Skocz do zawartości

Pytanie o ladowanie w pojazdach rolniczych


Soku11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM!

Mam taki problem. Chodzi o kombajn, a dokladnie o elektryke w nim. Wszystko bylo jak dotad ok, ale ostatnio pojawil sie problem z kontrolka ladowania. Normalnie jest tak, ze na wolnych obrotach sie swieci, czyli nie ma ladowania. Natomiast po zwiekszeniu obrotow kontrolka gasla - ladowanie jest. Teraz dziala to odwrotnie, czyli nie swiec na niskich obrotach, a zaczyna przy wyzszych... W czym moze byc problem?? Z gory dziekuje za pomoc. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba coś z regulatorem napięcia.....pomierz napięcia wszystko będzie jasne(powinno sie dać diesel nie ma instalacji zapłonowej więc miernik cyfrowy nie powinien szaleć

 

bizon ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok poszukam u kogos miernika (wstyd sie przyznac, ale nie mam) i pomierze. Tylko pytanie gdzie mam pomierzyc te napiecia oraz jakie powinny one byc?? A kombajn to jakies tam Volvo, bodajze to:

 

POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miernik uniwersalny cyfrowy za 20 czy 15 zł i ustawiasz na volty DC do 20v dotykasz aku(+ i - ) jeśli kontrolkaświeci powinno być 12-13v jeśli nie świeci 14.5 może troche więcej

 

teoretycznie nie umiem znaleźć żadnego rozsądnego wytłumaczenia może akumulator padł ma zwarcie w celi ?? to jest obsługowy czy bezobsługowy ??

 

albo alternator albo regulator napięcia.......

 

jak zmierzysz napecie za regulatorem to wiesz czy ładuje czy nie czy kontrolka pokazuje prawdę teraz możesz zmierzyć napięcie przed regulatorem jeśli w miare dodawania gazu zmniejsza się to coś nie tak z altarnotorem albo zwarcie potem możesz wpiąc sie przed diody

 

możesz na sucho sprawdzić diody alternatora miernikiem.....

 

w bizonie to z ładowaniem działy sie cuda siadał regulator to prąd ładowania był czasem kilkanaście amper i przegrzewały sie przewody :biggrin: większośc ludzi w strachu przed pożarem w polu pszenicy czy żyta wywalała alternator i ładowanie i conajwyżej często ładowała aku.........z tym że to jest volvo więc pewnie takich jazd nie będzie.......

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...