Skocz do zawartości

mobaper

Forumowicze
  • Postów

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    Yamaha X Max 125
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Nowy Dwór Mazowiecki

Ostatnie wizyty

149 wyświetleń profilu

Osiągnięcia mobaper

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Witam, Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na rozwiązanie usterki która trapi mojego x-maxa 125 z 2008 r. Zadziwia regularność z jaką dochodzi do przegrzewania się silnika. Kiedy po zakupie skutera zacząłem nim jeździć po ok. 300 km wskazówka temperatury cieczy poszybowała w górę, silnik się przegrzał. Mniej więcej w tym samym czasie przestał również działać prędkościomierz. Skończyło się dość poważną naprawą. Nie zanudzając szczegółami, napiszę tylko że zrobiona była: wymiana tłoka, naprawa korbowodu, bielenie cylindra, sprawdzenie jego szczelności oraz szczelności głowicy, planowanie głowicy, wymiana uszczelek, naprawa pompy wody. Odebrałem skuter z naprawy. Po kilku dniach przejechałem magiczne 300 km i znów sytuacja z grzejącym się silnikiem powtórzyła się (z niedziałającym prędkościomierzem zresztą również, ale to prawdopodobnie zbieg okoliczności?) . Skuter od razu odholowany został do mechanika, gdzie po sprawdzeniu działania układu chłodzenia, ilości płynu itp. nie udało się znaleźć przyczyny. Układ drożny, chłodnica i wężyki gorące. Silnik w warsztacie się nie grzał. Przejechałem kolejne 300 km i..... znów silnik zaczął się grzać. Drogą dedukcji doszliśmy do wniosku, że się zapowietrza. Nie udaje się jednak zlokalizować przyczyny. W między czasie (przejechałem ok. 800 km, z regularnym odpowietrzaniem) jak i przed poprzednim remontem pojawiło się "masło" w oleju i zaczęło ubywać płynu chłodniczego. Jednak po odpowietrzeniu silnik mimo tego się nie grzeje. Prawdopodobnie, aż do momentu przejechania 300 km, czego teraz oczywiście robił nie będę. Prawdopodobnie skończy się znów wymianą uszczelki. Mam nadzieję, że opisałem wszystko w miarę przejrzyście :) Czy ktoś z Was spotkał się z przypadkiem tak regularnego zapowietrzania się układu? Wiecie gdzie można szukać przyczyny? Wydaje się to irracjonalne, ale czy jest jakiś związek między prędkościomierzem, a układem chłodzenia? Dziękuję za wszelką pomoc :)
  2. Jestem po generalnym remoncie silnika. Puściła uszczelka pod głowica, zapiekł się tłok, do korekty była też głowica. Po zakończonym remoncie zadowolony odpaliłem skuter, pojeździłem tydzień, przejechałem w tym czasie ok. 300 km i znów się grzeje... Odpowietrzony ponownie został układ chłodzący, przejechałem znów ok. 300 km i jak w zegarku znów się grzeje. Dodam, że tym razem od razu przerywam jazdę, żeby znów nie zajechać silnika. Podczas remontu wymieniłem pompę wody, są wszystkie nowe uszczelki. Regularnie jednak problem powraca. Ma ktoś z Was doświadczenia gdzie szukać rozwiązania usterki?
  3. Witam, Mam bardzo podobny problem - silnik zaczął się grzać, momentami układ był nie drożny itp. Na uszkodzonym silniku przejechałem ok. 7 km i od razu trafił do mechanika, który niestety sugeruje wymianę... silnika :/ Czy wymiana uszczelki rozwiązała problem? Uszczelka w silniku mojej Yamaszki okazała się być w całkiem dobrym stanie, nie nosi żadnego wyraźnego śladu uszkodzenia co nasuwa pytanie czy na pewno to z nią był problem. Ponadto w oleju pojawiła się ogromna ilość "masła", gdzieś jest nieszczelność z układu chłodzenia. Będę mega wdzięczny za odpowiedź i pomoc w temacie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...