robert11250 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Witam..jeszcze nie jestem posiadaczem tego motocykla ,aczkolwiek przymierzam sie do kupna CRF 450...tylko mam zapytanie..ktory model z ktorego roku byl wydaniem godnym polecenia..moj fundusz to z ok 10000zl czekam na komentarze w tej sprawie bo po wakacjach chce sobie cos takiego sprawic..POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Mam porównanie takiej CRF z 03r do YZF 426 z 01r.CRF Sporo wyższa i lżejsza (alu rama). Dwaj bracia którzy na tym śmigają twierdzą że CRF-ka jest jakies 15-20% mocniejsza. CRF ma także bardziej cofnięte koło niż YZF 426. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 (edytowane) CRF jest nowym rozdziałem w działce motocrossowej Hondy. To pierwszy poważny czteropak po latach produkcji enduro.Z racji tego pierwsze egzemplarze (2002 CRF450 i 2005 CRF250) posiadają drobne niedociągnięcia i wady wieku dziecięcego.Czterysta-pięćdziesiątka od 2002 do 2004 roku nie przeszła poważniejszej zmiany i wg. powszechnych opinii występuje problem z kątem nachylenia główki ramy. Efektem ubocznym tego błędu jest niezbyt lekkie prowadzenie w zakrętach za to stabilność na prostych.Od 2005 roku produkcji poprawiono to niedociągnięcie i podobno jest lepiej.Ja sam latam modelem z pierwszego roku produkcji, jak dla mnie jazda po zakrętach jest co najmniej dobra ale nie jestem zawodnikiem. Standardowym problemem crossowych czterosuwów Hondy jest wrażliwość na zalania. Sprzęt przy zbyt delikatnym traktowaniu rolgazu potrafi czknąć i jego późniejsza chęć do odpalenia jest nikła, po odczekaniu kilku minut pali. Obiegową opinią są również wpadające zawory ssące (tytanowe). Przy należytym zgodnym z serwisówką traktowaniu znam przypadki gdzie silnik przelatał 140 motogodzin bez konieczności regulacji zaworów. Na wyróżnienie (szczególnie w porównaniu z YZF na stalowej ramie) zasługuje dostęp do wszystkich elementów koniecznych do serwisu motocykla. Rama nie przeszkadza a wręcz bardzo ułatwia dostęp do regulacji luzów zaworowych. Niezwykle wygodne jest regulowanie zaworów dzięki zastosowaniu pojedyńczego wałka rozrządu Unicam - cały wałek wraz z jego łożyskowaniem demontowalny jest z motocykla w całości.Honda również jako jedyna posiada oddzielny olej smarujący skrzynię biegów i oddzielny w skrzyni korbowej. W sumie wchodzi ich całe 1,5 litra. Przy zakupie (jeżeli to wykonalne, w co wątpie) warto sprawdzić jaki rozmiar płytek zaworowych jest zastosowany na dolocie. W przypadku płytek mniejszych niż 170-165 może to sugerować początek wpadania zaworów. Warto obejrzeć jak to w każdym innym enduraku dolne łożyskowania amortyzatora - prolinka. Koszt naprawy to prawie 500 PLN. Za kwotę którą dysponujesz sugeruje za rozejrzeniem się za 2005 rocznikiem, model poprawiony,sprawny i ciekawy. Pamiętaj że 450 Hondy moc oddaje w wyjątkowo wulgarny sposób - poprawiono to podobno w modelu 2009 gdzie zastosowano wtrysk paliwa. Edytowane 29 Października 2008 przez samson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neken Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 (edytowane) Standardowym problemem crossowych czterosuwów Hondy jest wrażliwość na zalania. Sprzęt przy zbyt delikatnym traktowaniu rolgazu potrafi czknąć i jego późniejsza chęć do odpalenia jest nikła, po odczekaniu kilku minut pali. Oj, zdecydowanie potwierdzam. Przeważnie pali na 1 kopa ale jak "czknie" to ała.... najlepiej chwile odczekać (kopanie często na niewiele się zda) lub odpalić "na popych" jak jest taka możliwość. W jeździe po torze jest to element niewystępujący ale już przy śmiganiu enduro w ciężkim terenie się zdarza. Obiegową opinią są również wpadające zawory ssące (tytanowe). Przy należytym zgodnym z serwisówką traktowaniu znam przypadki gdzie silnik przelatał 140 motogodzin bez konieczności regulacji zaworów. Potwierdzam, dwie crf-ki znajomych na "tytanach" zrobiły bum. Nie wiem czy to akurat wina tytanowych zaworów ale wiem że się zdarza (Ja wymieniłem zawory na stalowe). Trzeba sprawdzać luzy i regulować zawory a powinno być dobrze. A tak w ogóle to maszynka jest świetna, mocna i agresywna do czego trzeba na początku przywyknąć. Polecam! Edytowane 28 Listopada 2008 przez neken Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor075 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 w 250 05 robie serwis co 10 mth komplet i nic sie niedzieje ,z tym czknieciem raz mi sie to zdarzyło pozatym motocykl jest swietny fajnie sie tym skacze ,dobrze sie prowadzi w zakretach i na wyjsciach gdybym jezdził cross to napewno bym na niego postawił , wielu znajomych ktorzy jezdzili cross country i tor na crf po przesiadce na sxf szybko wracaja do hondy ktora przy dbaniu o detale jest naprawde niezawodna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert11250 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 witam was..dziekuje za opinie.. jestem posiadaczem hondy 450 z 2004roku od wczoraj jeszcze nie mialem mozliwosci jej sprawdzic tak powaznie-snieg...ale wiosna po regulacjach itp bedzie testowana co tydzien..mysle ze takze mnie nie zawiedzie bo to warta uwagi maszyna z tego co sie dowiedzialem.. a moze macie mi podeslac serwisowke do hondy CRF450 z 2004roku??bede bardzo wdzieczny POZDRAWIAM witam was..dziekuje za opinie.. jestem posiadaczem hondy 450 z 2004roku od wczoraj jeszcze nie mialem mozliwosci jej sprawdzic tak powaznie-snieg...ale wiosna po regulacjach itp bedzie testowana co tydzien..mysle ze takze mnie nie zawiedzie bo to warta uwagi maszyna z tego co sie dowiedzialem.. a moze macie mi podeslac serwisowke do hondy CRF450 z 2004roku??bede bardzo wdzieczny POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaruso13 Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Ma ktoś może serwisówkę do CRF 450 rocznik 2005? Mam manuala do roczników 2002-2003 ale z tego co wiem w 2005 było trochę zmian (chyba że się mylę?). HELP :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Zmiany były dosyć istotne, ale głównie kosmetyczno-wizualne. Dalej główne elementy (silnik) pozostają bez zmian. Zmieniony został wahacz, rama i plastiki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaruso13 Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Dokopałem się do "Owner's manual & competition handbook" - jakby co to PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaruso13 Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Mam pytanko odnośnie łańcucha napędowego...Zmieniam napęd i zastanawiam się nad rodzajem łańcucha - do tej pory jeździłem w enduro na x-ringach i nie było problemu a tu mam małą zagwozdkę (CRF 450) wszystkie zalecane przez producentów łańcuchy do hondy crf to łańcuchy bezoringowe. Znam różnice w budowie i w czasie użytkowania poszczególnych rodzajów łańcuchów, łańcuchy bezoringowe powinny być najlżejsze...to jedyny powód dla którego zaleca się je do motocrossu? Czy chodzi też o wytrzymałość? Szerokość ogniw zdaje się nie jest jednakowa w przypadku bezoringowych i oringowych łańcuchów? Ile mth wytrzymuje łańcuch bezoringowy a ile łańcuch z uszczelnieniami? Zamierzałem założyć jakiegoś co najmniej o-ringa ale teraz to już sam nie wiem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Łańcuchy bezoringowe w motocrossie stosuje się ze względu na najmniejsze straty mocy na przeniesieniu napędu. Jeżeli nie startujesz w MP i nie masz na nazwisko Kurowski tudzież Kędzierski zakładaj śmiało xringa (polecam DIDa 520VM). Ja na swoim xringu przejechałem już około 60mth (bez ani jednej regulacji jak na razie), błoto, podjazdy, jazda na gumie. Kolega na fabrycznym KTMowym bezoringu zrobił zdaje się nie więcej niż 30 mth. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaruso13 Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Łańcuchy bezoringowe w motocrossie stosuje się ze względu na najmniejsze straty mocy na przeniesieniu napędu. Jeżeli nie startujesz w MP i nie masz na nazwisko Kurowski tudzież Kędzierski zakładaj śmiało xringa (polecam DIDa 520VM). :notworthy: Dzięki! Moje nazwisko nawet nie zaczyna się na "K" więc sprawa jest prosta :biggrin: Czyli bezorigowy łańcuch = mniejsze tarcie / opór, mniejsza masa (oba parametry nie zauważalne w amatorskiej jeździe) oraz szybsze zużycie. Łańcuchy z uszczelniaczami = większa masa, większe opory, większe przebiegi... Czyli dla amatorskiej jazdy warto zainwestować w łańcuch z uszczelniaczami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bacadzik78 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Łańcuchy bezoringowe w motocrossie stosuje się ze względu na najmniejsze straty mocy na przeniesieniu napędu. Jeżeli nie startujesz w MP i nie masz na nazwisko Kurowski tudzież Kędzierski zakładaj śmiało xringa (polecam DIDa 520VM). Ja na swoim xringu przejechałem już około 60mth (bez ani jednej regulacji jak na razie), błoto, podjazdy, jazda na gumie. Kolega na fabrycznym KTMowym bezoringu zrobił zdaje się nie więcej niż 30 mth. jesli sie niescigasz zawodowo to polecam xringa na zwyklym bedziesz naciagal po kazdej jezdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>ENDUROS*600< Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Witam !!! Mam pytanie odnośnie Hondy Crf 450 06' a mianowicie na allegro znalazłem kompletne uzwojenie alternatora ZE SWIATLAMI do tego motocykla. Czy ktos juz moze przekladal to w swojej crf aby swiecily swiatla, czy nic oprocz tego nie trzeba zakladac (zadnych regulatorow napiecia itp.) i czy obsluzy to lampe przod + tyl ??? I jeszcze jedno pytanie, na allegro oferowany produkt podobno pasuje tylko od rocznika .... do 05' czy w 06 zaszly jakies zmiany ? Czy powinno takze pasowac do 06. Z gory dziekuje za odp. Pozdrawiam :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Uzwojenie takie albo pochodzi z modelu X, albo jest to akcesoryjne uzwojenie np. Trailtecha. Niemniej jednak idzie ono w komplecie z kołem magnesowym i tak należało by to wymieniać. Odnośnie reglera się nie wypowiem, bo nie wiem ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.