Skocz do zawartości

BMW R35


Gość Lukass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Zamierzam złożyć BMW R35. Mam troche gratów na oku na wsiach, może coś kupi się z allegro. Papier to nie problem.

Chciałem zapytać użytkowników, znawców, coświedzących na temat tego moto. Szukam w sieci ciekawych stron (dobrze by było po polsku), literatury, wszelkiego info co do modeli, rodzajów (cywilne, wojskowe), cech chakakterystycznych. Jakie są róznice pomiędzy EMW a BMW? Jak i gdzie były oznaczane kolejne lata produkcji? Itd... Prosiłbym o jak najwiecej info, gdyż moze komuś to sie też w przyszłosci przyda. Jakie częsci były współzamiennie z innymi BMW a może jakimiś innymi niemieckimi markami? Rama 35 nie była od poprzednika BMW?

 

Czy przy 35 jeździły kosze boczne? Jeśłi tak, to jakiej firmy i może jakis link do zdjęcia.

 

Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi.

Edytowane przez Lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Zamierzam złożyć BMW R35. Mam troche gratów na oku na wsiach, może coś kupi się z allegro. Papier to nie problem.

Chciałem zapytać użytkowników, znawców, coświedzących na temat tego moto. Szukam w sieci ciekawych stron (dobrze by było po polsku), literatury, wszelkiego info co do modeli, rodzajów (cywilne, wojskowe), cech chakakterystycznych. Jakie są róznice pomiędzy EMW a BMW? Jak i gdzie były oznaczane kolejne lata produkcji? Itd... Prosiłbym o jak najwiecej info, gdyż moze komuś to sie też w przyszłosci przyda. Jakie częsci były współzamiennie z innymi BMW a może jakimiś innymi niemieckimi markami? Rama 35 nie była od poprzednika BMW?

 

Czy przy 35 jeździły kosze boczne? Jeśłi tak, to jakiej firmy i może jakis link do zdjęcia.

 

Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi.

 

Gratuluję trafnego wyboru, R35 to bardzo fajny sprzęt do rekonstrukcji, do którego łatwo dokupić wiele części. Co do historii zajrzyj tu: http://www.boxer-motor.com/index.php?optio...id=56&Itemid=55

Stron po polsku nie spotkałem. Dużo dowiesz się np z: http://www.emw-r35.de/index.html , http://www.bmw-mono-club.nl/ i http://www.bmw-einzylinder.de/index2.php?h...sen/emwhist.php

W kwestii współzamienności części to raczej dotyczyło to osprzętu niż zasadniczej konstrukcji. R 35 nie nadaje się do jazdy z wózkiem co nie znaczy, że takich egzemplarzy się nie spotyka. Pewne przystosowanie do tego celu wykazują jednak modele już powojenne do których stosowano wózki Stoye i Steib. Ale o tym musisz sam poszukać w necie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem ciekaw tego tematu, podoba mi się bmw r35.

Niestety nie mam obszernej wiedzy na ten temat ale wiem że r-35 z okresu wojennego różniła się od modeli powojennych tym

- miała nieruchomy przedni błotnik montowany do dolnej półki,

- inny jest też sam przód - lagi są cienkie - ale szczegółów nie znam niestety,

- różnią się klamkami,

- siodłem w starych skórzane w nowszych drilastic

- skrzynia biegów (chodzi o zmieniacz) w nowszych dodana nożna zmiana i mała ręczna w starych tylko ręczna.

Jeżeli się mylę to proszę o korektę a bardzo miło jeżeli ktoś doprecyzuje temat.

PS. książka Dmowskiego o BMW nie wiele Ci pomoże, sam kupiłem ją z taką myślą ale R35, jest opisane tam bardzo lakonicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieuję za odpowiedzi i podpowiedzi. Mam nadzieje, że uda sie dla mie odbudowac egzeplarz odpowiadajacy dacie produkcji a nie tylko składaka :)

 

Tak w ogóle to interesuje się II Wojną i marze o odbudowie R35 z czasów wojny w barwach i wyposażeniu wojskowym. Strój już odpowiedni mam, gorzej z motocyklem.

Edytowane przez Lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Jeżeli chodzi o silnik to model przedwojenny nie ma małego kwadratowego nadlewu pod cylindrem patrzac od strony rozrzadu. Jest tez mala srubka w karterze w tylnej czesci walka rozrzadu, silniki roznia sie sygnaturami i numerami od3***** to przedwojenne a od2***** to powojenne, przedwojenne mialy pod spodem w miejscu w ktorym silnik styka sie z rama napisy bmw, powojenne tego nie maja.silnik do emw wyglada jeszcze inaczej- nie ma wyjscia na odme w karterze...to w skrocie na temat silnika. Uprzedzam, jak chcesz miec dobre moto to nie bedzie tania zabawa. zadne bmw nie jest tanie. Jak masz calaczka to ma to sens, jak masz górke czesci to lepiej to wyrzuc na allegro i nie sklejaj kundla bo ja juz przerabialem ten temat. Lepiej kupic za te czesci dobry material.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o silnik to model przedwojenny nie ma małego kwadratowego nadlewu pod cylindrem patrzac od strony rozrzadu. Jest tez mala srubka w karterze w tylnej czesci walka rozrzadu, silniki roznia sie sygnaturami i numerami od3***** to przedwojenne a od2***** to powojenne, przedwojenne mialy pod spodem w miejscu w ktorym silnik styka sie z rama napisy bmw, powojenne tego nie maja.silnik do emw wyglada jeszcze inaczej- nie ma wyjscia na odme w karterze...to w skrocie na temat silnika. Uprzedzam, jak chcesz miec dobre moto to nie bedzie tania zabawa. zadne bmw nie jest tanie. Jak masz calaczka to ma to sens, jak masz górke czesci to lepiej to wyrzuc na allegro i nie sklejaj kundla bo ja juz przerabialem ten temat. Lepiej kupic za te czesci dobry material.

Podstawowa różnica to sposób mocowania aparatu zapłonowego. W modelu przedwojennym mocowany był do pokrywy paska napędzającego prądnicę. W powojennym wyeliminowano przypadłość aparatu polegającą na rozregulowaniu się zapłonu w wyniku obluzowania tejże pokrywy. W nowej wersji pokrywa otrzymała otwór przez który przechodził wspornik aparatu będący częścią korpusu silnika. Szczegóły znajdziesz tu: http://www.emw-r35.de/galerie.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziękuje za odpowiedzi :) Wszystko juz jest jasne, lecz i tak będe co raz zadawał pytania. Jednak stałem sie posiadaczem kompletnego wojennego silnika za jedyne 350 zł.

 

Maaciek, na szczęscie znalazłem trochę gratów do 35, w cenie powiedzmy złomu, niestety pomieszane z EMW, jakoś bez większych nakładów dałoby się z tego złożyć kompletne moto z mało poważnymi brakami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam, ma może ktoś z was książkę typu sam naprawiam do BMW R35? Przymierzam się wŁaśnie do odrestaturowywania BMW R35 które staŁo 15 lat. Chce rozebrać silnik i wszystko sprawdzić.

Takiej książki nie ma na rynku ani Polskim, ani Niemieckim. Dostępne są jedynie reprinty katalogu części i instrukcji obsługi (allegro lub Motobazar Łudź) oraz książka po niemiecku o historii modelu R35. Reszta to własne doświadczenie, wiedza znajomych i specjalistów od różnego rodzaju obrubki, niezbędnych do regeneracji panewek, wału czy głowicy. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie będzie Łatwo, myślę , że z silnikiem dam sobie radę tylko zastanawia mnie gażnik ponieważ nie ma w nim żadnego cięgna od "gazu" . Jest ktoś z Was z Rzeszowa kto mógŁby mi pomóc w razie problemu z poskŁadaniem tego wszystkiego? oczywiście nie za darmo. Motor jest kompletny ,w poŁowie rozebrany (moj ziadek rozebraŁ motor żeby zniechęcić ewentualnego zŁodzieja) . ZostaŁ odkręcony gaźnik, tylne koŁo, alternator , tŁumik i waŁ kardana. Rama będzie malowana w poŁowie Sierpnia \, motor wcześniej byŁ na chodzie ale i tak pasuje rozebrać caŁy silnik i wszystko sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie będzie Łatwo, myślę , że z silnikiem dam sobie radę tylko zastanawia mnie gażnik ponieważ nie ma w nim żadnego cięgna od "gazu" . Jest ktoś z Was z Rzeszowa kto mógŁby mi pomóc w razie problemu z poskŁadaniem tego wszystkiego? oczywiście nie za darmo. Motor jest kompletny ,w poŁowie rozebrany (moj ziadek rozebraŁ motor żeby zniechęcić ewentualnego zŁodzieja) . ZostaŁ odkręcony gaźnik, tylne koŁo, alternator , tŁumik i waŁ kardana. Rama będzie malowana w poŁowie Sierpnia \, motor wcześniej byŁ na chodzie ale i tak pasuje rozebrać caŁy silnik i wszystko sprawdzić

Myślę, że jednak dobrze by było, byś kupił przynajmniej instrukcję do R35 (na allegro bywa po polsku). Motorek mimo, że jest bardzo prosty, wymaga znajomości jego budowy, by prawidłowo złożyć poszczególne zespoły. Gaźnik ma przepustnicę do której mocowana jest linka, natomiast nie posiada iglicy jak w innych klasycznych gaźnikach. Motocykl nie ma i nigdy nie miał alternatora tylko prądnicę. Zwrócić należy uwagę na prawidłowe spasowanie wału z przednią panewką, oraz na stan panewek wałka rozrządu. Wrażliwym miejscem jest też przekładnia napędowa oraz wycisk sprzęgła. Życzę powodzenia w reanimacji Osła. :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...