vojt Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Witam wszystkich W przyszłym roku wybieram się nad Bajkał. Mam pytanie odnośnie motoru, chodzi mi konkretnie o modele: transalp i xtz 660. Wiadomo, ze to nie będzie to wypad do pobliskiego lasu i oczywiste jest, ze motor musi mieć odpowiednie zawieszenie i ogólnie musi być super przygotowany. Co sadzicie o tych co wymieniłem, który ewentualnie byłby tańszy w przygotowaniu i czy dostępność części do obu jest jednakowa.Zastanawiałem się, czy w ogóle da uda się załatwić gdzieś większy zbiornik paliwa do transalpa, bo nigdzie nie doczytałem o czymś takim. Najlepsza byłaby Africa twin, ale z bagażem jak dla mnie za ciężka. Proszę o trochę krytycznych uwag odnośnie tych sprzętów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
africa2 Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Witam wszystkich W przyszłym roku wybieram się nad Bajkał. Mam pytanie odnośnie motoru, chodzi mi konkretnie o modele: transalp i xtz 660. Wiadomo, ze to nie będzie to wypad do pobliskiego lasu i oczywiste jest, ze motor musi mieć odpowiednie zawieszenie i ogólnie musi być super przygotowany. Co sadzicie o tych co wymieniłem, który ewentualnie byłby tańszy w przygotowaniu i czy dostępność części do obu jest jednakowa.Zastanawiałem się, czy w ogóle da uda się załatwić gdzieś większy zbiornik paliwa do transalpa, bo nigdzie nie doczytałem o czymś takim. Najlepsza byłaby Africa twin, ale z bagażem jak dla mnie za ciężka. Proszę o trochę krytycznych uwag odnośnie tych sprzętów. I do trampa i do XTZ z częściami w trasie będziesz miał problemy. Odnośnie wyboru sprzętu pytaj najlepiej na forum Transalpa i na forum XTZ tam są ludzie którzy na tych motocyklach jeżdżą i wiedzą co je boli. Odnośnie dużego zbiornika: nie jeździłem nad Bajkał ale wydaje mi się że w Rosji nie potrzebujesz jakiegoś specjalnego zbiornika bo stacje benzynowe są wszedzie i bez problemu paliwo znajdziesz. Zresztą zawsze możesz wziąć ze sobą w zapasie 5l bańkę i ci wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfazimotor Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 sprobuj uderzyc na jakies forum bardziej ukierunkowane turystycznie. Np. na advrider.pl jest paru gosci ktorzy robili syberie. Na pewno ich wiedza bedzie wartosciowa. jest tez pare stron z relacjami transsyberii. Mozna uderzyc do autorow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plus Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 transalp i xtz660 tenere to dobre motocykle ,a wybor to czy tamto to kwestia gustu .Lubisz jazde bardziej w terenie i neprzeszkadza ci singiel to bierz xtz , no i zbiornik ma wiekszy o 5 l ,a i naprawa singla bardziej prosta.W transalpie zapomnij o naprawach ,typu cos z tlokami ,jest prawie niezniszczaly jak africa.mniejszy zbiornik,gorszy w teren,duzo nizszy przeswit ,od gleby niz w xtz,ktora jest dosc wysoka.Na taki wjazd ja wybralbym trampka jezeli myslisz o motorze do 1999 go roku. Ajak myslisz o funkiel nowka nie smignym to stawiam na nowa xtz660tenere Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
africa2 Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 transalp i xtz660 tenere to dobre motocykle ,a wybor to czy tamto to kwestia gustu .Lubisz jazde bardziej w terenie i neprzeszkadza ci singiel to bierz xtz , no i zbiornik ma wiekszy o 5 l ,a i naprawa singla bardziej prosta.W transalpie zapomnij o naprawach ,typu cos z tlokami ,jest prawie niezniszczaly jak africa.mniejszy zbiornik,gorszy w teren,duzo nizszy przeswit ,od gleby niz w xtz,ktora jest dosc wysoka.Na taki wjazd ja wybralbym trampka jezeli myslisz o motorze do 1999 go roku. Ajak myslisz o funkiel nowka nie smignym to stawiam na nowa xtz660tenere XTZ ma większy zbiornik ale i pali więcej od transalpa a benzyna w Rosji kosztuje więcej niż dolar. Nie myślałeś o BMW 650 dakar ? Pali to to mało a przlotowa 120-130 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plus Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 xtz 660 tenere pali mniej od trampka ,a najbardziej odczujesz to w terenie .Moze cos zaslyszales i pomylilo ci sie z xtz 750 tenere ta to ma naprawde niezly przepal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vojt Opublikowano 2 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Dzieki za informacje 13-14 września na sluzewcu będzie bazar motocyklowy, trzeba będzie się wybrać i przetestować.Ale osobiście teraz jakoś większe zaufanie mam do hondy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unix Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 (edytowane) co do wypadu nad Bajkal, to mozna tam dojechac bez wiekszych przygod samochodem (akurat w ponizszym przypadku maluchem)... tak wiec mysle ze kazdy motocykl ktory jest w dobrym stanie technicznym da rade, nie trzeba terenowki. tutaj opis "Minęliśmy po drodze miasta Krasnojarsk i Kańsk za którymi rozbiliśmy obóz. Do Irkucka pozostało nam jedynie 800km z tym że za Kańskiem skończył się asfalt! Droga zamieniła się w istny koszmar. Miliony dziur, kolein, tony błota, szutru, pyłu, kurzu i gdzie nie gdzie strzępy asfaltu. Średnia prędkość spadła do 20km/h i liczący ok. 400km odcinek pokonywaliśmy niemal 2 dni – droga krajowa M53 jedyna jaką można dotrzeć do Irkucka! Z drugiej strony mijały nas setki aut z kierownicą po prawej stronie. Tak jak my z Niemiec, tak Rosjanie z Japonii masowo importują auta używane w wyjątkowo atrakcyjnych cenach. Zainteresowaliśmy się tymi autami ponieważ każdy jeden był albo grubo oklejony taśmą klejącą i folią albo miał na sobie kilkucentymetrową warstwę szpachli – jak się okazało po rozmowie z jednym „sprowadzaczem” zabiegi te mają na celu ochronę karoserii przed feralnym odcinkiem drogi. Jedziemy dalej…Żeby było ciekawiej zatrzymuje nas milicja! A dokładnie zatrzymany został jadący jako ostatni żółty maluch Damiana i Jana. Milicjantowi nie spodobało się że z wychylonej przez boczną szybę kamery Damian filmował rosyjskie krajobrazy. Ale po krótkiej rozmowie wyjaśniającej i oględzinach pojazdu, milicjant postanawia się przejechać cudem techniki jakim jest maluch i zadowolony po kilu rundkach wokół posterunku życzy nam szerokiej drogi.Na wyżej wspomnianym, ciężkim odcinku drogi krajowej M-53 nie obyło się bez przygód, z pod koła jadącego z naprzeciwka z niemałą prędkością Kamasza wyskoczył kamień wprost na szybę żółtego maluszka. Oprócz sporego huku epizod zakończył się delikatną „pajęczynką” tuż przed oczami kierowcy. W którymś momencie z powrotem zaczął się asfalt, " a tu masz szerszy opis... goscie z Wieliczki jada do Ulan Bator (Mongolia) 4 maluchami :notworthy:http://www.youngtimer.pl/wydarzenia/24/374.html Edytowane 3 Września 2008 przez Unix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PAJDOR Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 ...a tu masz szerszy opis... goscie z Wieliczki jada do Ulan Bator (Mongolia) 4 maluchami :buttrock:http://www.youngtimer.pl/wydarzenia/24/374.html Przeczytałem to i szacuneczek dla gości z Krakowa - ja bym malaczem się do pracy bał jeździć bo nie wiadomo czy dojedzie a co dopiero na Syberie i do Mongolii :wink:)) :icon_rolleyes: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.