Skocz do zawartości

Zamknieta guma i co dalej ???


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

- cargo wjazd na wiadukt

- wyjezdzajac z terminalu lotniska -> w lewo x2

 

 

Byłem ostatnio na Cargo i nie jest tam (na wiadukcie) dobra aż tak miejscówka :biggrin: - zwłaszcza przy winklu w prawo przy zjeździe bo odrazu dajesz mocno po heblach, co najgorsze w złożeniu - bo inaczej się wpier** na czerwonym na sam środek skrzyżowania :buttrock: ..do winkla na wiadukcie w lewo, jadąc w góre nie mam zastrzeżeń ale nie da tam się aż tak pożądnie złożyć :cool:

 

nowak: To tam za wiaduktem przy terminalu są jeszcze jakieś 2 dobre winkle bo nic nie wiem o tym ?? :cool:

Edytowane przez Tylik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff dobrze, że chociaż ty jeździsz bezbłędnie. Gdyby Lorenzo odrobił prace domową to pewnie nie wyrąbałby na pierwszym zakręcie w Laguna Seca! A to głupek! :buttrock:

 

Chyba masz jakiś problem z ego. O błędach trzeba wiedzieć wtedy się ich nie popełnia.

Jeżeli chodzi o Lorenzo to pierwszy high side jaki złapał w tym sezonie był spowodowany odciążeniem tyłu w przejściu z prawego do lewego (przeniesienie masy ze sterowaniem i puszczenie gazu). Film był na necie ze zbliżeniami zawieszenia. Znajdź, pooglądaj i ucz się na błędach innych. To nie wstyd robić błędy, tu chodzi o świadomość błędów.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konikkonik, mozesz fachowo opisac to, co sie tutaj stalo: http://pl.youtube.com/watch?v=DDZETubIe7k ?

 

Właśnie o tym mówiłem. Na dokładne wytłumaczenie tego co dzieje się z zawieszeniem motocykla i całą dynamiką jazdy potrzebuję ok 4 godzin. Ale dla ciebie w skrócie.

 

1. Jest taka zasada, nie do przeskoczenia w dynamice jazdy. Nie można przenosić masy i sterować w tym samym czasie.

 

2. Na przejściu przez stan równowagi, czyli jadąc w lewym i przechodząc do prawego i odwrotnie, nie można puścić gazu. Czyli manewr zmiany kierunku wykonujemy na stałym gazie, wynika to z konstrukcji zawieszenia i ogólnych praw fizyki jakie działają na układ zawieszenia (mówię tu o podstawach jazdy, na wyższych etapach świadomości jazdy, można w tym manewrze wykonywać 3 typy doklejeń zawieszenia).

 

Lorenzo przenosił masę i sterował w tym samym czasie, widać to w zwolnieniu(no po prostu to jest wyścig i chciał szybko). Po szarpnięciu wynikającym z błędu odpuścił trochę gazu.

Bardzo dokładnie widać co stało się z przednim zawieszeniem w momencie tuż za stanem równowagi (chyba wiesz o który moment mi chodzi). Zobacz, że lagi prawie dobiły, odciążył się tył, no i dalej klasyka high side.

Na przejściu przez stan równowagi na zawieszenie motocykla działają ogromne siły. Dla mnie jest to najtrudniejszy manewr w jeździe na motocyklu.

Pozdrawiam.

Edytowane przez konikkonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ostatnio na Cargo i nie jest tam (na wiadukcie) dobra aż tak miejscówka :rolleyes: - zwłaszcza przy winklu w prawo przy zjeździe bo odrazu dajesz mocno po heblach, co najgorsze w złożeniu - bo inaczej się wpier** na czerwonym na sam środek skrzyżowania :icon_rolleyes: ..do winkla na wiadukcie w lewo, jadąc w góre nie mam zastrzeżeń ale nie da tam się aż tak pożądnie złożyć :wink:

 

codziennie rano jadę tym wiaduktem do pracy ... jadąc lewy zakręt uwarzajcie na bruzdę w asfalcie przy wewnętrznej, kótra ciągnie się przez całą jego długość ... to od mojego podnóżka :crossy: :cool: :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej, dzieki

 

a dlaczego szarpnelo motycyklem w 7 sek.?

No właśnie to jest moment kluczowy wynikający z przenoszenia masy i sterowania w tym samym czasie. Jest na to ćwiczenie, w którym możesz odczuć to zjawisko bezpiecznie na małej prędkości. Przy 30-40 km/h zjawisko to występuje, tylko nie robi ci krzywdy. W manewrze zmiany kierunku przeszkadza nam bardzo nasza bariera fizjologiczna, która zamyka nam gaz (poza kontrolą naszej pały) i to tak naprawdę z tym musimy się uporać. Trzymanie gazu na przejściu, odpowiednie przenoszenie masy i sterowanie, 2 godziny i jeździsz poprawnie. Potem tylko ćwiczenia we własnym zakresie.

To będzie na tyle, nic już nie napiszę na ten temat.

Pozdrawiam.

Edytowane przez konikkonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ostatnio na Cargo i nie jest tam (na wiadukcie) dobra aż tak miejscówka :rolleyes: - zwłaszcza przy winklu w prawo przy zjeździe bo odrazu dajesz mocno po heblach, co najgorsze w złożeniu - bo inaczej się wpier** na czerwonym na sam środek skrzyżowania :biggrin: ..do winkla na wiadukcie w lewo, jadąc w góre nie mam zastrzeżeń ale nie da tam się aż tak pożądnie złożyć :wink:

 

nowak: To tam za wiaduktem przy terminalu są jeszcze jakieś 2 dobre winkle bo nic nie wiem o tym ?? :cool:

w dol jest srednio zgadzam sie -- takie male utrudnienie jak w laguna seca ;) ale za to w gore ejst fajnie... scinasz w prawo, odrekcasz, skladasz sie i lecisz w gore ... proste prawda? :lalag: z pamieci nie powiem jaka V tam sie wyciaga ale wychodzac z winkla zapinam 3ke. laczen metalowych nie pamietam to chyba nie ten winkiel Karolku... :)

 

 

B) lecisz na lotnisko przejezdzasz "przyloty" wbijasz w lewo do centrum prosta... i pozniej w lewo zajebisty winkielek i pozniej jeszcze raz w lewo z powortem na "przyloty" - powtarzasz dopoki sie nie znudzi, lub nie przegoni policja / ochrona.

 

jak mi sie przypomni to wrzuce jeszcze pare miejscowek - chwilowo brak pomyslow.

 

PS: wiadukt do auchana w mysiadle -- tez daje rade

PS2: wymieniam miejsca w ktorych mozna fajnie polatac, nie mowie ze sa bezpieczne, ale jezdzic z glowa i bedzie dobrze :)

Edytowane przez nowak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...