Skocz do zawartości

CRM 125. Mam z nią problem :(


JacekB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może to być silniczek krokowy od zaworu od niego odchodzą 2 linki które powinny przy dodawaniu gazu sie poruszać (sprawdź na postoju czy jak dodajesz gazu od 8tys. do 11tys. sie poruszają). Ja miałem tak samo w swojej DT 125 i to była właśnie wina silniczka krokowego bo nie działał przez akumulator bo był rozładowany. Ten silniczek krokowy jest elektryczny i musi mieć ciągle zasilenie z akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda w CRMie zawór reguluje się jedną z linek , a akumulator też mam nowy i jak przekręcam kluczyk to wyraźnie słyszę że zawór się przekręca chciałem go dzisiaj wyregulować ale niestety nie wiem jak :buttrock: tzn. wiem że tą linką ale nie wiem czy bardziej ją naciągnąć czy popuścić jeśli ktoś się oriętuje jak to zrobić niech napiszę :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Wczoraj złożyłem moją CRM-kę. Nowa tuleja + cały nowy, kuty zestaw tłokowy Wossner i wszystko super chodzi ale przy zakładaniu tych linek które kryją się pod kopułą "RC Valve" musiałem chyba je troszeczkę niechcący przeregulować gdyż czuć że zawór otwiera się ale nie do końca bo brakuje mocy powyżej tych 8 tys. Jak myślicie czy brak mocy spowodowany jest docierającym się silnikiem czy raczej rozregulowanym zaworem ? ;> Jeśli jest to zawór to jak to wyregulować, w która stronę kręcić naciągiem żeby zawór się bardziej otwierał? Naciągnąć linkę czy odwrotnie? :icon_mrgreen: Aha, sprężanie jest wyje***e ;]

Nie mam w niej obrotomierza. Znalazłem na allegro, ale sprzedawca napisał, że jest on sterowany linką a ja mam tylko kostkę tak jakby był sterowany elektronicznie. Kto mi to wyjaśni?

Edytowane przez JacekB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zatem zaczynając od obrotka :) w CRm obrotomierz jest elektroniczny jeżeli na Allegro jest linką to znaczy ze nie od CRMy ....

 

Co do obrotów to na 100% popieprzyłeś z linkami :P

 

Możesz po zdjęciu wydechu i dostaniu się do zaworu posprawdzać to co jest niżej ale możesz też wszystko od nowa zacząć :)

 

Zatem tak, jak zakładasz linki to musisz zdjąc taką osłonkę z silnika sterującego zaworem (tam gdzie ida linki pod bakiem) ustawiasz tamto kółeczko tak żeby mała strzałeczka pokazywała Hi. Następnie zakładasz linkę tą linkę ze sprzęzynką na tylną część popychacza. i tak i tak musisz zdjąć wydech wiec zerknij sobie od razu w kanał wydechowy czy zawór jest w pełni otwarty. jak ją założysz wkładasz drugą linkę na przód. Cały zawór powinien być otwarty. Teraz regulujesz śrubką tą na lince tak cały półksiężyc aby dwie kreseczki jedna na półksiężycu bardziej na prawo (w kierunku przodu motocykla bo tam są dwie jedna po lewej a druga po prawej stronie.) zgadzała sie z kreseczką na obudowie zaworu...musisz jej poszukać znajduje się mniej wiecej w połowie między obiema linkami... jak już te dwie kreseczki będą się zgadzały weź sobie klucz 10 i za pomocą tej śrubki na środku zaworu przekręcaj zawór od końca do końca i patrz czy się w pełni otwiera. patrz tez na oznaczenia na silniczku. tam są dwa oznaczenia Lo i Hi zawór ma być zamknięty gdy strzałeczka wskaże Lo ma być otwarty gdy strzałeczka wskaże Hi. Od razu mówię ze nie musi ci dokładnie pokazywać Lo ale musi dokładnie wskazywać Hi. i jak wszystko się zgadza, obie wskazówki pokazują jak trzeba i patrząc przez kanał wydechowy widzisz ze się zawór otwiera i zamyka to znaczy ze jest ok. Składasz wszystko i sprawdzasz jak chodzi. Tylko przed testami w jeździe dobrze rozgrzej maszynę bo to podstawa przy docieraniu.

 

przy okazji :) ja też mam nowy tłok i szlif hehe też mam wossnera założonego i kompreche zajumistą :D zrobiłem jak narazie 320km po złożeniu sprzeta i maszyna chodzi super :D w całym zakresie...(tzn dokręcam ją od czasu do czasu do 10k )

 

Powodzenia i przyjemności z jazdy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bardzo Ci dziękuję za tę wyczerpującą odpowiedź :) Jutro się tym zajmę i zrobię tak jak mówisz. Co do docierania to robię to tak jak jest napisane na stronie firmy motor-tech - tam gdzie oddawałem cylek do tulejowania :icon_mrgreen:

PS: dziś Honda przy wkręcaniu się na obroty raz mi kichnęła czy to bardzo źle czy to może być wina właśnie źle ustawionego zaworu?

PS2: Czy ten motor zawsze tyle pali czy tylko przy docieraniu? :O

A właśnie bo bym zapomniał. Czy przy docieraniu lepiej używać oleju półsyntetycznego żeby tarcie między pierścionkami, a cylkiem było większe czy nie trzeba?

Edytowane przez JacekB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego kichnięcia to podejrzewam jeszcze dużą ilość oleju w paliwie gdyż nie dość, że moto pobiera olej z dozownika to jeszcze troszeczkę leje do paliwa, tak dla świętego spokoju :D

Aha czyli nawet nie półsyntetyczny a mineralny. Dzięki jutro popatrzę bo możliwe, że mam taki olej bo nazwa mi znana ;] Ale midland to także są cb radia xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh...kichnąć czasem Hondzia lubi :P ale oto głównie kwestia zaworu...nie masz się czym przejmować.

 

Spalanie? no mi na docieraniu ciągnie koło 8l :P myślę ze to normalne spalanie do 10 jest jak dla mnie OK :P

 

a z olejem...ja jeżdżę na Midlandzie 2T...tylko ze to jest syntetyk i na tym docieram...mimo iz możliwe ze silnik nie dotrze się tak dobrze jak na mineralnym i tak dalej to wole lać ten na wszelki wypadek...

 

w docieraniu najważniejsza jest temperatura...czyli dobrze rozgrzać i nie przegrzać...a tak to ja tez jeżdżę właściwie normalnie :)

 

PS. ja leje olej do paliwa, wywaliłem dozownik, i robie mieszankę około 1:35....na razie...olej nie ma większego wpływu na prace silnika w przypadku CRM :) teraz będę przechodził na 1:40...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko. Kurde no i rozbierałem Hondę do tych zaworów i było tak. Pod kopułą "RC Valve" jest takie coś na którym są zaczepione obie linki od zaworów i są na tym czymś złotym dwie kreski a trzecia jest na dekielku linki idą do takiej puszki pod bakiem i zaczepione są na takim kółeczku i teraz moje pytania: Która kreseczka kryjąca się pod kopułą RC Valve to ta HI czyli zawór otwarty maxymalnie a która to ta LO czyli zawór zamknięty, kolejne pytanie: zawór w CRM jest sterowany poprzez jakiś silniczek elektryczny który chyba jest w tej puszcze pod bakiem?

Zapaliłem motor ze zdjętą pokrywą puszki pod bakiem i wkręciłem go na obroty ale to kółeczko które się tam znajduje nie ruszyło się nic. Zepsuty/odłączony silniczek? Za mocno wbity w cylinder frezowany wałek na którym siedzą zawory? Czy może chociażby za mocno przykręcony frezowany wałek kryjący się pok kopułą RC Valve z lewym gwintem?

Edytowane przez JacekB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci pisałem weź klucz 10 i pokręć tym czymś pod kopułką od zaworu "RC Valve" i patrząc przez kanał wydechowy zobaczysz kiedy jest zamknięte a kiedy otwarte. i odrazu obadasz czy cięzko czy za luźno chodzi..powinienies być w stanie spokojnie bez uzycia dużej siły obrócić ten półksięzyc i razem zawór... Poza tym NIE ODPALAJ SILNIKA BEZ WYDECHU ;/

 

Kolejna sprawa silniczek zaworu jest tam gdzie ten "kołeczek" jak go nazwałeś.

 

przeczytaj trzy razy to co Ci pisałem wcześniej i rób po kolei....oznaczenia Lo i Hi sa na silniczku krokowym pod bakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Dziś ustawiłem te zawory i wszystko chodzi pięknie. Frezowany wałek na którym osadzone są zawory był za mocno wbity w cylinder i silniczek nie dawał rady ich odciągnąć, a no i na kółku przy silniczku krokowym była taka czarna, cieniutka śrubka to wziąłem ją w ogóle wykręciłem i zawory się bardziej otwierają xD A mam jeszcze pytanko: przy rozkręceniu manetki gazu na biegu jałowym do oporu motorek robi "buuuu" i gaśnie. Jak myślicie wystarczy tylko podregulować śrubkę od powietrza? czy głębszy problem. A no i właśnie typ od którego chce kupić obrotomierz mówi, że on "chyba" jest na linkę. Czy to możliwe? ;> Czy w CRM na 100% są obrotki tylko elektronicznie sterowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...