21robson Opublikowano 3 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 hmm, paciek36, najlepiej jak sobie siądziesz i zobaczysz. Najlepszy sposób. A tak po za tym , kumpel o wzroście 196 i wadze ok 120kg jak się przysiadł do Xj 600 , to muszę przyznać że przy tym wzroście motorek był lekko przymały ( wyglądał jakby siedział na szerszeniu :P ), ale to tylko moje spostrzeżenie . Oczywiście mocy nie brakowało. W Xj 600, od 98r został chyba jeszcze poprawiony wahacz ( ale tu nie jestem pewny w 100%) , i oczywiście to co koledzy napisali wyżej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 3 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2009 na biede to jesli ktos ma starsza iksjote niz 98 mozna wymienic olej w lagach na gęsty, zmienic przewody hamulcowe na te w oplocie + lepsze klocki hamulcowe i jest to samo co w nowszych rocznikach :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian_JA Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Oglądałem już 2 Er5 na które byłem nastawiony, a teraz kumpel namawia mnie znów na xj ale diversion '99 którą jego znajomi sprzedają. Zdecydowanie bardziej podoba mi się wersja N, no ale może się zdecyduję(?). Tyle że pogoda nie ciekawa do testowania. Ale mam nadzieję że do wiosny coraz bliżej. Jak wyglądają koszty obsługi? Opony napęd, regulacje zaworów? Jakie pony maja xj bo tak na oko wyglądają na podobne do tych w 500. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
21robson Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Jakie sa oponki to się nie wypowiem bo jakoś nie miałem potrzeby sie tym jeszcze tak interesować ( użytkownikiem jestem można powiedzieć od niedawana - 1 roku). Cena nowych oponek przód i tył to ok 1000zl, reg gaźników wraz z synchronizacją ok 300zł ( co ok 27000km jakoś tak) często tego nie robisz, Naped ( tu zależy od firmy ) ok 350 - 400zł ( zębatka wraz z łańcuchem). Prawde mówiąc jedyne koszty obsługi to wymiana oleju i filtru i od czasu do czasu może przesmarowanie łańcucha ( na zime) spray 25 lub 30 zł . Zalewasz i jeździsz :) Tu nie ma gdzie grzebać :P Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 (edytowane) koszty regulacji zaworów i serwisowanie gaznikow są wyższe niż w silnikach dwucylindrowych, poniewaz XJ ma czterocylindrową jednostkę. Ale są to na tyle proste czynnosci ze mozesz je wykonać samemu tez brałem to pod uwage ale kultura pracy i zakres momentu obrotowego rekompensuje wyzsze koszty obsługi. polecam wersje N, jesli bardziej Ci sie podoba to niema sie co zastanawiać. oponki praktycznie te same co w piećsetkach, używki w dobrym stanie mozna znaleść za 400zł komplet ;) Edytowane 11 Stycznia 2010 przez Szynka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian_JA Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Chyba jestem coraz bardziej przekonany do tej xj. Podobno jest w dobrym stanie, jeśli tak to przeżyję fakt że ma owiewkę, która trochę szpeci ten sprzęt jak dla mnie. Konkurencyjne (dla mnie) gs cb czy er też mi się wizualnie jakoś super nie podobają więc wizualna strona to nie priorytet, bo chcę się na tym nauczyć jeździć. Wczuć i zdecydować w którym kierunku pójść, więc to będzie sprzęt na sezon max 2. Nie chcę tylko popełniać błędu ze sprzętem nieodpowiednim na początku, ale jeśli tyle osób chwali to raczej można słuchać, a przede wszystkim muszę się przymierzyć, bo to jest najważniejsze. Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
21robson Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Oczywiście Xj600 godna jest polecenia, Możesz na samym poczatku przestraszyć sie troszkę ciężaru (ok 213kg) , ale to tylko na postoju. Podczas jazdy prowadzi się super :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian_JA Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Jeszcze jedno pytanko. Jak się sprawuje silnik chłodzony powietrzem w letnich warunkach miejskich? Bo trochę się obawiam braku chłodnicy, z tego względu raczej skreślałem np gs500, może niesłusznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 (edytowane) z chłodzeniem niema problemów, no chyba że w upalny dzień przy 30stopniach jeździsz od świateł do świateł na czerwonym polu :bigrazz: dlatego od 1996 roku XJ miały chłodnice oleju podczas takich upałów silnik lepiej pracuje niż np. przy 10 stopniach kiedy podczas wiekszych predkosci cierpi niedogrzanie Edytowane 13 Stycznia 2010 przez Szynka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Jeszcze jedno pytanko. Jak się sprawuje silnik chłodzony powietrzem w letnich warunkach miejskich? Bo trochę się obawiam braku chłodnicy, z tego względu raczej skreślałem np gs500, może niesłusznie. jak we Włoszech, Hiszpanii, południu Francji i takich krajach daje radę bez przeróbek, to się o naszą pogodę nie obawiaj... Walnąłem kiedyś 600km non stop w temperaturze koło 30 (super postój nad jeziorkiem.. :D) i nie było najmniejszych problemów. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamusial Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Też polecam XJtę na pierwszy sprzęt. Po przymiarce i przejażdżce GPZ i GS, gdy trafiłem na XJtę to wiedziałem że to sprzęt dla mnie. Duży, wyprostowana pozycja, owiewka chroniąca ładnie przed wiatrem, estetycznie też mi odpowiadała. Mimo tylko 60 KM ma fajny dół, dzięki gabarytom można jeździć w dwie osoby bez niewygód, środek ciężkości nisko, więc łatwo nią manewrować. Koszty użytkowania względem pozostałych 500tek wątpię by były wyższe niż 10-20%. Miałem wersję z 97 roku (model przejściowy)- jedna tarcza z przodu, cieńsze lagi, natomiast już z chłodnicą oleju i zmienioną owiewką... Po sezonie zaczęło mi przeszkadzać miękkie zawieszenie z przodu i słabe heble. Może wymiana klocków i oleju na gęstszy by pomogła, ale stwierdziłem że już kasy nie będę pakował w moto i zmieniam. Polecam i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.