HunterM Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 (edytowane) Podawanie uniwersalnej wartości jest błędem. Każdy motocykl ma zawieszenie regulowane na podstawie masy kierowcy. Podane jest to w instrukcji użytkowania - jak ktoś nie ma niech sobie poszuka. Jest tam napisane ile przydanej masie trzeba czego i gdzie odkręcić/wykręcić. U mnie wartości są podane do masy motocyklisty 68kg, mam trochę więcej więc wartości skorygowałem liniowo, troszkę na czuja sprawdzając jak sprzęt się prowadzi po poprawkach. Jak ktoś nie wie to niech ustawi zgodnie z zaleceniami z serwisówki / instrukcji i daruje sobie kombinacje bo u niedoświadczonych kierowców może to przypominać zabawę małpy z brzytwą. Edytowane 11 Lutego 2010 przez HunterM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kostekw Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 (edytowane) Od razu przyznaje sie bez bicia ze w sprawie amortyzatorow nie jestem fachowcem z tym ze mam kilka pytan w kwestiach formalnych :wink: Wg. mojej wiedzy twierdzenie ze "Im twardszy amor, tym mniej energi może pochłonąć i więcej niej zostanie przeniesiona na koła" jest chyba nietrafione, wydaje sie, ze im twardszy amor tym moze pochlonac wiecej energi, znaczy sie wiecej energii potrzeba do jego ugiecia. Kolejna kwestia dotyczy stwierdzenia: "Dampery (czyli bump i rebound) dają wam możliwość zmiany tempa w jakim amorki zostaną naładowane lub rozładowane. Czyli im większe ciśnienie w damperach tym dłużej amortek będzie się ładował, tym dłużej będzie trwało przeniesienie masy na koło/ła". I znowu wydaje mi sie, ze im twardszy zbiornik tym czas jego ladowania jest krotszy gdyz juz wypelnia go cisnienie o wyzszych parametrach niz w przypadku zbiornikow o cisnieniu mniejszym, ktore laduja sie dluzej :icon_rolleyes: I w przypadku zbiornikow o cisnieniu wyzszym przeniesienie masy na kola bedzie szybsze niz w przypadku zbiornikow o cisnieniu mniejszym, ktore wymagaja dluzszego ladowania a tym samym dluzszego czasu na przeniesienie masy na kolo. Prosilbym o ustosunkowanie sie do moich watpliwosci... :icon_mrgreen: Co razcja to fakt, miało być odwrotnie :) Edytowane 11 Lutego 2010 przez kostekw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki010483 Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Podawanie uniwersalnej wartości jest błędem. Każdy motocykl ma zawieszenie regulowane na podstawie masy kierowcy. Podane jest to w instrukcji użytkowania - jak ktoś nie ma niech sobie poszuka. Jest tam napisane ile przydanej masie trzeba czego i gdzie odkręcić/wykręcić. U mnie wartości są podane do masy motocyklisty 68kg, mam trochę więcej więc wartości skorygowałem liniowo, troszkę na czuja sprawdzając jak sprzęt się prowadzi po poprawkach. Jak ktoś nie wie to niech ustawi zgodnie z zaleceniami z serwisówki / instrukcji i daruje sobie kombinacje bo u niedoświadczonych kierowców może to przypominać zabawę małpy z brzytwą. Zgadzam się z tobą że najłatwiej jest ustawić według serwsuwki ale te wartości (sag statyczny i dynamiczny)uwzględniają masę kierowcy i motocykla a dodatku pozwalają okresilić czy dane sprężyny są odpowiednie do danej masy kierowcy i wcale się nie wymądrzam tylko mówię to co poczytałem na linku od konikkonik według mnie ma to jakiś sens jest bardziej skomplikowane od instrukcji ale dokładniejsze i oczywiście trzeba pomysileć przy tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Ile teoretykow tyle teorii wzgledem ustawiania zawieszenia tak na marginesie. Sag czyli ugiecie wstepne mierzy sie pod obciazeniem kierowcy i generalnie w zaleznosci od skoku zawieszenia i przeznaczenia motocykla zawiera sie pomiedzy 30-40 mm,aczkolwiek nie ma jakiegos "zlotego" numeru. Wazny jest odpowiedni pomiar,poniewaz zawieszenie ma jakies w sobie tarcie nalezy wyciagnac srednia z dwoch wartosci.Oczywiscie potrzebne sa dwie osoby i jakis sposob na stabilizacje motocykla,nie mozna podpierac sie noga,nawet delikatnie. Najpierw pomocnik podnosi koniec motocykla powiedzmy o 20 mm i nastepnie delikatnie opuszcza i mierzymy. Pozniej naciska na koniec motocykla i pozwala powoli zawieszeniu odbic i mierzymy. Srednia z tych dwoch pomiarow to jest skorygowany tzw sag. Robimy to odpowiednio z przodem i tylem. Co do regulacji tlumienia ugiecia i odbicia to na poczatek radze uzyc namiarow z instrukcji i ewentualnie poeksperymentowac pozniej. Wane jest zeby zmieniac tylko jedno ustawienia podczas takiej zabawy,pozwoli to latwiej zrozumiec jakie efekty daje dana regulacja. Jedna z metod ktora jest uzywana przez specow do zawieszenia polega na jednoczesnym przyduszeniu motocykla w dol w okolicy siedzenia kierowcy i 1/3 dlugosci zbiornika ( od przodu) ( w pewnym stopniu odwierciedla to w jaki sposob kierowca obciaza moto swoim ciezarem),pozwala to wyczuc czy tlumienie jest mniej wiecej rowne pomiedzy przodem i tylem. Porownujac ugiecie zawieszenia pod ciezarem wlasnym motocykla oraz obciazeniem mozna uzyskac bardzo ogolna informacje na temat czy sprezyny maja odpowiednia twardosc. Np.,jezeli ustawiemy ugiecie zawieszenia pod obciazeniem na 35mm a bez kierowcy moto nastepnie siada 5 mm to sprezyny sa ewidentnie za miekkie. Tak na marginesie to japonskie sporty maja sprezyny za slabe na typowego kolesia z Europy czy Ameryki Polnocnej. Na koniec jeszcz jedna obserwacja,troche wiem na temat regulacji niuansow zawieszenia ale najwieksza poprawe dalo oddanie mojego moto fachowcowi od zawieszenia na 30 minut. Czasami za wiedze czy tez informacje warto zaplacic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Na koniec jeszcz jedna obserwacja,troche wiem na temat regulacji niuansow zawieszenia ale najwieksza poprawe dalo oddanie mojego moto fachowcowi od zawieszenia na 30 minut. Czasami za wiedze czy tez informacje warto zaplacic. potwierdzam zasade , maja swoje tajemne triki i mixy olejow , pare patentow ala ohlins/penskie, odrazu wymiania uszczelniacze , podajesz wage , na symulatorze stestuja i skroja max 200$, za sam wjazd w ASO na wymiane uszczelniacza licza sobie +250$ :banghead: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p A q Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 (edytowane) Na koniec jeszcz jedna obserwacja,troche wiem na temat regulacji niuansow zawieszenia ale najwieksza poprawe dalo oddanie mojego moto fachowcowi od zawieszenia na 30 minut. Czasami za wiedze czy tez informacje warto zaplacic. potwierdzam zasade , maja swoje tajemne triki i mixy olejow , pare patentow ala ohlins/penskie, odrazu wymiania uszczelniacze , podajesz wage , na symulatorze stestuja i skroja max 200$, za sam wjazd w ASO na wymiane uszczelniacza licza sobie +250$ :banghead: Gdzie takich fachowcow mozna znalesc bo ja o takich w okolicy nie slyszalem? Skoro panowie wyzej wymienieni obryci z tematem oddali do specjalisty to tym bardziej sie boje sam wziac za regulacje bo znam sie na tym ledwo co i to tylko teoretycznie. Pewnie jak bym sie sam za to bral to za pierwszym razem bym to pewnie spieprzyl tak jak to jest zazwyczaj kiedy sie pierwszy raz maluje, szpachluje czy wykonuje inne naprawy. Edytowane 13 Lutego 2010 przez p A q Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p A q Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Wyregulowali... ale kto i gdzie? W serwisie hondy/suzuki? Ile placiles za taka przyjemnosc? Umial bys teraz po ich instrukcjach sam to zrobic u siebie albo wyregulowac komus innemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speed'y Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Witam. Ja również poszukuję pomocy - jak ustawić zawieszenie w Suzuki gsxr 600 K7. Mam rozregulowane, coś pokręciłem. Jeśli ma ktoś namiary na fachowca z pomorskiego to niech poda :notworthy: Albo może ktoś ma jakąś instrukcję jak krok po kroku ustawić samemu. Dziękować :notworthy: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tytexo Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 To fakt, Ja jak sobie poregulowałem to się jeździć nie dało. :bigrazz: Oddałem moto, podałem wagę, wyregulowali mi w 15 minut, i powiedzieli jak to robić. Znacie ludzi w kraju, warsztaty motocyklowe gdzie można profesionalnie ustawić nastawy zawieszenia? Cytuj LAKIERNICTWO MOTOCYKLOWE - 889 423 626 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 http://www.grandysduo.com.pl/ http://www.ptm.pl/ http://dynotech.pl/ http://www.wallrav.com/index_w.html no ale jeszcze z 50x bedzie dokrecal i dokrecal na torze , a moze jedno klikniecie tak a moze tu a moze tam a moze srak i owak , od tak nigdy nieustawisz i konczy sie wymiana bebechow i tylu na ohlinsa lub tym podobne :lalag: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 To może ja wrzucę kontakt do człowieka u którego ustawiałem swoje zawiasy, zresztą nie tylko ja.Ostrzegam iż wizyta u Łukasza uczy pokory wobec wyobrażeń o wiedzy na temat zawieszania i jego regulacji. :Dhttp://www.ltdesigns.pl/ Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.