Skocz do zawartości

suzuki gsx 750 inazuma


niki_lauda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ostatnim czasem objawil mi sie nastepujacy problem:

 

wystepujaca kontrolka rezerwy w moim sprzecie nie zaswiecila sie w ogole :biggrin: , mimo iz powinna kiedy w baku zostaje 4 litry benzyny i mniej. Czekajac na jej zapalenie wypalilem cala benzyne do cna stajac posrodku lesnej szosy, gdzie notabene nie bylo zasiegu :/

 

1.

tu pojawia sie pytanie do uzytkownikow inazumy i nie tylko, dlaczego tak?

kiedy przekrece zaplon pali sie lampka cisnienia oleju oraz zolta rezerwy ( mimo iz np jest w zbiorniku full), kiedy silnik zaczyna prace obie lampki gasna. motocykl ma wskaznik poziomu paliwa lecz lampka rezerwy jest wyraznym znakiem ile jeszcze zostalo litrow. Motocykl wyposazony jest w automatyczny kranik, wiec nie ma zadnego mechaniczno-manualnego przekrecania, dlatego lampka rezerwy jest tak istotna. Wie ktos jak w innych suzukach sprawa wyglada, moze jakis uzytkownik inzaumy pomoze?

 

2.

pytanie moze obok, ale tez istotne zwazywszy na to jakie srednie spalanie notuje ( 8 litrow przy spokojnej jezdzie). o ile wzrasta spalanie kiedy swiece sa juz na skraju ich zywota? o ile moze wzrastac spalanie kiedy filtr powietrza kwalifikuje sie do zmiany?

 

pozdrawiam. sz

 

PS. dzieki za szybka interwencje moderatora! ( forum lapalo zwiechy i stad te 3 tematy obok siebie!) pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inazuma to 1200, 750 nie miała tego przymiotnika w nazwie....

Jeżeli chodzi o spalanie, moja 750 paliła zdecydowanie mniej - max. 6,5 l/100km przy dość dynamicznej jeździe...

Co do świec i filtra -jeżeli nie jesteś ich pewien - wymień zdecydowanie szybko. Ale nie sądzę, aby były przyczyną takiego wzrostu spalania. Jak filtr powietrza miałbyś mocno zapchany, silnik pracowałby tak "głucho", no i moc byłaby sporo niższa - raczej byś wyczuł, ze cos jet nie tak.

 

Co do lampki rezerwy - wygląda na to, że pływak sie zawiesił. Tak czy siak - wizyta w serwisie Cię chyba nie ominie.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie tak samo, jak przekręcam kluczyk zapalają się obie lampki, ale to chyba taki test, że nie są przepalone. Po odpaleniu gasną. Ostatnio też mi zabrakło paliwa (na szczęście przy samej stacji), rezerwa paliła się już od jakiegoś czasu, jednak to zbagatelizowałem. Gdy moto zgasło okazało się, że w zbiorniku jest jeszcze trochę paliwa. Ponieważ to był mój powrót po kupnie sprzęta, zaczęły się poszukiwania ewentualnego przełącznika rezerwy :biggrin: którego w tym moto nie znajdziemy oczywiście, o czym już zresztą pisałeś. Podobno pomaga wtedy przechylenie moto na lewą stronę, żeby paliwo się przelało z drugiej części zbiornika. Podejrzewam (ale niech się wypowiedzą spece), że w motocyklach układy wskazujące poziom paliwa mają pewnie mniejszą bezwładność niż w puszkach, stąd ich wskazania bywają różne. Zobacz do środka baku, może jest czymś zasyfiony. Wymień ten filtr powietrza, nie należy do drogich, jak zasyfiony to będzie palił więcej.

Pozdrawiam

SQ7NSQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czarna najladniejsza, zgadza sie!

 

co do plywaka, jesli sie zawiesil to nie da go sie "odwiesic" przez pupukanie tam i ówdzie? ( gdzie go szukac?)

 

czy mogl sie zawiesic kiedy sciagalem bak do synchro gaznikow? kostki pod bakiem spialem raczej poprawnie, zreszta kontrolka swieci na zaplonie.

 

filtr zmienie, na wizus to chyba od gs 500 jest. Swieczki tez ale obstawiam ze ktos majstrowal w gaznikach ( sruby przed synchro wkrecone na 3,5 obr a nie 2.1/4 jak kaze serwisowka stad podejrzewam ze moje moto serwisowal jakis niekumaty zabojad! Jesli bede mial za wysoki poziom paliwa w gaznikach ( w co celuje!) to dobrze mniemam ze spalanie bedzie duzo wieksze? jest mozliwosc ustawiania wys.iglic?

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja też tyle nie pali, więc ewidentnie coś jest nie halo z gaźnikami albo/i filtr do wymiany.

Co do kontrolki rezewy. Samo zapalenie się żarówki przed uruchomieniem silnika pozwala skontrolowac czy jest sprawna, po zgaśnięciu kontrolki oleju również gaśnie. Dlaczego - wystarczy spojrzeć na schemat elektryczny.

Szrzerze mówiąc nie rozbierałem czujnika w swojej suzi, ale porównując z innymi moto sposób zapalania żarówki rezerwy to pływak nie ma tu nic do rzeczy. Pewnie zauwazyliście, że kontrolka nigdy nei zapala sie od razu, tylko zaczyna sie żażyć i z lekkim opóźnieniem zaczyna świecić coraz jaśniej. Za jej zapalenie odpowiada termistor - po prostu jak nie jest zanurzony w benzynie to się nagrzewa i zmiensza się jego rezystancja co powoduje zapalenie sie żarówki. jest umieszczony w takim metalowym walcu o wymiarach gdzieś fi 7mm i długości 2cm. U kumpla oderwał się jeden drucik od termistora i dlatego kontrolka przestała sie zaświecać., może tu jest podobnie?

 

PS. ale sprawdź na wszelki wypadek połączenie tej 3 pinowej kostki pod bakiem:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Korzystając z okazji mały OT. Znacie jakieś ciekawe strony o tematyce GSX-a (angielski, polski). Na necie jest sporo, ale po francusku niestety.

Pozdrawiam

 

 

http://inazuma.mysite.wanadoo-members.co.uk/

 

a jak dostac sie do tego tejemiczego termistora? gdzie do dokladnie szukac? ( narazie nie mam mozliwosci zejscia do garazu, ale jak juz bede mial chcialbym miec mozliwie najwiecej przydatnych informacji ) pzdr.

 

ps. kontrolka dzialala wczesniej, ale gdy odpialem bak i zlozylem juz nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz sobie pompy paliwa do różnych sprzętów (te które sa wewnątrz baku) i zobaczysz jak ta część wygląda (mały cylinderek obok filta paliwa), aczkolwiek jesli przed zdjęciem baku działało a po założeniu juz nie to raczej bym w kablach grzebał...

http://photos03.allegro.pl/photos/oryginal...58/27/384582798

Edytowane przez nizin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie niewiele Ci pomogę ale zapodam kilka stron z serwisówki nt. czujnika paliwa GSX 750 i jego testowania. W jezyku ang. Zakładam że kumacie osssochozzi więc spoko. Jakbyście potrzebowali tłumaczenia to piszcie. Narazie nie tłumaczę bo zapijam któres piwo z kolei po cięzkiej nocy w pracy więc niełatwo tłumaczyć. :)

 

1.

http://wbv.pl/gallery.php?entry=images/zmm...mnwmjn24ddo.jpg

 

2.

http://wbv.pl/gallery.php?entry=images/jqd...wfyamzy2zjz.jpg

 

3.

http://wbv.pl/gallery.php?entry=images/wzm...fm0uxwygejn.jpg

 

4.

http://wbv.pl/gallery.php?entry=images/tnq...udmbxmmigjl.jpg

pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostka pod bakiem 3 pinowa, działa gdy jest "podlaczona na krotko" a wiec trzeba bedzie dostac sie do termistora ( ale najpierw pohulac na 18 litrach :icon_eek: )

 

macie w swoich gsx 750 filtr paliwa? bo ja mam ale nie wiem czy to seryjny czy poprostu udabljenie poprzedniego ujezdzacza... z uwagi na korodujace zbiorniki w tych modelach to chyba rozsadne wyjscie

( mnostwo syfu w komorach plywakowych)

 

jutro sie okaze co przyniosl serwis gaznikow. ( iglice obnizone o jeden zabek, czyli nastawy fabryczne, poziom paliwa byl o 1 mm za duzy, do tego dysze wolnych obr. tez w jakims syfie ) mam nadzieje ze bedzie 6 a nie 8 bo przy tych cenach paliwa to rozpusta...

 

aha, jakie macie cisnienie w oponkach?

 

pozdrawiam sz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy filterek powinien być w GSX750 ale w jajkach jest. Taki mały, biały filter wpięty w wąż paliwa.

Średnicy ok.2cm i długości ok.3-4cm.

 

A ciśnienia opon to 36 psi/2.50Bar przód i tył.

 

Jak chcesz serwisówke to mogę Ci zapodać na maila kiedyś, chyba że masz. To ta sama Haynes z której zapodałem Ci obrazki wcześniej odnośnie czujnika paliwa. pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, u mnie nie ma żadnego filtra a nic tam nie grzebałem i poprzedni właściciel też raczej nie (98'). Trzebaby zobaczyć czy w serwisówce coś o tym wspominają...

Korodujące zbiorniki w tych modelach? Ten bak od wielu innych chyba się nie bardzo rózni. Nie zostawiać na zimę w garażu z pustym bakiem i problemu nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, u mnie nie ma żadnego filtra a nic tam nie grzebałem i poprzedni właściciel też raczej nie (98'). Trzebaby zobaczyć czy w serwisówce coś o tym wspominają...

Korodujące zbiorniki w tych modelach? Ten bak od wielu innych chyba się nie bardzo rózni. Nie zostawiać na zimę w garażu z pustym bakiem i problemu nie będzie...

 

ja mam srebrny rozkrecalny filtr, o długosci ze 4 cm, srednica duzego palca, wkład w srodku z jakiegos korka...

moj zbiornik koroduje troche przy samym wlewie, nie na rancie, ale na tej powierzchni gdzie przykreca sie imbusami korek wlewu. ( wyczytalem w necie z paru zródeł ze ta pprzypadlosc w wiekszym stopniu dotyczy tego modelu niz innych, wiec cos w tym chyba jest. tak jak z cb 500 produkowanymi w hiszpanii na poczatku bynajmniej...)

 

2,50 bara przod i tyl. ok, dzieki ale nie moglem sie do tego dogrzebac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...