Wojt@s Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Panowie akurat jakoś tak wziąłem książke Załęskiego i w usprawnieniach znalazłem taki artykuł:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e94ed8a147c19966.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e78d854acc70230b.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31b7190cc189868c.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/637074092efb7bfe.html Co myślicie o tym patencie, nigdy się z nim nie spotkałem, niby dzięki niemu mamy dodatni bilans elektryczny, nie ma problemów z niedoładowaniem aku, więc czemu nikt czegoś takiego nie ma?? przynajmniej nie spotkałem się z tym tutaj na forum. Niby sprawa banalna, na wykresach wygląda rewelka, możemy zastosować nawet żarówke 12V 35W/35W. Ogólnie ja bardzo za. A reszta?? Pozdro :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Nie wiem jak tam teoria ale WSK ma rewelacyjne swiatla wlasnie na zarowce 12V... :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Mocu przeczytaj dokładnie artykuł, sama zamiana żarówki daje dobry efekt ale właśnie takowe podpięcie cewek według artykułu jeszcze lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Przyznam sie ze do dzis stanowi to dla mnie zagadke jak na 6V pradnicy zarowka 6Voltowa swieci zoltym swiatlem a na zarowce 12Voltowej swiatla super :) Te WSKi to istne archiwum X... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz87 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Jak dla mnie patent godny zastosowania i łatwy do sprawdzenia. Jak poskładam silnik to na tym patencie to się podzielę wynikami :banghead: Operacja prosta i łatwa do odkręcenia na oryginał. Może wsadzę jakiś palnik do wiesi :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietrucha77 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Dobry patent , mam tak podlaczone cewki w Osie i faktycznie swiatla sa rewalacyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Czwarty rok śmigam swoja WSK z tak zmodyfikowaną instalcja. Mam dodatkowo przerobioną niebieską żarówke, niby xenon ;) Światła są na prawe - wspaniałe, długe sa prawdziwymi długimi, mijania porządnie oświetlaja drogę.Zwiekszone ładowanie też mam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Ja znalazłem jedno ale, podłączając w ten sposób cewki nie musimy przypadkiem zastosować akumulatora 12V?? Tak szukam w tym układzie dziury:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Nie znam się dobrze na elektryce, ale gdzieś tam chyba po modyfikcji robi się napiecie 12 V. Te cewki łączy się szeregowo czy równolegle. Zmieniasz tylko żarówkę na 12 V. Akumulator ten sam - 6V. Nie szuakaj dziury w całym. Przerabiaj, jeździj i ciesz się wznakomitym światłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Ja nie szukam dziury, poprostu jak mam coś robić to wolę w 100% mieć dane sprawdzone pod każdym względem. Łącząc szeregowo wartości się sumują, a równolegle jest wzór z fizyki ;P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Ja nie szukam dziury, poprostu jak mam coś robić to wolę w 100% mieć dane sprawdzone pod każdym względem. Łącząc szeregowo wartości się sumują, a równolegle jest wzór z fizyki ;P.Myślę, że idea łączenia cewek jest słuszna, jednak nie o zwiększenie napięcia w niej chodzi a o "wygładzenie" przepływu prądu. Iskrownik-prądnica zastosowanym we wspomnianym silniku jest źródłem prądu zmiennego o sinosuidalnym przebiegu krzywej napięcia w funkcji czasu. Ponieważ cewka daje napięcie tylko w sytuacji przejścia nad nią magnesu (bo wtedy jest zmiana strumienia magnetycznego i następuje indukcja prądu") to przy 2 cewkach ładowania otrzymujemy pulsacyjny przebieg napięcia, który na wykresie będzie przypominał "cycuszki". Jeśli zaś dodamy jeszcze jedną cewkę do układu to przebieg napięcia będzie wyglądał jak 3 niewielkie wzgórki. W konsekwencji napięcie będzie miało nadal przebieg pulsacyjny, ale o mniejszej amplitudzie i większej częstotliwości. W przybliżeniu można powiedzieć, że napięcie będzie miało bardziej liniowy przebieg. To z kolei powoduje mniejsze wahania napięcia na żarówce oświetlenia. O ile dobrze pamiętam, to w tym motocyklu, zasilanie świateł jest realizowane bezpośrednio z iskrownika-prądnicy. Akumulator służy tak na prawdę do zasilania świateł stopu, postojowych i klaksonu, a ładowany jest oddzielną cewką podłączoną do prostownika. Oczywiście w czasie postoju to akumulator zasila cały obwód, ale w czasie jazdy prąd dostarczany jest głównie z prądnicy, a tylko przy małych prędkościach z akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 HD1940 dzięki za sprostowanie. Dokładnie w wsk jest taki rozdział prądu jak napisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.