Skocz do zawartości

Kawasaki klx 250 problem z mocą.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam kawasaki klx 250E z 94r. Kupiłem go z tydzień temu. Moje pierwsze jazdy (ok. 60 km) przebiegały bez usterek, ani kłopotów. W sobote zatankowałem moto, bo już na rezerwie był i ruszyłem na przejażdżke. Po 15 km zaczęły się spatki mocy i strzały z tłumika, aż wreszcie zgasł. Po chwili udało mi się odpalić i dojechać do domu. Silnik okazał się bardzo rozgrzany, tak samo tłumik i kolanko (a może to normalne?). Nie wiem co z tym zrobić. W niedziele odłączyłem kierunki i przerywacz ( poprzedni właściciel ich nie potrzebował) i ponad 20 km przejechałem bez problemów. O co chodzi? Myślałem że to zawory, ale regulacja była robiona ostatnio w kwietniu (przejechane po regulacji ok 3000 km). Może trzeba gaźnik przeczyścić? Albo źle filtr powietrza wyczyściłem? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey! Trochę za mało objawów podałeś... Rozgrzany silnik i gorący wydech to norma. Nie można tego dotknąć - to norma. Chyba że kolanko jest tak gorące, że zmienia swój kolor - wtedy coś jest źle, jeśli jest taki objaw to napisz to wtedy spróbujemy pomóc :biggrin: Dalej, strzelanie z wydechu - kiedy strzela? Na jałowych obrotach, podczas wkręcania się na obroty a może podczas schodzenie z obrotów? A co do paliwa to ja ostatnio zwątpiłem: zalałem pełny bak w aucie i auto nie chce jechać!! Mam problem z wyprzedzeniem jakiejś ciężarówki! Żeby była jasność - wcześniej tak nie było i moc jest 2,4 litra w benzynie, vidlasta szóstka i 170km z potężnym momentem. Zal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jakiś syf zatankowałeś ? zrób drugie tankowanie na innej stacji

Poprzednio tankowałem na tej samej stacji.

 

Hey! Trochę za mało objawów podałeś... Rozgrzany silnik i gorący wydech to norma. Nie można tego dotknąć - to norma. Chyba że kolanko jest tak gorące, że zmienia swój kolor - wtedy coś jest źle, jeśli jest taki objaw to napisz to wtedy spróbujemy pomóc :) Dalej, strzelanie z wydechu - kiedy strzela? Na jałowych obrotach, podczas wkręcania się na obroty a może podczas schodzenie z obrotów? A co do paliwa to ja ostatnio zwątpiłem: zalałem pełny bak w aucie i auto nie chce jechać!! Mam problem z wyprzedzeniem jakiejś ciężarówki! Żeby była jasność - wcześniej tak nie było i moc jest 2,4 litra w benzynie, vidlasta szóstka i 170km z potężnym momentem. Zal...

 

klx to mój pierwszy motor ( po aprili rx 50), więc te gorące części silnika mnie niepokoiły. Kolanko nie zmienia koloru. Teraz widzę że to normalne. Wydech strzelał podczas wkręcania się w obroty i wtedy właśnie tracił moc i na niskim biegu gasł. Wczoraj odłączyłem te kierunki i przerywacz i jechało się normalnie. A przerywacza używam chyba od hundaia, bo oryginalny zgniotłem. Może to jest rozwiązaniem. Ale aż mi się nie chce w to wierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech strzelał podczas wkręcania się w obroty i wtedy właśnie tracił moc i na niskim biegu gasł.

Sprawdź luzy zaworowe, jak strzela przy wkręcaniu się na obroty to możliwe, że zawory się nie domykają. Kolejna sprawa to czyszczenie i regulacja gaźnika, tak dla spokoju, pozDRo.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź luzy zaworowe, jak strzela przy wkręcaniu się na obroty to możliwe, że zawory się nie domykają. Kolejna sprawa to czyszczenie i regulacja gaźnika, tak dla spokoju, pozDRo.

A jak mam sprawdzić luzy zaworowe? To chyba nie jest łatwe, bo to czterosuw i ma zawory płytkowe czy jakoś tak. Ostatnio jeździłem i nic mu się nie działo. Już nie strzelał i nie miał spadków mocy. Tylko mam problem z odpalaniem po np. trzech dniach w garażu. Na razie i tak jestem uziemiony, bo zgubiłem zapinkę do łańcuch :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem takie same objawy tyle że kolektor wydechowy zmieniał kolor na czerwony :icon_mrgreen: i była to przyczyna przypchanego gaźnika po czyszczeniu i regulacji działa ok.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem takie same objawy tyle że kolektor wydechowy zmieniał kolor na czerwony :buttrock: i była to przyczyna przypchanego gaźnika po czyszczeniu i regulacji działa ok.

Czyli muszę wyregulować zawory? Ostatnio regulowane były w kwietniu, wiec całkiem niedawno. Gaźnik jakoś przeczyszczę, ale regulacja to kolejne koszty, bo sam na pewno tego nie zrobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po paru miesiącach wreszcie ustaliłem przyczynę tych problemów. Padnięty moduł zapłonowy. Poprzedni właściciel zrobił jakieś obejście i działał. Ale po podłączenie kierunków nastąpiło zwarcie. Teraz motor wcale nie odpala, chociaż iskra mogła by konia zabić (nowa świeca). Czy ktoś wie gdzie można zakupić moduł oryginalny, albo jakiś zastępczy, aby pasował do klx?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...