Lyryk Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Witam.Kupiłem nie dawno Aprilie Rs 125 99rok silnik to rotax 122.Problem polega na tym ze motor gaśnie na wolnych obrotach.Regulacja i czyszczenie gaźnika nic nie pomogło (praktycznie na regulacje nic nie reagował).Gaźnik dellorto.Drugi problem to taki ze nie wkręca sie na obroty jak sie rozgrzeje to max do 7 ( jak upuszczę gazu i znów dodam to wkręca sie już trochę wyżej 8-9 tys)Wykręciłem świece i co sie okazało na świecy był olej.Sprawdziłem kompresje - prawie 9( jak silnik pracuje to słychać pierścienie.V-max na tych objawach to 135 km/h Jeśli byłby ktoś skłonny mi pomóc to z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Moto na dotarciu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lyryk Opublikowano 28 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Takie już kupiłem ale wątpię aby było na dotarciu raczej do remontu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 (edytowane) Co wydaje sie mi ze silniczek prosi sie o remoncik, a sprawdzałes kompresja jeszcze jest w miare,ale skoro dzwonią pierscienie to jednak jest do wymiany,a na biegu jałowym wiecej kreci niż 7-8k? Edytowane 28 Czerwca 2008 przez rajdowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lyryk Opublikowano 28 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 (edytowane) na jałowym to po rozgrzaniu max do 9 tys.A czego powodem może być olej na świecy? Edytowane 28 Czerwca 2008 przez Lyryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 Kompresja nie jest winna słabemu wkręcaniu się na obroty, podejrzewałbym uszczelniacz wału korbowego ze względu na olej na świecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 a sprawdzałes na innej swiecy zapłonowej i czy bardziej kopci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lyryk Opublikowano 28 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 (edytowane) a sprawdzałes na innej swiecy zapłonowej i czy bardziej kopci ?Właśnie nie ale sprawdze. A myślę ze tłok jest do wymiany - jak będzie nowy to i kompresja wzrośnie.Możliwe ze przez to nie reaguje na regulacje gaźnikiem.Po prostu odkręcisz mu max powietrza to i tak chodzi normalnie a powinien dostać takich obrotów ze mało co tłok nie wyskoczy.Przy okazji sprawdzę wszystkie uszczelniacze itp. Edytowane 28 Czerwca 2008 przez Lyryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 28 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 A czy pewien jestes ze swieca jest w oleju a nie bence ? bo jesli bedzie w paliwie to bedzie oznaczało ze za duzo paliwa dostaje i nie moze przepalic,dlatego nie chce sie lepiej wkrecac :crossy: , A jesli olejem to moze nie trzyma któras uszczelka bądz simmer :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lyryk Opublikowano 28 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2008 A czy pewien jestes ze swieca jest w oleju a nie bence ? bo jesli bedzie w paliwie to bedzie oznaczało ze za duzo paliwa dostaje i nie moze przepalic,dlatego nie chce sie lepiej wkrecac :crossy: , A jesli olejem to moze nie trzyma któras uszczelka bądz simmer :wink: Wiesz że teraz to mnie zaciekawiłeś, tak na pierwszy rzut oka to stwierdziłem że olej ale z ciekawości dokładnie sprawdzę może rzeczywiście to paliwo. Ale co myślicie o tym ze w ogóle nie reaguje na regulację gaźnikiem możesz kręcić śrubkami do regulacji i nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lyryk Opublikowano 5 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2008 Dziś rozebrałem silnik tłoczek jest do wymiany,cylinder w porządku, luzów brak, i znalazłem przyczynę braku wolnych obrotów - przyczyną są zębatki pod deklem z napisem Aprilia są one plastikowe i prawdopodobnie pod dużą temperatura "z puchły" i tak sie zakleszczyły ze wałem nie dało rady ruszyć dopiero po sciągnięciu zębatek wszystko chodzi jak zegarek tylko teraz szukam nowych tych zebatek. Zdjecie zebatek jak to wyglada tylko zdjecie przedstawia komplet nowych i jakby ktos wiedzial gdzie mozna takie kupic lub ma na sprzedaż prosiłbym o kontakt.Link do zdjecia:http://www.wrzuta.pl/obraz/bfwM4Hpvgl/1391_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 (edytowane) Na moje oko tym zębatkom nic nie dolega, w każdym rotaxie są plastikowe. Plastik pod wpływem za dużej temperatury raczej się topi a nie puchnie. Poszukaj przyczyny gdzieś indziej. Sprawdź czy każdy wałek porusza się bez oporu - może to któreś łożysko? Jak nie chce się wkręcać na obroty powyżej 7tys. to może być zawór wydechowy. Jak nie trzyma wolnych to pewnie zapchana dysza wolnych obr. Sprawdź jeszcze na innej świecy, tylko pamiętaj żeby była o odpowiedniej ciepłocie. Simmering mógłby być jakby miał problemy z rozruchem, słabą moc, pluł z wydechu i jebitnie kopcił na niebiesko Edytowane 6 Lipca 2008 przez SuleY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lyryk Opublikowano 6 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 wszystko sie kreci swobodnie łozyska w porzadku ale jak załozy sie te zebatki (chodz trzeba sie troche pomeczyć bo sa tak ciasne) ale jak sie je juz założy to nie da rady ruszyć walem.Dodam ze zeby sa troche połamane i pouszczerbywane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 6 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2008 Były założone zgodnie z oznaczeniami? Dziwna sprawa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lyryk Opublikowano 12 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Nie wiem czy byly dobrze zalozone , jak je sciagalem to troche sie tez namęczylem zeby wyszły tak ciasno wlozone byly. I teraz szukam nowych ale jakos znalesc nie mogę takich zebatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.