Skocz do zawartości

pytania lajkonika o MZ


zbyhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

Od kilku godzinek jestem szczesliwym posiadaczem MZtki 250.

Mam kilka pytan, ktore chcialbym z tego powodu zadac. A chyba tu bedzie najlepsze na to miejsce...

 

1. Przede wszystkim jakie mozecie polecic mi ksiazki o MZ? Z doswiadczenia z WSK wiem, ze bez dobrej ksiazki ciezko jest sie obejsc, a slyszalem, ze malo jest naprawde dobrych pozycji omawiajacych MZtki... Moze podsuniecie mi najlepsze tytuly? A moze ktos ma cos na zbyciu? Albo skan czy pdf?

 

2. Druga sprawa, wyplywajaca z braku wlasnie takich ksiazek, jest taka, ze nie mam jeszcze bladego pojecia jak sie co rozbiera w MZ, a chcialbym dobrac sie do kontrolki ladowania akumulatora... Otoz, kontrolka ta nie swieci wcale. Chce ja wymienic w pierwszej kolejnosci, zeby sie przekonac, czy to tylko kontrolka, czy brak ladowania, czy jakies zwarcie albo jeszcze cos. Musze to wiedziec, abym mogl podjac plany dalszej dzialalnosci z motorem. Bo jak nie mam ladowania, to niezle wdepnalem i bede musial zajac sie elektryka...

 

3. Trzecia sprawa jest wymiana opony. Musze zmienic tylna oponke i nie bardzo wiem, czy nie wymaga to jakiejs specjalnej ekwilibrystyki przy zdejmowaniu kola. Jeszcze sie nie za bardzo zdazylem wszystkiemu przyjrzec. Wiadomo - emocje... Jakby wiec ktos mogl pokrotce opisac, co musze wykrecic, zeby zdjac to kolo, bylbym wdzieczny. Zapewne jak pojde obejrzec motor, sam na to wpadne, ale jestem moze jest jakis knif, jakas metoda ulatwiajaca zadanie etc. Oto mi glownie chodzi...

A poza tym w moim motocyklu jest taki bajer, ze tylne kolo ma pewien luz i potrafi sie przesuwac w lewo i prawo na osi o jakies pare milimetrow (czy w cholere duzo). Wyglada to jakby brakowalo jakiejsc podkladki. Nie wiecie moze, czy wlasnie czegos brakuje, czy moze za slabo jest calosc skrecona?

 

Dalej bede pytal, jak bede juz cos wiecej mial na oku...

Z gory dzieki za wszelka pomoc i sorry, za banalnosc pytan...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do książek to polecam "Jeżdżę motocyklem MZ" - łatwo dostępna i jest tam trochę przydatnych informacji. Jeżeli chodzi o kwestie technoiczne, to znacznie lepsza jest orginalna serwisówka, ale tej nie można praktycznie nigdzie dostać. Ja sobie takową sxerowałem od qmpla i postaram się zrobić jakieś skany, ale na razie zbliża się nieuchronnie sesja na studiach i czasu brak :) Przypomnijcie mi jakoś w połowie lutego, to się za to wezmę.

Aby sprawdzić, czy jest ładowanie, po prostu odpal motocykl, włącz światła i zobacz, czy przy dodawaniu gazu reflektor świeci mocniej - jeśli nie, to coś jest nie tak. Przy okazji polecam, abyś od razu sprawdził jaki masz regulator napięcia - jeżeli mechaniczny, to jak najszybciej zmień go na elektroniczny. Kosztuje taki układ 27 zeta, a przynajmniej masz gwarancję, że nie spalisz wirnika, jak to się dzieje na mechanicznych regulatorach (ja tak miałem, a nowy wirnik to, niestety, całkiem spory wydatek) - regulator znajduje się pod siedzeniem - jeżeli jest to duża metalowa puszka to niedobrze, jeżeli mała czarna skrzynka, to git ;)

Z tym kołem to postaram się jakieś skany zrobić i umieścić niedługo.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-tek!

 

Witaj Zbyhu - przyszła koza do woza ;-) Będziesz teraz częstym gościem w tym dziale ;)

Twoja Ecia ma mechaniczny regler, moja ma taki sam. Dopóki jest sprawny, nie ma się co bać o wirnik. Niektóre egzemplarze jeżdżą latami z takim reglerem. Zaleta jest taka, że mądry elektryk przeczyści styki, podegnie któryś i regler będzie nadal działał. Jak się elektronik skopci to na śmietnik go można wyrzucić. U mnie tak sie stało. Elektryk powiedział, że miałem źle podłączony, a robiłem wg schematu... Dałem mu stary mechaniczny i hula ładowanie cacy.

Najpierw zmierz napięcie ładowania na zaciskach akumulatora, wtedy będziesz wiedział czy to żarówka zjarana, czy coś poważniejszego. Napięcie przy reglerze mechanicznym na wolnych obrotach ma z reguły wartość napiecia akumulatora. Od ok. 2 tys powinno juz osiągać ok 14V. Oczywiście sprawdzasz na włączonych światłach mijania.

O książce serwisowej do ETZ wszyscy mówią, że maja tylko ksero, że brudna, że nie mają teraz czasu... Jednego gościa z pl.rec prosiłem się pół roku i tylko pisał, że jak tylko czas będzie to poskanuje. Już dwóch forumowiczów znam, którzy tę książkę mają... Ja się w lutym przypomnę :-)

Co do koła - poślę Ci na maila serwisówkę, tam może zobaczysz, jakiej tulejki dystansowej brakuje w tym kole.

Pozdrówki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Dzieki!!

Ten regulator napiecia widzialem raz, ale nie wiem jaki to byl. Zapytam, Zbyhoo pewno bedzie wiedzial (wtedy wlasnie ze mna ogladal motor i kazal zdjac kanape). Byla tam jakas skrzynka, ale nie powiem, czy mechaniczna czy elektroniczny.

Dowiem sie ;).

Jeszcze raz dzieki...

 

A co z ta kontrolka? Jak sie do tego dobrac? mI czy w ogole mozna kupic takie kontrolki?

Pozdrawiam

 

DOPISANE :)

Hehe, Zbyhoo napisal posta jak ja pisalem swojego.

Juz wiem jaki mam regulator :(.

Dzieki Zbyhoo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-tek!

 

Witaj Zbyhu - przyszła koza do woza ;-) Będziesz teraz częstym gościem w tym dziale ;)

Twoja Ecia ma mechaniczny regler' date=' moja ma taki sam. Dopóki jest sprawny, nie ma się co bać o wirnik. Niektóre egzemplarze jeżdżą latami z takim reglerem. Zaleta jest taka, że mądry elektryk przeczyści styki, podegnie któryś i regler będzie nadal działał. Jak się elektronik skopci to na śmietnik go można wyrzucić. U mnie tak sie stało. Elektryk powiedział, że miałem źle podłączony, a robiłem wg schematu... Dałem mu stary mechaniczny i hula ładowanie cacy.

Najpierw zmierz napięcie ładowania na zaciskach akumulatora, wtedy będziesz wiedział czy to żarówka zjarana, czy coś poważniejszego. Napięcie przy reglerze mechanicznym na wolnych obrotach ma z reguły wartość napiecia akumulatora. Od ok. 2 tys powinno juz osiągać ok 14V. Oczywiście sprawdzasz na włączonych światłach mijania.

O książce serwisowej do ETZ wszyscy mówią, że maja tylko ksero, że brudna, że nie mają teraz czasu... Jednego gościa z pl.rec prosiłem się pół roku i tylko pisał, że jak tylko czas będzie to poskanuje. Już dwóch forumowiczów znam, którzy tę książkę mają... Ja się w lutym przypomnę :-)

Co do koła - poślę Ci na maila serwisówkę, tam może zobaczysz, jakiej tulejki dystansowej brakuje w tym kole.

Pozdrówki![/quote']

 

Co do tej serwisówki, to to 112 stron jest niestety, a więc roboty trochę też, jako że mam zwykły skaner bez żadnych przystawek czy podajników - no ale wezmę się za to w końcu, tylko po egzaminach.

Jeżeli chodzi o regulator, to mówił mi to qmpel, który składa MZtki i wiele motocykli zrobił - mówił, że ilekroć miał klienta z przepalonym wirnikiem to tylko na mechanicznych regulatorach. Nigdy nie zdarzyło mu się, aby wirnik został spalony na elektronicznym regulatorze, więc coś w tym musi być. W każdym razie lepiej zapłacić 27 niż 200 zeta - tak mi się wydaje.

A jak potrzebujecie jakiś konkretnych opisów czy schematów z serwisówki, to piszcie - pojedyncze strony mogę zeskanować i wysłać od ręki, nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Dobra, w najblizszym czasie tylne kolo bedzie zdjete.

Mozecie mi polecic jakas oponke do tylu?

Chcialbym sobie zafundowac cos nieco lepszego, najlepiej szerokosci 110 ;).

Tzn. chce typowo oponke szosowa, ale nie taka najtansza. Mozecie mi jakas polecic?

I ile taka lepsza opona moze kosztowac?

 

Ponadto, bede musial cos zrobic ze szprychami w tym kole, bo sa troche objechane rdza, ale to juz inna bajka...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak potrzebujecie jakiś konkretnych opisów czy schematów z serwisówki, to piszcie - pojedyncze strony mogę zeskanować i wysłać od ręki, nie ma problemu.

 

ja mam mechaniczny i w sumie wymienilbym, tylko nie wiem jak,

mialbys moze w serwisowce schematy polaczenia?

jak tak i moglbys mi wyslac w wolnym czasie to bylbym wdzieczny,

moj email : [email protected]

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo !!

Widze ze ostro egzaminujesz forumowiczow z ich wiedzy...i dobrze ;) .

Ja uwaznie sledze te posty bo sam w najblizszym czasie ( kolo wakacji)bede chcial kupic podobna.

Mam nadzieje ze szubko sie nauczysz serwisowac i chyba zapisujesz te PDFy na dysku.

Bo przyjdzie taki czas ze poprosze cie o ich udostepneinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Jasne Virus, spoko ;).

Jak bedziesz juz szczesliwym posiadaczem MZtki, to wszystko co nazbieram wysle do Ciebie :).

A co do tego co rozmawialismy na gg to juz nie ma problem, albowiem dzisiaj MZtka odpalila :(.

Teraz szukam lacza na tyl, ale juz cos namierzylem :(.

Tylko, ze to z 200zl kosztuje :x.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...