Gość Lukass Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 (edytowane) Witam! Zamierzam złożyć BMW R35. Mam troche gratów na oku na wsiach, może coś kupi się z allegro. Papier to nie problem.Chciałem zapytać użytkowników, znawców, coświedzących na temat tego moto. Szukam w sieci ciekawych stron (dobrze by było po polsku), literatury, wszelkiego info co do modeli, rodzajów (cywilne, wojskowe), cech chakakterystycznych. Jakie są róznice pomiędzy EMW a BMW? Jak i gdzie były oznaczane kolejne lata produkcji? Itd... Prosiłbym o jak najwiecej info, gdyż moze komuś to sie też w przyszłosci przyda. Jakie częsci były współzamiennie z innymi BMW a może jakimiś innymi niemieckimi markami? Rama 35 nie była od poprzednika BMW? Czy przy 35 jeździły kosze boczne? Jeśłi tak, to jakiej firmy i może jakis link do zdjęcia. Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi. Edytowane 18 Sierpnia 2008 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Witam! Zamierzam złożyć BMW R35. Mam troche gratów na oku na wsiach, może coś kupi się z allegro. Papier to nie problem.Chciałem zapytać użytkowników, znawców, coświedzących na temat tego moto. Szukam w sieci ciekawych stron (dobrze by było po polsku), literatury, wszelkiego info co do modeli, rodzajów (cywilne, wojskowe), cech chakakterystycznych. Jakie są róznice pomiędzy EMW a BMW? Jak i gdzie były oznaczane kolejne lata produkcji? Itd... Prosiłbym o jak najwiecej info, gdyż moze komuś to sie też w przyszłosci przyda. Jakie częsci były współzamiennie z innymi BMW a może jakimiś innymi niemieckimi markami? Rama 35 nie była od poprzednika BMW? Czy przy 35 jeździły kosze boczne? Jeśłi tak, to jakiej firmy i może jakis link do zdjęcia. Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi. Gratuluję trafnego wyboru, R35 to bardzo fajny sprzęt do rekonstrukcji, do którego łatwo dokupić wiele części. Co do historii zajrzyj tu: http://www.boxer-motor.com/index.php?optio...id=56&Itemid=55Stron po polsku nie spotkałem. Dużo dowiesz się np z: http://www.emw-r35.de/index.html , http://www.bmw-mono-club.nl/ i http://www.bmw-einzylinder.de/index2.php?h...sen/emwhist.phpW kwestii współzamienności części to raczej dotyczyło to osprzętu niż zasadniczej konstrukcji. R 35 nie nadaje się do jazdy z wózkiem co nie znaczy, że takich egzemplarzy się nie spotyka. Pewne przystosowanie do tego celu wykazują jednak modele już powojenne do których stosowano wózki Stoye i Steib. Ale o tym musisz sam poszukać w necie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agrupa Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Sam jestem ciekaw tego tematu, podoba mi się bmw r35. Niestety nie mam obszernej wiedzy na ten temat ale wiem że r-35 z okresu wojennego różniła się od modeli powojennych tym- miała nieruchomy przedni błotnik montowany do dolnej półki,- inny jest też sam przód - lagi są cienkie - ale szczegółów nie znam niestety, - różnią się klamkami, - siodłem w starych skórzane w nowszych drilastic- skrzynia biegów (chodzi o zmieniacz) w nowszych dodana nożna zmiana i mała ręczna w starych tylko ręczna. Jeżeli się mylę to proszę o korektę a bardzo miło jeżeli ktoś doprecyzuje temat. PS. książka Dmowskiego o BMW nie wiele Ci pomoże, sam kupiłem ją z taką myślą ale R35, jest opisane tam bardzo lakonicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 (edytowane) Dzieuję za odpowiedzi i podpowiedzi. Mam nadzieje, że uda sie dla mie odbudowac egzeplarz odpowiadajacy dacie produkcji a nie tylko składaka :) Tak w ogóle to interesuje się II Wojną i marze o odbudowie R35 z czasów wojny w barwach i wyposażeniu wojskowym. Strój już odpowiedni mam, gorzej z motocyklem. Edytowane 20 Sierpnia 2008 przez Lukass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 pojedz na Mannheim na giełde motocykli, jakos chyba w styczniu czy jak? kupisz wszystko co potrzebujesz taniej jak u nas:-)chyba ze znajdziesz taniej:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Czy moze ktoś z Forumowiczów wie coś na temat różnic w silnikach BMW R35 w wersji wojennej i powojennej. Z tego co wiem to powojenne były dwie wersje. Jedna skaładana na pozostałosciach R35 a druga to już EMW R35. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maaciek Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Jeżeli chodzi o silnik to model przedwojenny nie ma małego kwadratowego nadlewu pod cylindrem patrzac od strony rozrzadu. Jest tez mala srubka w karterze w tylnej czesci walka rozrzadu, silniki roznia sie sygnaturami i numerami od3***** to przedwojenne a od2***** to powojenne, przedwojenne mialy pod spodem w miejscu w ktorym silnik styka sie z rama napisy bmw, powojenne tego nie maja.silnik do emw wyglada jeszcze inaczej- nie ma wyjscia na odme w karterze...to w skrocie na temat silnika. Uprzedzam, jak chcesz miec dobre moto to nie bedzie tania zabawa. zadne bmw nie jest tanie. Jak masz calaczka to ma to sens, jak masz górke czesci to lepiej to wyrzuc na allegro i nie sklejaj kundla bo ja juz przerabialem ten temat. Lepiej kupic za te czesci dobry material. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Jeżeli chodzi o silnik to model przedwojenny nie ma małego kwadratowego nadlewu pod cylindrem patrzac od strony rozrzadu. Jest tez mala srubka w karterze w tylnej czesci walka rozrzadu, silniki roznia sie sygnaturami i numerami od3***** to przedwojenne a od2***** to powojenne, przedwojenne mialy pod spodem w miejscu w ktorym silnik styka sie z rama napisy bmw, powojenne tego nie maja.silnik do emw wyglada jeszcze inaczej- nie ma wyjscia na odme w karterze...to w skrocie na temat silnika. Uprzedzam, jak chcesz miec dobre moto to nie bedzie tania zabawa. zadne bmw nie jest tanie. Jak masz calaczka to ma to sens, jak masz górke czesci to lepiej to wyrzuc na allegro i nie sklejaj kundla bo ja juz przerabialem ten temat. Lepiej kupic za te czesci dobry material.Podstawowa różnica to sposób mocowania aparatu zapłonowego. W modelu przedwojennym mocowany był do pokrywy paska napędzającego prądnicę. W powojennym wyeliminowano przypadłość aparatu polegającą na rozregulowaniu się zapłonu w wyniku obluzowania tejże pokrywy. W nowej wersji pokrywa otrzymała otwór przez który przechodził wspornik aparatu będący częścią korpusu silnika. Szczegóły znajdziesz tu: http://www.emw-r35.de/galerie.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Dziękuje za odpowiedzi :) Wszystko juz jest jasne, lecz i tak będe co raz zadawał pytania. Jednak stałem sie posiadaczem kompletnego wojennego silnika za jedyne 350 zł. Maaciek, na szczęscie znalazłem trochę gratów do 35, w cenie powiedzmy złomu, niestety pomieszane z EMW, jakoś bez większych nakładów dałoby się z tego złożyć kompletne moto z mało poważnymi brakami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 pelne gratulacje zapodaj foto bom ciekaw okrótnie:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MlodySzalony Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 (edytowane) Witam, ma może ktoś z was książkę typu sam naprawiam do BMW R35? Przymierzam się wŁaśnie do odrestaturowywania BMW R35 które staŁo 15 lat. Chce rozebrać silnik i wszystko sprawdzić. Edytowane 12 Lipca 2009 przez MlodySzalony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Witam, ma może ktoś z was książkę typu sam naprawiam do BMW R35? Przymierzam się wŁaśnie do odrestaturowywania BMW R35 które staŁo 15 lat. Chce rozebrać silnik i wszystko sprawdzić. Takiej książki nie ma na rynku ani Polskim, ani Niemieckim. Dostępne są jedynie reprinty katalogu części i instrukcji obsługi (allegro lub Motobazar Łudź) oraz książka po niemiecku o historii modelu R35. Reszta to własne doświadczenie, wiedza znajomych i specjalistów od różnego rodzaju obrubki, niezbędnych do regeneracji panewek, wału czy głowicy. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MlodySzalony Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Czyli nie będzie Łatwo, myślę , że z silnikiem dam sobie radę tylko zastanawia mnie gażnik ponieważ nie ma w nim żadnego cięgna od "gazu" . Jest ktoś z Was z Rzeszowa kto mógŁby mi pomóc w razie problemu z poskŁadaniem tego wszystkiego? oczywiście nie za darmo. Motor jest kompletny ,w poŁowie rozebrany (moj ziadek rozebraŁ motor żeby zniechęcić ewentualnego zŁodzieja) . ZostaŁ odkręcony gaźnik, tylne koŁo, alternator , tŁumik i waŁ kardana. Rama będzie malowana w poŁowie Sierpnia \, motor wcześniej byŁ na chodzie ale i tak pasuje rozebrać caŁy silnik i wszystko sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Czyli nie będzie Łatwo, myślę , że z silnikiem dam sobie radę tylko zastanawia mnie gażnik ponieważ nie ma w nim żadnego cięgna od "gazu" . Jest ktoś z Was z Rzeszowa kto mógŁby mi pomóc w razie problemu z poskŁadaniem tego wszystkiego? oczywiście nie za darmo. Motor jest kompletny ,w poŁowie rozebrany (moj ziadek rozebraŁ motor żeby zniechęcić ewentualnego zŁodzieja) . ZostaŁ odkręcony gaźnik, tylne koŁo, alternator , tŁumik i waŁ kardana. Rama będzie malowana w poŁowie Sierpnia \, motor wcześniej byŁ na chodzie ale i tak pasuje rozebrać caŁy silnik i wszystko sprawdzić Myślę, że jednak dobrze by było, byś kupił przynajmniej instrukcję do R35 (na allegro bywa po polsku). Motorek mimo, że jest bardzo prosty, wymaga znajomości jego budowy, by prawidłowo złożyć poszczególne zespoły. Gaźnik ma przepustnicę do której mocowana jest linka, natomiast nie posiada iglicy jak w innych klasycznych gaźnikach. Motocykl nie ma i nigdy nie miał alternatora tylko prądnicę. Zwrócić należy uwagę na prawidłowe spasowanie wału z przednią panewką, oraz na stan panewek wałka rozrządu. Wrażliwym miejscem jest też przekładnia napędowa oraz wycisk sprzęgła. Życzę powodzenia w reanimacji Osła. :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MlodySzalony Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Dziękuję za rady. Będe zamieszczaŁ zdjęcia z reanimacji R35.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.