Skocz do zawartości

Yamaha xj600s diversion na pierwsze moto. Co sądzicie?


Rekomendowane odpowiedzi

hmm, paciek36, najlepiej jak sobie siądziesz i zobaczysz. Najlepszy sposób.

A tak po za tym , kumpel o wzroście 196 i wadze ok 120kg jak się przysiadł do Xj 600 , to muszę przyznać że przy tym wzroście motorek był lekko przymały ( wyglądał jakby siedział na szerszeniu :P ), ale to tylko moje spostrzeżenie . Oczywiście mocy nie brakowało.

 

W Xj 600, od 98r został chyba jeszcze poprawiony wahacz ( ale tu nie jestem pewny w 100%) , i oczywiście to co koledzy napisali wyżej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Oglądałem już 2 Er5 na które byłem nastawiony, a teraz kumpel namawia mnie znów na xj ale diversion '99 którą jego znajomi sprzedają. Zdecydowanie bardziej podoba mi się wersja N, no ale może się zdecyduję(?). Tyle że pogoda nie ciekawa do testowania. Ale mam nadzieję że do wiosny coraz bliżej.

Jak wyglądają koszty obsługi? Opony napęd, regulacje zaworów? Jakie pony maja xj bo tak na oko wyglądają na podobne do tych w 500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie sa oponki to się nie wypowiem bo jakoś nie miałem potrzeby sie tym jeszcze tak interesować ( użytkownikiem jestem można powiedzieć od niedawana - 1 roku). Cena nowych oponek przód i tył to ok 1000zl, reg gaźników wraz z synchronizacją ok 300zł ( co ok 27000km jakoś tak) często tego nie robisz, Naped ( tu zależy od firmy ) ok 350 - 400zł ( zębatka wraz z łańcuchem). Prawde mówiąc jedyne koszty obsługi to wymiana oleju i filtru i od czasu do czasu może przesmarowanie łańcucha ( na zime) spray 25 lub 30 zł .

 

Zalewasz i jeździsz :) Tu nie ma gdzie grzebać :P

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszty regulacji zaworów i serwisowanie gaznikow są wyższe niż w silnikach dwucylindrowych, poniewaz XJ ma czterocylindrową jednostkę. Ale są to na tyle proste czynnosci ze mozesz je wykonać samemu

tez brałem to pod uwage ale kultura pracy i zakres momentu obrotowego rekompensuje wyzsze koszty obsługi.

 

polecam wersje N, jesli bardziej Ci sie podoba to niema sie co zastanawiać.

oponki praktycznie te same co w piećsetkach, używki w dobrym stanie mozna znaleść za 400zł komplet ;)

Edytowane przez Szynka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jestem coraz bardziej przekonany do tej xj. Podobno jest w dobrym stanie, jeśli tak to przeżyję fakt że ma owiewkę, która trochę szpeci ten sprzęt jak dla mnie. Konkurencyjne (dla mnie) gs cb czy er też mi się wizualnie jakoś super nie podobają więc wizualna strona to nie priorytet, bo chcę się na tym nauczyć jeździć. Wczuć i zdecydować w którym kierunku pójść, więc to będzie sprzęt na sezon max 2.

Nie chcę tylko popełniać błędu ze sprzętem nieodpowiednim na początku, ale jeśli tyle osób chwali to raczej można słuchać, a przede wszystkim muszę się przymierzyć, bo to jest najważniejsze.

Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z chłodzeniem niema problemów, no chyba że w upalny dzień przy 30stopniach jeździsz od świateł do świateł na czerwonym polu :bigrazz:

dlatego od 1996 roku XJ miały chłodnice oleju

 

podczas takich upałów silnik lepiej pracuje niż np. przy 10 stopniach kiedy podczas wiekszych predkosci cierpi niedogrzanie

Edytowane przez Szynka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko. Jak się sprawuje silnik chłodzony powietrzem w letnich warunkach miejskich? Bo trochę się obawiam braku chłodnicy, z tego względu raczej skreślałem np gs500, może niesłusznie.

jak we Włoszech, Hiszpanii, południu Francji i takich krajach daje radę bez przeróbek, to się o naszą pogodę nie obawiaj...

 

Walnąłem kiedyś 600km non stop w temperaturze koło 30 (super postój nad jeziorkiem.. :D) i nie było najmniejszych problemów.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też polecam XJtę na pierwszy sprzęt. Po przymiarce i przejażdżce GPZ i GS, gdy trafiłem na XJtę to wiedziałem że to sprzęt dla mnie. Duży, wyprostowana pozycja, owiewka chroniąca ładnie przed wiatrem, estetycznie też mi odpowiadała.

Mimo tylko 60 KM ma fajny dół, dzięki gabarytom można jeździć w dwie osoby bez niewygód, środek ciężkości nisko, więc łatwo nią manewrować. Koszty użytkowania względem pozostałych 500tek wątpię by były wyższe niż 10-20%.

Miałem wersję z 97 roku (model przejściowy)- jedna tarcza z przodu, cieńsze lagi, natomiast już z chłodnicą oleju i zmienioną owiewką... Po sezonie zaczęło mi przeszkadzać miękkie zawieszenie z przodu i słabe heble. Może wymiana klocków i oleju na gęstszy by pomogła, ale stwierdziłem że już kasy nie będę pakował w moto i zmieniam.

Polecam i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...