitudzie i większej częstotliwości. W przybliżeniu można powiedzieć, że napięcie będzie miało bardziej liniowy przebieg. To z kolei powoduje mniejsze wahania napięcia na żarówce oświetlenia. O ile dobrze pamiętam, to w tym motocyklu, zasilanie świateł jest realizowane bezpośrednio z iskrownika-prądnicy. Akumulator służy tak na prawdę do zasilania świateł stopu, postojowych i klaksonu, a ładowany jest oddzielną cewką podłączoną do prostownika. Oczywiście w czasie postoju to akumulator zasila cały obwód, ale w czasie jazdy prąd dostarczany jest głównie z prądnicy, a tylko przy małych prędkościach z akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...