Tylik Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 (edytowane) - cargo wjazd na wiadukt - wyjezdzajac z terminalu lotniska -> w lewo x2 Byłem ostatnio na Cargo i nie jest tam (na wiadukcie) dobra aż tak miejscówka :biggrin: - zwłaszcza przy winklu w prawo przy zjeździe bo odrazu dajesz mocno po heblach, co najgorsze w złożeniu - bo inaczej się wpier** na czerwonym na sam środek skrzyżowania :buttrock: ..do winkla na wiadukcie w lewo, jadąc w góre nie mam zastrzeżeń ale nie da tam się aż tak pożądnie złożyć :cool: nowak: To tam za wiaduktem przy terminalu są jeszcze jakieś 2 dobre winkle bo nic nie wiem o tym ?? :cool: Edytowane 3 Sierpnia 2008 przez Tylik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konikkonik Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Uff dobrze, że chociaż ty jeździsz bezbłędnie. Gdyby Lorenzo odrobił prace domową to pewnie nie wyrąbałby na pierwszym zakręcie w Laguna Seca! A to głupek! :buttrock: Chyba masz jakiś problem z ego. O błędach trzeba wiedzieć wtedy się ich nie popełnia.Jeżeli chodzi o Lorenzo to pierwszy high side jaki złapał w tym sezonie był spowodowany odciążeniem tyłu w przejściu z prawego do lewego (przeniesienie masy ze sterowaniem i puszczenie gazu). Film był na necie ze zbliżeniami zawieszenia. Znajdź, pooglądaj i ucz się na błędach innych. To nie wstyd robić błędy, tu chodzi o świadomość błędów.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobo Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 konikkonik, mozesz fachowo opisac to, co sie tutaj stalo: http://pl.youtube.com/watch?v=DDZETubIe7k ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konikkonik Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 (edytowane) konikkonik, mozesz fachowo opisac to, co sie tutaj stalo: http://pl.youtube.com/watch?v=DDZETubIe7k ? Właśnie o tym mówiłem. Na dokładne wytłumaczenie tego co dzieje się z zawieszeniem motocykla i całą dynamiką jazdy potrzebuję ok 4 godzin. Ale dla ciebie w skrócie. 1. Jest taka zasada, nie do przeskoczenia w dynamice jazdy. Nie można przenosić masy i sterować w tym samym czasie. 2. Na przejściu przez stan równowagi, czyli jadąc w lewym i przechodząc do prawego i odwrotnie, nie można puścić gazu. Czyli manewr zmiany kierunku wykonujemy na stałym gazie, wynika to z konstrukcji zawieszenia i ogólnych praw fizyki jakie działają na układ zawieszenia (mówię tu o podstawach jazdy, na wyższych etapach świadomości jazdy, można w tym manewrze wykonywać 3 typy doklejeń zawieszenia). Lorenzo przenosił masę i sterował w tym samym czasie, widać to w zwolnieniu(no po prostu to jest wyścig i chciał szybko). Po szarpnięciu wynikającym z błędu odpuścił trochę gazu. Bardzo dokładnie widać co stało się z przednim zawieszeniem w momencie tuż za stanem równowagi (chyba wiesz o który moment mi chodzi). Zobacz, że lagi prawie dobiły, odciążył się tył, no i dalej klasyka high side.Na przejściu przez stan równowagi na zawieszenie motocykla działają ogromne siły. Dla mnie jest to najtrudniejszy manewr w jeździe na motocyklu.Pozdrawiam. Edytowane 3 Sierpnia 2008 przez konikkonik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobo Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 okej, dzieki a dlaczego szarpnelo motycyklem w 7 sek.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corben Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Byłem ostatnio na Cargo i nie jest tam (na wiadukcie) dobra aż tak miejscówka :rolleyes: - zwłaszcza przy winklu w prawo przy zjeździe bo odrazu dajesz mocno po heblach, co najgorsze w złożeniu - bo inaczej się wpier** na czerwonym na sam środek skrzyżowania :icon_rolleyes: ..do winkla na wiadukcie w lewo, jadąc w góre nie mam zastrzeżeń ale nie da tam się aż tak pożądnie złożyć :wink: codziennie rano jadę tym wiaduktem do pracy ... jadąc lewy zakręt uwarzajcie na bruzdę w asfalcie przy wewnętrznej, kótra ciągnie się przez całą jego długość ... to od mojego podnóżka :crossy: :cool: :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Gwoli uściślenia - nie tłumacz nikomu tego, czego nie jestaś pewny... Dobrze miszczu, już odpowiednio poprawiłem swoje posty :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martian1 Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 (edytowane) okej, dzieki a dlaczego szarpnelo motycyklem w 7 sek.? Wedlug mnie dlatego iz przednie kolo na moment oderwalo sie od ziemii i dotknelo jej spowrotem w troszke innej pozycji. Prawda to? Edytowane 4 Sierpnia 2008 przez martian1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konikkonik Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 (edytowane) okej, dzieki a dlaczego szarpnelo motycyklem w 7 sek.?No właśnie to jest moment kluczowy wynikający z przenoszenia masy i sterowania w tym samym czasie. Jest na to ćwiczenie, w którym możesz odczuć to zjawisko bezpiecznie na małej prędkości. Przy 30-40 km/h zjawisko to występuje, tylko nie robi ci krzywdy. W manewrze zmiany kierunku przeszkadza nam bardzo nasza bariera fizjologiczna, która zamyka nam gaz (poza kontrolą naszej pały) i to tak naprawdę z tym musimy się uporać. Trzymanie gazu na przejściu, odpowiednie przenoszenie masy i sterowanie, 2 godziny i jeździsz poprawnie. Potem tylko ćwiczenia we własnym zakresie.To będzie na tyle, nic już nie napiszę na ten temat.Pozdrawiam. Edytowane 4 Sierpnia 2008 przez konikkonik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowak Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 (edytowane) Byłem ostatnio na Cargo i nie jest tam (na wiadukcie) dobra aż tak miejscówka :rolleyes: - zwłaszcza przy winklu w prawo przy zjeździe bo odrazu dajesz mocno po heblach, co najgorsze w złożeniu - bo inaczej się wpier** na czerwonym na sam środek skrzyżowania :biggrin: ..do winkla na wiadukcie w lewo, jadąc w góre nie mam zastrzeżeń ale nie da tam się aż tak pożądnie złożyć :wink: nowak: To tam za wiaduktem przy terminalu są jeszcze jakieś 2 dobre winkle bo nic nie wiem o tym ?? :cool:w dol jest srednio zgadzam sie -- takie male utrudnienie jak w laguna seca ;) ale za to w gore ejst fajnie... scinasz w prawo, odrekcasz, skladasz sie i lecisz w gore ... proste prawda? :lalag: z pamieci nie powiem jaka V tam sie wyciaga ale wychodzac z winkla zapinam 3ke. laczen metalowych nie pamietam to chyba nie ten winkiel Karolku... :) B) lecisz na lotnisko przejezdzasz "przyloty" wbijasz w lewo do centrum prosta... i pozniej w lewo zajebisty winkielek i pozniej jeszcze raz w lewo z powortem na "przyloty" - powtarzasz dopoki sie nie znudzi, lub nie przegoni policja / ochrona. jak mi sie przypomni to wrzuce jeszcze pare miejscowek - chwilowo brak pomyslow. PS: wiadukt do auchana w mysiadle -- tez daje radePS2: wymieniam miejsca w ktorych mozna fajnie polatac, nie mowie ze sa bezpieczne, ale jezdzic z glowa i bedzie dobrze :) Edytowane 4 Sierpnia 2008 przez nowak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 prawie highside http://pl.youtube.com/watch?v=QrJOjCVG3L0&feature=related Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.