-
Postów
65 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O Yolaos
- Urodziny 03/03/1974
Informacje profilowe
-
Lubię
Motoryzacja,HiEnd,Instrumenty szarpane
-
Skąd
Bielsko-Biała
Osobiste
-
Motocykl
CB Seven Fifty '94
-
Płeć
Mężczyzna
Metody kontaktu
-
Strona www
http://
Osiągnięcia Yolaos

NOWICJUSZ - trzecia Mordka (10/46)
0
Reputacja
-
Honda Seven Fifty wymiana łańcuszków
Yolaos odpowiedział(a) na Yolaos temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Dzieki za informacje. Tak coś "czułem", że moja czarna dama oczyści mnie z kasy... Zakładałem, że trzeba będzie popychacze też wymyć, ale w związku z tym, że w zestawie uszczelek Larssona jest wszystko, chciałem wiedzieć czy faktycznie wszystko się przyda. No i się przyda -niestety. Serwisówkę mam, a będzie to robił mechanik - też motocyklista - w mojej firmie (pracuję w ASO pewnej znanej marki, która nie płaci mi za reklamę :icon_mrgreen: ) PZDR -
Honda Seven Fifty wymiana łańcuszków
Yolaos odpowiedział(a) na Yolaos temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
No więc, muszę wymienić , bo mnie cholera bierze - tak dzwoni... A wymieniam łańcuch napędu alternatora i rozrządu. Zaczęło się dzwonienie w zeszłym roku i myślałem, że to rozrząd. Zanabyłem stosowne części umówiłem się gdzie trzeba na wymianę, a tu się okazuje, że owszem może i łańcuch rozrządu się odezwie, ale do wymiany jest też napęd alternatora/rozrusznika....niestety. Teraz to już jest coraz bardziej wq..jące. PZDR -
Mam pytanie do tych szczęśliwców, którzy musieli wymieniać w Hondzie oba łańcuszki. Czy warto przy okazji rozbiórki silnika wymieniać np. uszczelniacze zaworowe i docierać zawory?? Dodam, że sprzęt jest wyprodukowany w 1992 roku, a wg. mnie ma przejechane ok.100 tys.km. Jak na razie maszyna nie bierze oleju(nic nie trzeba dolewać), pali na rys (czy zimna, czy ciepła -tak samo), nie kopci ani nie dymi. Liczę na doświadczenie kolegów, być może nawet w takim silniku coś tam warto przy tej okazji zrobić, a być może jest tak, że póki dobre - nie ruszać!! PZDR
-
562 kilometry bez oleju w silniku
Yolaos odpowiedział(a) na dark_rider temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
że się wtrącę... taak, nasza narodowa specjlność wykreowana przez lata komuny to plotki. I tak sobie czytam-co który wpis to skrajność. Jak działa ceramizer tego nie wie nikt, a poza tym nikogo nie obchodzi jak jest naprawdę! Ważne, że można pleść androny i każdy ma swoją rację. Jedni wierzą we wszystko co piszą w tzw. mediach, drudzy nie ufni nie wierzą w nic. I jedni i drudzy nie zadają sobie trudu nawet pseudonaukawego, żeby dotrzeć do sedna (jeśli takie jest)zjawiska ceramizacji METALI!!.Poniżej link do strony która się tłumaczy z działania ceramizerów: http://www.ceramizer.pl/content/view/29/41/ Ja osobiście stosuję w samochodzie i w motocyklu -oba z solidnym przebiegiem (2-3 setki tys.km) Nie mam czasu badać kompresji. Efekt odczuwalny dla mnie, (ale nie mierzalny) jest taki, że silniki w moich maszynach po osiągnięciu temperatury pracy kręcą się bardzo "miękko" i dużo ciszej niż przed zastosowaniem. Mogę się pokusić o przypuszczenie, że są troszkę żwawsze, choć jeżdżąc codziennie trudniej mi to stwierdzić.Aha, pilnuję stanu oleju i nie jestem ciekaw ile przejechałyby bez niego. To tyle.Uff.Trochę się rozpisałem.Zachęcam wszystkich do minimalnego wysiłku intelektualnego przy wydawaniu opinii i stosowania przy tym elementów logiki w celu uniknięcia plotek o technice. Wbijając w google temat "ceramizery" dostajemy info w 0,11 sek.... P.S. Niech się nikt nie obraża, po prostu zima i co tu kryć przerwa w terapii motocyklowej..... :wink: -
Witam! W związku z zakończeniem działalności przez oba łańcuszki w silniku(rozrządu i napędu alternatora) muszę je wymienić. I tu spora niespodzianka-cena. Sama wymiana pod warunkiem dostarczenia samego silnika to 600 zł.... Mam zamiar wymontować silnik sam(za wymontowanie-600zł)wraz z mechanikiem z którym pracuję w serwisie znanej marki samochodowej aut klasy "premium"(bez kryptoreklamy).No i tu jest pytanie. Jeżeli sobie poradzimy z wymontowaniem silnika (a kolega operacje wym/zam. silnika przeprowadzał setki razy)to czy są przesłanki że przy pomocy serwisówki operacja wymiany obu łańcuszków przez mła & koliegen zakończy się sukcesem? Zaznaczam że mój mentor to gość o kilkunastoletnim stażu-ja go nazywam gwiazda serwisu :icon_twisted: ot i temat. Aha.Nie upieram się, że chcę koniecznie przeżyć inicjację z rozbieraniem silnika. Naoglądałem się gości którzy w swoich wypasionych i drogich furach wycierają dupę szkłem...jeżeli trzeba płacić to trzeba. Części sprowadzam z USA (za oba oryginalne łańcuszki zapłącę tyle co u nas za rozrząd DIDa). P.S.Jeżeli ktoś może to proszę o podzielenie się uwagami na co zwrócić uwagę przy wyjmowaniu silnika CB750 SF uwentualnie proszę o sugestie dotyczące ańcuszków.
-
Witam! Nie wiem gdzie w CB500 jest rozrusznik, ale ja miałem podobny przypadek. W związku z tym, że moja cebula (seven fifty)stoi na "polu" i leje po niej też mi cykał przekaźnik. Naładowałem aku (nowe) i dalej to samo. Miałem zagwozdkę, ale po krótkiej analizie wykręciłem rozrusznik i..... i okazało się, że sparciał oring pokrywy rozrusznika no i woda dostała się do środka. Po wysuszeniu i wyczyszczeniu oraz zabezpieczeniu smarem silikonowym poskładałem wszystko wspomagając oring (z braku nowego) uszczelniaczem w płynie pewnej szanowanej marki samochodowej w której pracuję. Po złożeniu(pierwszy raz grzebałem w mojeje cebuli) rozrusznik tak kręci,że zachodzi podejżenie o brak tłoków w silniku. Może w Twoim przypadku problem jest gdzie indziej, ale po to jest forum żeby korzystać z doświadczeń innych. Ja sporo korzystam i staram się 3 grosze czasem wtrącić. PZDR
-
CB750 Seven Fifty '94 zmiana napędu
Yolaos odpowiedział(a) na Yolaos temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Witam! Sprawdziłem- cena O.K., ale tak z ciekawości zadzwoniłem i pani powiedziała że to jest na specjalne zamówienie i w związku z tym termin realizacji jest określony na jakieś 2-3-4 tygodnie. Podejrzewam że skubany przez ten nieszczelny kranik ciągnie paliwo do jednego króćca do którego podpięte jest podciśnienie i pali lekko 9l/100. :icon_razz: -
CB750 Seven Fifty '94 zmiana napędu
Yolaos odpowiedział(a) na Yolaos temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Dzięki za odpowiedź. Ja się nie upieram żeby wymieniać na 530, ciekaw jestem ile podany zestaw ale w wersji 525 powinien wytrzymać przy emerycko-turystycznym użytkowaniu na dojazdy do pracy. To moje pierwsze takie poważne moto i nie jestem w stanie nic wymyslić. Aha.Jeszcze jedna rzecz.Rybson piszesz, że jestes posiadaczem więc może wiesz jak naprawiś membrankę w zaworku podciśnieniowym paliwa? W serwisie jest korpus z membranką za 174 zeta, lub cały za 618 netto ewentualnie czy są jakieś patenty z takimi zaworkami. Myślę, że nie jest to ani ukł.hamulcowy, ani mechanizm silnika wię jakiś drobny agrotjuning może przejdzie...chyba że nie PZDR -
Witam! Mam do wymiany zestaw napędowy.Oryginalnie jest to zestaw z łańcuchem typu 525(cokolwiek to znaczy). W jednym sklepie poradzono mi przejście na typ 530, i tu problemik.Chciałem sprawdzić ceny na necie czy za bardzo nie chcą mnie skroić(trochę tam mogą - w końcu mają na miejscu-ale wolę wiedzieć) i tu problem bo nie wiem z jakiej maszyny podejdą zamienne zębatki przód i tył? Jak do tego dojść?
-
CB750 Seven Fifty '94 owners manual
Yolaos opublikował(a) temat w Dane techniczne i serwisowe motocykli
Witam! Szukałem serwisówek do mojej maszinki, ale znalazłem tylko te opasłe tomiska serwisowe Hondy. Na pewno są jakieś instrukcje dla użytkownika- tak jak przy samochodach. Pracuję w serwisie jednej marki i mam je na dysku dla naszych klientów, którzy zgubili lub sprowadzili wózki (nawet te starsze). Jak ktoś ma taką owners manual mojej Hondzi- byłbym dźwięczny. PZDRo -
CB750 '94 ciężko zapala na zimno
Yolaos odpowiedział(a) na Yolaos temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Witam ponownie! Dzięki za podpowiedzi.Tak przyglądając się świecom stwierdzam że chyba mają dosyć.To jedyny element którego nie tykałem- wiem że platynek się nie czyści ze względu na możliwość uszkodzenia powłoki elektrod. Trzeba poszukać tych Denso i zobaczę jaki efekt poranny będzie. PZDRo -
Witam! Przymierzam się do usunięcia tej usterki w moim nowym nabytku. Czytałem, ale się nie doczytałem niczego konkretnego. Moje moto po nocce pod chmurką z trudem odpala, tzn.zapala ale trzeba pokręcić trochę rozrusznikiem.Wydaj mi się, że nasila się to wraz z niższą temperaturą(akurat było parę chłodnych poranków). Jeżeli ktoś ma jakiś algorytm co po kolei sprawdzić będę bardzo wdzięczny. Dojeżdżam codziennie do pracy więc co rano się zastanawiam o co kaman. Dodam, że: 1.Jak juz raz zagada to nie ma problemu-pali na rys. 2.Silnik ma nieduży przebieg tzn. ok.45 kkm. 3.Było robione synchro gaźników. 4.Aku jest nowe i naładowane na maksa. 5.Paliwa jest zawsze powyżej rezerwy. 6.Spuszczałem z gaźników osad. Czekam na jakiś cynk :clap: PZDRo
-
Przewinięcie cewek z 6V na 12V, WSK 175
Yolaos odpowiedział(a) na kobuz1 temat w Mechanika Motocykli 2T
W sumie szybko i skutecznie załatwi temat. Ale ja dałem za przewinięcie 30,00 zł, więc można tanio zrobić upgrade ładowania do przyzwoitego poziomu. PZDR -
Przewinięcie cewek z 6V na 12V, WSK 175
Yolaos odpowiedział(a) na kobuz1 temat w Mechanika Motocykli 2T
Cześć! Nie przewijałem z 6 na 12V, ale wpadłem na inny pomysł. Najlepszym rozwiązaniem jest przewinięcie całego "stojana" na trójfazowy.Ja tak zrobiłem i da się. Nie mam wprawdzie jeszcze zamontowanego, ale powiino być git bo to już wtedy ma więcej wspólnego z alternatorem i większą wydajnością. Wada jest tego taka, że trzeba ciut instalację elektryczną przerobić i dodać mostek trójfazowy(np.taki jaki w PF126p)+regulator napięcia. Powodzenia -
Instrukcja obsługi wsk lub jakiś link w necie
Yolaos odpowiedział(a) na Ahmed temat w Mechanika Motocykli Weteran
Zobacz tu http://members.lycos.co.uk/vejitawsk/NMWSK/