Pipcyk Opublikowano 9 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 Potrzebuje opinii na temat Mitasów E07. Planuje zakup kompletu opon . Założenia to 60-70 % asfalt reszta teren. To jest wersja niskie koszty. Wersja wysokie to metzeler Enduro 3 Sahara tyle że to koło 700 zł a komplet mitasów mogę mieć za 300 złTak więc proszę o wypowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bUgI Opublikowano 9 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 Potrzebuje opinii na temat Mitasów E07. Planuje zakup kompletu opon . Założenia to 60-70 % asfalt reszta teren. To jest wersja niskie koszty. Wersja wysokie to metzeler Enduro 3 Sahara tyle że to koło 700 zł a komplet mitasów mogę mieć za 300 złTak więc proszę o wypowiedziMoja opinie juz znasz, ale napisze bo moze komus sie jeszcze przyda. Wytrzymaly 10,5 tys. km bez wiekszych sladow zuzycia. Jest to dowod na to, ze sa one rzeczywiscie twarde. Moga byc problemy na mokrej nawierzchni, chociaz ja, jadac 2000 km przez Europe w deszczu nie mialem ani jednej niebezpiecznej sytuacji (no, byla jedna ale z mojej winy). Tyle, ze jechalem z plecaczkiem i 30-kg bagazem. Nigdy nie jezdzilem solo po mokrej nawierzchni wiec ciezko mi sie wypowiedziec. Mysle, ze przy masie ST nie powinno sie dziac nic zlego. Sprobuj.... najwyzej zaliczysz szlifa i stracisz 300 zl ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 9 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 Miałem kupić E07 lub E08 do DRy ale w sezonie były długie terminy oczekiwania, kupiłem Heidenau K60 (profil coś tak pośrodku między E07 a E08) i po 1000 km jestem zadowolony, to znaczy że w lesie i na łące da rady jechać a na asfalcie nie hałasują i do tych 130-140 żadnych niepokojących objawów nie ma ( aha, na mrozie się ślizgają :lol: )Najważniejsze że cena taka jak Mitasów - komplet ok. 340 plnpozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 9 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 Bugi właśnie kupił Heidenau K60 140/18 do TTRki Zamierza na niej poszaleć w Afryce w tym roku. Patrzyłem się do oferty ale nie maja niestety 140/17 cali jest tylko 120 /17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bUgI Opublikowano 9 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 kupiłem Heidenau K60 (profil coś tak pośrodku między E07 a E08)Oj chyba nie jest tak jak mowisz... K60 ma znacznie bardziej "terenowy" bierznik niz E07, wiec nie moze byc czyms pomiedzy E07 a E08, poniewaz E08 maja bardziej szosowy niz terenowy profil. Pozdawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 9 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 kupiłem Heidenau K60 (profil coś tak pośrodku między E07 a E08)Oj chyba nie jest tak jak mowisz... K60 ma znacznie bardziej "terenowy" bierznik niz E07' date=' wiec nie moze byc czyms pomiedzy E07 a E08, poniewaz E08 maja bardziej szosowy niz terenowy profil. Pozdawiam[/quote'] Sorki, to moje I enduro :oops: , widać że E08 to typowo szosowe epony, ale wydawało mi się że E07 ma ostrzejszy bieżnik niż K60 ale przed chwilą porównałem oba zdjęcia i ... chyba masz rację :oops: A co do rozmiaru K60 ma również 130/80 17 cali no ale zawsze trochę mniej niż powinno byćpozdrPierwszy raz kupujesz K60 czy już na nich jezdziłeś - jak w Katanie miałem K53 z przodu i K36 z tyłu i byłem b. zadowolony zwłaszcza trwałością (15 tys km i ponad 50 % z przodu i brak śladów zużycia z tyłu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bUgI Opublikowano 9 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2004 Pierwszy raz kupujesz K60 czy już na nich jezdziłeś - jak w Katanie miałem K53 z przodu i K36 z tyłu i byłem b. zadowolony zwłaszcza trwałością (15 tys km i ponad 50 % z przodu i brak śladów zużycia z tyłu)Mialem w TTRce heidenaua K60 ale tylko 120-ke i.... zaliczylem 100-metrowego szlifa na mokrym asfalcie. Byl za waski, a tyl nieobladowanej ttrki jest bardzo lekki, calosci dopelnila niewidoczna pod woda koleina. Za to na asfaltowych przelotach po suchym asfalcie spisywala sie rewelacyjnie. Mialem do niej pelne zaufanie podczas glebokich wychylen podczas szybkich (jak na enduro) winkli. Sciera sie szybciej niz E07 ale mimo to jest dosc trwala. Roznica miedzy 120-ka a 140-ka w modelu K60 jest porazajaca. Pomijajac szerokosc kapcia to na 140-ce jest conajmniej dwa razy glebszy bierznik. Ta opona to naprawde kawal miecha ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 13 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2004 Z przodu mam założonego mitasa e-07; po ok. 2000km - zadnych problemów.Teraz będe zmieniał tył i zobaczę jak to będzie...pozdro. eeeeeee. k****, dałem plamy, coś mi się porąbało :oops: :mrgreen: , teraz zobaczyłem na stronę mitasa, ja mam E08 !! sory, ale nie mogłem usunąć postaps.chciałem kupować E07, ale się wyleczyłem jak wjechałem 200-kilowym sprzętem do zapiaszczonego lasu :mrgreen: i wybrałem e08 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 14 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2004 Nie chodzi o las , ale o szutry i piasek.A na takim podłożu opony z bieżnikiem typu E 07 lepiej sobie poradzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bUgI Opublikowano 14 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2004 Nie chodzi o las ' date=' ale o szutry i piasek.A na takim podłożu opony z bieżnikiem typu E 07 lepiej sobie poradzą[/quote'] E08 na piasek nie nadaja sie wogole. E07 to tez nienajlepszy wybor na piaszczyste trakty. Jednak po obnizeniu cisnienia do okolo 0,5-1 atmosfery mozna sie pokusic o jazde na takim podlozu. Oczywiscie nie mozna wtedy zapomniec o "trzymaczach" (nie wiem jak to sie profesjonalnie nazywa) ktore zapobiegaja przed przesuwaniem sie "sflaczalej" opony w feldze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 14 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2004 Jest jeszcze jeden problem, nie widziałem szerszej 17 E07 niż 130 , a na piachy wiadomo lepsza szersza. Zwłaszcza że do ST przewidziana szerokość 140. No i co tu kurcze robić ?? wygląda na to że na przód E 07 a na tył Metzeler Enduro 3 Sahara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bUgI Opublikowano 14 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2004 Jest jeszcze jeden problem' date=' nie widziałem szerszej 17 E07 niż 120 , a na piachy wiadomo lepsza szersza. Zwłaszcza że do ST przewidziana szerokość 140. No i co tu kurcze robić ?? wygląda na to że na przód E 07 a na tył Metzeler Enduro 3 Sahara[/quote']Wszystko zalezy od mozliwosci finansowych kupujacego. Mysle ze w ciemno mozna zalozyc, ze Metzelerki beda lepsze od Mitasow. Mitasy beda mialy natomiast lepszy stosunek jakosci do ceny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 15 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2004 Jest jeszcze jeden problem, nie widziałem szerszej 17 E07 niż 130 , a na piachy wiadomo lepsza szersza. Zwłaszcza że do ST przewidziana szerokość 140. No i co tu kurcze robić ?? wygląda na to że na przód E 07 a na tył Metzeler Enduro 3 Sahara Nie wiem jak z Twoją felgą ale różnica między 130/80 a 140/80 w oponie 17calowej to tylko 16 mm na minus (średnicy) i praktycznie nie wpłynie Ci to na prędkość bo 150 km/godz w oryginalnym wymiarze będzie oznaczało 146,25 km/godz na Mitasie (2,5% różnicy) poza tym zarówno AfricaTwin jak i mój DR 800 mają rozmiar 130 i praktycznie tę samą masę wiem że jest różnica w mocy ale ... bez przesadyMoim zdaniem mógłbyś zaryzykować i założyc 130/80 bo w razie czego wiele nie stracisz - ew. ja ją od Ciebie później tanio kupię ;) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 15 Stycznia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2004 Jest jeszcze jeden problem, nie widziałem szerszej 17 E07 niż 130 , a na piachy wiadomo lepsza szersza. Zwłaszcza że do ST przewidziana szerokość 140. No i co tu kurcze robić ?? wygląda na to że na przód E 07 a na tył Metzeler Enduro 3 Sahara Nie wiem jak z Twoją felgą ale różnica między 130/80 a 140/80 w oponie 17calowej to tylko 16 mm na minus (średnicy) i praktycznie nie wpłynie Ci to na prędkość bo 150 km/godz w oryginalnym wymiarze będzie oznaczało 146,25 km/godz na Mitasie (2,5% różnicy) poza tym zarówno AfricaTwin jak i mój DR 800 mają rozmiar 130 i praktycznie tę samą masę wiem że jest różnica w mocy ale ... bez przesadyMoim zdaniem mógłbyś zaryzykować i założyc 130/80 bo w razie czego wiele nie stracisz - ew. ja ją od Ciebie później tanio kupię ;) pozdr Nie chodzi mi o prędkość czy moc, chodzi mi o powierzchnie styku opony z powierzchnią. Żeby była jak największa, co jest jak wiadomo na podłożu szutrowym czy piaskowym dosyć ważne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 15 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2004 Załóżmy że na średnimiękkim podłożu opona styka się z gruntem na długości 10 cm, zakładając również że wykorzystujemy całą szerokość opony to powierzchnia styku wynosi w 140/80 1400 mm a w 130/80 1300 mm różnica to niecałe 8 % w czasie jazdy niewyczynowej będzie niezauważalne.Decyzja oczywiście należy do Ciebie ale zakładam że po powrocie z Turcji mój Heidenau K60 będzie do wyrzucenia więc jak Ci Mitas nie podpasuje a za wiele km nie zrobisz na nim to zawsze możesz mi pchnąć [/u] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.