Stiff_Master Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Może to być silniczek krokowy od zaworu od niego odchodzą 2 linki które powinny przy dodawaniu gazu sie poruszać (sprawdź na postoju czy jak dodajesz gazu od 8tys. do 11tys. sie poruszają). Ja miałem tak samo w swojej DT 125 i to była właśnie wina silniczka krokowego bo nie działał przez akumulator bo był rozładowany. Ten silniczek krokowy jest elektryczny i musi mieć ciągle zasilenie z akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 W CRM nie masz YPVS. Jak sama nazwa wskazuje jest to wynalazek Yamahy (Yamaha Power Valve System). Nie wiem czy dobrze pamietam, ale tam zapewne zawor jest nie do regulowania... Ale niech jakis wlasciciel to potwierdzi. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha1-92 Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 To prawda w CRMie zawór reguluje się jedną z linek , a akumulator też mam nowy i jak przekręcam kluczyk to wyraźnie słyszę że zawór się przekręca chciałem go dzisiaj wyregulować ale niestety nie wiem jak :buttrock: tzn. wiem że tą linką ale nie wiem czy bardziej ją naciągnąć czy popuścić jeśli ktoś się oriętuje jak to zrobić niech napiszę :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Sciagnij wydech, wsadz palca do okna wydechu i tam bedize zawor. Musisz go wyczuc palcem i wtedy reguluj linka co chwile wlaczaj i wylaczaj zaplon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha1-92 Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 zdjąłem wydech zawór jest ale nie wiem jak powinien być hehe wszystko się otwiera ale nie wiem jak go wyregulować żeby był w dobrym momęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekB Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 (edytowane) Witam. Wczoraj złożyłem moją CRM-kę. Nowa tuleja + cały nowy, kuty zestaw tłokowy Wossner i wszystko super chodzi ale przy zakładaniu tych linek które kryją się pod kopułą "RC Valve" musiałem chyba je troszeczkę niechcący przeregulować gdyż czuć że zawór otwiera się ale nie do końca bo brakuje mocy powyżej tych 8 tys. Jak myślicie czy brak mocy spowodowany jest docierającym się silnikiem czy raczej rozregulowanym zaworem ? ;> Jeśli jest to zawór to jak to wyregulować, w która stronę kręcić naciągiem żeby zawór się bardziej otwierał? Naciągnąć linkę czy odwrotnie? :icon_mrgreen: Aha, sprężanie jest wyje***e ;]Nie mam w niej obrotomierza. Znalazłem na allegro, ale sprzedawca napisał, że jest on sterowany linką a ja mam tylko kostkę tak jakby był sterowany elektronicznie. Kto mi to wyjaśni? Edytowane 17 Sierpnia 2008 przez JacekB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 A zatem zaczynając od obrotka :) w CRm obrotomierz jest elektroniczny jeżeli na Allegro jest linką to znaczy ze nie od CRMy .... Co do obrotów to na 100% popieprzyłeś z linkami :P Możesz po zdjęciu wydechu i dostaniu się do zaworu posprawdzać to co jest niżej ale możesz też wszystko od nowa zacząć :) Zatem tak, jak zakładasz linki to musisz zdjąc taką osłonkę z silnika sterującego zaworem (tam gdzie ida linki pod bakiem) ustawiasz tamto kółeczko tak żeby mała strzałeczka pokazywała Hi. Następnie zakładasz linkę tą linkę ze sprzęzynką na tylną część popychacza. i tak i tak musisz zdjąć wydech wiec zerknij sobie od razu w kanał wydechowy czy zawór jest w pełni otwarty. jak ją założysz wkładasz drugą linkę na przód. Cały zawór powinien być otwarty. Teraz regulujesz śrubką tą na lince tak cały półksiężyc aby dwie kreseczki jedna na półksiężycu bardziej na prawo (w kierunku przodu motocykla bo tam są dwie jedna po lewej a druga po prawej stronie.) zgadzała sie z kreseczką na obudowie zaworu...musisz jej poszukać znajduje się mniej wiecej w połowie między obiema linkami... jak już te dwie kreseczki będą się zgadzały weź sobie klucz 10 i za pomocą tej śrubki na środku zaworu przekręcaj zawór od końca do końca i patrz czy się w pełni otwiera. patrz tez na oznaczenia na silniczku. tam są dwa oznaczenia Lo i Hi zawór ma być zamknięty gdy strzałeczka wskaże Lo ma być otwarty gdy strzałeczka wskaże Hi. Od razu mówię ze nie musi ci dokładnie pokazywać Lo ale musi dokładnie wskazywać Hi. i jak wszystko się zgadza, obie wskazówki pokazują jak trzeba i patrząc przez kanał wydechowy widzisz ze się zawór otwiera i zamyka to znaczy ze jest ok. Składasz wszystko i sprawdzasz jak chodzi. Tylko przed testami w jeździe dobrze rozgrzej maszynę bo to podstawa przy docieraniu. przy okazji :) ja też mam nowy tłok i szlif hehe też mam wossnera założonego i kompreche zajumistą :D zrobiłem jak narazie 320km po złożeniu sprzeta i maszyna chodzi super :D w całym zakresie...(tzn dokręcam ją od czasu do czasu do 10k ) Powodzenia i przyjemności z jazdy :D Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekB Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 (edytowane) No i bardzo Ci dziękuję za tę wyczerpującą odpowiedź :) Jutro się tym zajmę i zrobię tak jak mówisz. Co do docierania to robię to tak jak jest napisane na stronie firmy motor-tech - tam gdzie oddawałem cylek do tulejowania :icon_mrgreen: PS: dziś Honda przy wkręcaniu się na obroty raz mi kichnęła czy to bardzo źle czy to może być wina właśnie źle ustawionego zaworu?PS2: Czy ten motor zawsze tyle pali czy tylko przy docieraniu? :OA właśnie bo bym zapomniał. Czy przy docieraniu lepiej używać oleju półsyntetycznego żeby tarcie między pierścionkami, a cylkiem było większe czy nie trzeba? Edytowane 17 Sierpnia 2008 przez JacekB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 świeca jaki ma kolor? podczas docierania leje sie olej mineralny(np midland) i ustawia sie bogadsza mieszanke(wiecej paliwa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekB Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Co do tego kichnięcia to podejrzewam jeszcze dużą ilość oleju w paliwie gdyż nie dość, że moto pobiera olej z dozownika to jeszcze troszeczkę leje do paliwa, tak dla świętego spokoju :DAha czyli nawet nie półsyntetyczny a mineralny. Dzięki jutro popatrzę bo możliwe, że mam taki olej bo nazwa mi znana ;] Ale midland to także są cb radia xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 ja wyjeździłem butelkę mineralnego 1L później 1L półsyntetyka a dopiero na końcu zacząłem lać syntetyka. Przy docieraniu faktycznie też miałem wrażenie że więcej palił. Właściwą moc było czuć dopiero po 600km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Heh...kichnąć czasem Hondzia lubi :P ale oto głównie kwestia zaworu...nie masz się czym przejmować. Spalanie? no mi na docieraniu ciągnie koło 8l :P myślę ze to normalne spalanie do 10 jest jak dla mnie OK :P a z olejem...ja jeżdżę na Midlandzie 2T...tylko ze to jest syntetyk i na tym docieram...mimo iz możliwe ze silnik nie dotrze się tak dobrze jak na mineralnym i tak dalej to wole lać ten na wszelki wypadek... w docieraniu najważniejsza jest temperatura...czyli dobrze rozgrzać i nie przegrzać...a tak to ja tez jeżdżę właściwie normalnie :) PS. ja leje olej do paliwa, wywaliłem dozownik, i robie mieszankę około 1:35....na razie...olej nie ma większego wpływu na prace silnika w przypadku CRM :) teraz będę przechodził na 1:40... Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekB Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 (edytowane) Siemanko. Kurde no i rozbierałem Hondę do tych zaworów i było tak. Pod kopułą "RC Valve" jest takie coś na którym są zaczepione obie linki od zaworów i są na tym czymś złotym dwie kreski a trzecia jest na dekielku linki idą do takiej puszki pod bakiem i zaczepione są na takim kółeczku i teraz moje pytania: Która kreseczka kryjąca się pod kopułą RC Valve to ta HI czyli zawór otwarty maxymalnie a która to ta LO czyli zawór zamknięty, kolejne pytanie: zawór w CRM jest sterowany poprzez jakiś silniczek elektryczny który chyba jest w tej puszcze pod bakiem?Zapaliłem motor ze zdjętą pokrywą puszki pod bakiem i wkręciłem go na obroty ale to kółeczko które się tam znajduje nie ruszyło się nic. Zepsuty/odłączony silniczek? Za mocno wbity w cylinder frezowany wałek na którym siedzą zawory? Czy może chociażby za mocno przykręcony frezowany wałek kryjący się pok kopułą RC Valve z lewym gwintem? Edytowane 22 Sierpnia 2008 przez JacekB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Jak ci pisałem weź klucz 10 i pokręć tym czymś pod kopułką od zaworu "RC Valve" i patrząc przez kanał wydechowy zobaczysz kiedy jest zamknięte a kiedy otwarte. i odrazu obadasz czy cięzko czy za luźno chodzi..powinienies być w stanie spokojnie bez uzycia dużej siły obrócić ten półksięzyc i razem zawór... Poza tym NIE ODPALAJ SILNIKA BEZ WYDECHU ;/ Kolejna sprawa silniczek zaworu jest tam gdzie ten "kołeczek" jak go nazwałeś. przeczytaj trzy razy to co Ci pisałem wcześniej i rób po kolei....oznaczenia Lo i Hi sa na silniczku krokowym pod bakiem Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekB Opublikowano 15 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Witam. Dziś ustawiłem te zawory i wszystko chodzi pięknie. Frezowany wałek na którym osadzone są zawory był za mocno wbity w cylinder i silniczek nie dawał rady ich odciągnąć, a no i na kółku przy silniczku krokowym była taka czarna, cieniutka śrubka to wziąłem ją w ogóle wykręciłem i zawory się bardziej otwierają xD A mam jeszcze pytanko: przy rozkręceniu manetki gazu na biegu jałowym do oporu motorek robi "buuuu" i gaśnie. Jak myślicie wystarczy tylko podregulować śrubkę od powietrza? czy głębszy problem. A no i właśnie typ od którego chce kupić obrotomierz mówi, że on "chyba" jest na linkę. Czy to możliwe? ;> Czy w CRM na 100% są obrotki tylko elektronicznie sterowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.