Skocz do zawartości

Posiadacze VN 900


fazzi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mirek a napisz mi co ma wspólnego Vmax z mocą i momentem obrotowym ? Spróbuj kiedys osiągnąc vmaxa na swoim vulcanie i utrzymac ta prędkośc powiedzmy przez 10 km (autostrada) a sam dojdziesz do wniosku że motocykle typu cruiser nie sa do bicia rekordów prędkości .Żeby było jasno i wyrażnie nie uważam 900 za motocykl gorszy od 1500 !! bo jak widze tak odebraleś moje posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to w Twoim sąsiednim powiecie. U mnie na wsi [Rozprza] jest lepsze paliwo. Nawet zlot w Zakrzówku mieliście nie udany, bo całą sobotę lało jak z kranu. Byłem w niedzielę o 14,00 [słońce], to jeszcze kilkunastu się suszyło,

a wspierał ich namiot z Żywcem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki benzynowe moc [KM] / przy obr/min mom. obr. [Nm] prędkość [km/h] 0-100km/h

1.6 i 95 / 5600 143 171 12.9

2.0 i 16V 125 / 5600 184 190 10.2

2.0 i 16V 155 / 6400 196 185 10.2

2.0 i 16V 160 / 6400 186 210 -

2.0 i 16V WRX 218 / 5600 292 230 6.2

2.0 i 16V WRX 225 / 5600 300 232 5.9

2.0 WRX STi 16V 265 / 6000 343 238 5.5

2.5 i 16V RS 167 / 5600 225 203 -

 

Nawet popierdólka z 1,6 ma dwukrotnie większą moc i moment obrotowy .

Wszystkie dane Subaru II 2000 -2008 rok o III nie wspomnę :wink:

 

Popierdólka z 1,6 na starcie spod świateł, to nie ma z VN najmiejszych szans... nie mówię tutaj o prędkościach max i kręceniu V-ena do odcinki, tylko o przyspieszaniu od 0 do 100 km/h.

Jeżeli porównujesz moc i momenty obrotowe, to powinieneś wziąć pod uwagę jeszcze jeden mały szczegół: ciężar Subaru i ciężar VN (ok. 3,5 x mniejszy) :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i oświeciłeś. Dotyczy to wszystkich motocykli nie tylko VN, ale mam dane tych:

 

do 100 kh

 

VN 800 5,2 s KM 55

VN 900 5,0 s KM 50

VN 1500 5,8 s KM 70

 

Np. mnie nie interesują momenty, KM tylko reakcja na gaz. Jak z tego wynika to Subarom przysługuje czytanie tablic rejestracyjnych u większości motocykli po starcie. No chyba, że jeden z nich przytrzymałby moto na lince holowniczej.

Jest to jeden z powodów zdenerwowania puszkarzy na motocyklistów i obrzucania ich epitetami [wariaci, dawcy, warzywa, obyś się zabił itp.], a także zajeżdżanie im drogi, ociąganie się z ustąpieniem drogi i przyśpieszanie w czasie wyprzedzania. Raz się przyłapałem też na tym, że jadąc autostradą puszką 160kh [vmax 221kh], wzięła mnie chęć na przyśpieszenie w czasie gdy mnie wyprzedzało moto. Dla przykładu czy da radę. I jeszcze o zgrozo pomyślałem, że gdybyśmy się stuknęli, to pewnie nic by mi się nie stało. Zdjąłem nogę z gazu i pomachałem lewa w górę.

Nie dotyczy to tylko relacji puszka - moto.

Pewnego razu na trasie szybkiego ruchu do Warszawy jadąc puszką wyprzedziłem innego katamarana z większą pojemnością silnika o 400cc, czym się zdenerwował, jak się później okazało. Pewnie nie wiedział co oznacza litera T przy pojemności na mojej klapie bagażnika. Jego katamaran bez turbo, benzyniak tak jak mój.

Na najbliższych światłach ustawił się równo ze mną [trzy pasy] i kiedy ruszyliśmy, ja na 2/3 gazu on zaczął mnie wyprzedzać po prawej stronie z bananem na twarzy w moją stronę. Więc docisnąłem więcej gazu, turbo właściwie zadziałało i po 3 kilometrach daleko został w tyle.

A później wypadki- trzeźwe, stare i głupie.

 

 

 

 

Edytowane przez mirek_VN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,6 najprawdopodobnie tak ale małym szczególem jest tez przeniesienie napędu :cool:

Mirek a czym że jest ta "reakcja na gaz" ?? :wink:

Dane techniczne dotyczą motocykli gołych a wiekszość cruiserów jest obwieszona świecidełkami jak choinka na Boże Narodzenie i zdaża sie dość często wzrost masy nawet o20%, co ma duże znaczenie przy osiągach .

No chyba że sie myle :biggrin:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

"(próbowali nie tylko chłopaczki w 20-letnich bmw ale i panowie w nowych subaru)" :biggrin: :biggrin: :biggrin: chwalić to i ja sie mogę.Stek bzdur .

 

2.0 i 16V WRX 225 / 5600 moc 300 moment 232 vmax 5,6 do 100.Subaru impreza II

Vulcan 900

Moc maksymalna: 50 KM przy 5700 obr/min

Moment obrotowy: 78 Nm przy 3700 obr/min

 

Chyba nie musze nic wyjaśniać.

 

Zgadza się, nie musisz nic wyjaśniać bo twoje wyjaśnienia nie mają żadnej wartości merytorycznej a zabierasz głos w temacie o, którym nie masz zielonego pojęcia. Jak siądziesz na vn 900 i ruszysz spod świateł ze stojącym obok ciebie subaru to wtedy zabierz głos bo dopiero wtedy będziesz kompetentny żeby go zabierać.

A ty w ogóle wiesz jak wygląda subaru?

www.harleyman-harleyman.blogspot.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fausto

Nie wiedziałem dotychczs, że ten na starcie z 5,5s/0-100

sekund od 0-100kmh

SUBARU 2.0 WRX STi 16V 265 / 6000 343 238 5.5 sekund [nie kilogramów w bagażniku]

 

będzie szybszy od tych:

 

VN 800 5,2 s KM 55 5,2 sekund [nie kilogramów w bagażniku]

VN 900 5,0 s KM 50 5,0 sekund [nie kilogramów w bagażniku]

 

Dziękuję za oświecenie. Teraz już wiem i przepraszam za nieświadomość. Człowiek zawsze się uczy jak wynika z powyższego. Dopiero teraz się dowiedziałem z powyższego postu, że motocykle w tym przypadku, które mniej czasu potrzebują na osiągnięcie prędkości 100/h są wolniejsze od samochodu, który tego czasu potrzebuje więcej.

Inaczej się ma np. w lekkiej atletyce. Na metę dobiegają szybciej ci co osiągają mniejszy czas. Najmniejszy czas-złoty medal. Jakoś niesprawiedliwie. Przynajmniej w podnoszeniu ciężarów jest sprawiedliwie. Najwięcej podniesie, to złoty metal.

 

Cytat jednego forumowicza kilka postów wcześniej.

..."Przy podanej mocy i momencie obrotowym nigdy nie było sytuacji żebym nie dał rady wyprzedzić samochodu albo żebym rozpoczął wyprzedzanie i nie mógł go skończyć bo brakuje mocy prędkości, mocy albo czegoś jeszcze. Oczywiście, o ruszaniu spod świateł nawet nie wspominam bo tu żaden samochód nie ma szans (próbowali nie tylko chłopaczki w 20-letnich bmw ale i panowie w nowych subaru)"...

Fausto

Zobacz kto to tak napisał, chyba z Lublina i też mu wytłumacz tylko merytorycznie tak jak mnie.

Powinieneś częściej zabierać głos w dyskusji z tak merytorycznym podejściem do tematu, bo dzięki Tobie poszerzam wiedzę.

pozdrawiam :lalag:

Edytowane przez mirek_VN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, nie musisz nic wyjaśniać bo twoje wyjaśnienia nie mają żadnej wartości merytorycznej a zabierasz głos w temacie o, którym nie masz zielonego pojęcia. Jak siądziesz na vn 900 i ruszysz spod świateł ze stojącym obok ciebie subaru to wtedy zabierz głos bo dopiero wtedy będziesz kompetentny żeby go zabierać.

A ty w ogóle wiesz jak wygląda subaru?

 

 

Fausto ty jesteś teoretykiem ,któremu sie wydaje że jak juz kupił Vn900 to nie ma lepszych sprzętow na tym świecie a do tego by cie wyj**ać z pod światel nie jest nawet potrzebne subaru :bigrazz: Jak kiedys kupisz mocniejszy sprzęt będziesz miał porownanie co do osiągow jednego ,drugiego czy trzeciego to wtedy będziemy mogli podyskutować bo teraz nie ma to najmniejszego sensu .Buziaczki :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirek_VN..Nie dziękuj i nie przepraszaj. Nie piszę niczego po to żeby mi ktokolwiek za to dziękował bo ja skromny facet jestem a przepraszać nie masz za co bo niewiedza to żaden wstyd. Wstydem jest trwać w niewiedzy i nic nie robić żeby to zmienić.

Jeśli chodzi cyfry i argumenty, które przytoczyłeś to są jak najbardziej słuszne tylko, że niczego nie zmieniają i nie wnoszą nowego w praktyce. Kopernikowi też tzw. większość udowadniała, że to Słońce kręci się wokół Ziemi a nie odwrotnie ale to Kopernik miał rację a nie większość bo większość najczęściej racji nie ma (przykłady mógłbym mnożyć ale nie chce mi się tyle pisać).

Proponuję Ci mniej ekscytować się cyframi na papierze a więcej jeździć motocyklem, wtedy będzie Ci łatwiej zrozumieć o czym tu się pisze..

 

Fausto ty jesteś teoretykiem ,któremu sie wydaje że jak juz kupił Vn900 to nie ma lepszych sprzętow na tym świecie a do tego by cie wyj**ać z pod światel nie jest nawet potrzebne subaru :bigrazz: Jak kiedys kupisz mocniejszy sprzęt będziesz miał porownanie co do osiągow jednego ,drugiego czy trzeciego to wtedy będziemy mogli podyskutować bo teraz nie ma to najmniejszego sensu .Buziaczki :biggrin:

 

Generalnie nie jestem zwolennikiem oceny na forum forumowicza tylko tego co pisze ani tym bardziej osobistych wycieczek do kogokolwiek. Ale jeśli lubisz grać w te klocki to nie ma sprawy, wchodzę w to.

Po pierwsze to nie za bardzo rozumiem ton twojego zwrotu:"..któremu się wydaje, że jak już kupił Vn 900 itd.." Czy to przypadkiem nie zazdrość, że ja jeżdżę nowym motocyklem a ty pewnie zajeżdżasz po kimś jakiegoś rzęcha, pewnie sprowadzanego ze Stanów za marne grosze? Coś mi się zdaje, że to chyba zazdrość..To teraz powiem ci jeszcze, że właśnie w ubiegłym tygodniu kupiłem dla żony nowego harleya. Nowiutkiego, prosto z salonu (w Polsce a nie ze Stanów). Bo myślę sobie, że prawdziwy mężczyzna potrafi zarobić na nowy motocykl a nie dojeżdżać rzęcha po kimś. Ty zdaje się masz z tym problem.

Po drugie twój zwrot o "wyj..niu" mnie spod świateł świadczy o tym, że jesteś zwykłym prostakiem, który nieumiejętność merytorycznego myślenia zastępuje bluzgami. To właśnie pewnie z powodu takich "motocyklistów" jak ty kierowcy samochodów mają o nas takie zdanie jakie mają. Jeśli motocyklem umiesz jeździć tak jak myśleć i wyrażać się to powinieneś na forum zamieszczać swoje planowane trasy i terminy żeby inni wiedzieli gdzie akurat będziesz żeby nie stać się na drodze ofiarą twoich umiejętności.

Po trzecie na pewno nie kupię mocniejszego sprzęta bo jakbym chciał mieć mocniejszy to po prostu bym go już miał (nowy a nie taki jak twój) Tylko widzisz, ja w przeciwieństwie do ciebie nie muszę mieć mocniejszego sprzęta żeby dobrze ruszyć spod świateł bo ja po prostu umiem jeździć. Tobie potrzebny jest do tego mocniejszy sprzęt.

I po czwarte jeśli mówisz o porównaniu ze sobą sprzętów to ja bym chciał zapytać co ty możesz mieć za porównania czegokolwiek z czymkolwiek? Jednego grata z drugim gratem? Ty pewnie musisz mieć dwa motocykle bo jak jednym jeździsz to drugi stoi u mechanika..

To tyle w temacie. Wypada tylko wyrazić nadzieję, że wcześniej czy później motocykliści będą eliminować takich orłów jak ty ze swojego środowiska bo z tobą pewniej jest wstyd gdziekolwiek się pokazać żeby sobie obciachu nie narobić.

Edytowane przez Fausto

www.harleyman-harleyman.blogspot.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"bo ja skromny facet jestem " Faust naprawde nad podziw skromny "To teraz powiem ci jeszcze, że właśnie w ubiegłym tygodniu kupiłem dla żony nowego harleya. Nowiutkiego, prosto z salonu (w Polsce a nie ze Stanów). Bo myślę sobie, że prawdziwy mężczyzna potrafi zarobić na nowy motocykl " :biggrin:

"Tuż po zakupie położyłem motocykl na parkingu na lewy bok" z wielkimi umiejętnościami w kierowaniu motocyklem :biggrin: .

"Po trzecie na pewno nie kupię mocniejszego sprzęta bo jakbym chciał mieć mocniejszy to po prostu bym go już miał (nowy a nie taki jak twój) Tylko widzisz, ja w przeciwieństwie do ciebie nie muszę mieć mocniejszego sprzęta żeby dobrze ruszyć spod świateł bo ja po prostu umiem jeździć. Tobie potrzebny jest do tego mocniejszy sprzęt." nie wiem czy wiesz ale jazda motocyklem to nie tylko prosta i ruszanie od świateł do świateł ale lans po mieście jest najważniejszy .Nowiuśki HD i nowiuśki Vn ,niech ludzie widzą :smile:

 

"że wcześniej czy później motocykliści będą eliminować takich orłów jak ty ze swojego środowiska bo z tobą pewniej jest wstyd gdziekolwiek się pokazać żeby sobie obciachu nie narobić" :biggrin: :biggrin: masz racje ,jak się kiedys spotkamy na trasie i zostaniesz gdzieś daleko z tyłu po wyjściu z winkla możesz sobie śmiało zanucić ...."widziałem orła cień" ;)

Buziaczki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirek_VN..Nie dziękuj i nie przepraszaj.

Proponuję Ci mniej ekscytować się cyframi na papierze a więcej jeździć motocyklem, wtedy będzie Ci łatwiej zrozumieć o czym tu się pisze..

20-11-2009

Tuż po zakupie położyłem motocykl na parkingu na lewy bok. Przez nieuwagę pozwoliłem mu na przechył a 280kg nie dałem rady już utrzymać.

....żebym nie dał rady wyprzedzić samochodu albo żebym rozpoczął wyprzedzanie i nie mógł go skończyć bo brakuje mocy prędkości, mocy albo czegoś jeszcze. Oczywiście, o ruszaniu spod świateł nawet nie wspominam bo tu żaden samochód nie ma szans (próbowali nie tylko chłopaczki w 20-letnich bmw ale i panowie w nowych subaru)

 

07.12.2009

.....żeby dobrze ruszyć spod świateł bo ja po prostu umiem jeździć.

Tuż po zakupie położyłem motocykl na parkingu na lewy bok

... jest wstyd gdziekolwiek się pokazać żeby sobie obciachu nie narobić.

20.11.2009

No i to tyle. Jeśli coś Was interesuje to piszcie, jak będę wiedział to odpowiem..

Dzięki za porady. Bardzo pouczające i godne naśladowania.

Brakuje mi umiejętności przewracania moto na prawy bok, może byś coś doradził.

 

Edytowane przez mirek_VN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...