Skocz do zawartości

Midnight Star 1300 XVS1300 XVS1300A V-Star1300 - wymiana doświadczeń :)


QuadMan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

gratulacje i cieszę się, że przybywa MidnightStarów

z turbulencjami ciekawa sprawa - na forach w U.S. sporo jest komentarzy o ich istnieniu... :)

masz oryginalną szybę z XVS1300T?

 

to wajchowanie biegami to niestety i mi trochę przeszkadza

lecisz w trasie, niby nie bardzo szybko, ale najpierw redukcja a dopiero potem ognia... :)

 

anyway fajnie, że już latasz

a wydechy, well, zależy co kto chce robić

w poprzednim moto - Shadowce - miałem SilverTaile i to było to - i gang fajny, i nie za głośno

ale otwarte wydechy to masakra - przelecieć kilka setek dziennie z otwartymi lufami powoduje, że potem ze spania nici... :)

 

fabryczne wydechy w Midnight Starze są ciche, alarmy w mijanych na parkingach samochodach nie włączają się, ale jak dla mnie to looz, ważniejsze dla mnie jest, żeby było mnie widać, niż słychać, w korkach jak daję w palnik to wystarczająco słychać, żeby się auta rozjechały

kilku typów zamieściło filmiki na youtubie z patentem na rozwiercanie oryginalnych wydechów...

np taki

zamieszczam jako ciekawostkę.... ;)

 

fajnie, że weekend słoneczny... jeszcze co najmniej kilka słonecznych dni przed nami

 

pozdro

Ello

 

Fajnie Karo ze sie odezwałes . Jak mozesz i chcesz to przeslij mi jakiegos maila to wysle ci foty i przeneisiemy nasza dyskusje na noramlnego maila ... na tym forum nic sie nie dzieje ale na forum jest temat o zmianie Draga na Midnighta Stara . Nawet jeden z forumowiczów przesłał mi serwisówke . Jak chcesz to tez ci ja przesle .

Pozdrawia

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czołem koledzy,

też mam problem z szybą. Jest niższa niż te fabryczne w tourerach, ale przy 120 i więcej mało kasku nie zerwie. Jak będziecie mieli jakiś patent na te turbulencje, dajcie znać.

Edytowane przez Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem koledzy,

też mam problem z szybą. Jest niższa niż te fabryczne w tourerach, ale przy 120 i więcej mało kasku nie zerwie. Jak będziecie mieli jakiś patent na te turbulencje, dajcie znać.

 

Wczesniej miałem DS i tez niska szybe , na szczście była regulacja kąta nachylenia i dzieki tamu udało mi sie ja ustawić tak ze zminimalizowało to turbulencje . Moze zmień kask na bardzie areodynamiczny. Ja sie już przekonałem do duzej szyby . Na trase jest idealna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej miałem DS i tez niska szybe , na szczście była regulacja kąta nachylenia i dzieki tamu udało mi sie ja ustawić tak ze zminimalizowało to turbulencje . Moze zmień kask na bardzie areodynamiczny. Ja sie już przekonałem do duzej szyby . Na trase jest idealna

 

Z miesiąc temu kupiłem Nolana n43 air, więc raczej jest OK. Zastanawia mnie tylko ta moja szyba. Sprzedający twierdził, że jest oryginalna, ale jest niższa niż w tourerach, które widziałem w necie, na tyle, że patrzę ponad nią. Czy te wysokie szyby są "odpinane"? Może ma podobne mocowanie i mógłbym się z kimś zamienić na chwilę dla sprawdzenia.

I jeszcze jedno, kierunki siedzą na takich gumowych cosiach i jeden z kierunków lekko mi sie rusza. Wiecie jak to jest umocowane, jak można to mocowanie poprawić?

Edytowane przez Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kasku to tez mam 43Air , i jest ok . Szyba oryginalna jest faktycznie wysoka , ja przy swoich 170 patrzę przez nia i pomimo moich obaw nie stanowi to problemu . Zobaczymy jak bedzie w deszczu .

Oryginalna szyba jest mocowana na 4 śruby i zdemontowanie szyby nie przedstawia zadnych problemów .

Nie wiem czy mocowania bedą pasowały do innej szyby , ale jest rozwiazanie zebby dorobic do mocowan jakie masz nowa szybe . Probowałes zmienic jej kąt nachylenia , to moze pomoc.

Co do kierunków to pomiedzy lagami masz oslone najpierw trzeba ja dokrecic i wtedy mocowanie kierunków bedziesz mial na wierzchu . Moze to tylko kwestia dokrecenia luznej srobki , no chyba ze moto mialo jakis szlif i zamiast wymienic kierunek polatali go tylko .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem koledzy,

też mam problem z szybą. Jest niższa niż te fabryczne w tourerach, ale przy 120 i więcej mało kasku nie zerwie. Jak będziecie mieli jakiś patent na te turbulencje, dajcie znać.

 

czołem,

skoro masz szybę nieoryginalną to przyczyna turbulencji może być inna niż u mnie

możesz wyjechać na prostą, osiągnąć prędkość przy której turbulencje się pojawiają i "poszukać" dłonią skąd wieje

jeśli wieje centralnie wmordewind i dlatego Ci podnosi kask, to moje rozwiązanie wyczytane na forach w Stanach jest jak pod tym linkiem

http://www.bikepics.com/members/karaton/08midnightstar/

 

a tu jest wątek o deflektorach...

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...&hl=turbulencje

 

zrobiłem je za jakieś półtorej stówki, firmowe kosztują ze 3 razy droższe, ale są mniejsze, więc pewnie mniej chronią, chociaż może wystarczają....

 

najpierw poszukaj skąd wieje, daj znać, to pokombinujemy

 

jeśli chodzi o "tourerową", oryginalną szybę, to specjalnych regulacji to nie mam

pcham przed sobą ścianę, która rozpycha powietrze, strugi powietrza trafiały w kolana i dmuchały w twarz. Teraz dmuchają w łokcie, ale to jest ok. W okolicach twarzy cisza taka, że chyba fajka można by robić w czasie jazdy.... ;)

 

 

Szyba oryginalna jest faktycznie wysoka , ja przy swoich 170 patrzę przez nia i pomimo moich obaw nie stanowi to problemu . Zobaczymy jak bedzie w deszczu .

 

W deszczu zwykły dramat. Jechałem jakieś trzy tygodnie temu w weekend w góry. Jakies 200 km od chaty złapał mnie ciemny front i nieźle przelało. A potem wyszło słońce.

Szyba brudzi się natychmiast, spod kół samochodów chmura syfu trafia na szybę, jechałem pod słońce i generalnie jechałem ufając, że przede mną nic nie ma.

Widoczność właściwie zerowa.

Jakby nagle pojawiła się ta krawędź, gdzie świat się kończy i widać wielkie żółwie, które noszą świat, to jak nic wpie.... się w tę dziurę i rozbił o żółwiową skorupę... :)

musiałem szybę trochę przecierać rękawicą, ale efekt jest taki, że sie lekko przyrysowała na wysokości oczu (hmm, no na wysokości klaty nie przecierałem.... :) ) no i gorzej się potem z taką szybą jeździ

 

a więc dobrze, gdy szyba jest krótsza, a na przyszłość będę ze sobą wozić jakiś patent do przecierania szyby w jeździe, bo taka jazda to dramat, albo niszczenie szyby

albo zmienię szybę....

 

chyba konstruktor się nie przejechał wersją z szybą..... turbulencje i widoczność po deszczu to spore wady szyby Tourera....

 

ale i tak mi się podoba :)

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...... no faktycznie , w czasie deszczu albo po deszczu to moze byc dramat z tak wysoka szyba . Ale nnie bede sie martwił na zapas . Na razie jazda z tak wielka szyba jest super . Zawsze mam w sakwach preparat antyzroszeniowy do szybki kasku . Zapobiega zaparowaniu szybki od środka ale ja rozniez uzywam go na zewnątrz i szybe tez nim traktuje . Woda nie osadza sie i przez pied powietrza jest zdmuchiwana .

Nie wiem o co chodzi z tymi turbulencjami ale ja nic nie czuje , na piszczacy pasek dam namiar na preparat do konserwacji , ewentualnie moze być zwykły talk , ale chyba nie bede eksperymentował z domowymi srodkami .

Wczoraj po raz kolejny przegladałem sobie isntrukcji i "odkryłem " ze to cwane moto ma mozliwośc regulacji podsiwetlenia licznika . Przyzam sie ze cyferki prekosciomierza sa słabo widoczne i jak jeszcze sa sałbo podswietlone to nieiwle widac .... i łatwo przekorczyc dopuszczalana predkość :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...... no faktycznie , w czasie deszczu albo po deszczu to moze byc dramat z tak wysoka szyba . Ale nnie bede sie martwił na zapas . Na razie jazda z tak wielka szyba jest super . Zawsze mam w sakwach preparat antyzroszeniowy do szybki kasku . Zapobiega zaparowaniu szybki od środka ale ja rozniez uzywam go na zewnątrz i szybe tez nim traktuje . Woda nie osadza sie i przez pied powietrza jest zdmuchiwana .

 

używam Rain-X i w czasie deszczu jest ok, natomiast słabo jest, gdy dostaję brudny, mokry pył z jezdni później... wtedy będę chyba woził wiadro z wodą i gąbkę na kijku ;)

 

Nie wiem o co chodzi z tymi turbulencjami ale ja nic nie czuje , na piszczacy pasek dam namiar na preparat do konserwacji , ewentualnie moze być zwykły talk , ale chyba nie bede eksperymentował z domowymi srodkami .

Wczoraj po raz kolejny przegladałem sobie isntrukcji i "odkryłem " ze to cwane moto ma mozliwośc regulacji podsiwetlenia licznika . Przyzam sie ze cyferki prekosciomierza sa słabo widoczne i jak jeszcze sa sałbo podswietlone to nieiwle widac .... i łatwo przekorczyc dopuszczalana predkość :icon_biggrin:

 

zastanawiam się czy jest gdzieś jakiś magik, który zrobiłby mi nową tarczę prędkościomierza, bo w słońcu nie widzę cyferek km i sobie przeliczam z mil w głowie.... samochodowe goście robią, ale nie mają wzorców do moto - trzeba by rozebrać licznik, wysłać wzór tarczy, itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czołem,

skoro masz szybę nieoryginalną to przyczyna turbulencji może być inna niż u mnie

możesz wyjechać na prostą, osiągnąć prędkość przy której turbulencje się pojawiają i "poszukać" dłonią skąd wieje

jeśli wieje centralnie wmordewind i dlatego Ci podnosi kask, to moje rozwiązanie wyczytane na forach w Stanach jest jak pod tym linkiem

http://www.bikepics.com/members/karaton/08midnightstar/

 

a tu jest wątek o deflektorach...

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...&hl=turbulencje

 

zrobiłem je za jakieś półtorej stówki, firmowe kosztują ze 3 razy droższe, ale są mniejsze, więc pewnie mniej chronią, chociaż może wystarczają....

 

 

Widziałem te zdjęcia, wygląda całkiem zawodowo. Czy w razie czego można liczyć na udostępnienie rysunków i namiarów na wykonawcę?

 

 

Co do kierunków to pomiedzy lagami masz oslone najpierw trzeba ja dokrecic i wtedy mocowanie kierunków bedziesz mial na wierzchu . Moze to tylko kwestia dokrecenia luznej srobki , no chyba ze moto mialo jakis szlif i zamiast wymienic kierunek polatali go tylko .

 

O ja głupia pipa nie napisałem, że chodzi mi o tylke kierunki. Sorki, że zadaję może banalne pytania, ale jestem takim mechaniorem, :lapad: że mogę rozebrać pół motunga zanim się dostanę do tej jednej śrubki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem te zdjęcia, wygląda całkiem zawodowo. Czy w razie czego można liczyć na udostępnienie rysunków i namiarów na wykonawcę?

O ja głupia pipa nie napisałem, że chodzi mi o tylke kierunki. Sorki, że zadaję może banalne pytania, ale jestem takim mechaniorem, :lapad: że mogę rozebrać pół motunga zanim się dostanę do tej jednej śrubki.

 

 

Nie przejmuj sie zdarza sie najlepszym , ja dla rozrywki cos zawsze sobie poodkrecam , tak dla wparawy ale tylnych kierunków jeszcze nie rozbieralem . Ale z tego co widzialem to pod tablica masz dwie srubki mocujace osłone .... ja bym zaczał od tych :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem te zdjęcia, wygląda całkiem zawodowo. Czy w razie czego można liczyć na udostępnienie rysunków i namiarów na wykonawcę?

 

spoko, no problem

bardziej to był prototyp, niż rysunki, ale pomogę czym mam..

 

mam też fajny wynalazek - czapsy, czyli takie ochraniacze założone na gmole

zwiększa zużycie paliwa i chroni nogi przed wodą

na dodatek można wozić w kieszeniach tych osłon wodę, szmatkę, mapę, fajki, co kto lubi

znalazłem patent gdzieś w necie za oceanem - jest koleś w Kanadzie, który handluje tym na ebayu, ale znam mistrza prac w skórze i skóropodobnych materiałach, który mi te czapsy bez problemu zrobił

wrzucę fotki do katalogu, gdzie są deflektory, w wolnej chwili...

 

pozdro

 

 

wrzuciłem fotki

http://www.bikepics.com/members/karaton/p2/

moje czapsy są bardzo podobne, były robione na podstawie tych i podobnych zdjęć

 

namiar na Krzyśka, który robi na miarę tego typu wynalazki też mam - naprawa kanapy to też dla Krzyśka małe miki

 

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj poniewaz pogoda dopisała postanowiłem sprawdzic maszynę podczas bardziej ostrej jazdy .

No i po okresie bezkrytycznego zachwytu , zaczynaja wychodzic bolączki motoru , o których słyszałem .

To ze moto lubi wysokie obroty to juz wiedziałem ale teraz doszło zawieszenie . KOlego z forum DS , tez posiadacz XVS1300 wygrzebał na forum amerykanskim ze przód nurkuje podczas hamowania .

Niby to normalne , zawsze przod mniej lub bardziej nurkuje . Ale wczoraj zauwazylem ze nurkowanie , nurkowniem ale na nierównosciech jak moto jest w przechyle , przód nie trzyma tak jak nalezy. Na forum amerykskim zeby temu zapobiec zmianiany był olej w lagach na gestszy i zmieniane były sprezyny . Co do tyłu to na pewno musze podciagnac tylny amorek , tak jak jest do spokojnej jazdy wystarczy ale zeby troche poszalec to jest za miekki. Potwierdzam ze moto na trasie prowadzi sie jak zabawka , łatwiej wchodzi w zakrety niz np DS 650 ktorym jezdziłem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich jako nowy na forum :)

mam xvs 1300 pierwszy sezon - wcześniej był mały a potem duży DS. Na razie zrobiłem nowym nabytkiem ponad 7kk. Na początku byłem zachwycony (oczywiście po obowiązkowej wymianie wydechu), teraz powoli zaczynam wybrzydzać - a to szyba za wysoka i w deszczu g... widzę, a to zbierać się mógłby lepiej (to se kup R1 hehehe), a to kiera za szeroka, a to rozrząd świerszczy... Ale prawda jest taka że na moje potrzeby jest to sprzęt optymalny i alternatywy na horyzoncie nie widze bo ma niepowtarzalną zaletę - podoba mi się!

P.S. po eksperymentach z wydechami mam na zbyciu longshoty yamahy (akcesoryjne wydechy ze starmotocycles), jeśli ktoś czuje potrzebę zmiany to zapraszam, stan idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesć Jesz , mam bardzo podobne odczucia co ty . Tez zaczynam dostrzegac niedociagniecia tego modelu ale na dobra sprawe nie widze dla siebie alternatywy w tej klasie motorów . Co do wilekosci szyby to juz ja zaakceptowałem , własnie dzis przeczytałem ze Nord Glass pokrywa szyby samochodowe nano powłoką ktora skutecznie zabezpiecza szyby samochodowe przed skutkami zabrudzenia i deszczem . Ograniczajac jednoczesnie uzywanei wycieraczek . Mam nadziej ze beda w stanei to połozyc na szyby motocykwe

Co do zbieranai sie , to jest jedna zasada . Spokojne pyrkanie ale jak trzeba odjechac to redukcja i ogien .

Na swierszecze w pasie tez pomocna jest chemia , albo zwykły talk .

Dla mnei wikszym problemem jest przednie zawieszenie , ale i na to jest rada nowe sperzyny i odpowiedni olej do nich .

Własnie sobie uswiadomiłem ze wczoraj przejechałem sobie ponad 150km w roznym tempie i nie czułem zadnych oznak zmieczenia . Co w przypadku małego DS było trudne do zrobienia . Czyli wygoda i komfort jazdy jest bardzo dobra .

Ja mam wydechy cobry , powoli sie przyzwyczajam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jakośc przód nie nurkuje - a może po prostu mi to nie przeszkadza i nie zauważam problemu. Co do wygody to różnica między dużym DS a XVS 1300 jest gigantyczna. W zeszłym roku zrobiłem w jeden dzień trasę na Faaker na DS i już po wjechaniu na Słowację wierciłem się resztę trasy na kanapie, tak mnie tyłek bolał. A w tym roku ta sama trasa na MS była czystą przyjemnością. Przynajmniej dla tyłka bo z powrotem przez prawie 300km padało co przy wysokiej szybie oznaczało że co chwila musiałem się zza niej wychylać żeby cokolwiek zobaczyć. Co prawda szyba została wcześniej potraktowana "wycieraczką w płynie" ale skuteczność tego środka w tym przypadku była kontrowersyjna. Z wydechów wybrałem finalnie silver taila model black jack - 2 in 1. Zmieniłem z long shotów z obawy że w Austrii mnie za nie ukrzyżują i podpalą. A silver pieknie brzmi i do tego ma wyjmowane DB kilery w razie gdyby jednak ktoś się uparł przy przeglądzie rejestracyjnym ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...